Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32471

Nemrég volt téma a TPMS. Mai tapasztalat, a kis autó ábránál jelzi, melyik kerékkel van baj. 1,7-1,8-at mutatott a kúton. 2 tizeddel csökkent az érték, mert 1,9-re engedtem le 2,1-ről, amikor mondogatta a havazást. Csak akkor alszik ki, ha túlfújja az ember, visszaengedve a korábbi értékre, megszűnt a jelzés. Bízom benne, hogy csak egy érzékenyebb szenzor okozta a galibát, holnap reggelig majd kiderül.

KAti Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32470

Vacak módon csinálják meg és rothad alatta.

Előzmény: aamen (32467)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32469

Pont ezért kérdeztem rá, de egész megnyugtató a válaszuk..

Előzmény: gergely.b (32468)
gergely.b Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32468

Pl. oda is kerül alvázvédőből ahova nem kellene...

Jogos pl. az utólagosan alvázvédőzött alkatrészek garanciából való kiemelése, akár milyen hülyén hangzik.

Előzmény: aamen (32467)
aamen Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32467

"korábban rákérdeztem erre a Dacia esetében, és ott részleges garancia vesztésről volt szó, ha ilyet akarnék"

nem vagyok toppon alvázvédelemből, de mit lehet azon elrontani hogy olyan kárt okozzon ami a garit is érintheti?

Előzmény: Cobalt14 (32466)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32466

Ha esetleg érdekel valakit, rákérdeztem az utólagos alvázvédelemre az importőrnél:

 

"Amennyiben alvázvédelmet szeretne csináltatni gépkocsiján, ezt nyugodtan megteheti, a garanciára ez semmilyen negatív hatással nem lesz. Mivel főleg a táli időjárási körülmények jelentősen rongálják az autók alvázát, így ezt javasolni is tudjuk Önnek."

 

Nem erre számítottam, korábban rákérdeztem erre a Dacia esetében, és ott részleges garancia vesztésről volt szó, ha ilyet akarnék.

meilinger Creative Commons License 2019.12.02 0 1 32465

Mindenki egyetért abban, hogy tele vannak felesleges extrákkal az autók.

Abban nem ért mindenki egyet, hogy ezek közül melyikre van szükség.

Tehát nincs felesleges extra, mert mindegyikre valakinek szüksége van.

Az pedig, hogy kénytelen vagy megvenni olyat is csomagban, amire egyébként nem lenne szükséged, az azt mutatja, hogy a marketingesek jól csinálják a dolgukat.

 

A sírás meg, hogy azért nincs szükség egy extrára, mert akinek az kell, az nem tud vezetni, és ne is vezessen:

Én például szinte soha nem használtam kéziféket emelkedőn való elinduláskor, mert nemhogy a kézifékes indulással nincs problémám, de még a pedálokat is tudom kezelni olyan gyorsan, hogy ne legyen rá szükség, ennek ellenére örülök, hogy van visszagurulásgátló az autóban, mert kényelmesebb, mint nélküle. Azzal egyetértek, hogy az ilyen kényelmi extrák miatt az autó kezelési képességeim csökkenni fognak, de nem érdekel, mert ezentúl nem lesz rá szükségem és kényelmesebb. És legközelebb automata váltós autót fogok venni, mert hiába tudom kezelni a manuális váltót, nem érzem, hogy mindenkinek azzal kellene feszítenem, hogy ez a képességeim csúcspontja, hogy nekem aztán nincs szükségem automatára, mert tudom rángatni a botot mellettem.

