Huhh! Köszi a gyors reagálást, nem győzöm felfogni az infókat, viszont megnyugtattál kicsit, hogy nem lehetetlen az ötletem.
A képet valóban csak illusztrációnak szántam, az első lökös kialakítása miatt, nem néztem a hűtőrácsot. Az én autóm valóban 2004-es decemberi MO-i üzembehelyezésű X-Design, a hűtőrács fekete műanyag, méhsejt-szerkezetű. H4-es izzó van még benne.
Infód alapján elindulok a rajz, lámpa ... egyebek keresésében. Köszi.
Én is utólag építettem be, egyáltalán nem volt túl nagy munka gyári megoldással beépíteni.
Röviden: a lökhárító kivágva ugyan nincs, de a gyári ködlámpa helye bizony ott van, még a rögzítési pontok is megvannak, és a kivágás helye is jelölve van.
A hátsó ködlámpa kötelező tartozék, így nem sokat kell vele foglalkoznod. Nekem egy kormánykapcsoló csere volt, illetve a motortérben található biztosítéktáblába kellett betennem hozzá a relét,
és onnét levinni a két kábelt a lámpákhoz. Annak idején autodata 3.38-ból szedtem ki a kapcsolási rajzát az egész kocsinak, így mindent a gyári helyre raktam, és oda is kötöttem visszajelzőlámpástól, biztosítékostól, mindenestől.
Semmi esetre sem vennék univerzális teszkós ködlámpát, mert az ótvarul néz ki. Legrosszabb esetben is veszel valami utángyártott, de típusspecifikus lámpát kimondottan 206-hoz,
és akkor a gyári rögzítési pontokra teszed, olyan lesz, mintha eleve így vetted volna. A kép és a szöveg között némi ellentmondást vélek felfedezni.
2004-es évjáratú autót írsz, de a képen még a korábbi modell van. Ez a fényszóróból, hűtőrácsból, egyéb apróságokból nagyjából kiderül.
Ha csak a szemléltetés kedvéért kellett, szerintem itt azért mindenki el tudja képzelni, hogy néz ki a 206 :-)
Keresztkérdés: milyen modell az autó pontosan? A forgalomba helyezés éve nem feltétlenül mérvadó. A kormánykapcsolókból már sok minden kiderül.
Ha az indexet és az ablaktörlő kapcsolót külön-külön tudod kivenni, illetve még H4 fényszóróval szerelt az autó, akkor az nagy valószínűség szerint a '98-as modellsorozat.
Ha a gyártási év közelebb van a 2004-hez, akkor elvileg egy egységet képez a kormánykapcsoló, és csak úgy lehet cserélni, hogy lehúzod a kormánykereket, mert a kormányoszlopra van ráhúzva.
Én a TYC gyártmányú, utángyártott lámpát vettem. Ha követ kap, legalább nem egy hella árát kell kukázni. Annak idején ~6 000 forint körül volt darabja.
Pár éve vettem egy 206 1.4 HDI 2004-es járgányt, aminek nem volt elől gyári ködlámpája, csak hátul. Eddig nem volt a ködösre nagy szükség, mert második autó volt, de mostanság napi használatban van, kellene. A lökhárítóban ködlámának helykialakítás nincs, így csak utólag beszerelttel próbálkozhatok.
Kérdésem: az elektronikai csatlakoztatása, bekötési pontja az első ködösnek hol található? (megjegyzem, hogy a kormány- bajuszkapcsoló a hátsó ködöst kapcsolja és a műszerfalon kijelzi, ha az első nem létező ködöst is kapcsolom, emiatt a kábelezése szerintem kiépített)
Ilyen az enyém is.
A motortérben látható helyen nem találkoztam szabad elektromos csatlakozási ponttal, vélhetőleg jól elrejtett, mint a többi elektromos csatlakozó.
S ha már itt tarunk: Ti milyen ködöst ajánlanátok, esetleg tapasztalat?
Segítséget kérném a következőben: melyik vezetéket vágjam el ahhoz a hátsó ajtó kárpit, hogy a jobb hátsó ajtó becsukott állapotban ne jelezzen a computer, hogy nyitva. Kicsit zavar, de 2-3 becsapkodás után megszűnik. a bal hátsó már így ki van kötve, nem jelez. Azt villamossági szerelő csinálta, / vágta el, de én is meg tudom csinálni, ha tudom mit vágjak el, hogy működjön a kp.zár
Szerintem a problémádat az okozza, hogy a francia autók nagy részében fordítva van bekötve a piros (gyujtás +12V) és a sárga (állandó +) vezeték. Ezt a kettőt kell fölcserélni és megoldódik a gond. Sok autórádió csatlakozón ezen két vezeték már eleve bontható és fordítva össze lehet dugni.
Nagyon szépen köszönöm a segítséged! Holnap az lesz az első, hogy megnézem. Nem vagyok elektromosságból szakértő, csak próbálok megoldani dolgokat, amik néha kifognak rajtam:(.
