Az utóbbi napokban amiket olvasok itt....ismét bebizonyosodott nekem, hogy az első 3-4 évben nem szabad új konstrukciót venni. Majd ha lesz egy ráncfelvarrás, utána.
Decemberben már voltam vele szervizben, nyikorgás jött a kuplungpedál felől. Bevittem, befújták valami zsírzó spray-vel, 1 nap alatt bedolgozta magát a cucc, elmúlt. Persze erre sem volt példa még előttem soha, mondtam is ma a munkafelvevőnek, akkor az én autóm a tipikus "állatorvosi ló"... :) De ennek én valamiért őszintén nem tudok örülni...
Na, részecskeszűrő az nincs benne, pont azért választottam az 1.4 MPI-t és nem vettem T-GDI-t. Se turbó, se kettőstömegű, se részecskeszűrő...
Főként rövidebb távokon járok vele, kvázi városi használatban van, még ezt is sajnálom néha erre, hát még a turbóssal mi lenne.
Az elmondásom alapján ők is termosztátot mondtak, holnap remélem ki fog derülni... Ami biztos, ilyennel még ezzel a típussal kapcsolatban nem találkoztak.
Előre is elnézést kérek az offtopic miatt, de szóba került nem olyan régen az óratekerés, szóval gondoltam röviden megosztom, hogy mi történt.
Novemberben ugye beszámították a Dacia Logan MCV-met a Ceed-be, és tegnap vettem észre, hogy eltűnt a Logan hirdetése. Éltem a gyanúperrel, hogy eladták, és kíváncsiságból rákerestem a JSZP-n. Valóban, eggyel több tulajdonos szerepel, valamint 01.02-én történt egy eredetvizsga. Az ehhez feltöltött fényképek között aztán jött a meglepi, hogy a 3 éves, 45242 km-t futott autót visszatekerték 29273 km (!)-re. Az már csak külön poén, hogy a rögzített futásteljesítmények résznél viszont a valós 45 ezres futást írták be 01.02-höz.
Abba bele se megyek, hogy mennyire undorító dolog (és egyébként mennyire felhúztam magam rajta, meg mi értelme 15 ezret visszatekerni), csak azt szerettem volna ezzel elmondani, hogy ha valaki használt autót akar venni, akkor legyen nagyon résen, mert vásárlás előtt, még nézelődési stádiumban kicsit becsapós lehet az ilyen. Nem biztos, hogy a fényképen szereplő km óra állás feltűnik mindenkinek, ha egyébként a futásteljesítmény számok meg rendben vannak. Az meg, hogy ki tekerte meg, egy nagyon jó kérdés, de szvsz igazából max két lehetőség van...
Nagy valószínűséggel a termosztát szelep folyamatosan nyitva van, s ezért a motor üzemi hőmérsekleti szintje alatt végig halad a hűtőrendszeren a hűtővíz. Sztem termosztát/hőérzékelő csere szükséges. Ebben az állapotban jobban kopik a motor, főleg téli időszakban mert legtöbbször üzemi hőmérséklet alatt van. Kb. ez majdnem olyan, mintha sok hidegindítással használnád az autót. Ilyen hiba egy részecskeszűrővel szerelt autó esetén még a DPF-et is tönkre teheti, mivel így nem éri el a > 600 C fok üzemi hőmérsékletet az oxidációs (regenerációs) folyamatok elindításához még egy autópályás út során sem.
Hétfőn defektet kaptam. Egy csavar állt ki a futófelületből. Nem tudom, hogy mikor szedtem össze, de mire munka után beültem, már lapos volt. Miután kicseréltem a kereket a pótkerékre (mankó), kerek 10 km-t mentem, mire a TPMS jelezte, hogy baj van az egyik kerékben a levegő nyomással. Másnap reggel leadtam a gumisnál, és elmentem dolgozni, hamarabb észrevette, hogy baj van az egyik TPMS szenzorral, de érdekes módon, a többi kerék nyomását sem mutatta.
Ma reggel le volt fagyva az első szélvédő az utas ülés előtti része, így nem pöcsöltem a kapargatásával, menet közben szépen lassan leolvasztotta a klíma. Erre már tiszta üvegnél jelzett a fedélzeti számítógép, hogy a frontális ütközést elkerülő rendszert kikapcsolja, mert a kamera nem működik. (bocs a pontatlan fogalmazásért, csak pár másodpercig látszott az üzenet, majd két sárga lámpa elkezdett világítani)
Arra gondoltam, hogy lehet, hogy jeges maradt az üveg, hiszen az nem kap meleg levegőt, mivel a kamera belül van, és takarja az üveget, ezért ablakmosóval lecsapattam, el is tűntek a hibajelzések :-)
Nekem jövő héten lesz két hónapos, még nem volt vele gondom, de a régi autómból kiindulva, az összes hülyesége kijött az első hónapokban, utána gondtalanul használtam kb 10 éves koráig, míg az utolsó évében mindennel szívatott, ezért is cseréltem le.
