Nem tudom ki tervezte igy, de muszakilag abszolut nem helyes az egesz, kezdve a szerkezettel.
Lapostetot, illetve lakott ter feletti jarhato fodemet tilos fabol epiteni, mivel beazas eseten idovel tonkremegy es leszakad a pitsaba.
Vasbeton fodem vagy acel szerkezet ami elfogadott, mivel ezek hosszabb idon keresztul is birjak a teljes elhanyagolast.
Velemenyem szerint kell egy korcolt badogfedest rakni 3-5 fokos hajlasszogben az erkelylemez fole. Majd erre rakhatsz wpc burkolatot, tehat jarhatova lehet tenni ezzel.
Mas retegrendet nem irok le, mert mindegyik barkacs kategoria es helytelen.
A szendvicspanel és a gipszkarton között pedig legyen légrés? Nem fog a szendvicspanel belseje akkor párásodni? Vagy érdemes azt a légrést kiszellőztetni?
Sziasztok. Kaptam ajanlatot injektalos vizszigeteles elkeszitesere. Mennyire jo ez a technologia? Van valakinek tapasztalata ezzel az eljarassal kapcsolatban?
Érdeklődni szeretnék, tervben van egy könnyűszerkezetes nyaraló építése nálunk. Az elképzelés eddig úgy nézne ki, hogy acélvázas tartószerkezet, a rétegrend kivülről befelé haladva: 12 cm vastag szendvicspanel-10 cm tartó acélszerkezet, a lábak között közetgyapot 10 cm vastagságban, majd két réteg Rigips Blue Accoustic hanggátló, tűzgátló gipszkarton. Utána glettelve, festve. Ami félelmem, hogy a szendvicspanel teljesen párazáró tulajdonsága miatt esetleg dunsztolódni fog a szerkezet. Mit javasoltok ennek a kikerülésére? Aki épített, építetett már ilyen acélszerkezetes szendvicspaneles házat, esetleg ha megosztaná a tapasztalatait, azt nagyon megköszönném.
Próbálkozzatok csak, előbb-utóbb sikeres lesz. Ha másért nem, akkor azért mert most már kinn van hidegebb: hideg levegőt engedsz be-felmelegszik-szárazabb lesz, a problémát megoldottad...
Sziasztok! Segítséget kérnék fa födémen erkély kialakításban, szigetelésében. Új réteg ragasztott fa gerenda lett, melyre deszka borítás megy a napokban, és a tetőtérben lenne kb. 2 m2 erkély a tűzfalban. Nem kilógó erkély, így az alatta lévő rész, fűtött, így hőszigetelni kell. Jó a következő rétegrend, vagy teljesen más szükséges? A deszka tetejére vízzáró réteg szükséges? Utána XPS 10 vastag. Alulról a gerendák közé be lehet tenni még 15 cm vastag táblás gyapotot, mindenképpen nagyobb testsűrűségűt tennék. Az XPS tetejére lehet tenni CK lapot 3*10 mm vastag fedésben, vagy mindenképpen beton kell rá kb. 6 cm vastag? 2%-os lejtés. A beton vagy CK lapra folyékony vízzáró, és arra a járólap. Megfelelő így, kell esetleg valamire figyelni?
Első lépésben meg kell szüntetni a vizesedés okát. (Abban az esetben, ha a pince padlója nem vizes) Ennek 95%-ban az az oka, hogy az esőelvezető rendszer tönkrement (tehát a talaj a pince fala körül vizes), vagy valamelyik csatorna folyik .
Ha egy mód van rá be kell injektál az egész ház kerületét, ennek az ára a falvastagság függvénye, anyagáron 7o -15o euró per folyó méter. Ez három anyagoból áll: egy injektáló folyadékot, egy maltert ami betömi a lyukat és egy másikat ami nem engedi meg, hogy kifele kiszivárogvon a folyadék, ezt kb. 5o cm sávba kell felvinni a furatok alá és fele.
Amiután teljesen kiszáradt a vizes fal, azután lehet hőszigetelni.
Az injektálási furatokat, a belső padlószint szint alatt 15-2o cm kell kifúrni.
Jó lenne, hogy a szigetelési alatti falsáv szellőzzön legalább 3-4 hónapig.
Azaz le kell verni a lábazatról a vakolatot vagy minden mást, ha van rajta.
