Az itthoni gépemen most azt látom, hogy a VLC hang beállításainál lehet rendszer alapértelmezett és egyénileg választható más is. Na most akkor beállítod általános célokra mondjuk az alaplapi hangkimenetet és pro-audio alkalmazásokban meg úgyis alapból az ASIO támogatott hangeszközök jelennek meg (pl. a kulső hangkari), úgyhogy minden meg van oldva. Neked max azt kell kivitelezni, hogy a beépített hangchip kimeneteit külön kell vinned a hangfalakhoz kábelen és külön a pro hangkari stereo kimenetét is. De ezekre van több megoldás is, akár egy kis keverőt beiktatva stb és ez 2 belső hangkarinál is így volna ha független akarod őket hallgatni...
Holnap ránézek konkrétan a w10-es céges laptopon a VLC kontra UR22 és Cubase összefüggésekre, de minimális emlékeim szerint is max 2 kattintás winfosban valamelyik hang hardvert alapértelmezetté tenni. Én azt mondom az alaplapi hangchip is fullra elég zenét/filmet hallgatni ha steril egy studio hang eszköz, ez szíved joga.
Ha érdekelne viszont a Steinberg karim akkor jelezd és megvan a zenélős vasad vele. :)
Azért szeretnék két különböző hangkártyát, mert a dsp chipes stúdió hangkarin túl steril és lineáris a hang. Nekem azon élvezhetetlen zenét hallgatni. Ezért kell egy külön hangkártya "átlagos" használatra. Az aktív monitor hangfal jó ötlet! Amúgy Win 10 lenne használva. És ja VLC-t használok. A belső hangkártyáknak is van előnye, közvetlenül megy a jel, nem kell külön összekötő elem (kábel). Akkor használnák külső hangkarit, ha laptopon zenélnék. Meg amúgy sem akarok már kábeltengert. Főleg olyan dolgoknál nem amit meg lehet oldani a gépházon belül. Ez megszokás + kényelem.
De a lényeg, hogy akkor megoldható végülis a dolog fennakadás nélkül. Köszi a választ!
Amúgy ha w7, w10 esetleg hackintosh rendszert használnál, ja, ott szoftverenként beállítható hogy zenei (ASIO vezérelt) audio interfacen menjen ki a hang, a VLC-ben, WinAmpben meg az alapértelmezett vagy alaplapi sound chip, ez teljesen független hardverhasználatot tesz már lehetővé manapság...
Bocs! Hülyeségeken ne gondolkozz! Ma hogy külső usb karikat vehetsz extra hangminőséggel egy SOundBlasterhez képest ráadásul moncsira is onnan tudsz standard mód tovább kötni, kábelezni + játékot, filmet stb. nézni/hallgatni (ha csak nem 5.1 és társai kellenek), akkor teljesen felesleges 2 karit tartani, pláne belsőt!
Nem azért írom, de pont eladó a Steinberg UR22 usb2-es külső karim (24bit/192kHz!!! felbontással) nagyobbra váltás okán, s én is ezen filmezek pc-n + zenélgetek aztán nem hiányzik 3.
Lehallgatásra meg aktív moncsit javaslok, nem külsőleg hajtandót és profibb + kompaktabb eredményt kapsz! Az UR22-n meg ott a monitor volume poti, amivel kiváltottad a monitor vezérlőt is!
Nem tudom, hogy jó helyen kérdezem-e a kérdésemet, ha nem akkor elnézést előre is.
Dilemmába vagyok. Számítógépet szeretnék összerakni, zeneszerkesztésre. Anno régebben zenélgettem én is (beat-eket csináltam, hip-hop, trip-hop stílusban), volt masterkeyboardom (egy Alesis) és a zeneszerkesztő szoftver + E-MU 2 dsp chip-es pci-eos hangkártyám. Igen tudom, nem nagy számok ezek, de ez kb. 8 évvel ezelőtt volt, ha nem több.
No de visszatérve a főkérdésemre. Ugye gépet szeretnék összerakni. Szeretnék egy 4 magos DSP chipes hangkártyát. Ez kimondottan a zeneszerkesztéshez. Ehhez szeretnék majd monitorhangfalat és monitorvezérlőt/monitor erősítőt.
Továbbá szeretnék egy "normál" hangkártyát (pl: Creative Soundblaster, vagy Asus Sonar.... stb.) kimondottan csak zenehallgatásra (esetleg filmezésre). Tehát nem produkcióra, hanem visszaadásra. Erre lenne kötve erősítő és hangfalak.
Tehát egy gépházban lenne ez a két hangkártya (és ugye ott van még az alaplapi integrált hangkártya harmadiknak is).
Dedikált videokártya nem lenne a PC-ben.
A kérdés. Hogy tudom azt megoldani, hogy ne legyen gubanc a rendszerben, mert tudtommal a Windows csak egy hangkártyát kezel. Na most meg lehet-e azt csinálni, hogy pl: megnyitom a zeneszerkesztő szoftvert és ott beállítom, hogy a dsp-s kártya legyen használatban? A Windows (és a médialejátszó progik) pedig a sima hangkártyát használja? (Az alaplapi-t pedig gondolom, le kell tiltani).