Ha lesz eredmény, mindenképpen írd meg, sokakat érdekelhet!
Ja és 102 foknál, mikor bekapcsoltak a hűtőventik, a mutató még mindig 90 fokon állt, szóval egy túlmelegedést időben észrevenni ezzel a megoldással lehetetlen.
De nekem (Octavia2) mikor hibás volt a termosztát, csak az tűnt fel, hogy autópályáról lehajtva (230 km után) 1-2 km-en belül elkezdett lehűlni annyira, hogy már a mutató is kimozdult visszafelé 90 fokról.
Megnéztem diagnosztikai programmal később és 70 fokos víznél már 90 fokon áll, szóval 70 fok alá hűlt - kint mínusz pár fok volt, azt hittem természetes.
Később, több hét elteltével tűnt fel hogy valami nem OK.
Ki akartam próbálni valamit és sokáig haladtam 3. fokozatban 5000-es fordulat körül és a terhelés ellenére azt láttam, hogy megindult a mutató lefelé.
Kipróbáltam egy másik ilyen autóban ezzel a motorral ugyan ezt és nem csökkent a vízhőmérséklet ugyan ilyen fordulaton tartósan autózva sem.
Ekkor jött a termosztát csere és azóta nálam sincs ilyen jelenség.
Visszahűlést nem tapasztaltam, pedig minden reggel pár perc után beérek BP-re, és cammogok egészen az úti célomig. Meg sem mozdul a mutató, 90 fok környékén szokott megállni. És a fűtés is elég hamar beindul, szóval nem az órám kamuzik :-)
A váltó nekem is csalódás volt, abból indultam ki, hogy a régi autómhoz képest (1.2 szívó 5 seb.) ebben egyel több a fokozat, és 28 LE-vel erősebb is, ehhez képest 6. fokozatban ugyanannyit pörög, mint a régi.
Viszont sokkal csendesebb autópálya tempónál, és érezhetően erősebb is.
Bejelentettem szervizbe az autót, telefonon pont ezzel próbálták elkenni a dolgot, hogy a mutató csak tájékoztató jellegű értéket mutat... Mondtam, hogy értem én, persze, na de nem 50 és 90 között.
Megnézik, hagyjam ott este, hogy éjjel jól lehűljön, majd reggel. Kíváncsi leszek...
Pont ezért vettem új autót, elegem lett a folyamatos parából meg a szerelők félrebeszéléséből és hozzá nem értéséből, erre nesze, 2 hónap nyugalmam se volt... :)
Ha lesz eredmény, beszámolok róla, ha érdekli a közt.
Azért a motorblokk önmagában is egy jó nagy hűtőfelület, tehát hidegben, alapjáraton képes lehet hűlni, zárt termosztát mellett is. Elméletileg.
Tegnap este kalandvágyból kipróbáltam: az érdi lejtőn üresben legurultam -1 fok környékén. Ez kb. 1 perc gurulás 110 km/h mellett, vagyis van menetszél is bőven, ami hűtsön, de meg sem mozdult a mutató (1.6 crdi).
Szabályosan működő termosztát mellett a motorblokkban felmelegedett, előírásos hőmérsékletű hűtőközeg NEM keveredhet a hűtőrendszerben lévővel, ezért nem képes lehűlni. Amennyiben túlmelegszik, nyit a hideg felé a termosztát és ekkor fejti ki vízforgató hatását a vízsszivattyú. Azonban ahogy visszaáll az üzemi hőmérséklet, a termosztát újra zár, és ekkor sem csökkenhet a motor hőmérséklete. És így körbe-körbe örökkön örökké.
Ha nem így működik, rövidül a motorod élettartama. Zsebbenyúlós téma.
Köszönöm az infót, akkor majd konkrétan rákérdezek. A mostani lista szerint ha ADA-t kérek, akkor mind a csúsztatható középkonzol, mind az elektromos kézifék jön vele együtt. De a légkivezetésről nem esik szó. Csak azért nem értettem, mert láttam olyan tesztet, ahol ugyanolyan Golg felszereltségben volt szellőző, másikban meg nem. De akkor így már érthető. Köszi!
Szerintem annyira nagy hideg még nem volt, hogy ez egy benzinmotoros autóban normális legyen. -20 fokban talán, de még az is határeset. Én szóvá tenném a szervizben.