Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pgabor79 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 33482

Milyen izzóra cserélted a gyáriakat? És mi lett a konklúzió? Jobb lett az eredmény?

Előzmény: sumsang (33480)
tuzer Creative Commons License 2020.02.12 0 0 33481

 

Namost a forráspont a felvett nedvesség (víz) miatt csökken. A víz jelenlétére utal a forráspont csökkenése, így a legegyszerűbb a víz kimutatása szervízkörülmények között.

 

És ilyenkor ugye a korrózió veszélye a legkisebb baj.

Előzmény: cápaFeri (33477)
sumsang Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33480

Nekem sikerül a 2019-es Ceednél a jobb és baloldali gyári tompított izzókat, erősebb fényűre cseréltem. Nem kellett lebontani hozzá semmit. Az biztos, hogy nem volt egyszerű művelet a helyhiány miatt, de azért sikerült. Nyilván a kézmérete is számít. :)

Előzmény: l.csaszar (33478)
cinyoka Creative Commons License 2020.02.11 0 1 33479

Szia! Nem írtam mikori évjárat, én ezt találtam neked.

Előzmény: l.csaszar (33478)
l.csaszar Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33478

Sziasztok!

Cserélt már valaki jobb oldali országúti (tompított) izzót? Különös módon egymás után kiégett a bal és a jobb. Talán túlfeszültség van, majd megmérem. Mindenesetre nem férek hozzá a védőkupakhoz, mert eltakarja a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartálya. Hogyan kell ezt levenni a hűtőfolyadék leengedése nélkül?

cápaFeri Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33477

Mint azt a cikk is tartalmazza, nem csak forráspont problémáról van szó, hanem nedvességet is felvesz a fékolaj. Nem ismerem a gyártó érveit, de józan paraszti ésszel ha két rendszer is működik ugyanazon folyadékkal, lényegesen több nedvességet is felvehet. Ennek korróziónövelő hatása is van.

Előzmény: tuzer (33474)
cápaFeri Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33476

U II 1.6 VGT motorkód DPF-fel, (azaz 1.6 crdi mint az enyém is) könyvében kimondottan ACEA C2 0W30 szerepel, ami egy csökkentett hamutartalmú, katalizátor és DPF élettartamot növelő olaj. Valószínű, ez vezetett meg, hiszen neki T-GDI van amibe a net szerint inkább normál hamutartalmú, de ugyanúgy hosszított csereperiódusú ACEA A5 való. Amúgy mindkettőnek hasonló, 2,9 mPas -nál nagyobb viszkozítású tulajdonsága van. A5-nél ez 2,9-3,5 mPas.

A C3 viszkozítása már 3,5 mPas felett van. Én ilyen olajat turbó nélküli benzinesben használtam.

 

Előzmény: lala1961 (33472)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33475

Ez lehet légtömegmérő, befecskendezés, üzemanyagnyomás és az Oxigén szenzor is sajnos. Ki kell vizsgálni, mi a hiba pontos oka. :(

Előzmény: gal3hun (33466)
tuzer Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33474

Na és? Az jobban melegszik, mint a fék? Mi a nagyobb baj, ha megállni nem tudok, vagy ha váltani nem tudok?

Előzmény: cápaFeri (33470)
lala1961 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33473

  ?  Bocs ez akart a végére ,de reggel van !:D

Előzmény: lala1961 (33472)
lala1961 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33472

Üdv ! Nem kötözködés ,de  a C2 helyett C3 as olajat akartál írni !:-)

Előzmény: cápaFeri (33471)
cápaFeri Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33471

Pollenszűrőt tanácsos minden évben cserélni. Persze erősen használatfüggő, de honnan tudja a szervíz, hogyan használják? Gondolom ha nem cserélik, költségtakarékosak akarnak lenni, mert ha jól tudom, közel 10 eFt a gyári betét. Légszűrőt nálam (crdi) 60ekm-nél kellett cserélni és hogy milyen használatfüggő ez is, előző autómba simán visszatettem volna egy kifújás után ahogy ez kinézett. (friss osztrák hegyi levegő és sok autópályázás biztos kíméli) 

Fékfolyadék bent van a könyvben (legalábbis a JD-nél, nem tudom neked melyik van), hogy 30-ekm-ként kell cserélni, mivel tengelykapcsolóé is, szerintem érdemes.