Befele dol. Nezd meg a tarcsa vallat elol, a fekbetetek vastagsagat. Enyhe kezifek behuzasra menetkozben pulzal-e fekezesnel lassan hajtsal rossz uton, kopog-e a felfuggesztes, nyikorog-e a toronycsapagy. Elso lengokar, hatso hid volt e cserelve, gatlok mennyire olajosak? Ajtok nyitasnal ropognak-e. Allo helyzetben ha valaki mozgatja a kormanyt a gombfejet fogva az log-e. Azt tudd, hogy ilyenkor siman benne van egy 100 ezres javitas. Alapjaraton valtozik e a hang ha kinyomod a kuplungot?
Szerintem az egyik legfontosabb. Hatulrol nezd meg az autot. Ha a hatso kerekek nem merulegesek az utra, felso resz befele bef vagy berugozasoknal nyikorog, ropog az hatso hid felujitas. 50-70 eft kozott all meg a mutatvany.
köszönöm szépen, ale írtak alapján jó az alapjáratom.
nem túl rég vettem ezt a kis autót, nem ismerem esetleg hogy ha a hátúlját emelném meg krokodillal hovatehetem sz emelőt?(ez nem olyan mint az opelom volt)
Nem tudom, mit kötözgettél össze-vissza, nekem is hasonló van, 342 a vége és kiválóan működik!
Szerintem összecserélted, avagy össze is kötötted az állandó (+)-t a segéddel...
Nézzed meg, melyiken van állandó 12V és melyiken szünik meg gyújtás levétel után...
A kettö nem összekötendő!!!
Segítségeteket szeretném kérni, autórádió(JVC KD-X220) beszereléséhez. Megpróbáltam, de csak félig sikerült. A memóriája megtartja a beállított állomásokat, de nem kapcsol ki kulcs kivételénél, még hosszabb idő után sem. Így valamelyik nap sikerült lemerítenem az akkumulátort, mert nem figyeltem rá eléggé, hogy biztos kikapcsoltam e. Azt mondják, hogy csak a gyári rádióban van időkapcsoló, ami bizonyos idő múlva kikapcsol, ha kiveszem a kulcsot. Olyan infót is kaptam, hogy a szivargyújtó tápjára kell kötni. Ez esetleg jó lehet?
Üdv! Profinak nem nevezném magam, szakmám autószerelő és már gyakorlom 33 éve. Nem ajánlottam senkinek hogy az általam leírtak alapján cserélje a vezérlést, csak az általam tapasztaltakat osztottam meg. Tudom és értem én a szeleprugók tehermentesítését de erre minek van szükség amikor a vezérmű tengelyen levő bordáskereket lerögzítem elfordulás ellen az erre a célra gyárilag kialakított helyen és megfelelő pozícióban és a főtengelyt is. Az elszakadt csavar nem a szíjfeszítő csavarja volt hanem a vízpumpa gyárilag beszerelt felső 8 as csavarja szakadt el amit eddig nem csavart ki még senki mert most volt az első csere. Tehát ha az előírt nyomatékon túl húzták bármelyik csavart akkor a gyárban sem ismerik a megfelelő nyomatékot ennek a csavarnak a meghúzásához, vagy ez az autóban előforduló bármelyik csavarra vonatkozhat ezek szerint. Kérlek légyszíves figyelmesen olvass és utána ítélkezz felettem mert a saját autómon először 120 at ment a vízpumpa amit akkor nem cseréltem meg mostanáig ment még 90 et és a következő szíjcserét megint 90 múlva tervezem 300 nál,és nem állítottam hogy megtudom állapítani a vízpumpáról még elmegy 120 at. A vezérmű szíj feszességről csak annyit hogy a feszítőcsapágy autómata rugós feszítésű beszerelésnél van rajt jel hogy mennyire kell beállítani és utána amennyit a használat során nyúlik a szíj utána feszíti. Gondolod hogy a saját autómon szeretném szíjszakadás miatt minimum a szelepeket cserélni hengerfej levétel után csak azért hogy ne unatkozzak azért igy csináltam . Pár hozzászólással ezelőtt valaki itt említette hogy talán fordon cseréltetett vezérlést valahol szervízben vagy nem nem tudom és utána hamarosan szelep és dugó problémája lett és nem ismerik el hogy hibáztak, ennyit a garanciáról, de lehet hogy nem is hibáztak mert a leszakadt szelepnek most jött el az ideje, és csak teljesen véletlen hogy a vezérlés csere után történt. Amennyiben hibáztak akkor nem csak az az 1 szelep sérülhetett másikakon is nyomának kell lenni a szerelési hibának.
1.) Mivel én csak "amatőr" vagyok -nem pedig profi mint Te-, maradok a szakkönyvek ajánlásai mellett, és 60,000 km, vagy öt év a vezérműszíj csereciklus nálam. (Tudom, a gyári előírás 120 ezer, de azt is tudom, hogy az feltételezi a gyár által előírt feszítési technológiát a szíjfeszesség mérését illetően, beleértve azt is, hogy közben tehermentesítik a szeleprugókat!).
