"...a bringásokat le kellene vinni a vízhez legközelebb..."
Az alsó sétány szvsz nem opció: már középvíz esetén sem használható, akkor ugyanott fent kellene tekerni. A gyalogok meg ugyanúgy le akarnának jönni vízközelbe.
+1 Mi van ha bringásként valaki olyan élhetetlen burzsuj, hogy Szentendrén enni, inni , fagyizni akar, esetleg a sétálóutca felé akar bemenni?? Lentről nem tud bringával felkecmeregni a Korzóra sem ..
A külső mechanikából gondolom, hogy 3 sebességes. Azt kapcsolófej nélkül használni nem ajánlott, mert az vezérli a tengelyben futó váltó rudacskát- Shimano Nexus3 esetén. Innen két út lehet: kerék, vagy kerékpár csere ami görgő kompatibilis.
Sziasztok ! A feleségemnek vettem egy edzőgörgőt, első beégésem akkor történt amikor az agyváltós kerékpárról kiderült, hogy a görgőhöz adott gyorsrögzítő nem átdugható rajta, sőt a váltó mechanika a tengely végére van szerelve Ha anyákat esztergáltatok hozzá a sebesség akkor sem váltható. A hülye én vagyok, mert erre nem gondoltam vásárlásnál.
Vagy vegyek hozzá egy másik kerékpárt ?
Vagy ha valaki már megoldotta ezt a problémát, az ötletet megköszönném.
jogilag nem lehet, valójában van. pizzás autó, esténként végigrobog a mentő az egész parti úton, étteremtulajdonos gazdagvállalkozók, versenymotorosok :) konkrétan a görög előtt is van parkolóhely és a mellette lévőnél is.
Láttam már kettővel előttem haladó bringást borulni, mert kitolatott elé egy autó.
Mivel sokszor utamba áll, sokszor megyek keresztül Szentendrén. Amióta szabad a belső 11-es, ott is (Pap-réthez ideális), de még a montit is sajnálom azon a sz@r úton. Ha nem rázza ki belőlem a lelket, akkor az út szélére összefújt porból képzett szőnyegen kell tekerni.
De mindegy. Ha az Eurovelo6-ot bevinnék a szigetre, akkor ott harapná el néhány elkényeztetett német turista a nyelvét, a Kisoroszi előtti kátyúmezőn. Kell ez nekünk?
Jellemzően én is inkább gurulok a korzón, ha nem sietek. Arról nem is beszélve, hogy akik munkába mennek biciklivel, azok hétköznap reggel meg este járnának arra és akkor üres az út, simán lehet haladni.
"A város feletti hídverziók semmi jót (jobbat) nem hoznának a bringásoknak és a parti császkálóknak."
Vitatkoznék. A bringások és a város vesztenének. Ki ezt, ki azt.
Ha EUROVELO-szemszögből nézzük - annak is a leginkább fontos, turisztikai szemszögéből -, a korzótól északra fekvő hídverziók hoznának. A Duna-menti kerékpárút lányege, hogy a természeti értékek feltárása mellett az épített örökséget (településeket) is bekapcsolja a turistaforgalomba, jól fizető vendégeket hoz az útvonalat érintő falvaknak, városoknak. Ha a nyomvonal Szentendre belváros alatt csatlakozna vissza a jobb partra, egészen biztosan lennének olyanok, akik már nem mennének vissza a korzóig (Szentendre szívéig, ahol a legtöbb látnivaló és legtöbb vendéglátóegység van), ezzel mind a turisták, mind a város/vállalkozók vesztenének. Az előbbiek élményt, az utóbbiak bevételt. Hogy ezt a bevételveszteséget kompenzálná-e az, több császkáló lehet azért, mert kevesebb biciklis lenne, az szerintem erősen kérdéses.
Nekem az volt a tapasztalatom idén nyártól kezdődően, hogy még az országúti bringások döntő többségét adó MAMIL-ok is inkább a korzón mennek, és ott is inkább kényelmesen "elcsorogják" a kritikus, legzsúfoltabb kb. 1 km-t, minthogy a 11-esen kerülgessék a kátyúkat a centizgető autósok között. Szóval nem volt ez olyan nagy bringás-gyalogos konfliktus (imho), mint amilyennek most próbálják felfújni.
a fesztiválok már a szentendreieket is zavarták, abból jóval kevesebb lesz. a parti úton meg nincs nagyobb halál, mint minden nap a batyin :) pl. említeném csak a villamosról leszállókat, parlamenttel szelfiző japánokat. azt a rövid szakaszt túl lehet élni egy túrázónak. akik meg karbonnal tolja időfutamsisakkal, az mehet a 11-esen. egyébként meg egy túrázó, szinte biztosan megáll szentendrén, csak azok robognának végig, akik olyan hosszút mennek, mint te :) de azok nem az osztrák csomagosok és gyerekes hétvégi kiruccanók :)
nem a veszélyeztetés mértéke a gond, hanem a jogszabály, amely jelenleg tiltja. ezt nem bírálhatja felül a vízművek, sőt senki. vagy változtatnak rajta, vagy megszüntetik a kutakat. ezt nyilván nem teszik meg egy híd miatt. a megyeri is keményen le lett védve, hogy semmi se juthasson a szigetre a hídról. és ezért sem lett autós lehajtó.
"A 123/1997. évi rendelet értelmében hidrogeológiai „A” védőterületen közlekedési létesítmény nem helyezhető el."
Pattog a labda a szentendrei bringás híd témában. Akit érdekel, biztosan olvasta a Kerékagy-blogon.
Ha szabad, véleményt nyilvánítanék. A város feletti hídverziók semmi jót (jobbat) nem hoznának a bringásoknak és a parti császkálóknak. Most is kínszenvedés egy nyári hétvégén átvergődni a parti úton (nem a szervízúton) és ezután is az lesz, akárhol épül meg a híd a Postás strandtól Északra. Ráadásul, sokszor lezárják az alsó utat, mert kolbászsütők, pálinkaárusok, vagy kürtőskalácsosok foglalják el a terepet... esetleg 50 m-es futóversenyt rendeznek olyan hangosítással, amit még a Határcsárdánál is hallani lehet.
Ha kérdeznének, a Postás strandtól minél lejjebb tenném az átkelőt, mert igen szépet kanyarodik a Duna, ezért nem "rongálná" a város látképét a híd és még a laktanya környékén tudna csatlakozni a meglévő, bár időnként meglehetősen büdös:-) bringaúthoz.
Tudom, a vízbázis! Ez nyomós ellenérv. Erről írtam már. Ha tízezrek (a szigeten élők) nem veszélyeztetik a vízbázist, akkor néhány kelekótya - többségében természetimádó - biztosan nem fogja.
Én is megérteném, ha korábban, amikor megnyitották a főutat kerékpározásra, akkor nem az lett volna az ellenzők egyik fő érve, hogy semmi szükség rá, mert Szentendrén keresztül lehet menni most is kerékpárral kerékpárúton (amely kerékpárút többek közt érinti a Duna korzót is). Most meg jajj, kerékpárosok lesznek a korzón, borzalom.