Glovas Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32464

Ami szerintem elengedhetetlen kényelmi és biztonsági eszköz:

- Fűthető kormány és ülés (hogy -10-ben ke kesztyűben kelljen elindulni), a fűthető váltógomb is jó lenne :)

- Klíma (télen a páralecsapódás ellen, nyáron meg a huzat és 40 fokos utastér ellen)

- Fűthető tükrök és hátsó ablak fűtés szintén télen

- Blokkolás/kipörgés gátló és fékerő szabályzó (Rangerrel csúsztam már be kis híján a belső sávba mikor kijöttem egy benzinkútról a pályán és a taknyos úton elkezdett kimenni a segge, de az elektronika megfogta, illetve láttam egy belső sávban a fűre lehajtó Mercit, azt is az elektronika fogta meg hogy ne vágódjon rá a korlátra)

- Holttér figyelő (ez az enyémben mondjuk nincs, de lehetne mert jó)

- Szervo (az enyémben 3 állítása van, egy sportos ami közvetlenül visszaadja az egyenetlenségeket, egy normál meg egy nyuger komfort fokozat amit kisujjal lehet forgatni, én a normális módban vezetek. Ehhez hozzájün a sebességfüggő kormányzási erősség is)

- Visszagurulás gátló (Igen, tudok vezetni, de a kuplung meghálálja a kevesebb csúsztatást. Ez főleg hegyvidéken lakóknak lehet fontos)

- Fényre sötétedő belső tükör

 

Tolatóradart én szívesen ki is köttetném mert múltkor meséltem, hogy kicsit aggodalmasan csipog. A kamera meg a 2 tükör szerintem teljesen jól megad mindent ami a tolatáshoz kell. Viszont egy 360 fokos kamera modul jó lenne a tolatáshoz, főleg ha a kanyarívet is mutatná.

 

Az tény, hogy van egy csomó biztonsági elem ami fals biztonságérzetet ad, ez főleg a fiatal vagány sofőrökre veszélyes, halnak is meg sajnos elég sokan a túlzott önbizalom miatt :/

Előzmény: Kitltott Husszein (32460)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.01 0 1 32463

nekem a tempomat, BT, és ülésfűtés volt a fontos, a tolatóradar csak a ráadás volt :D

Előzmény: Kitltott Husszein (32460)
Lbx Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32462

Bolta járó autóba tényleg felesleges a tempomat, bezzeg az elektromosan behajtható tükrök :-)

Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32461

Amelyik gyerek még nyekereg, azok úgy is gyerekülésben ülnek, minek az ülésfűtés?

Ennyi erővel egy hátsó LCD monitor jobb lehet, amit nézhetne, ha már másképpen nem megy.

Előzmény: tuzer (32458)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32460

Igazad van, csak maradjunk a realitások talaján.

 

De látom, mindenkinek más a fontos, játsszuk azt, mindenki írhat 3 legfontosabb kiegészítőt az alapokon kívül úgy, hogy a törvényileg kötelezők az alapokba számítanak bele és azokat most nem említem (ami kötelező).

 

Alap:

 

- szervó

- központi zár

- kötelezők.

 

Nekem a légkondi, a GPS, és tolatóradar elégséges lenne pluszban az alaphoz képest

 

Fejtámla meg fűtés azt most ne írja senki ha lehet, mert természetesnek veszem.

 

Előzmény: lemir2 (32457)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32459

Lehet belőle tanulni, köszi!

Előzmény: Qubo (32455)
tuzer Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32458

Akkor én vagyok a különc: minden, ami a vezető kényelmét szolgálja, egyben növeli a biztonságot is. Egy hülye példa: a hátsó ülésfűtés jelenthet kevesebbet nyekergő gyereket - több figyelem marad az útra...

 

Az egy teljesen más kérdés, hogy mi az, ami belefér a kasszába. Nekem pl. sokkal kevesebb, mint szeretném.

lemir2 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32457

......és a kívánságlistára tegyük még fel, hogy ne merülne fel semmiféle javítási költség, ne kellene szervizelni, ne kopna és ne használódna el semmi rajta (olaj, fékek, gumi, akku, stb), és minimum inflációkövető lenne az értéke. Ja és a levegővel is beérné üzemanyagként és karosszéria és egyéb elemek sérülés esetén öngyógyulóak lennének :)

 

Biztonsági szempontból fontos:  Légzsákok, mások és saját hülyeségekből eredő sérülések enyhítésére. ABS, ESP főként a taknyos, síkos utakon jó szolgálatot tehet. fékrásegítő. 