2.) Amatőrként minden vezérműszíj cserénél teljes szettet -minőségi szíj, feszítőcsapágy, vízpumpa- cserélek! Amatőr társaimnak -zömében ilyenek vagyunk itt- is ezt ajánlom! Már csak azért is, mert szervizekben -ha ott végzik a cserét- valószínűleg nem is vállalnak garanciát, ha nem szettet cserélnek.
3.) A szíjfeszítő rögzítő csavarjánál levő anya -rugalmas alátéttel van ellátva- meghúzási nyomatéka 23 Nm. Ha az előtted arra járó nem húzta volna túl, soha nem szakad el!
Egyébként minden elismerésem, hogy egy 210 ezret ment vízpumpáról megtudod állapítani, hogy még elmegy 120 ezret. Őszintén!
autó eladás után találtam itthon 206 1.4 hdi (dob fékes) hátsó fékdobhoz csavart és kupakot. 2-2 db van belőle újak, nem voltak használva.. Ha valaki kéri postaköltségért elpostázom vagy Heves - Nógrádban egyeztetett helyszínen átvehető.
Üdv mindenkinek! Megosztok néhány tapasztalatot 206 1.4 és 1.1 vezérlés csere terén. Olvastam itt hogy van aki 40000 ként cserél szíjat feszítőt vízpumpát. A gyári adat 120000. Én a saját 1.4 en ekkor cseréltem először szíjat( daycót tettem rá) gates volt a gyári, feszítőt hangja volt vízpumpa maradt mert hibátlannak ítéltem meg. A múlt hét végén 210000 nél ismét cseréltem tehát 90000 után.A gyári gates 120000 futott szíjon meglátszott a lefutott kilóméter és az idő de a 90000 futott dayco nem volt megöregedett. A gyári 10 évet ment a cserélt 3 at. VÁltozott a kilóméterfutás időtartama. A vízpumpa most is hibátlan nem lotyog nem zajos nem szivárog maradt. Kolléga 1.1 én 2003 as tegnap cserélem az eredeti szíjat szintén gates 118500 nál ezen is meglátszott a km és az idő. Jól megszopatott. A sajátomnál tapasztaltak alapján nem vettünk előre vízpumpát gondolván 118500 nál hibátlannak kell lennie. Ez nem jött be lotyogott megpörgetve zajos volt és már kezdett szivárogni is .tehát csere lett. A cseréléséből lett a szopás. A felső a gyárban beszerelt 8 as felfogató csavarja nem akart mozdulni probálgatás előre hátra aztán a többedik lazitó mozdulatnál pattant , gondoltam meglazult. Tévedtem az alu ház szintjében eltörött menet bent szakadt . Rögtön volt kva anyád. most mi lesz? Lett belőle 3 óra plusz munka. Motortartó kiszerelés, vízpumpa tartó konzol kiszerelés és szerencsére központosan sikerült kifúrni a bentszakadt csavart. Ez a konzol kiszerelés nem éppen egyszerű. Bebizonyosodott mint a hátsó futóműnél hogy van amelyik 90000 bír ki a másik meg 180000 et.
Pedig ha tuti fagyállós, akkor az máshonnan nem mehet oda, csakis a radiátorból, vagy a csöcsonkjából!
Más hütö-fütö rendszer elem nincs a fülkében!
Esetleg ablakmosó folyadék nem lehet?
Müködik a hátsó ablakmosód?
Ha már így bele másztam, akkor még egy kiegészítés: Mint említettem, ez egy M12-es csavar, 105 Nm meghúzási nyomatékkal. A Haynes szerelési kézikönyv azt írja, hogy minden alkalommal cserélni kell (Látom a mosolyt a szerelők arcán...., de ott akkor is ez áll!) Ennek oka a következő, ha erre figyelsz, nem kell cserélni -szerintem-: Ha ezt a csavart gyárilag úgy szerelnék, hogy egyszerűen behajtják, Te ezt soha nem tudnád kihajtani, úgy belerohadna a sok sós víztől, sártól amit télen kap. Ennek megakadályozására a menetet egy tömítő-rögzítő anyaggal kenik be a beszerelésnél, amely megakadályozza, hogy a nedvesség bejusson a menetárokba. Amikor egy eredetit kihajtasz, azt látod, hogy egy szürkés, megszáradt fogkrémre emlékeztető anyag van a meneten. Ha vennél egy ilyen eredeti csavart, annak a menetén egy kékes puha réteg lenne, amely megakadályozza a víz bejutását. (A féknyereg csavarok ugyanilyenek, azokat is cserélni kell a szerelési utasítás szerint, az ok ugyan az!)
Én a következőképpen szoktam eljárni: A kivett csavar menetét megtisztítom és Loctite 243-as (ez egy közepes szilárdságú menetrögzítő-tömítő, minden alkatrész forgalmazónál megrendelhető) anyaggal bekenem a menetet.
Így legközelebb is könnyen kijön, a menet nem rozsdás. És nem kell cserélni a csavart.
Figyelem: Csak közepes szilárdságú menetrögzítő jó, mert a nagyszilárdságút már nem biztos, hogy kitudod hajtani!!!