Motorolajból ha turbós akkor én inkább a 0-30-ast tetetném bele a helyedben, főleg ha sok a hidegindításod. DPF miatt valóban érdemes a C2-t.

Köztes csere. Néhányan már megjárták, akiknek 30 ekm-es a szervízintervallum. A könyvben apró betűs rész, hogy bár az inspekció 30ekm-ként kell, hogy megtörténjen, de a motorolajat, szűrőt ettől függetlenül cserélni kell 15ekm-ként a garancia életben tartása miatt. Ez ugyan ellent mond a 30ekm-es ciklusoknak, de szervize válogatja, mit kezdenek egy probléma esetén a szervizkönyves bejegyzésekkel. Szerintem egy autó elég nagy érték ahhoz, hogy az a tizenpárezer fitying ne férjen bele évenként.

Előzmény: sumsang (33468)
cápaFeri Creative Commons License 2020.02.11 0 0 33470

Mondjuk azért, mert ez egyben a tengelykacsoló folyadék is...

Előzmény: tuzer (33463)
Matracot Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33469

JD Cee'd 1.6 CRDI 2012 110 LE jó választás lehet, vagy jelentősen jobb a 128 LE változat. Lomhább a gyengébb, akár rosszabbul fogyaszt, vagy minimális a különbség?

sumsang Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33468

Köszi Neked és Benben-nek is a választ:) Azt látom hogy nincsenek közös nevezőn a KIA szervizek. Az egyik egy önkéntes 4-7 eKm-es, köztes olajcserénél kicserélik az m.olaj+szűrő mellett a pollen és levegőszűrőt is, addig egy másik szerviz 15ezernél sem cseréli ki a pollen és levegő szűrőt. Ezért is kérdeztem, hogy ez kinek a feladata, hogy én is elvégezhetem, vagy csak a szerviz? A fékfolyadékot is legalább leírhatnák a szervizkönyvbe, hogy mit, mikor kell. A t-GDI-ben is a motorolajat is az egyik szerviz A5 5w-30-ast rak bele, a másik pedig C2 0W-30-ast rak bele. Holott a GPF-esekbe ahogy olvastam az alacsonyabb hamutartalmu C jelűek valók.  Ja és egyik helyen azt mondják, hogy a köztes csere nem számít, s ezért az előírt 1év/15 ekm-nél ismét olajcsere, mig a másik pedig a köztes olajcserétől számítja az 1év/15ekm-t. A szerviz árak szórásáról pedig nem is beszélve, ugyanazért a melóert az egyik 28 ezret, a másik 46 ezret kér el. Szóval jó lenne ha a KIA MO egységesítené az álláspontokat, meg az árakat is legalább a garancia időszakra. De azt gondolom marad, az, h több szerviztől kell árajánlatot kérni :(

Előzmény: tuzer (33463)
dokeee Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33467

Én nem tenném a sajátommal.

Előzmény: gal3hun (33466)
gal3hun Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33466

Sikerült kiolvasni a hibakódot:

 

P2196 O2 Sensor Signal Stuck Rich.

 

Szóval lambdaszonda nyűgnek tűnik. Ezt vajon cserélik gariban ha szükséges? Persze tudom, hogy lehet vezetékprobléma vagy sokminden más is.

 

Vajon a gyári lambdaszonda milyen típusú és kb. mennyibe kerülhet?

 

Mennyire okozhat gondot az autónál, ha így járok vele egy darabig?