 

Vagyonvédelmi szempontból: 

 

kényelmi szempontból alap tartozék:

Klíma, mélységben és magasságban állítható deréktámasz jó oldaltartással rendelkező magasságban is állítható ülésekkel, jó zene lehetőség,  szervokormány, persze csak olyan, amivel érezni is lehet az úttal való kapcsolatot, tehát nem vmi puha sz@r, mint a legtöbb járgányban van. ledes világítás, tolatókamera. el. ablak 

 

Ami okvetlen nem hiányzik, de nem bánom, ha van :

Keresztirányu figyelő tolatáshoz, auto hold, el. kézifék, automata váltó, ülésf/kormány fűtés, ráfutás megelőző , tempomat , automata világítás, nyomogombos indítás

 

Ami nélkül nagyon jól meglennék, sőt időnként idegesítő, ha van:

TPMS, automata ablaktörlő, sávkövető, éberség figyelő, holtérfigyelő, start/stop, ja és az anyósom, ha beül :)

 

Előzmény: Kitltott Husszein (32456)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32456

Igazad van, pontosításra szorulok.

Van az alap felszereltség a Trabihoz képest - ha már azt emlegettem.

Szervókormány, légkondi, ABS, központi zár, tolatóradar. Ezeket olyan alapnak gondoltam, hogy meg is feledkeztem róluk, hát még említeni.

Amikre gondoltam, azok azok, amik a kényelmet és VALÓBAN hasznos kiegészítők, de még nem csúsznak át a felesleges kategóriába.

Ha az általad konkrétan megnevezettekre visszatérek, akkor pl. a tempomat meggondolandó, de n em mint alap, azt mint választható felszerelés, nálam legalábbis ár függvényében. Boltba meg a gyerekért oviba járós autóhoz nem éri meg szerintem a felér, amit érte kérnek.

A kényelmes ülés... hát erre mit mondjak? Nyilván sámlin senki nem akar ülni, ezért evidencia ez.

Az A-oszlop kérdése gondolom a tervezőknél statikai számításokon alapul. Lehetne sokkal erősebb anyagból és akkor vékonyabb, de azt meg nem fizetnék meg.

Nekem is van speciális igényem, amit nem is tudnék megfizetni, de szeretnék, az az, ha korrózió álló anyagból lenne az egész bódé.

 

Előzmény: Lbx (32454)
Qubo Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32455

Okosodjunk.....

https://youtu.be/8Ab573B3Pk4

 

Lbx Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32454

"...

- vízhőmérő

..."

És az olajhőfokmérő...

Egyébként mióta munkanapokon letekerek 5-600 km-t (és közben forgolódok szűk helyeken), a leginkább hasznos dolognak a szervokormányt, a nagyon jó (fűthető - főleg a mostani ködös-párás időkben) tükröket, a tempomatot, tolatókamerát és nagyon-nagyon jó szellőzőrendszert tartom (klíma, és sok-sok módon állítható hideg-meleg szellőzés) tartom.

Visszagurulás-gátló, kormány- és ülésfűtés, holttérfigyelő, sávtartó és egyéb úri huncutságok feleslegesek.

Ja! Ki ne felejtsem; a kiváló ergonómia és a jó ülés!!!

És ami kifejezetten SZAR és VESZÉLYES: a kibaszott széles, hatalmas tereket kitakaró "A" oszlopok!!!!

Szerintem.

Előzmény: Kitltott Husszein (32447)
Mr Long Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32453

Hobbiauto azert nem a mindennapi orszagot jaro. 

Az alabbi kommentekben felsoroltakon kivul meg a kormanyfutes nagyon kiraly dolog, illetve nealam nem aktulis, de meg hasonlot el tudnek kepzelni a valtokaron. Automatat nem fogdosunk, helyette ott a jol futott kormany. 
Meg meg az elektromos ajtot hianyolom, amikor pakolaskor tizedszerre nyitom-zarom szentsegelek rendesen. Siman megerne nekem kenyelemben a felarat, de keszletes autoban nem volt :(

Előzmény: dokeee (32444)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32452

...Akkor bizony nem Te voltál. Az egy új SW volt...

