Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32706

Mivel az 1.4 MPI szívócső befecskendezéses, ezért én nem a koszosodástól tartok, hanem az idő előtti extrém kopástól, ami a gyakori indítások, és rövid távok miatt van (1-1,5 km a bölcsibe, aztán mondjuk vissza vagy egyből, vagy kicsit később). Egyébként váci OMW-ben szoktam tankolni, nem tudom, hogy erről a területről ki mit tud ilyen szempontból. Olajból a pár hozzászólással ezelőtti HKS-t fogom belerakatni, valószínűleg minden 7-7500 km/félév után, amíg ez a használati mód érvényben van (ahogy egyébként a használatijában is van). Ha már nem ilyen távokra használjuk nap-nap után, akkor 10 ezrenként lesz cserélve. Benzinből a 95-ös MaxxMotion marad, a 100-as kérdés bennem, hogy a fenitek miatt megéri-e vajon, legalább ebben az időszakban.

Előzmény: rcsz (32705)
rcsz Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32705

Szia, fölösleges mindig azt tankolnod, föleg akkor ha esetleg a dunántúlon laksz. Mert arra a területre az OMW kutakra Ausztriából hozzák a benzint. A fontosabb a jó olaj! Amanyiben anyagilag megengetheted magadnak, a 100- as benzin és a legjobb olaj használata csökkenti a kokszodást.

Előzmény: Cobalt14 (32703)
meri Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32704

Szerintem ez már Gen 5-ös (iAVN volt a régi neve, ez látszik is az infón). Nagyon nem tudsz mellényúlni, mert ha nem találja a megfelelő fil-okat, nem tudod elindítani az update-et. Még annyi, hogy több esetben olvastam, hogy a motort hagyták járni az update közben, nehogy lekapcsoljon a navi. Én már 2 frissítésen vagyok túl, mindkét esetben kikapcsolt motorral csináltam; max 15 perc volt a frissítés, semmi gond nem volt (látod, hol tart, bár nem teljesen lineáris a jelzés)

Előzmény: ikarus2 (32694)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32703

Egyébként ilyen gyakori rövid távú használatok, illetve beindítások esetében egy prémium üzemanyag, pl OMW MAxxMotion 95/100 segíthet mérsékelni a használatból eredő extra kopást? Jelenleg a 95-ös MaxxMotiont használom (a Logant is csak ezzel tankoltam), ezt biztos, hogy megtartom, de adott esetben, ha érdemes, akkor szerintem hajlandó lennék a 100-as benzint is belerakni, amennyiben kopás szempontból segítene. A figyasztás csökkentés, vagy a hajszálnyival (amit én nem is éreznék) jobb menetteljesítmények nem nagyon érdekelnek.

Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32702

Igen, tudom, de már a 2016-os Logant is bejárattam és dobtam róla az olajat, meg szűrőt, és megtartom ezt a szokásomat. :) Egyébként jelenleg pont az általad leírt körülmények között van sokszor használva sajnos, így szerintem olyan 7000 km után le lesz cserélve megint az olaj. Nagyon mást amúgy se tudok tenni ezen kívül, hogy megóvjam a gépet. Annyi előnyöm van, hogy garázsban van tartva, és legalább nincs jéggé fagyva az egész reggelente.

Előzmény: lemir2 (32701)
lemir2 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32701

Igen, az kell az 1,4 MPI-be , amit írtál http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/18500/18565  

Viszont felesleges 3 ezernél a csere, bár a motorodnak nem ártasz vele, max a pénztárcádnak. kb. 2000-2005 előtt volt előírás az első (bejáratós) 2-3 ekm-nél való cseréknek. Azóta sokat fejlődött a motor és a szintetikus motorolaj technológia is. Ha csak városban sok hidegindítással, vagy állandó magas fordulaton közlekedsz vele akkor erősen ajánlott az előírt csereperriódus felezése.

Előzmény: Cobalt14 (32700)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32700

1.4 MPI olaj: én már írtam egy-két hete a Kia Magyarországnak, és tőlük az jött vissza, hogy a TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5w30 a bele való olaj. Egyébként az én használati útmutatóm a mi régiónkba egyáltalán nem ír 0w20-as olajat. Én ezt a HKS-t fogom belerakatni, ha viszem 3000 km-nél olacserére.

KAti Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32699

És még cserélni sem kell, csak kivenni-visszatenni :-)

Előzmény: Akos_IKS (32697)
barnaceed Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32698

Sziasztok !

2013. ceed JD a tárgy. Nem működik a fűtőventillátor automata klíma van benne. Az ikonok a sebességre reagálnak befúvás nincsen. Biztire gyanakszok de nem tudom melyiket keressem. Talán a motortérben van egy 50 A barna biztosíték az lenne ?

Ezzel egy időben az ESP lámpa is kigyulladt igaz időközönként. Lehet véletlen egybeesés de gondolom semmi köze egymáshoz ?

Köszönöm.

Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32697

Egy szélvédő-csere nem kerül ennyibe. Ha kint a szélvédő, simán megragasztod lebontás nélkül is. :)

Előzmény: irreverzibilis (32685)
Matracot Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32696

Az árral van a gond, van egy "lelki" határ, az lejjebb van, nem kellene fölé lépni, mert a határ a csillagos ég. :)

Előzmény: cinyoka (32689)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32695

Nem nagyon, de nem ennyi idő alatt. Főleg, hogy én az évi pár ezer km 80%-t napi 8 km-re használtam, 3,5 oda, vissza kicsit több a bolt miatt. Azt is kétfelé törve, a boltig és a maradék út.

