Ugyanez volt Moszkvában a Dinamo és a CSzKA stadionnál is, de emlékeim szerint a Rapidnál sem láttam sokezres parkolót. Mondjuk az oroszoknál úgy van, mint nálunk; rögtön a metró szájában van a stadion.
Egy város közepén levő stadionnak sosincs sok-sok ezer férőhelyes parkolója, nemcsak azért, mert értelmetlen (meccs után baszott nagy dugó lenne minden irányba) hanem azét is, mert amikor zömében ezeket tervezték/építették, akkor ez nem is volt szempont (50-60-80 éve) De ha azóta felújították, akkor sem akartak ezen változtatni, mert hülyeség lenne, tkp. csak az új UEFAFIFA követelmények miatt van x számú parkolóhely, de ezek alapvetően nem a tömegek kiszolgálására készülnek.
Nem mellékesen: ha mondjuk nem 500, hanem 2500 parkoló lenne, és egy autóra számolnánk 3-4 embert, akkor büszkén elmondhatjuk, hogy 68.000 szurkolóból 7500-10.000 tud kocsival jönni? Vagyis a jelentős többség ugyanúgy BMV használó lenne.
:-)
A város szélére tett új stadionok (pl.Bayern) több parkolót kapnak, de ott is a tömegközlekedés az elsődleges. És hiába van a müncheni körgyűrű és egy kivezető autópálya kereszteződésében, így sem egyszerű kocsival elhagyni a környéket.
Az új Puskással kb. egyforma méretű új Atléticó stadionhoz összesen 4000 parkoló épült, de az is kint van a város szélén, a reptér közelében. Szvsz ha mi is valahová Vecsés-Üllő határába tettük volna a Puskást, ott is lenne ennyi parkoló. :-)
Vagy mondjuk az elit masodik keruletben vegigmehetnel az utakon, es elgondolkodhatnal, hogy pusztarocsogen jobb minoseguek az utak, mert minden bizonnyal igen. Vagy mondjik ugyanez a 11 keruletben, ott még azzal is megspekelve hogy minden sarkon nyolcemeletes lakoparkok es irodahazak epulnek, ugy hogy most is már teljesen jarhatatlan meló elott es utan az utak. Ugy, hogy meg a +10000 es kopaszi elit lakopark es irodanegyed az alig rakkelto erőmű fustjeben meg se nyilt. Es mikozben ezen morfondirozol elgondolkodhatnal, hogy vajon az előző fideszes polgarmesterek alkalmatlanok e. Es rajonnel hogy ugyanazt gondolod mint a lakok, akik elzavartak őket a francba. De persze te nem gondolsz ilyet
Egyébként a sok autó nem (csak) klímahiszti, egyszerűen tényleg sok az autó ebben a szerencsétlen városban. Félmillióval kevesebb autó, félmillióval kevesebb ember, rögtön jobb lenne minden. Vihetné mondjuk Debrecenbe a kolléga.
A kedvencem az Érdről autóval naponta be- és hazajáró ismerősöm, aki folyamatosan panaszkodott, hogy micsoda egy büdös, koszos, benzingőzös szar város ez a Budapest, bezzeg a szép, tiszta Érd. Egyszer meguntam, és elmondtam neki, hogy ha pl. csak Bp. határáig járna be a köcsög kocsijával, onnan pedig metrózgatna, rögtön egy kicsit tisztább lenne ez a város. Azóta nem panaszkodik a levegőre.
Elhiszem. Ha ez egy olyan nép lenne, hogy ilyesmivel rá lehet bírni a metrózásra-buszozásra, ÉS a metró normálisan járna, felférne rá csúcsidőben 40-50 ezer ember probléma nélkül, ÉS a busz is haladna az esti csúcsban, amikor a meccsek kezdődnek (bár a buszsávok sokat segítettek, csak nem mindenhol vannak), akkor nem lenne gond. De azért kíváncsian várom, mi lesz holnap.
Nekem amúgy is mindegy, belátható időn belül oda sem teszem be a lábamat.
Valamelyik nap személyesen láttam a madridi dózsa stadionját, ami egy csöppet nagyobb a Puskásnál.
Ott sem volt 500 parkoló.
Metróval ment szinte mindenki.
Klímahisztisek egyfelől pityeregnek, hogy minek ennyi autó Budapesten, másfelől meg miért nem lehet kocsival menni a Puskáshoz. Ezek is eldönthetnék már mi a fzt akarnak.
A Duna Aréna 15 mrd-ról indult kicsivel 100 Mrd Ft felett állt meg a projekt, 4 mrd-ért csináltak egy ugróállványt a Dunára, a projektcég alkalmazottakkal lehet még ma is működik 2 és fél évvel a vizes vb után
Ha ez igaz is, ez akkor se magyarázat, hogy saját forrásból miért nem csináltak eü-s beruházásokat Budapesten.
Főleg, hogy fürjes bazsika ugye elmondta, hogy 150 milliárd az semmi, észre se vesszük, nem hiányzik sehonnan.
Én rohadtul örülök, hogy olyan jól megy az országnak,hogy 150 milliárd az elhanyagolható összeg, de akkor mondjuk megdobhatták volna minden eü dolgozó bérét netto 100k-val. Hisz ezt úgyse veszik észre állami szinten, lényegtelen.
Egyébként az komoly, hogy a város közepére, a 68 ezres Puskáshoz egy 500 férőhelyes parkoló épült? :DDDD Ilyenkor azért nem nehéz szkeptikusnak lenni az atlétikai stadionnal kapcsolatban, még ha alapból nem is gondolom ördögtől valónak a megépítését.
Én inkább fognék egy kamerát, és time-lapse üzemmódban felvenném a zuglóban a zöldövezetbe épített lakóparkokat, az elmaradt infrastrukturális fejlesztéseket - több ezer ember költözött ezekbe a parkokba, az útfejlesztések vagy pl. új iskolák építése valahogy elmaradt.
1) Folyamatosan ellenőrizni, hogy a választókörzetem szempontjából fontos beruházások is megvalósuljanak a projektben - ha veszélyt érzek olyan balhét csinálni, hogy azt ne tegyék zsebre
1) Kiharcolni - de már a projekt elején, hogy a világesemény lezajlása után a helyiek akár költségtérítéses megoldással, de használhassák a létesítményt.
Én ezt nevezem példamutató, felelős városgazda hozzáállásnak.