Előzmény: Kitltott Husszein (32448)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32451

Ja, a légkürt, ki ne hagyjam.

 

(A sima dudára nem ugrálnak a gyalogosok elég gyorsan félre, amikor egymásba kapaszkodva mennek négyen az út közepén hazafelé, hogy közben kibeszéljék, milyen fess az új pap, pedig van járda mind a két oldalon.)

Előzmény: Kitltott Husszein (32447)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32450

Jaja.

Pontosítok, van ami kifejezetten hasznos, szükséges, jó dolog.

És van, aminek nem fájó a hiánya, de néha jól esik bekapcsolni.

És van, ami szerintem tök haszontalan, de sok ember valszleg azt mondaná, milyen jó dolog az. Pl. a visszagurulásgátló. Meg kell tanulni vezetni.

Előzmény: dokeee (32449)
dokeee Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32449

Meg az ülésfűtés :)

Előzmény: Kitltott Husszein (32447)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32448

Nem-nem, ezüst 2013-as ötajtós. A könyvtár mögött soha nem állok, keveset közlekedek vele, inkább a téli időszakban meg esőben. A többi esetén motor meg robogó.

Előzmény: Pgabor79 (32440)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32447

Szerintem ami hasznára válhat egy vezetni tudónak:

- ABS

- tolatóradar

- légkondi

- vízhőmérő

- GPS

A többi csak a vezetni nem tudó, más közlekedőt csak idegesítő személyeknek jó ahhoz, hogy tovább hülyüljenek sose tanuljanak meg vezetni.

Előzmény: dokeee (32430)
John_33 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32446

De-de ROV, Bajcsyba parkolok mindig. Hát akkor szépen vagyunk Kvárról, főleg hogy még KIA márkakereskedő sincs :D Mehet majd az eszmecsere személyesen is ha szükséges :)

Előzmény: Pgabor79 (32439)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32445

Nem is kell a 60-as évekig visszamenni...az is nagy élmény volt ahogy az 1500-ös tolta ki a hátulját az enyhén kavicsos kereszteződésben közel 30éve,  ott még nem csattogott semmilyen relé... max., ha a fater látta...:))

Előzmény: Mr Long (32443)
dokeee Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32444

Van egy hobbiautóm, ki van irtva belőle az ABS és az elektronikus fékerőelosztó.

Előzmény: Mr Long (32443)
Mr Long Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32443

Meg ahatvanas években, ha az ember karambolozott, csak kikalapálta otthon a lemezt és mehetett, nem kellett új légzsákot beszerelni.

A huszas években meg sokat lehetett a javításon spórolni, mert nem romlott el az önindító, kivéve, ha beállt az ember dereka...

MOndjuk a kedvencem egyik kollegám, aki szerint az ABS is hülyeség, mert az ő lába jobban kezeli a féket, mint az elektronika.

 

Előzmény: blackjack11 (32433)
rcsz Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32442

Az nagyon jó film, mindenkinek ajánlható!

Az összes extra közül nekem pl. a távolság tartó tempomat, visszagurulás gátló, deréktámasz amik fontosak.

A start-stop hosszabb távon + költség növekedést fog eredményezni. A leg húzósabb a kettős tömegű lendkerék megadása a sok újra indítás miatt. Nézzen mindenki utána ennek valódiságára, és szerintem érdemes mindjárt ki kapcsolni indulás után. 

Az el. kézifék nagyon kellemetlen helyzetet tud okozni. Mint elektrónikával kombinált működés, nagyobb a meghibásodási kockázat. Az a baj, hogy csak csomagokban lehet az extrákat rendelni, pedig milyen jó lenne csak a nekünk fontos dolgokat  "pipázgatni".

Előzmény: blackjack11 (32433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!