Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2019.12.07 -1 1 30625

Én 748-at mondanék rá.

A 348-nál alul is gömbölyödni kellene a szám aljának, de nem ezt teszi.

Előzmény: MIHOK1 (30622)
C50 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 30624

Inkább az a baj hogy el van mosódva de a 348 esélyes.

Előzmény: alkotasu (30623)
alkotasu Creative Commons License 2019.12.07 -2 1 30623

A szememet nem mondanám élesnek, de én 348-nak olvasom. De túl homályos ahhoz, hogy bizton állítsam. Meg nem tudom, hány más szám lehet még előtte.

Előzmény: MIHOK1 (30622)
MIHOK1 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 30622

 

 

Urak,

Valaki éles szemű legyen szíves segítsen kisilabizálni az A.Cs.E.V. kocsi számát

 

 

https://images-03.delcampe-static.net/img_large/auction/000/476/927/316_001.jpg?v=26

 

Szeretném befejezni a modelljét

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (30618)
György barát Creative Commons License 2019.12.07 -1 0 30621

Ez igen! 

 

Nem elég, hogy közúti, ráadásul billencs is. 

A kaszinók közül melyiket ajánlod? 

Ne is mondd! A Mirabell csak "kurta kocsma". 

 

:-) 

 

Előzmény: gumidani (30619)
gumidani Creative Commons License 2019.12.06 0 0 30620

Genfi autószalon, 1936.

Előzmény: gumidani (30619)
gumidani Creative Commons License 2019.12.06 0 0 30619
alkotasu Creative Commons License 2019.12.04 -2 1 30618

Békéscsaba mindenféle régi szekerekkel, köztük ACSEV-es marhaszállítóval:

 

https://images-03.delcampe-static.net/img_large/auction/000/476/927/316_001.jpg?v=26

György barát Creative Commons License 2019.11.28 -3 0 30617

Szia! 

 

Ne izgulj! A föl NEM bontott iparvágányokat bárhol megtalálhatod.   :-( 

 

Előzmény: Atis57 (30615)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 0 30616

Egyszer volt szerencsém látni ezt a szerelvényt az Egressy úti garázsban. Kb. 1967-68-ban.

Előzmény: Atis57 (30615)
Atis57 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 30615

Szia!

 Köszonom-----akkor  nagyon le vagyok maradva ....

Előzmény: gumidani (30613)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 2 30614

https://www.youtube.com/watch?v=_ODxu9PRSBs

 

Itt bemutatják a rendszert.

Előzmény: gumidani (30613)
gumidani Creative Commons License 2019.11.27 0 1 30613

Fiatalnak tetszik lenni.

Előzmény: Atis57 (30612)
Atis57 Creative Commons License 2019.11.27 0 1 30612

Szia!

 A vasútikocsin  henyélő kamionokat már láttam .De ez a forditottja !

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.24 0 0 30611
505519570004 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 30610

munkabiztonság

Előzmény: Felek Ferenc (30609)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.23 0 0 30609
Atis57 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 30608

Szia!

 

György barát Creative Commons License 2019.11.17 -1 1 30607

Jó reggelt kívánok! 

 

Ma reggel érdemes volt fölébredni. Hat órakor mevilágosodtam, mint az ég. Ezek után ellent kell mondanom Neked (és korábbi önmagamnak). 

 

25 011 sertés elosztva 63 kocsiban = 397/vagon. 

397 db 25 kg-os átlagsúlyú utas együtt 9925 kg. 

A 63 jármű az állomáson rendelkezésre állítható. 

Három mozdony kell még, és három vonatot képezni. 

Egy vonat rakodásához négy óra szükséges (és elégséges). 

Egy kocsi önsúlya 7700 kg. A raksúly 9925 kg (lásd fönt). 

21 vagon együtt 370 tonna. Minden harmadik jármű lehet fékes. Ez még 7×1 tonna. Így a gép kapacitásába még belefér egy tehervonati kalauzkocsi is (max. 8 tonna). 

 

Ferenc újságcikke teljesen korrekt. Rendszertani besorolás szerint az áru: házi sertés. Csak éppen apró választási malacka

Ám ennek alapján a vagonrakományként való továbbítás valószínűsége csökken. Sebaj! Mindhárom vonat mehet együtt valamelyik hizlalóba (Kőbánya, Nagytétény). 

 

Szép napot: 

György 

 

Előzmény: alkotasu (30606)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.17 -2 0 30606

Azért egy kis pontosítást engedj meg a tanulmány szövegét idézve: "általában 25-30.000 körül mozgott, de előfordult 80-100.000-es felhajtás is".

