Keresés

Részletes keresés

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130873

Kivételes esetről van szó, Mr. Trizs.

Előzmény: trizs77 (130872)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -5 1 130872

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum éves költségvetése kb. 1,2 milliárd forint.

 

https://www.mmkm.hu/download/aDc1GzvwlxoxbeCVjtvVCNFQSqbLPz01

 

Igencsak potentátnak minősülő akárkit kell meggyőzni ahhoz, hogy a kb. 8-9 alágazat egyikének (hajózás) ugyan adjon már kb. 15 milliárd forintot pluszban, az egész múzeum (valamennyi alágazat) éves költségvetésének kb. tízszeresét, hogy az épített/műszaki kulturális örökség egy darabját megmentésék.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130871)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 1 130871

Ez nem hobbi.

Ez az "épített/műszaki kulturális örökség megmentése" kategória. 

Mint ilyen, az állam kiemelt támogatására tarthat igényt.

Előzmény: trizs77 (130869)
tehtube Creative Commons License 2020.01.29 0 3 130870

Érdekes hobbinak minősíteni egy muzeális technikai emléket, amely megőrzése, helyreállítása felmerül. A Kossuth vagy a Kelén is csak egy hobbihajó? 

Előzmény: trizs77 (130869)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -6 3 130869

Vettem.

Jogos.

 

Bár rajta kívül nem tudok most olyan élő magyarról, akinek joga lenne kb. 15 milliárd forintot kiutalni, bárkinek, bármilyen hobbijára.

 

 

Előzmény: gumidani (130862)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130868

Érdekes. Azt hittem, hogy cucilista találmány.

Előzmény: gumidani (130865)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130867

Legyen! És legyen sikerük is.

Nem befolyásol semmit, hogy mi az én véleményem.

(nem én mínuszoltalak)

Előzmény: TAYFUN (130864)
tehtube Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130866

A svájci példák alapján mégcsak nem is pakurával fűtenek, nemhogy szénnel. Könnyűolaj. Márcsak az egyszerűsg kedvéért. 

Megnyugtató lenne ha az alkatrészek Budapestre vándorolnának.

Ja, hol lehet most a Vértes gépe, lapátkerekei a Városligetből?

Előzmény: gepesz (130861)
gumidani Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130865

Szerintem akkor is ugyanez.

Egy példa:

 

 

 

---------

https://www.reptar.hu/nyitvatartas.html

A Reptár a téli nyitvatartási rend szerint 9 órától van nyitva.

De, nekem is kényelmesebb lenne 11-re odaérni.

 

 

Előzmény: gepesz (130863)
TAYFUN Creative Commons License 2020.01.29 -1 4 130864

Csodás a csapat !

 

gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130863

Akkoriban ennek mi volt a mozgató rugója?

Amikor én csináltam, akkor a pénzek "pántlikázása"volt az ok. Ettől jobb szót nem találok rá. Már akkor is így hívták.

Előzmény: gumidani (130862)
gumidani Creative Commons License 2020.01.29 -1 4 130862

Nem lehetne leszállni a kormányfőről? Semmi köze sincs az témához, teljesen oktalan már rövid időn belül másodszor olyasmivel kapcsolatban előrángatni, ami nem tartozik ide. Tiszteletben tartja mindenki a másik véleményét mondjuk a papagájok énekhangjával kapcsolatban, de nem kell a hajós topikban ezen lovagolni.

 

Egyébként az "álfelújítás" gyakorlata is igen régi. Már a két világháború közötti időből is ismertek ilyen trükközések. De hajós témaként a BKV törpéivel is ilyesmi történt.   

Előzmény: trizs77 (130853)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130861

Akkor ennek még más vonzata is lesz. Szenelő, salakoló. :-)

Jelentkezz csak a projekthez. Szerintem bármennyi pénzt elfogadnak.

Buktassátok meg a pesszimista hozzáállásom.

Nem vagyok ellendrukker.

El is hiszem a sikert, csak a f......omcsóválja a fejét.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130860)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130860

Sajnos nem vagyok benne - legőszintébb sajnálatomra.

Igen. Gőzhajót. Nem ez fogja bedönteni a klímát - de egy ilyen műszaki emléket korhűen kell helyreállítani.

Előzmény: gepesz (130859)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 130859

Csináljuk? Te benne vagy? :-))

Gőzhajót? Hát a klíma védelem? :-)

Előzmény: Mlle. Grenelle (130857)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130858

Nem tartok fel senkit. Csinálják és tévedjek!

Előzmény: guberavera (130856)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130857

Ha már csináljuk - akkor mindent eredetiben.

Előzmény: trizs77 (130853)
guberavera Creative Commons License 2020.01.29 0 6 130856

guberavera Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130855

:)

gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 1 130854

Legtöbben a mennyit tudunk lenyúlni belőle?  .... realista gépész.

Bár még mindig mondom, hogy nem lesz ebből semmi.

Attól függetlenül mondom, hogy nem tudom ki állta az eddigi nem kicsi költséget.

Előzmény: trizs77 (130853)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -7 2 130853

Semmi baj nincs azzal ha I.Viktor odavág kb. 15 milliárd forintot ahhoz a társasághoz amelyik most partra húzta a roncsot : Tessék építsétek újra.

 

Onnantól szakmán belüli lesz a harc.

 

 - Lesznek a mindent eredetiben álláspont hívei.