Annak is lenne értelme, hogy a pince külső fala mellett leásni legalább 1-1.2 métert ls hagyni szikkadni 3-4 hónapot, majd késziteni egy drént. A drént le kéne vinni az alap talpáig (ezt csak szakaszosan szabad kiásni, egyszerre 2.5 métert), oda szerelni egy dréncsővet és az kanalizálni, majd visszatölteni és késziteni egy járdát, ami eldobja az esővizet az alaptól.
Adott egy harmincas években épült három emeletes ház, melynek földszinti lakása a miénk.
Sajnos vízszigetelő réteg anno nem került a házba, így a pince elég nedves, és a falaink sem épp csontszárazak, de egy-két kritikusabb helytől eltekintve (ahol a későbbiekben injektálásos vízszigetelési módszerrel igyekszünk segíteni a helyzeten) nem jelent problémát a víz. Egyelőre a lakás egyik, hűvösebb oldalán szeretnénk szigetelni a falakat.
Eddigi tipp, hogy a föld alá némileg beeresztve egy sor xps-t tennék, majd fölé vakolható gyapotot tennék a jobb páradiffúzió miatt az eps helyett.
Az alap elgondolás helyes szerintetek? Mire vigyázzak?
15 éves, egy szintes ház fa födémét kellene helyrerakni, ebben kérném a segítségeteket. A jelenlegi rétegrend alulról fel: gipszkarton, fólia, légrés, majd dróton ültetve 10-15 cm üveggyapott, plusz a padlás érdemi részén (ahol fel lehet egyenesedni kb, úgy 50nm max) néhány részen 1-2 cm-es OSB lap. A cserép alatt szintén fólia (csak pára, nem hőtükör), bramac betoncserép. Padlás alapterülete 140nm.
Alapvetően a szarufák és cserepek környékét nem bántanám, viszont a jelenlegi osb-s üvegyapotos megoldás tróger: az osb lapok öregek, hajlanak, az üveggyapott összeesett.
Az alábbit találtam ki, de nyitott vagyok jobb megoldásra.
- Marad az üveggyapot (veszélyes hulladéknak minősül, leszedni sajátkezűleg és elvitetni, kb. 200e huf),
- de a tetejére kerül 5-8cm -es kőzetgyapot a gerendák közé úgy, hogy szintben ne legyen magasabb mint a gerendák.
- A padlás teljes terjedelmébeben a gerendákra keresztben lerögzítenék a gerendákhoz 50x50mm-es léceket úgy nagyjából fél méterenként,
- majd ezeknek a közeit is kiraknám 5cm-es kőzetgyapottal (így fedésbe kerül a szigetelés teljesen),
- majd az 50mm-es lecek tetejére erősíteném vissza az új OSB lapokat a padlás azon részén, ahol releváns.
Ez így teljesen bődületes hülyeség, van esetleg más relatíve gazdaságos opció? A faanyag szerintem kb. 150e lenne, a 2x140 négyzetméter 5cm kőzetgyapot szerintem kb. szintén 200e (alapvetően nem néztem utána, nem is vagyok tisztában vele, hogy milyen kellene pontosan), plusz az OSB lapok árai. Itt is gondban vagyok, mert szivesen feltenném a 2cm-es OSB lapot, de lehet kevesebb is elég lenne.
A padláson nincs élettér, igazából csak pakolni használjuk.
Bármilyen tanácsnak és segítségnek nagyon örülnék.
A jardat fel kellett torni, mert meg volt sullyedve, (nehol befele lejtett) ossze volt repedve, vacak volt.
Felul 15 cm kozetgyapot mar fent van, ehhez csatlakozna az expert fix, hagyhatok annyi rest, amit PUR habbal utana kinyomom, jobban tapadna es hohid sem lenne. (nincs inditoprofil)
"90 cm labazatom van a jarda szintjeig, 10 cm expert fix lenne felrakva,"
Ne törd fel a járdát,
ha 90 centi magas a lábazat, akkor a járda feltörése felesleges pénzkidobás: hőszigetelésben nem nyersz vele semmit, viszont forintban százezereket veszítesz.
A járda fölé tegyél a lábazatra 30 centis magasságig XPS-t (hosszában kettévágott tábla), onnan felfelé meg mehet az olcsó EPS a lábazatra is.
Labazati szigetelessel kapcsolatban szeretnek kerdezni, mert egy ket lepes nem teljesen tiszta szamomra.
- 90 cm labazatom van a jarda szintjeig, 10 cm expert fix lenne felrakva, a tablak merete 60x125 cm, jarda felverve, igy 105 cm koruli magassagom van.
- Erdemes kikaparaszni azt a 15 cm feltoltest? - hogy igy ket egesz tablaval menjek vegig?