 

A kérdéses évben valószínűbb lehet a 25.000-es felhajtás, az 1887-es szöveg is ezt a számot említi. Azonban azt kizártnak tartanám, hogy mind a 25.000 állatot vasúton hozták-vitték volna; 140 éve még messze nem történt minden szállítás vasúton, a hálózat is távol volt a teljes kiterjedésétől. (A hivatkozott dokumentumban később írják is, hogy a csapadékos, sáros idő jelentősen befolyásolta a vásárok nagyságát, mert az állathajtóknak lehetetlen volt átkelni a megáradt folyókon, ereken, és csak nagy kerülővel tudtak volna eljutni Gyulára. Magyarul: az állatok jelentős része lábon került oda - meg nyilván onnan el is.)

 

Az igazság a fentiek alapján szerintem ott lehet, hogy a 25.000 állat hamar elszállításra került, de messze nem mind vasúton, hanem csak egy része, és ennek a meg nem nevezett rész (darabszám) elszállításában lehetett érdeme az állomásfőnöknek. Azt meg valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, pontosan hány disznó utazott el vonaton.

Előzmény: fantal (30602)
György barát Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30605

Köszönöm a kimerítő választ. (Le is fáradtam.   😃) 

Ellenben sokat megtudtam. 

 

Előzmény: hmsoft (30603)
György barát Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30604

A januári vásárra a felhajtás már novemberben elkezdődött. (Ott áll a könyvben.) Nem is az egybe gyűlt állatok száma a tét. 

Januárban pirkadattól fáklyafényig (tehát tíz óra alatt) egy négyvágányú állomason 25000 sertést, hiányzó kocsikba bevagonírozni és meneszteni. Ez itt a kérdés. 

Kérlek, indítsd el a fantáziám: hogyan is lehet? 

 

Előzmény: fantal (30602)
hmsoft Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30603

El kellett viselnie, elvégre a szilárdsági teszteknél az egyik beugró a 2,5 MN (plusz rátartás) maradó alakváltozás, törések-repedések nélküli felvétele, és ebből a szempontból mindegy, hogy a két vonókészülék között egy gerinctartó van (vagy azt kiváltó vázszerkezet), vagy azt valahol megszakítja egy vagy több csuklós kapcsolat. Ennek ellenére "hernyókat" még nem dobtak piacra az 1520 mm-es térség gyártói. A buktathatóknál ez érthető, hiszen speciális buktatóra lenne szükség, ami önmagában véve persze megoldható (létezik is ilyesmi), de a szerkezet akkor csak ilyen kocsikhoz lesz használható, és maguknál a kocsiknál szintén feltételez speciális berendezéseket. Szigetüzemben rendben van, de annál általánosabb használati esetekre már nem volna népszerű a járműtulajdonosok körében. Egyébként a két ízből állók között, a "kötelező" konténerszállító pőréken kívül, meg a már bemutatott magasoldalfalún kívül, jelenleg tartálykocsi és önürítős (műtrágyás) kocsi létezik. A konténerszállító pőrés műfajban pedig, az ércnél könnyebb áruk szállításához, az OVK ezt a koncepciót próbálja most lenyomni a reménybeli vevők torkán. (A két ízből álló kocsira három "puttony" megy fel: gabonához doboz, ömlesztettáruhoz felül nyitott doboz, faáruhoz rácsos doboz.)

hm

Előzmény: György barát (30601)
fantal Creative Commons License 2019.11.16 -1 0 30602

Ferenc újságcikkében a 14 fölsorolt kereskedő azért mond köszönetet, mert ők már az első naponelvihették a maguk 2500 - 2800 disznaját.

**

Ne "költsél". A beidézett cikkben egy napon 25 ezer állat elszállítása szerepel. Nem 2500. Ezt ti találtátok ki, mert nem tudtátok elképzelni, hogy egyáltalán 25 ezer állat lett volna ott. MIHOK beidézte azt a visszaemlékezést ami szerint egy ilyen vásárra 90-100 ezer (!!) sertés lett felhajtva. Csak a Wenckheim uradalomból hajtottak fel 10 ezret!

Előzmény: György barát (30597)
György barát Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30601

HA tehát a Jakobs zsámolyok egy forgófcsapja képes ugyanakkora (nyíró)erőt elviselni, mint amekkora (rugóval csillapított) (vonó)erőt a két központi vonókészülék együtt, akkor a következő gyártmány akár egy hernyó is lehet: teHERnyó. 

