Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232373

Holnap hirdetnek útvonalat, még gyorsan szólhatsz nekik. :-)

Előzmény: epres túróhab (232372)
epres túróhab Creative Commons License 2020.03.03 0 1 232372

Az I bike-na nem a Margitszigeten, hanem a szentendrei korzon kellene emelni az idén. 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (232369)
kombi Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232371

"...a bringásokat le kellene vinni a vízhez legközelebb..."

 

 

Az alsó sétány szvsz nem opció: már középvíz esetén sem használható, akkor ugyanott fent kellene tekerni. A gyalogok meg ugyanúgy le akarnának jönni vízközelbe.

 

+1 Mi van ha bringásként valaki olyan élhetetlen burzsuj, hogy Szentendrén enni, inni , fagyizni akar, esetleg a sétálóutca felé akar bemenni?? Lentről nem tud bringával felkecmeregni a Korzóra sem .. 

 

Előzmény: Törölt nick (232370)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232369

Szentendrét régóta ellenséges területnek tartom, most nagy lapáttal rátettek.

https://index.hu/velemeny/olvir/2020/03/03/szentendre_vitezy_kerekparos_hid/

Vitézy: Nem lesz Szentendrén kerékpáros híd

bessera Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232368
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232367

A választók 6,5%-a.

Előzmény: SzeZo (232366)
SzeZo Creative Commons License 2020.03.03 0 0 232366
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.23 0 0 232365

Köszi, én is a kerékcserét tartom kivitelezhetőnek, bár így csak egysebességes lesz, de ez is már valami.

Előzmény: henngergely (232364)
henngergely Creative Commons License 2020.02.23 0 0 232364

A külső mechanikából gondolom, hogy 3 sebességes. Azt kapcsolófej nélkül használni nem ajánlott, mert az vezérli a tengelyben futó váltó rudacskát- Shimano Nexus3 esetén. Innen két út lehet: kerék, vagy kerékpár csere ami görgő kompatibilis. 

Előzmény: Törölt nick (232363)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.23 0 0 232363

Sziasztok ! A feleségemnek vettem egy edzőgörgőt, első beégésem akkor történt amikor az agyváltós kerékpárról kiderült, hogy a görgőhöz adott gyorsrögzítő nem átdugható rajta, sőt a váltó mechanika a tengely végére van szerelve Ha anyákat esztergáltatok hozzá a sebesség akkor sem váltható. A hülye én vagyok, mert erre nem gondoltam vásárlásnál.

Vagy vegyek hozzá egy másik kerékpárt ?

Vagy ha valaki már megoldotta ezt a problémát, az ötletet megköszönném.

dhpage Creative Commons License 2020.02.15 0 0 232362

Előzmény: NAR (232360)
dhpage Creative Commons License 2020.02.15 0 0 232361

jogilag nem lehet, valójában van. pizzás autó, esténként végigrobog a mentő az egész parti úton, étteremtulajdonos gazdagvállalkozók, versenymotorosok :)
konkrétan a görög előtt is van parkolóhely és a mellette lévőnél is.

Előzmény: NAR (232360)
NAR Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232360

A korzó középső részén (Görög utca környéke) emlékeim szerint nincs autóforgalom. Átmenő egész biztosan nincs, de szerintem parkoló sincs ott.

Előzmény: dhpage (232359)
dhpage Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232359

kicsivel lejjebb ott egy fotó, hogy ez a "korzó" pontosan hogy is néz ki. ez egy utca, amin autók is járnak.

ez nem a római

Előzmény: H_G (232358)
H_G Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232358

Megértem. Folyamatosan akadnak barmok, akik ezerrel próbálnak végigtépni a budai rakparton meg a Rómain csúcsszezonban.

 

Előzmény: dhpage (232357)
dhpage Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232357

Előzmény: SzeZo (232356)
SzeZo Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232356

Láttam már kettővel előttem haladó bringást borulni, mert kitolatott elé egy autó.

 

Mivel sokszor utamba áll, sokszor megyek keresztül Szentendrén. Amióta szabad a belső 11-es, ott is (Pap-réthez ideális), de még a montit is sajnálom azon a sz@r úton. Ha nem rázza ki belőlem a lelket, akkor az út szélére összefújt porból képzett szőnyegen kell tekerni.

De mindegy. Ha az Eurovelo6-ot bevinnék a szigetre, akkor ott harapná el néhány elkényeztetett német turista a nyelvét, a Kisoroszi előtti kátyúmezőn. Kell ez nekünk?

Előzmény: dhpage (232355)
dhpage Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232355

a korzón csak a bringások zavaróak, ott nincs más veszélyes dolog :D

Előzmény: Fishtax (232352)
NAR Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232354

Jellemzően én is inkább gurulok a korzón, ha nem sietek. Arról nem is beszélve, hogy akik munkába mennek biciklivel, azok hétköznap reggel meg este járnának arra és akkor üres az út, simán lehet haladni.

Előzmény: Fishtax (232351)
dhpage Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232353

azt nem nézegettem, pest fele én a 11-esen megyek, mert gyors. visszafele korzó, mert kényelmesebb. :)

Előzmény: Fishtax (232351)
Fishtax Creative Commons License 2020.02.14 0 1 232352

"A város feletti hídverziók semmi jót (jobbat) nem hoznának a bringásoknak és a parti császkálóknak."

 

Vitatkoznék. A bringások és a város vesztenének. Ki ezt, ki azt.

