Keresés

Részletes keresés

kisebbségi Creative Commons License 2019.08.17 -2 0 63416

Hát talán próbáltál volna helyi busszal menni.Az ott tesz le a bejáratnál.

Előzmény: C50 (63390)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 63414

indok kellett, ezt találták. a vasút saját iratanyagaiban sem szerepel a töredéke sem az eseményeknek. egy idézet ugyanabból a "tájákoztató jelentés" anyagból:

 


Elmondták,
hogy korszerűtlenségét maguk is tapasztaljak, s meg vannak győződve arról, hogy az ismertetett modernabb, gyorsabb, higénikusabb közlekedési apparátus jobban szolgálja majd a fejlődést, mint a jelenlegi, azonban kétejeik vannak az irányban, hogy az emiitett feltételek maradéktalanul és időben üzembe lesznek állitva, s mivel ezt nem látják biztosítottnak, mint mondják "sok Ígéretet kaptunk már, s tartunk az emberek előtt ezt igy felvetni. Legyen meg a feltétel,^ s akkor szüntessük meg a vasutat!" a bizottság elgondolását tudomásul veszik, de számukra ez nem megnyugtató, mindaddig, amig a feltételek biztosításáról meg nem győződnek. Ezen elvtársak ugyancsak aggájaikat fejetek ki a tarifa emelkedését illetően is, azonban ugymondták, hogy "ha az emberek látni fogják az utak korszerűsítésének munkálatait, továbbá a pótkocsis busz járatokat, akkor már nem lesz nehéz megmagyarázni az embereknek a tarifa emelkedését, sőt maguk is hiszik, hogy az emberek saját tapasztalataik alapján fognak meggyőződni ezen közlekedési apparátus korszerűségéről, s ilyen formán a tarifális kérdés is csak átmenetileg vetődik madj fel, amig az emberek ezt az ujat megszokják és megszeretik.

 

Előzmény: Sosuke (63413)
Sosuke Creative Commons License 2019.08.17 -2 2 63413

Szemenszedett hazugság. Az egész hálózaton 1894 - 1971 között nem volt ennyi halálos áldozat. Vagy beleszámolták az 1944 évi USAAF bombázást? Grrrrr..........

Előzmény: erdőszéli (63406)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.17 0 1 63412

Itt két dolog szokott rendszerint összekeveredni, amikor a "mi lett volna ha" kérdéskört feszegetjük a "nagy" MÁV-kisvasutak esetén.

1, Létezett-e olyan fejlődési pálya, amit ezek a kisvasutak ha bejárnak, ma egy korszerű, jól kihasznált, hivatásforgalmi Tram-Train üzemet kapunk? Persze, nyugatabbra találunk rá példákat.

2, Lett volna-e ennek a fejlődési pályának realitása Magyarországon a 60-70-es években? Láthatóan nem. Szépíteni lehetett volna, ha ezeket a kisvasutakat nem a nagy MÁV kapja meg, hanem marad a GVNV vagy valami más, külön kisvasutas cég ami, aminek a szárnyai alatt túlélte volna mondjuk Szeged, Hegyköz, Békéscsaba is valamilyen formában a rendszerváltozásig. De az országban sehol se tudtak a kisvasutak kitörni a vicinális szerepkörből, és ez inkább a korszellemen múlott. Amikor a pécsi, szombathelyi villamosokat bezárták, és a megmaradt üzemeket is komolyan megnyesték minden városban, aligha tudott volna az AK tovább vinni egy Békéscsaba-Békés villamost/TT-t.

róbertke Creative Commons License 2019.08.17 -1 4 63411

Kecskeméti kisvasút is végigment a Délibábos Hortobágyon, mégsem ütött el senkit ..... :-))) 

Előzmény: Törölt nick (63410)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 3 63410

AEGV is ilyen volt. Vésztő, Békés, Békéscsaba, Tótkomlós, Orosháza stb. a belvárosban ment, több helyen megállva. Gyakorlatilag tram-train volt keskeny nyomtávon. Manapság is működhetne villamosítva és modern járművekkel, és pályasebességgel.

 

Mellesleg a királyréti kisvasút most is végigmegy Szokolyán az út mellett, és azzal sincs probléma. Szobon is kapubejárókat keresztezve megy végig Nosztra felé.

Előzmény: _nyunyuka (63407)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 63409

Azóta viszont fejlődött a technika, előfeszített vasalású vb. aljak, Pandrol lekötés, ívekbe Y alj, ragasztott ágyazat. Lásd Fenyves.

Előzmény: erdőszéli (63404)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -2 0 63408

A szomszédban most is van több ilyen kisvasút, az egyiken a jelenlegi 70-80km/h közlekedés az új járművek érkezésével a múlté lesz.

Előzmény: Törölt nick (63402)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -3 1 63407

Igen, addig mantrázták a lakosoknak ezt a hülyeséget, míg elhitték. Nem értem, miben akadályozza a fejlődést egy belvárosi vonal. Az OFFtopik miskolci villamos is végigmegy a sétálóutcán és semmi gond vele, az SZGV is milyen jó helyről indult és haladt végig.