Ha nem kezdett volna rügyezni a küszöb, amit egyszer már megcsináltattam, akkor lehet, még ma is meglenne.

Előzmény: dokeee (32675)
ikarus2 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32694

ez alapján melyik az enyém?

 

Köszönöm

 

 

Qubo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32693

Furcsasággal kapcsolatban.....

Előzmény: Qubo (32692)
Qubo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32692

Írtam a Kia Magyarországnak ezzel az olaj furcsaság miatt. Ha megjött a válasz közzé teszem.

Előzmény: Zsoci5 (32687)
ikarus2 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32691

Szia!

 

Lehet nekem is 5. generációs navim van, honnan tudom meg?

a kocsi 2017.05 havi

 

Koszonom valaszod.

Előzmény: meri (32641)
Matracot Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32690

Csupán +500-ért adják ugyanazt a kocsit kereskedésben, amit korábban linkeltem. :) Mellesleg nem csúnya.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/ceed/kia_ceed_sw_1_6_lx_exclusive_spirit_top_extra-15195338#adatlapContainer

cinyoka Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32689

Szia Matrac, jó szívvel ajánlom ezt az autót! Mi már megnéztük, valóban kifogástalan, előttünk végigmérte a srác, sérülésmentes, kívül-belül szép. Flottás volt ez is, végig KIA szervíben volt szervízelve, minden földi jóval felszerelt, talán kormányfűtés nincs, ,eg autostop.... Sajna téligumi nem jár hozzá, csak az eredetvizsgát vállalta be a kereskedő, nekünk 2,8-ba sikerült megállapodni, csak utána még megnéztük azt amit megvettünk. A fószer sem az a tipikus nepper, a telepen is csak flottás autók vannak, abból sem sok 6-8db szóval egy pillantást megérdemelne...

Előzmény: Matracot (32688)
Matracot Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32688

Még nem. Az sok, annyit nem akarok elkölteni, annyit nem megyek.

Most épp egy 15-öst nézegetek, flottás. 195e km, nem tudom mennyire jó az, de legalább euró 6.

Előzmény: rcsz (32682)
Zsoci5 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32687

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/uk/en/assets/static/owners/service-maintenance/Oil%20Chart%20V18.11.pdf

Ebben a listában még nem szerepel csak a két turbós és a diesel,az 1,4 MPi nem.

Viszont a Riohoz 2017-től ,a Stonichoz 2018-tól az 1,4 MPI-hez mindkettőhöz 0W20 ACEA C2 olajat ír.

Úgyhogy amelyik olajválasztóban már szerepel az új CEED ,az mindegyik a 0W20-at hozza.

Érdekes...

 

Zsoci5 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32686

Hello! 

Bocsánat,hogy közbe írok,nekünk is van egy CEED 1,4 MPI. Körbejártam én is az olaj témát ,érdekes,hogy a Total olajválasztó viszont elsősorban 0W20-as olajat ír hozzá.

http://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=4988d0d7dede71f6f13b1452d81dcc80  

A HKS 5W30-at nem is írja hozzá. 

Az ENI szintén 0W20   http://eni-ita.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=hon&type=4988d0d7dede71f6f13b1452d81dcc80 

Én sem akarnám ,hogy később probléma legyen ebből.A Toyotánál sajnos volt az 1,33-as benzinesekkel.

Előzmény: Cobalt14 (32332)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32685

én elfogadtam,bele sk nem vágnék,250rugót meg nem fizetnék érte

Előzmény: János623 (32680)
rcsz Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32684

Én konkrétan nem tudom meddig tud anyagilag elmenni, de ez jó vételi lehetőség annak aki tud ennyit àldozni rá. Hátha össze tudja hozni a rávslót:-)

Előzmény: cinyoka (32683)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32683

hááát, én eddig 2011-es autókról láttam érdeklődni...Matracot Cartársat, szerintem Ő nem ebben a 2018-as évjáratban gondolkodik...persze várjuk meg Őt is :D

Előzmény: rcsz (32682)
rcsz Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32682

Vettél már autót? Gondoltam szólok, most láttam a hahun 1.6 GDI SW Silver 2018 05 havi 20e km. 5.1 ért árulják, abból lehet még alkudni

Előzmény: Matracot (32678)
gergely.b Creative Commons License 2019.12.10 0 1 32681

Köszi, utólag már azt mondom nem olyan vészes a csere.

 

Engem az zavar hogy mennyire ledegradálják ezt a problémát, pl. tesztekben (lásd speedzone), vagy eladáskor, miközben igen nagy költségvonzata van, nagyobb mint bármi más.

Előzmény: János623 (32680)
János623 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32680

Szia! Végig néztem a képeket.-Ügyes vagy! És bátor! Én ennek nem mernék nekifogni. Így előbb vagy utóbb kénytelen leszek valakinek fizetni. Vagy megtanulok együtt élni a látvánnyal. ( Bár engem zavar de piszokul.).

Előzmény: gergely.b (31561)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32679

Köszi! Ezzel meg is győztél! Teszek majd egy próbát náluk én is jövőre!

Előzmény: corsa wrc (32672)
Matracot Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32678

Az 2016 kiadásoknál mi a normál festékvastagság 100 alatt azok is ugye?

Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.10 0 0 32677

Köszi, ez hasznos infó annak, aki ilyet keres! :)

Előzmény: Emi2 (32676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!