 

Előzmény: hmsoft (30598)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.16 -1 0 30600

Kecskét már szállított egyet... Egy Flirt-ön. Meg egy szamarat is. És ez még a disznónál is nagyobb... :-)

 

De az állatszállítás nem is a Start feladata lenne, hanem a  Rail-Cargo-é. Mondjuk állatrakodók hiányában feldobálni is nehéz lenne egy másfél-kétmázsás cocát... :)

Előzmény: Atis57 (30599)
Atis57 Creative Commons License 2019.11.16 -1 0 30599

Szia!

 

 A mai szuper MÁV START  mennyi disznót tudna elszállitani ? elméletileg.....

Előzmény: György barát (30597)
hmsoft Creative Commons License 2019.11.16 0 0 30598

Egy kis carszkojeszelói: ízeltlábúak kocsik (gudok.ru alapján)

Az OVK (uniwagon.com) megkapta a megfelelőségi tanúsítványt a 12-6877 és 12-6877-02 ízelt magasoldalfalú kocsikra. Az előbbi típus körbuktatón, az utóbbi hagyományosan is kirakodható. Hogy mire jó az ízelt magasoldalfalú kocsi, azt a képen látható példány oldalfalára írt reklámszövegeknél nézzük egy kicsit reálisabban. A 12-6877-es 117 tonna, a 12-6877-02-es 114,5 tonna raktömegű, az öntömegük 32-33 tonna, a raktérfogatuk 135 köbméter. Állítsuk szembe egy szintén 25 tonna tengelyterhelésű, de hagyományos, négytengelyes típussal, mondjuk az UralVagonZavod 12-196-01-esével.

Tegyük fel, hogy a vonatnak el kell férnie egy "akármilyen" (nem hosszabbított, nem másfeles-dupla-tripla hosszú), fővonali állomási vágányon, tehát 1050 méter szabad vágányhosszon. Ezt cirillbetűsországban úgy számolják, hogy az etalon kocsi 14 méter hosszú, és 71 kocsiból áll a közönséges, tehát nem másfeles, nem dupla (stb.) vonatunk. 14*71=994 méter, plusz pár szekciónyi mozdony, és ki is jön az 1050 méterünk. Az UVZ 12-196-01-ese 75 tonna raktömegű, 24-25 tonna öntömegű, raktérfogata 88 köbméter, vonókészülékek közötti hossza 13920 mm. Hetvenegy ilyen kocsi együtt 988,32 méter, 5325 tonna áru, 7029-7100 tonna elegytömeg, 6248 köbméter. Ha 16880 mm hosszú 12-6877-esek alkotják a vonatunkat, akkor arra a bizonyos 994 méterre 58,88, vagyis 58 darab esik. Ami 6786 tonna áru, 8642-8700 tonna elegytömeg, 7830 köbméter. (A reklámszöveg 59 kocsival számolt, aztán még egy kicsit felkerekítette az elegytömeget, és némiképp sportszerűtlen módon, nem a 25 tonnás tengelyterhelést teljesen kihasználó négytengelyesekkel állította szembe, hanem a kb. 6300 tonnásra adódó vegyes-bármilyenekkel.) A különbség reklám nélkül is egészen kellemes, persze a hagyományos körbuktatók kapásból kiesnek, bár az OVK közlése szerint az utóbbi időben egyre népszerűbb, tandem rendszerűek minden átalakítás nélkül használhatók hozzá.

hm

György barát Creative Commons License 2019.11.10 -1 1 30597

Szia! 

 

A fölhozatal 25 000 sertés volt, a vásár öt napig tartott. Az összes állatnak egy nap alatti elszállítása kizárható. Te is megerősíted. 

Tehát: 

Ferenc újságcikkében a 14 fölsorolt kereskedő azért mond köszönetet, mert ők már az első napon elvihették a maguk 2500 - 2800 disznaját. (A többi ~86 meg várhatott, amíg a vagonok ürültek, fordultak, máshonnan előkerültek.) 

 

Nem kellett szép lány, jó bor; az állomásfőnöknek volt zsebe. (Talán éppen ennek leplezése a nagy hálálkodás.) 

 

Előzmény: MIHOK1 (30596)
MIHOK1 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 30596

Tehervagonoknál a raktérfogat is számíthat. A nádat vagy tollat szállíttató vállalkozókat inkább a térfogat érdekelte. A díjszabási árucsoportok képzésénél pl. ez volt az egyik szempont

Előzmény: György barát (30563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!