 

Jópár svájci "kisvasút" vonala is végigmegy több város főutcáján, több helyen megállva, mégse tiltakoznak miattuk.

Előzmény: erdőszéli (63403)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63406

a felszámolással kapcsolatos iratok szerint az ötvenes években 49 halálos áldozattal járó, 51 súlyos- és 73 könnyű sérüléssel járó baleset történt. ebben természetesen volt öngyilkosság is, de döntő többségben útátjárós baleseteket jegyeztek fel. 8 főutat és számtalan utcát keresztezett a kisvasút.

Előzmény: Törölt nick (63405)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 0 63405

AEGV-n a korabeli jegyzetek szerint a sok balesetet is felírták mint ellenérv, pedig egy kivételével mind az 50-es években történt és mind öngyilkosság volt a Rákosi rendszerben. 1960-ra Békéscsabán és Békésen már majdnem a teljes szakaszon épült védőkorlát is.

Előzmény: erdőszéli (63403)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 1 63404

összesen 3 db speciálisan erre készült, alacsony tengelynyomású motorkocsi tudta a 60 km/órás sebességet nyír és patak között, valamint a két szárnyvonalon. a sikertörténet hátterében viszont ott volt az ehhez szükséges pályafenntartás tetemes költsége. pár év üzem után a tulajdonos szó szerint fényűzésnek tartotta a gyorsmotorkocsizást, amivel kezdeni kéne valamit... a háború végül megoldotta a problémát.

Előzmény: Törölt nick (63400)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 0 63403

békéscsabán és sátoraljaújhelyen is ugyanezzel kampányolt a kisvasút ellen a lakosság ill. a tanácsok. mindkét esetben készültek tervek a város elkerülő nyomvonalra, de megszüntetés lett belőle. nyíregyházán ellenben megépült az elkerülő. nem tudom mekkora volt a boldogság, de utána megszűnt az átszállás nélküli lehetőség a belvárosból sóstóra utazni, vagy a környező falvakból a belvárosba. 

Előzmény: _nyunyuka (63399)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.16 -2 1 63402

Ha meg már akkor tudták ezt keskeny nyomtávon, akkor most is megoldható lenne 70-80 km/h is lakott területen kívül az pedig a földúton pattogó Suzuki Swifttel és a busszal is versenyképes lehetne.

Előzmény: C50 (63401)
C50 Creative Commons License 2019.08.16 0 3 63401

Menetrend szerint. Amúgy 70 felett.

Előzmény: Törölt nick (63400)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63400

60 km/h volt a csúcssebesség hazánkban ez volt a leggyorsabb tudtommal, keskeny nyomtávon.

Előzmény: f_k (63396)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.16 -3 5 63399

Ez utóbbi azonban jelenleg utopisztikus kategória, csak a kisvasút kedvéért visszarakni a síneket nem lenne túl kedvező a városnak...

 

Valami hasonló volt a magyarázat, amikor áttelepítették, mindenhol azt írták, "a belvároson átvezető kisvasút a város fejlődésének gátjává vált". Mit gátolt? Pesten a csúcsidőben másfél percenként járó 4-6 viszonylat nem gátol? :-)

Előzmény: hivi (63394)
C50 Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63398

5*

Előzmény: ArtofNoizz (63397)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.16 0 5 63397
Hivi.... hogy mire kellene költeni.. Van ez a 13mrd 3 évre elosztva. Az idei költségvetés 21700mrd Ft, ebből az egészségügy 880mrd Ft..... 13mrd Forintból, ami 3 évre eloszlik hány vasutat fejlesztenek, terveznek, stb.? A költségvetés nem egy nagy buksza. A 3mrd mi a 880-hoz képest? És a 21700mrd-hoz képest? Semmi viszont az üzemeknek minden. És a költségvetési adatok csak bázisszámok...
Előzmény: hivi (63394)
f_k Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63396

Eredetileg 1905-1972 ig a belvároson keresztül haladt a Beloiannisz téren keresztül, a Sóstóig közös helyközi és villamosos forgalom volt 760 mm nyomtávon.

kb. 1972-1973 ban épült a mostani nyomvonal a vásártéren át, ami elkerüli a belvárost.

Előzmény: Dreamy (63378)
BahnScorper Creative Commons License 2019.08.16 0 2 63395

A kisvasút vonala meg az állatkert főbejáratánál van, teszel oda egy megállót, és olyan a megközelíthetőség, mint a 72-es troliról Pesten. :-)

Előzmény: Dreamy (63393)
hivi Creative Commons License 2019.08.16 -1 1 63394

A Nyíregyháza - Sóstó vonalszakasz visszanyitása legfőképp turisztikai profillal lenne ésszerű, és ő maga is egy önálló turisztikai atrakció lehetne, amihez a 20-25 km/h is elegendő.

