Namost a forráspont a felvett nedvesség (víz) miatt csökken. A víz jelenlétére utal a forráspont csökkenése, így a legegyszerűbb a víz kimutatása szervízkörülmények között.
És ilyenkor ugye a korrózió veszélye a legkisebb baj.
Nekem sikerül a 2019-es Ceednél a jobb és baloldali gyári tompított izzókat, erősebb fényűre cseréltem. Nem kellett lebontani hozzá semmit. Az biztos, hogy nem volt egyszerű művelet a helyhiány miatt, de azért sikerült. Nyilván a kézmérete is számít. :)
Cserélt már valaki jobb oldali országúti (tompított) izzót? Különös módon egymás után kiégett a bal és a jobb. Talán túlfeszültség van, majd megmérem. Mindenesetre nem férek hozzá a védőkupakhoz, mert eltakarja a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartálya. Hogyan kell ezt levenni a hűtőfolyadék leengedése nélkül?
Mint azt a cikk is tartalmazza, nem csak forráspont problémáról van szó, hanem nedvességet is felvesz a fékolaj. Nem ismerem a gyártó érveit, de józan paraszti ésszel ha két rendszer is működik ugyanazon folyadékkal, lényegesen több nedvességet is felvehet. Ennek korróziónövelő hatása is van.
U II 1.6 VGT motorkód DPF-fel, (azaz 1.6 crdi mint az enyém is) könyvében kimondottan ACEA C2 0W30 szerepel, ami egy csökkentett hamutartalmú, katalizátor és DPF élettartamot növelő olaj. Valószínű, ez vezetett meg, hiszen neki T-GDI van amibe a net szerint inkább normál hamutartalmú, de ugyanúgy hosszított csereperiódusú ACEA A5 való. Amúgy mindkettőnek hasonló, 2,9 mPas -nál nagyobb viszkozítású tulajdonsága van. A5-nél ez 2,9-3,5 mPas.
A C3 viszkozítása már 3,5 mPas felett van. Én ilyen olajat turbó nélküli benzinesben használtam.
Pollenszűrőt tanácsos minden évben cserélni. Persze erősen használatfüggő, de honnan tudja a szervíz, hogyan használják? Gondolom ha nem cserélik, költségtakarékosak akarnak lenni, mert ha jól tudom, közel 10 eFt a gyári betét. Légszűrőt nálam (crdi) 60ekm-nél kellett cserélni és hogy milyen használatfüggő ez is, előző autómba simán visszatettem volna egy kifújás után ahogy ez kinézett. (friss osztrák hegyi levegő és sok autópályázás biztos kíméli)
Fékfolyadék bent van a könyvben (legalábbis a JD-nél, nem tudom neked melyik van), hogy 30-ekm-ként kell cserélni, mivel tengelykapcsolóé is, szerintem érdemes.
Motorolajból ha turbós akkor én inkább a 0-30-ast tetetném bele a helyedben, főleg ha sok a hidegindításod. DPF miatt valóban érdemes a C2-t.
Köztes csere. Néhányan már megjárták, akiknek 30 ekm-es a szervízintervallum. A könyvben apró betűs rész, hogy bár az inspekció 30ekm-ként kell, hogy megtörténjen, de a motorolajat, szűrőt ettől függetlenül cserélni kell 15ekm-ként a garancia életben tartása miatt. Ez ugyan ellent mond a 30ekm-es ciklusoknak, de szervize válogatja, mit kezdenek egy probléma esetén a szervizkönyves bejegyzésekkel. Szerintem egy autó elég nagy érték ahhoz, hogy az a tizenpárezer fitying ne férjen bele évenként.
JD Cee'd 1.6 CRDI 2012 110 LE jó választás lehet, vagy jelentősen jobb a 128 LE változat. Lomhább a gyengébb, akár rosszabbul fogyaszt, vagy minimális a különbség?
Köszi Neked és Benben-nek is a választ:) Azt látom hogy nincsenek közös nevezőn a KIA szervizek. Az egyik egy önkéntes 4-7 eKm-es, köztes olajcserénél kicserélik az m.olaj+szűrő mellett a pollen és levegőszűrőt is, addig egy másik szerviz 15ezernél sem cseréli ki a pollen és levegő szűrőt. Ezért is kérdeztem, hogy ez kinek a feladata, hogy én is elvégezhetem, vagy csak a szerviz? A fékfolyadékot is legalább leírhatnák a szervizkönyvbe, hogy mit, mikor kell. A t-GDI-ben is a motorolajat is az egyik szerviz A5 5w-30-ast rak bele, a másik pedig C2 0W-30-ast rak bele. Holott a GPF-esekbe ahogy olvastam az alacsonyabb hamutartalmu C jelűek valók. Ja és egyik helyen azt mondják, hogy a köztes csere nem számít, s ezért az előírt 1év/15 ekm-nél ismét olajcsere, mig a másik pedig a köztes olajcserétől számítja az 1év/15ekm-t. A szerviz árak szórásáról pedig nem is beszélve, ugyanazért a melóert az egyik 28 ezret, a másik 46 ezret kér el. Szóval jó lenne ha a KIA MO egységesítené az álláspontokat, meg az árakat is legalább a garancia időszakra. De azt gondolom marad, az, h több szerviztől kell árajánlatot kérni :(
Nálam sem cseréltek a második kötelezőnél fékfolyadékot. A gyári előírás szerint, minden kötelező ellenőrzéskor cserés a folyadék. Ezért a számla kézhezvételekor, meglepődve tapasztaltam, hogy nincs feltüntetve fékfolyadék. A márkaszerviz válasza a kérdésemre, "bemértük, nem volt szükség a cserére". Nem voltam túl boldog, de a következő szerviznél biztosan cseréltetni fogom. Az már csak hab a tortán, hogy a három szervizes árajánlat, három különböző viszkozitású olajat tartalmazott. Gyári előírás betartása..., persze.
Mi tartozik garanciális idő alatt a szervizre az alábbiak közül, amit én nem, csak ők cserélhetnek?
A motorolaj/mot.olaj szűrő az egyértelmű, hogy csak ők cserélik garis időszak alatt, de a légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, fékfolyadék, féktárcsa/betét ? Azért is kérdezem, mert egy fórumon olvastam, hogy 30ekm/2éves szervizen az illetőnek nem cserélték le a fékfolyadékot. Pedig úgy tudom, hogy 2 év környékén illene cserélni.
Lakásban csak óvatosan, mert szobanövény, hörcsög, cica, stb., mindent elvisz a fehér halál, ami árad belőle.
Egyszer sem melegedett túl, de ha gondolod, egy állóventit tehetsz elé. :)
Én biztosan nem költenék saját hűtésre, de ez csak az én fukarságomat tükrözi. :D
A szárító alá szoktam betenni teregetés után.
Autóban 20 perc bőven elég, akár havonta megismételheted. Nyaralóban lerakod tavasszal a padlóra 1 órára, aztán szellőztetsz 10 percet és söpörheted az összes bogarat, ami beköltözött télre. Dohányfüstöt is semlegesíti, akinél ez aktuális (nálam pont nem).