 

 

Előzmény: gal3hun (33405)
Benben Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33465

Megelőztél, és nálad a pont. Valszeg nálam is ezt tették. Csak akkor meg ugye, minek írnak értelmetlen dolgokat a mauálba...

Előzmény: tuzer (33463)
Benben Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33464

Nálam sem cseréltek a második kötelezőnél fékfolyadékot. A gyári előírás szerint, minden kötelező ellenőrzéskor cserés a folyadék. Ezért a számla kézhezvételekor, meglepődve tapasztaltam, hogy nincs feltüntetve fékfolyadék. A márkaszerviz válasza a kérdésemre, "bemértük, nem volt szükség a cserére". Nem voltam túl boldog, de a következő szerviznél biztosan cseréltetni fogom. Az már csak hab a tortán, hogy a három szervizes árajánlat, három különböző viszkozitású olajat tartalmazott. Gyári előírás betartása..., persze.

Előzmény: sumsang (33462)
tuzer Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33463

Értelmes helyen nem is cserélik. Megmérik egy optikai eszközzel a fékfolyadék forráspontját, és ha tűrésen belül van. nem cserélik, mer minek.

 

http://www.autoszektor.hu/hu/content/fekfolyadek-forraspont-jelentosege

Előzmény: sumsang (33462)
sumsang Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33462

Mi tartozik garanciális idő alatt a szervizre az alábbiak közül, amit  én nem, csak ők cserélhetnek?

 A motorolaj/mot.olaj szűrő az egyértelmű, hogy csak ők cserélik garis időszak alatt, de a légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, fékfolyadék, féktárcsa/betét ?   Azért is kérdezem, mert egy fórumon olvastam, hogy 30ekm/2éves szervizen az illetőnek nem cserélték le a fékfolyadékot. Pedig úgy tudom, hogy 2 év környékén illene cserélni.

Előzmény: sumsang (33461)
sumsang Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33461

Ja, az idő pénz  -30 nap = 13 eFt :)

Előzmény: Akos_IKS (33459)
cinyoka Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33460

bakker +14ezer Ft!!! Hááát, tényleg sz@rul váltják a dodót :D :D :D

Előzmény: Akos_IKS (33459)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33459

Itt jól váltják a dollárt. :D

Azt írja, Légmennyiség: 51-150m3/h

Előzmény: sumsang (33454)
sumsang Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33458
Előzmény: cinyoka (33455)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33457

Lehet külön a lapokat is venni, bár nekem még mind műxik. Néha megpucolom alkohollal, oszt'jóvan.

Előzmény: cinyoka (33455)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33456

Lakásban csak óvatosan, mert szobanövény, hörcsög, cica, stb., mindent elvisz a fehér halál, ami árad belőle.

 

Egyszer sem melegedett túl, de ha gondolod, egy állóventit tehetsz elé. :)

Én biztosan nem költenék saját hűtésre, de ez csak az én fukarságomat tükrözi. :D

A szárító alá szoktam betenni teregetés után.

 

Autóban 20 perc bőven elég, akár havonta megismételheted. Nyaralóban lerakod tavasszal a padlóra 1 órára, aztán szellőztetsz 10 percet és söpörheted az összes bogarat, ami beköltözött télre. Dohányfüstöt is semlegesíti, akinél ez aktuális (nálam pont nem).

Előzmény: cinyoka (33452)
cinyoka Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33455

aliról lényegesen olcsóbban jutsz hozzá ;)

 

pl ez csak 17USD (kb 5200Ft)   igaz ez már 15g/h teljesítményű

Előzmény: sumsang (33447)
sumsang Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33454

Annyi van ráírva, hogy 10 g/h. De ezt igazából nem tudom értelmezni, h ez valójában mennyi lehet?

Előzmény: Akos_IKS (33453)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 33453

Fogalmam sincs, hogy kell kiszámolni. :)

Előzmény: sumsang (33451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!