 

Ha EUROVELO-szemszögből nézzük - annak is a leginkább fontos, turisztikai szemszögéből -, a korzótól északra fekvő hídverziók hoznának. A Duna-menti kerékpárút lányege, hogy a természeti értékek feltárása mellett az épített örökséget (településeket) is bekapcsolja a turistaforgalomba, jól fizető vendégeket hoz az útvonalat érintő falvaknak, városoknak. Ha a nyomvonal Szentendre belváros alatt csatlakozna vissza a jobb partra, egészen biztosan lennének olyanok, akik már nem mennének vissza a korzóig (Szentendre szívéig, ahol a legtöbb látnivaló és legtöbb vendéglátóegység van), ezzel mind a turisták, mind a város/vállalkozók vesztenének. Az előbbiek élményt, az utóbbiak bevételt. Hogy ezt a bevételveszteséget kompenzálná-e az, több császkáló lehet azért, mert kevesebb biciklis lenne, az szerintem erősen kérdéses.

 

robi

Előzmény: SzeZo (232347)
Fishtax Creative Commons License 2020.02.14 0 0 232351

Nekem az volt a tapasztalatom idén nyártól kezdődően, hogy még az országúti bringások döntő többségét adó MAMIL-ok is inkább a korzón mennek, és ott is inkább kényelmesen "elcsorogják" a kritikus, legzsúfoltabb kb. 1 km-t, minthogy a 11-esen kerülgessék a kátyúkat a centizgető autósok között. Szóval nem volt ez olyan nagy bringás-gyalogos konfliktus (imho), mint amilyennek most próbálják felfújni.

 

robi

Előzmény: dhpage (232350)
dhpage Creative Commons License 2020.02.13 0 0 232350

a fesztiválok már a szentendreieket is zavarták, abból jóval kevesebb lesz.
a parti úton meg nincs nagyobb halál, mint minden nap a batyin :) pl. említeném csak a villamosról leszállókat, parlamenttel szelfiző japánokat.
azt a rövid szakaszt túl lehet élni egy túrázónak. akik meg karbonnal tolja időfutamsisakkal, az mehet a 11-esen.
egyébként meg egy túrázó, szinte biztosan megáll szentendrén, csak azok robognának végig, akik olyan hosszút mennek, mint te :) de azok nem az osztrák csomagosok és gyerekes hétvégi kiruccanók :)

Előzmény: SzeZo (232347)
dhpage Creative Commons License 2020.02.13 0 1 232349

nem a veszélyeztetés mértéke a gond, hanem a jogszabály, amely jelenleg tiltja. ezt nem bírálhatja felül a vízművek, sőt senki.
vagy változtatnak rajta, vagy megszüntetik a kutakat. ezt nyilván nem teszik meg egy híd miatt.
a megyeri is keményen le lett védve, hogy semmi se juthasson a szigetre a hídról.
és ezért sem lett autós lehajtó.


"A 123/1997. évi rendelet értelmében hidrogeológiai „A” védőterületen közlekedési létesítmény nem helyezhető el."

Előzmény: SzeZo (232347)
imsailing Creative Commons License 2020.02.12 0 0 232348

Nekem ez tetszene.

Előzmény: SzeZo (232347)
SzeZo Creative Commons License 2020.02.12 0 1 232347

Pattog a labda a szentendrei bringás híd témában. Akit érdekel, biztosan olvasta a Kerékagy-blogon.

Ha szabad, véleményt nyilvánítanék. A város feletti hídverziók semmi jót (jobbat) nem hoznának a bringásoknak és a parti császkálóknak. Most is kínszenvedés egy nyári hétvégén átvergődni a parti úton (nem a szervízúton) és ezután is az lesz, akárhol épül meg a híd a Postás strandtól Északra. Ráadásul, sokszor lezárják az alsó utat, mert kolbászsütők, pálinkaárusok, vagy kürtőskalácsosok foglalják el a terepet... esetleg 50 m-es futóversenyt rendeznek olyan hangosítással, amit még a Határcsárdánál is hallani lehet.

Ha kérdeznének, a Postás strandtól minél lejjebb tenném az átkelőt, mert igen szépet kanyarodik a Duna, ezért nem "rongálná" a város látképét a híd és még a laktanya környékén tudna csatlakozni a meglévő, bár időnként meglehetősen büdös:-) bringaúthoz.

Tudom, a vízbázis! Ez nyomós ellenérv. Erről írtam már. Ha tízezrek (a szigeten élők) nem veszélyeztetik a vízbázist, akkor néhány kelekótya - többségében természetimádó - biztosan nem fogja.

Friczy Creative Commons License 2020.02.12 0 1 232346

Én is megérteném, ha korábban, amikor megnyitották a főutat kerékpározásra, akkor nem az lett volna az ellenzők egyik fő érve, hogy semmi szükség rá, mert Szentendrén keresztül lehet menni most is kerékpárral kerékpárúton (amely kerékpárút többek közt érinti a Duna korzót is). Most meg jajj, kerékpárosok lesznek a korzón, borzalom.

Előzmény: várkonyi zalán (232316)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.10 0 0 232344

Üdv ! Én is Siófoki vagyok, nehogy megszüntesd ! Március 9-én megyek.

Előzmény: bátyó (232342)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.02.10 0 0 232343

Azért az MTA CSKI-t és a csillagászati tanszékeket ne mulaszd el értesíteni!

Előzmény: bátyó (232342)
bátyó Creative Commons License 2020.02.10 0 0 232342

Hmmm...

Siófokon is dögrováson van a Telihód.

Nagyon ritkán vagyunk kettőnél többen.

Úgy, hogy halványan fontolgatom is a megszűntetését.

De ebben az évben még menni fog.

Előzmény: Pinyo (232339)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!