- Ha marad az egesz tablas megoldas, a jarda alatti resz ahol a tomoritett feltoltes lesz, dorken lemezzel elvalasszam a hoszigetelest a feltoltestol?
- Tokeletes a felulet ragasztas szempontjabol, megis ha telibe ragasztanam, szuksegesse teszi a dubel hasznalatat?
- A halozasnak le kell ernie az also tabla aljaig? (vagy eleg lesz a leendo jarda szintjeig haloznom) ha igen az also tablat alulrol is halozzam le visszahajtva a tabla ala a halot?
Tető újrarakásra sajnos most se idő, se energia, se ember úgyhogy ez most kizárt, a födém viszont eléd rosszul szigetel érzésem szerint, úgyhogy ezt jó lenne még az ősszel lejátszani, köszönöm a tanácsokat. Valóban talán a 2x 10 cm is belefér. Bár a járhatóság dolgában én még agyalok ezen a félbevágott eps 100 lapokon leragasztva pur habbal, takarékosabb lenne (kevesebb kellene belőle) mint a Steprocknál pl., úgy számolom, de majd elválik.
Érdemes a második linken levőt vennem a másik helyett?Csak mert az első linken levő helyről grafitos lépésálló szigetelést is rendelnék.Az meg a másodiknál nincs,így onnan fehér lépésállót tudnék rendelni.
Újra kellene rakni a tetőt ... Rendbehozni, aláfóliázni páraáteresztővel. Ez volna a hosszútávon is jó megoldás.
Ha nem...
Akkor meg marad a lépésálló gyapot táblák használata a terület jelentős részén. Ez esetben a többi részre is táblás de nem lépésálló gyapot célszerű (ez olcsóbb).
De hát azt írják minden "hivatalos" oldalon, hogy a "sima" gyapot alá kell a párazáró fólia, egyébként "lenedvesedik". Úgy látom van némi akciózás a lemezes szigetelőknél (lehet a paplannál is). Mondjuk így is több mint másfélszeres az ára, mint a paplannak. Meg ha utólag mozgatni kell vmilyen okból, a járhatóságnak is az egész felületre kell fennállni, persze csak úgy, hogy deszkákat pakolászok szükség szerin. Nem tudom előre, hol kell cserepeket igazgatni (nem túl jól zárnak).
Ide is beteszem, látom 2 topic is van ebben a témában.
Témában jártas vagy hasonló feladattal birkózó kollégák segítségét kérném az alábbi ügyben:
Padlásfödém szigetelésen gondolkodok egy 40 éves (79-es kocka) építésű házban. A födém maga beton szerkezetű és van rajta némi szigetelő réteg (salak?) betonnal lefedve. Ebben a fedő betonban félig elmerülve a tető gerendázat fa tartó elemei is benne vannak. Olvasgatva az irodalmat csak a fafödém esetében szükséges a páraáteresztés (tehát hogy fóliát nem szabad tenni a kőzetgyapot alá), én itt is páraáteresztőre csinálnám, azt gondolom, hogy a beton/salak födémnek se hiányzik a plusz nedvesség. Ezért (ha jól értettem) a hidrofobizált lemezes (pl knauf MPN) ásványgyapot jönne szóba 15 cm vastagságban. És arra páraáteresztő fólia. Kérdés jól gondolom-e hogy itt nem gyarapszik-e majd a nedvesség (ezeknek a hidrofobizált anyagoknak az adatlapján is 1 ill 3 kg vízfelvételt írnak m2-enként, közben meg „víztaszító”. Most akkor hogy?
A másik, ha vmi könnyen megvalósítható megoldást tudnátok-e javasolni a szükség esetén történő födém járhatóságra. (cserepezés, kémény karbantartások..céljából) Olvastam itt ilyen hibrid megoldásról, ahol félbevágott EPS táblák csíkokban váltanák a kőzetgyapotot, és azon átfektetve deszkákkal lenne járható pl. Jó ötlet? Komplikált fa szerkezetekre nem annyira van idő, energia.
Az árak úgy látom eléggé szórnak, vmi olcsóbb beszerzési lehetőség? (dél-Alföld).
Azert ennyire nem durva a helyzet :). Haveromeknal uj hazat epit egy vallalkozo. 2 huszoneves gyerek epiti a hazat.. :). Ott kapnek szivrohamot. Ennek a haznak annyi baja van, hogy hozzalett epitve a regi hazhoz, es a regi haz fala valyog es vizet kapott, de nem veszelyes. Amennyit er a haz ahhoz kepest nekem a feleben sincs..