 

 - Lesznek a kinézetre eredetiben, műszaki tartalmában korszerűt hívei.

 

 - S lesznek a olyat építsünk amit gazdaságosan fenn is tudunk tartani hívei.

Ők lesznek a kisebbség.

 

 

Előzmény: HG. (130850)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130852

Ahhoz, hogy bárki felelősségre vonjon, régi történet. Még akkoriból, amikor a pénzek fel voltak pántlikázva.

Új építés, vásárlás rubrika üres.

Javítás, felújítás X millió.

B-III test dokumentációja ment a hajójavítóba.(nem is B)

Készült egy új, felújítás címszó alatt. Régi test ment a MÉH-be.

Előzmény: trizs77 (130845)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130851

1. sz. módosítás:

11:00

:-))

Előzmény: Zoltika (130841)
HG. Creative Commons License 2020.01.29 0 4 130850

Ebből a 2% köré építenek egy új Szőke Tiszát, ami jogilag nem új, csak a régi felújítása, rekonstrukciója.

 

Nagyjából.

 

Kérdés, mi ennek a helyzetnek az alternatívája?

 

B. Szétvágják a 98%-ot, a 2%-ot meg beteszik egy múzeumba (ha a Közlekedési nem szarná le teljes egészében a hajózást, de ezt most hagyjuk...), és mutogatják, hogy ezek a szép emlékű Szőke Tisza gépei, korlátai, díszei, ennyi maradt...

 

C. Azt mondjuk, ezt elb....tuk, hagytuk szétrohadni, de építünk egy vadiúj gőzhajót - a hitelesség minimális alapja nélkül (azaz kifelé is bevalljuk azt, ami amúgy tirivális: hogy csalunk...)

 

D. Azt mondjuk, ezt elb....tuk, hagytuk szétrohadni, megy a kukába minden, ez van, Mo-on nem lesz már soha gőzhajó.

 

E. Ha már a figyelem a témára irányult, akkor "hajóbb" állapotú gőzhajóba ölünk pénzeket, hogy csak legyen valami gőzhajónk.

 

 

Azt hiszem, a hajóbarát az A és az E között gondolkodik.

Az E-re nyilván a Kossuth és a Petőfi lenne alkalmasabb, azok sokkal kisebbek, olcsóbbak, ennélfogva kevésbé exkluzívak is. Viszont azok felújítása autentikusabb lenne.

De a pénz fog dönteni.

 

Egy biztos: most pénzbőség van. De már nem sokáig. Ami most nem támad fel / épül újjá, stb., az a belátható jövőben 99,99...99%, hogy nem is fog.

 

Előzmény: trizs77 (130845)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -4 0 130849

 

 

 A cikk írásakor az 1415 utasból kb. 100 főt mentettek ki.

 

https://index.hu/bulvar/balmoral3491/

 

Mi lett a vége.

Amikor befejeződött a mentés, mennyi túlélőt vittek partra ?

 

 

gigabursch Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130848

Ez vajon "A" Toszogány?

Vagy az teljesen el lett bontva?

Előzmény: csecsaba2 (130846)
Mwin Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130847

Engem is érdekel ( és itt kb mindenkit), de mivel nincs egyéb információnk, nem tehetünk egyebet, mint várunk. 

Előzmény: tehtube (130843)
csecsaba2 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130846

trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -7 2 130845

Csak érdekel a közel és távoli jövő.

Ha kiépítik belőle a főgépet, akkor lesz ott a parton egy ócska, roncs hajótest.

Mint egy uszály.

Mit lehet azzal kezdeni úgy és ott?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

1974, Moldova György : Akit a mozdony füstje megcsapott.

 

Egyik kb. 55 éves íróasztal valahol a végeken szétesett.

Újat venni nem szabad, csak a régieket javítani.

szabál az szabál.

 

a főnök behívatta az asztalost.

Kivett a saját íróasztálából egy fiókot.

Odaadta neki.

Építsen köré egy asztalt.

Az megtette.

Lett új íróasztal, ami természetesen nem új hanem egy régi felújítása.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2018, Moszkva-Budapest.

Lerohadtak a 2-es metro kocsijai.

Roncsok.

Politikai okokból az oroszoktól akar újakat venni/vetetni a Kedves Vezető.

De azt nem szabad, mert Oroszország ellen épp EU szankciók vannak érvényben.

 

Kivitték a roncs metro kocsikat Moszkva mellé.

Ott mindegyikből kiszereltet egy=1 db kilincset.

Azt szépen felpolírozták.

Majd a kilincs köré építettek egy új metró kocsit.

Jogilag nem új metró kocsit vettünk, hanem egy régit felújíttattunk.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2022-2025 Szeged

 

A kivontatott roncsot felmérik.

Megállapítják, hogy 98% a MÉH-be való.

Ok.

De 2%, ez lehet éppen a gépészet is, menthető.

 

Kinyerik a 2%-t, a 98%-t meg elviszik a MÉH-be.

A 2%-t horribilis pénzért üzemképessé teszik.

Ok.

 

Majd kuncsorognak a kormánynál 90 db csuklós busz áráért.

Megkapják.

Ok.

 

Ebből a 2% köré építenek egy új Szőke Tiszát, ami jogilag nem új, csak a régi felújítása, rekonstrukciója.

 

 

 

 

 

 

tehtube Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130844
Előzmény: tehtube (130843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!