Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lala1961 Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32334

Amit Én tudok ,hogy kéne rendelkezzen C3-as minősítéssel az olaj !:-) Csak halkan jegyzem meg ,hogy hiány lesz a Total motorolajokból ,mert ahol előállították ott valami komoly baleset érte az egész gyártási technológiát,ahonnan ellátták az egész piacot !:-( Reméljük nem akarják ránk sózni a maradék raktárkészletet ,keljen az bármilyen motorba is !:-) Az sem lenne baj ,ha legalább egy szerelőben megbíznál ,és az Ő ajánlását elfogadnád ! Ahányan vagyunk annyi típust mondunk a Total olajon belül !:-)

Előzmény: Cobalt14 (32332)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32333

Üdv Cartársak!

Van valakinek tapasztalata 1.4Crdi motorral szerelt Ceed-del kapcsolatban? Most keresek egy fiatalabb ceed-et (2013-), csak 1.6 mellett már sok 1.4 is van...szóval elég ez a motor, fogyasztása, dinamizmusa stb...Vagy mindenképp 1,6-ot keressek? (a régi is 1,6 crdi volt...) 

Cobalt14 Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32332

Helló,

 

Esetleg meg tudnád indokolni, hogy miért?

 

Közben Vácról is megkaptam a választ, ők meg Total Quartz 9000 Energy HKS-t használnak. Erre rákeresve annyit láttam, hogy A5/B5 speckó ok, meg API SM-et is írnak hozzá, meg hogy Kia és Hyundai-hoz lett fejlesztve (ezt a Total is írja a gyári specifikációban). Tehát a használati alapján ez is jónak kéne, hogy legyen.

 

Szóval itt van 3 különböző olaj, 3 különböző véleménnyel, akkor most hol az igazság? A gyári 15000 km helyett egyébként legkésőbb 10000 km/1 évente cserélve lesz, de akár még kicsit hamarabb is, attól függően, hogy hogyan használjuk.

Előzmény: lala1961 (32331)
lala1961 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32331

Üdv ! MC 3 5w-30 a jobb választás !:-)

Előzmény: Cobalt14 (32326)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32330

Naugye! :)

Akkor az első. ECS rendelkezik is A5/B5 minősítéssel.

A5/B5: 2,9 és 3,5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás

 

C2: 2,9 mPa*s fölötti HTHS viszkozitás

C3: minimum 3,5 mPa*s HTHS viszkozitás - tehát ez nem jó

Előzmény: Cobalt14 (32328)
rcsz Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32329

Ez a "melyik olajat tetessem bele" -nyilván árnyalatnyi különbséget tekintve -, kezdheti a téligumi, nyárigumi vagy a 4évszakos gumi téma boncolását :)

 

Egyébként véleményem szerint a gumik alkotó komponensei többnyire megegyeznek. Ne felejtsük minden árú gyártója a minél nagyobb profitban érdekelt. 

Vállalom a kritikát, de nekem az a véleményem, hosszú tapasztalások okán, hogy a mintázatokon, profilon kivül nem sok különbség lehet a gumik között. Mert pl. ha igaz lenne a vásárlásra befolyásoló szereplők állítása, folyamatosan - időjárási viszonyok változása - esetén cserélhetnénk a gumikat. Átfedések vannak tehát! Nem csak a tapadási hanem a tartóságukra is érdemes lenne figyelni, de kinek van már erre is ideje, energiája.

Eszembe jut pl. az az égő ami egy amerikai tűzoltó állomáson folyamatosan ég több mint 100 éve. Aztán előkerült vagy 60 éve egy titkos kartel megállapodás az összes égőgyártó részvételével és meghatároztak kb. 1000 óra használati időt ami után ki kellett égnie az égőknek. Ez volt a beépített avulás első elhatározása. Ennek valóságosságát meglehet talàlni több helyen. Ez persze más termék, de analógia okán ennek minden termékre van valóság vonatkozása.

Szerintem a leg helyesebb a vélemények, tapasztalatok begyűjtése, és azok alapján meghozott döntéseink. Az eladásban "besegítő" újságírók álláspontjait fenntartásokkal kell olvasni. Elnézést s hosszú véleményért!

Cobalt14 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32328

Ez van benne az 1.4 MPI-nél:

 

API Service SM, ILSAC GF4 vagy jobb, ACEA A5/B5

Előzmény: Akos_IKS (32327)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32327

Előbbi ACEA C2, utóbbi ACEA C3. Mit ír a könyve, melyik jó bele?

Előzmény: Cobalt14 (32326)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32326

Sziasztok!

 

Kb két hete vagyok tulajdonosa egy új Kis Ceed SW 1.4 MPI-nek. Szeretnék kérni egy kis segítséget, hogy vajon az alábbi kettő közül melyik motorolajat kellene használni hozzá (illetve kérni bele a szervíz során)? A gödöllői szervíz azt írta az árajánlatban, hogy ők az ECS-t használják, viszont más helyekről nekem az MC3 típusút ajánlották, illetve webáruház áruismertetőjében is a Kiához inkább az utóbbit írták.