Megkérdeztem az eladót, ő nem tudott mondani erről semmit, ezután megtaláltam a dokumentációt róla és aszerint jó erre a funkcióra. Bátraké a szerencse alapon megvettem. A hangkártya és a midi illesztő pillanatokon belül úgy működött ahogy kell, viszont az Ardour-ral megküzdöttem, pontosabban a linux Alsa illesztőjével. Azzal sehogy sem ment, de a Jack-kal már könnyű volt összemadzagolni. Oda-vissza tudok timecode -okat küldeni. :)
Hát egy kellemes összefonódó hiba volt. Megoldva. Semmi köze nem volt a midizéshez. Elővettem a 30 éve tanult műszerész tudományom. Szétszedtük végig mentünk az elektronikán, s lőn a megoldás.Megszakadt a hangerő poti. Hát erre nem gondoltam volna. 😂☺
Sajnos a bbstudio nem tudott segíteni. A Rosendahl valószínűleg jó lenne, bár nem tudom hogy fog -e kommunikálni a Behringerrel, de az árától hanyatt estem. :( Valójában nekem csak az illesztőre lenne szükségem, timecode generátor van a kamerában és a laptop-ban is.
Ha netán valakinek lenne még ötlete, ne fogja vissza magát!
Segítséget szeretnék kérni! Szeretnék egy kamerát összehangolni a többsávos felvételt készítő laptoppal. Adott egy Behringer UMC4040HD audio interface és hozzá a laptopon Ardour5 DAW hangrögzítő. A hangkártyán van midi in és out, az Ardour képes LTC timecode -ot kiadni és fogadni. Ehhez ha jól értem a dolgot használható a midi. Hogyan és mivel tudom összekötni a szintén timecode -ot fogadó ill. adó JVC kamerához? A kamerán erre a célra egy BNC csatlakozó van és még az is megy hogy BNC-DIN átalakítót készítek, csak azt nem tudom hogyha ezt a jelet ráteszem a midi bemenetre vagy másik esetben a kamerára, akkor mit szólnak hozzá az "érintett felek"? Bármilyen megoldás szóba jöhet, teljesen mindegy hogy a kamera a timecode generátor vagy a laptop, a lényeg hogy a különböző időpontban nyomott "record" ellenére az utófeldolgozásnál a videószerkesztőben egy timedode -ra menjenek. Remélem érthetően fogalmaztam, ha nem, kérdezzetek!
(én inkább arra gondolnék, hogy a hang kábelek (ami az erősítőhöz, fejhallgató kimenethez megy) szakadtak le, ha amúgy meg minden ugyanúgy viselkedik, mint eddig)
A farfisa érdekes eszköz :), csak midi out van rajta. Igen szétszedtük, de mechanikai leválasztást nem láttunk a midi csatlakozón. Most már valami szerelőt keresünk aki el tud benne mélyedni. :) Köszönöm, hogy foglalkoztál a problémánkal. Ha esetleg egy szerelőt tudsz, aki belenézne azt megköszönnénk.
Köszi, ezeket megpróbáltuk, bár a resetre nem találtunk utasítást a kezelői könyvben. Sajnos. Kipróbáltuk a több más típusnál alkalmazott legfelső B + bekapcsolás kombinációt is. Az sem segített.
Van nékünk egy garázs zenekarunk, csak örömködni. Van egy Farfisa Furstein DP100 elektromos zongoránk valamint egy Yamaha PSR 290. Egyszer csak az örömködés kedvéért ki akartuk próbálni és midi kábellel összekötöttük a két eszközt. A Farfisa elkezdte használni a Yamaha hangszíneit. Hurrá. Na de amikor kihúztuk a midi kábelt, megszűnt saját hangon szólni a FArfisa. Se a beépített hangszóróján se a kimeneten nem ad ki hangot. Ha ismét összekötjük akkor újra használja a Yamaha hangszíneit. Tehát megszűnt a kedves Farfisa hangszerként működni. Esetleg valakinek ötlet? Nagy jutalom a helyes megfejtőnek. :)
Lett egy M-Audio Oxygen 49-em. (iMac-em van, Logic-ot használok). Tegnap bedugtam, felismerte, a zongorabillentyűkön játszottam a hangokat. Ma próbáltam az egyéb cuccokat dedikálni rá, és egy ponton túl nem ment, ezért leszedtem hozzá a DirectLink-et, és szuperül hozzárendelt mindent, ahova kell. Viszont azóta nem tudok a billentyűkkel hangot létrehozni. Megnéztem a Mac midi beállítójában, a tesztnél, veszi onnan is a jelet, viszont Logic-ban nem szól.
Eléggé új nekem mind a Mac, mind a Logic, de fórumokból próbáltam megoldást kereni. Töröltem a preferences-ből mindent a key commandokon kívül, és magán a billentyűzeten is visszaállítottam a gyári állapotot. Próbáltam a bill-en auto módban is simában is, de nem csak nem szól... Valami ötlet? Már kezdek kétségbeesni, hogy vmit tönkretettem. :(
Hogy van az, hogy egy Cubase nem képes normálisan lekezelni egy hangszer bank és program váltásait midit lejátszva, más sokkal egyszerűbb seq. program viszont még úgy is megoldja, hogy váltogatok 2 midi közt lejátszás közben és a fájl eleji bank és prg.chg. még akkor is helyesen vált???
Egy akarmilyen szofrveres szekvenszerben szet lehet panoramazni parosaval a cineket. Ha ezek midi jelek... Ahogy irtad vegen 10 es kontroller, 0, 127....