 

Kik is a potenciális utasok?

1. A Sóstóra érkező szállóvendégek, akik több napos nyaralásukat eltöltve kisvonatozhatnak is egyet

2. Sóstóra a Budapest - Nyíregyháza vasútvonal mentén/környékén lakók, akik esetleg másik attrakció megtekintése érdekében ezzel mennek ki a MÁV állomásról Sóstóra.

3. Nyíregyházi helyi lakosság, mely utóbbiak ha távolabb laknak a kisvasútvonaltól oda tudnak buszozni, s az lenne inkább a pénzpocsékolás, ha be lenne vezetve még a belvárosba is, kivéve, ha egy 760 mm-es nyomközű villamoshálózatfejlesztés részeként történne, és min. 50 km/h-ás maximálisan megengedett sebesség lenne a városon belüli szakaszon, és a kisvonat mellett ugyanazon a pályán a város ferekventált részén villamosok is közlekednének. Ez utóbbi azonban jelenleg utopisztikus kategória, csak a kisvasút kedvéért visszarakni a síneket nem lenne túl kedvező a városnak...

 

 

 

Kellene-e erre pénzt költeni?

Szívem szerint igen, de ha ehhez hozzá adom a fontossági sorrendet, előbb kellene a szociális dolgokra (egészségügy, oktatás, stb.) költeni, mint turisztikai célokra, ide értve a kisvasutat is.

Előzmény: Dreamy (63386)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.16 -1 0 63393

Hm. A vasútállomásnál van egy üzemi bejárat. Tesznek oda egy pénztárt, és a vasútból az állatkertbe lépnek ki.

Előzmény: Dreamy (63392)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.16 0 0 63392

Kicsivel több, mint 1 km, mivel a vasútállomás éppen az állatkert mögött van.

Előzmény: C50 (63390)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.16 -1 2 63391

Akartam mondani, hogy a Vál-völgyi nagyvasútra, Bicske - Székesfehérvár teher üzemi kapcsolat és személyszállításra jobban adtam volna pénzt, mint arra a szigetüzemre.

Előzmény: C50 (63389)
C50 Creative Commons License 2019.08.16 0 2 63390

Voltunk már az állatkertben nagyvasúttal, baromi sokat kellett gyalogolni. A kisvasút viszont ott van közvetlen mellette.

Előzmény: Dreamy (63386)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.16 -1 0 63388

Most nem kerestem rá, mi az a KBK, de egyébként nyaralni voltunk Nyíregyházán, és nagyjából megnéztem a kisvasút vonalát is. Én, mint adófizető, nem szeretnék adni olyanra pénzt, amit más módon hatékonyabban is meg lehet oldani. És a XX. században a 20 km/h-s utazási sebesség községekben nem hatékony. Az erdőben fel a kirándulóhely elejéig az lehet, mert sokan családosok, gyerekek, és újragyerekek azzal utaznak. Így például a Sátoraljaújhely - Füzér (Pálháza) jó ötletnek tűnik. Sárospatak és Sátoraljaújhely között megint annyira nem ésszerű, mert már úgy sem lehet az út közepén vezetni a kisvasutat, a nagyvasút mellett meg megint milyen többletszolgáltatást nyújt? Amikor még a Bodrogközből Sárospatak és Sátoraljaújhely kellős közepére tudták felhozni a libát meg a féldisznót, addig volt értelme. Most már nem tudom, hogyan is lehetne....

Előzmény: akóR (63381)
zjakabfi Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63387

Azért a nagyvasút odebb van, akkor inkább busz.

Előzmény: Dreamy (63386)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.16 0 0 63386

Villamos visszaépítésének nem sok esélye van, viszont én nem látom be, hogy miért jó az, ha a vasút elkerüli a várost. Azzal az erővel ott van a nagyvasút is, a két sóstói megálló távolsága néhány száz méter lehet, azért minek fenntartani még egy kisvasutat is? Mindkettőről ugyanott szállnának fel az utasok és majdnem ugyanott le. Tehát mennyivel adna többet a kisvasút Nyíregyháza vá. és Sóstó között?

Előzmény: BahnScorper (63385)
BahnScorper Creative Commons License 2019.08.15 0 1 63385

Igen, és a sóstói forgalmat a mostani vonalvezetéssel hatékonyabban ki tudja szolgálni, mint az egész városon átvergődő helyi buszok. Az állatkert önmagában hatalmas attrakció, a fürdő csak másodhegedűs, a falumúzeum meg egy igen szűk réteget érdekel. Esetleg még a sportpálya, a főiskola (vagy már egyetem) és a sportpálya kiszolgálására lehet jó a vonal.

 

Sóstón túl viszont semmi realitása sincs, a hegyközi vonalat pedig külön kell kezelni Sátoraljaúlhelytől felfelé, de annak pont hogy lenne értelme!

Előzmény: SmithM[HUN] (63383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!