 

Total Quartz Ineo ECS 5w30

Total Quartz Ineo MC3 5w30

 

Szeretném, ha tényleg a helyes kerülne bele cserénél, de nem igazán tudom megállapítani, vajon tényleg melyik a jó bele.

 

Köszi

Zsolt_555 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32325

Szerintem ne froclizzátok már egymást! Jegeljük a témát, mindenkinek megvan a saját rendíthetetlen véleménye.

 

Megnyugtatásul írok egy off, de nagyon érdekes, tanulságos történetet a szakmámból:

(A történet valódiságát nem ellenőriztem, egy előadáson hallottam.)

 

Történt réges-régen az ABS bevezetése idején, talán Párizsban, hogy egy nagy taxi társasággal elvégeztettek egy tesztet a sofőrjeikkel. A nagy taxi társaság beszerzett sok-sok EGYFORMA vadi új autót, azonban amikor átadták az autókat, a sofőrök felének azt mondták, hogy fel van szerelve több újfajta biztonsági rendszerrel, többek között az ABS-sel. "Ezzel jelentősen rövidül a fékút, hamarabb lehet vele megállni." A másik felének letagadták ezen felszereltséget.

Sajnos a teszt eredmény az lett, hogy azok a sofőrök autói akiknek megmondták, hogy ABS-sel felszerelt autókban furikáznak, sokkal több koccanásos balesetük lett mint azon sofőröknek akiknek letagadták az ABS felszereltségét.

 

A tanulság: A sofőrök hajlamosak veszélyesebben vezetni és túlzottan megbízni a biztonsági berendezésekben.

 

(Állítólag ezért nem reklámozták egy ideig az autók biztonsági rendszereit, manapság újra előjöttek.)

 

Szóval ha a világ legjobb gumiját teszed fel az autódra, hajlamos leszel gyorsabban is vezetni.

 

 

 

 

 

cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32324

Ebben az árkategóriában történő típusok kiválasztásában sokat segített a sógorom, és a felhasználók által írt vélemények...

Előzmény: KAti (32321)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32323

AZ az igazság, hogy a gazdag nyugaton szeretik a kínai gumikat, csak itthon van jelentősége a névnek is :D 

 

itt/ling-long/ és itt/goodride/ látható hogy majdnem mindenki valószínűleg és /vagy ismét megvenné.... persze ezek nem prémium minőségű gumik, de sem az áruk, sem pedig az autók (2007KIA, 2003Ford Focus) amire fel vannak rakva nem a prémium kategóriába esnek :D

 

A publikált (pl ADAC) összehasonlító tesztek erősen ki vannak téve a gumigyártó lobbynak, 

Előzmény: KAti (32321)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32322

...groupama tanpályán voltam tesztpályán és...

 

helyesen:

 

...groupama tanpályán voltam tesztvezetésen és...

Előzmény: cinyoka (32320)
KAti Creative Commons License 2019.11.22 0 0 32321

Szerencséd van. Vannak vállalhatatlanul pocsékul működő olcsó gumik is.

Előzmény: cinyoka (32320)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.22 0 1 32320

A négyévszakos témához pár gondolat:

Én pl mindkettő autónkra négyévszakos gumit raktam és nagyon bevált! Ráadásul nem flinc-flancos jó nevű abroncsokat, hanem az egyiken Goodride SW602 (igen kínai, a Goodyear cégcsoporthoz tartozik) a másikon LingLong Green All Season van (ez a continental egyik leánya, de ez is kínai) A sógorom, aki átveszi a KIA-t sem gondolkodik hogy lecserélné, pedig gumis cégnél dolgozik, simán kedvezménnyel tudna venni márkás prémium abroncsokat is. Lehet hülyézni, de tavaly a groupama tanpályán voltam tesztpályán és tökéletesen teljesített mind a kettő. . Nyilván van pár méter difi a téli gumi és ezek között, de ezt ismerve és ennek megfelelően hajtva, követési távolságot betartva jó választás volt mindkettő. Egyébként az elmúlt pár évben nem volt olyan brutál hó itt Fejér megyében amiben ne tudtam volna elmenni. Persze ez nem követendő példa, mindenki a saját bőrét viszi a vásárba...

dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32319

Tőlem nyugodtan. Én meg tapasztalatból beszélek.

Előzmény: v.gergely (32318)
v.gergely Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32318

En nem szakertek,velemenyt mondtam es jozan paraszti esszel gondolkodom...

Előzmény: dokeee (32317)
dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32317

Unalmas vagy, olyanról szakértesz, amit sosem próbáltál.

Előzmény: v.gergely (32316)
v.gergely Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32316

4 evszakos gumival nem biztos:-)

Előzmény: KAti (32315)
KAti Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32315

Ez jó szöveg, de akkor miért nem egy méretes SUV-ot vettél? Abban még jobban védve lenne a családod. 

Előzmény: cápaFeri (32305)
lala1961 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32314

Üdv ! Nem kell menni Tirolig tapasztalat szerzésre ,meg kell kérdezni a Pécsi Taxisokat a Mecseki meredek utcákat milyen gumikkal tudják legjobban megközelíteni !:-) A taxis "éterben"könnyen terjed a megfelelő téli gumi márka/típus !:-)

 

Ui: Mert itt vannak olyan meredek utcák(kis millió) amin télen még gyalog is necces ,de a taxis akkor is jön,hiába kell neki a pénz a jó téli gumikra !:-)

blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32313

Jogi szabályozás, ha a hópihe rajta van akkor Tirolban és Voralbergben is elfogadják a four seasonst...

Előzmény: www.octinfo.com (32312)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 32312

Ez egy végeláthatatlan dolog, mert lehet lelkiismeret furdalásod (én is ilyen típus vagyok), hogy:

 

1. nem a legjobb télit vetted

2. nem a legdrágább télit vetted

3. nem vettél minden évben újat mert igazából az tud 100%-ot, a használt már nem!!

4. nem az ADAC teszgyőztest vetted

5. nem az Auto Motor und Sport teszgyőztest vetted

6. nem vettél 2 év múlva új télit, lásd 3. pont

7. nem vettél 4 év múlva új télit (én 4-5 éves téli guminál tapasztaltam hogy már nem olyan mint új korában, de számszakilag nyilván hamarabb kimutatható a tulajdonságok gyengülése)

 

én meg úgy látom, hogy városban, az Alföld közepén jó lenne a 4 évszakos is.

 

Egy olyan országban ahol vannak hegyek és van hó is, meg olyan a jogi szabályozás, nincs sok értelme gondolkodni sem a dolgon, mert kell a téli és kész.

Előzmény: cápaFeri (32305)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32311

2008-as Ceed-ben CAN bus index van már, vagy hagyományos?

Bosanac Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32310

Köszi, így már értem én is. Hasznos ez az infó. :-)

Előzmény: lemir2 (32219)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32309

Igen az. Nekem nem tűnt fel, hogy hangosabb lenne, mint a gyárilag szerelt Michelin Primacy 3. Mondjuk nagy a kerék és a kép is közeli, ezért is tűnhet nagynak a barázda. Fogyasztásban a legjobb volt Omis felé Bosznián át 5,5 liter, autópályán 140-nél kell neki a 7-7,3. De úgy gondolom, hogy 140 lovas benzines autónál ez bőven belefér. 

Előzmény: Pgabor79 (32308)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32308

Ez a (Michelin Corossclimate+ ?) 4 évszakos gumi nem hangosabb mint egy normál nyári? Illetve üzemanyag fogyasztási tapasztalat van már vele? Csak mert ahogy nézem elég mélyen "barázdált" ez a gumi.

Előzmény: blackjack11 (32307)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32307

 

Mivel nálam csak kocsma után első a család, így az alábbi életveszélyes gumik vannak a garázsban álló szinte alig használt autón....:DDDD

Részemről a 4 évszakos kérdés lezárva. Pont. 

 

 

 

Előzmény: cápaFeri (32305)
dokeee Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32306

Nekem tökéletes, 50e km alatt soha semmi gondom nem volt vele, egy karcolás nincs az autómon, még a felnin sem.

Előzmény: v.gergely (32304)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.21 0 0 32305

Ja és, hogy ne csak anyagiakról beszéljünk...nekem a családom biztonság az első. Nem venném a lelkemre, ha azért sérülne valaki az autóban, mert spóroltam egy téli szetten.  Ha valakinek nem fér bele, akkor választani kell egy kisebb felszereltségű vagy olcsóbb autót. Tudomásul kell venni, hogy az autó költsége nem zárul be azzal, hogy megveszi az ember. 8-10 év alatt még egy autó ára a fenntartás.

Szarul érezném magam, ha folyton arra kellene gondolnom, hogy nem tettem meg miden tőlem telhetőt a biztonság érdekében, de van mondjuk sávtartó asszisztens, vagy navi, stb.  az autóban. Amúgy is az összes biztonsági felszerelés azért van a kocsiban, hogy segítse az embert. De mit sem ér, ha közben meg arra játszik a polgár, hogy ellavírozik a nem az útviszonyoknak megfelelő gumikon valahogy tavaszig.

Mondom, nekem ezek a tényezők játszanak, mert relatív sokat használom, minden körülmények között. Lehet, hogy aki úrvezető és reggel amikor felkel, látja, hogy behavazott, saját hatáskörben eldöntheti, hogy nem ül autóba. De akinek, mit nekem is az autó létszükséglet a munkához, annak nincs sok mérlegelési lehetősége. Én arra buzdítok mindenkit, hogy akinek mennie kell időjárástól függetlenül és lehetősége van, tegyen meg mindent, hogy ő és családja, valamint a többi közlekedésben résztvevő is biztonságában hazaérjen nap végén.  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!