Köszi! Egyébként, és neked is mondom, smnks , nincs kizárva, hogy csak a képen volt az a lámpa sárga, hogy jobban menjen a színe az ipse westerncsizmájához...
A BHÉV 27-es üzemképes, csak vonatot nem vontat. A 4-es pályaszámú Haraszti gőzmozdony Szentendrén felújításra vár, ha a MÁV-HÉV Zrt. rendbe teteti, akkor újra közlekedhet.
Készül néhány szobor jármű is megszépülni Budapest területén, de nem a Parkban, és nem is Istvánteleken. A járművek már végleges helyükön vannak, és ott szépülnek meg. 4 járművet érint a projekt egészen pontosan, melyben van egy gőzmozdony is.
Az ABb és a Bb motorkocsi üzemképes. Ha valaki kibérli őket akkor szokták használni. Van egy üzemképes Az M31 és M32 úgy tudom üzemképes, de vonatokat nem továbbít nagyon inkább tolatásokra használják. A 3 részes Kádár vonat fényezésen, ráncfelvarráson van Szolnokon a Járműjavítóban. Az 1 részes előfutó nevezhetjük bombafogónak is üzemképes, csak a festését kell korrigálni. Az Aamot üzemképes, Bc motorkocsi is van üzemképes, nem csak a skanzenben lévő.
...mert a kereső, azt hiszem, a berakott linkeket is képnek nyitja meg, nekem meg végig kellene kattintgatni - ezt akartam még írni, csak leharapta a sort.
A 424.305-ös "kertitörpe" díszítése egy "jó ízléssel" megáldott mozdonyvezetőtől származik, aki a mozdony életének végén, tehát a '80-as évek elején sokat szolgált rajta, gondolom leginkább darugépként. Legalábbis én így hallottam.
A 424.247-es esetéhez, pontosabban kinézetéhez csak egy magánvélemény (aztán szedjetek szét nyugodtan, már megkaptam úgyis párszor): általában egyetértek azokkal, akik a gyártáskori kinézetet, színezést preferálják - bár tegyük hozzá, hogy a vörös díszítőcsíkok a gyár alapján leírt színtervben benne vannak, tehát nem követ el szentségtörést, aki manapság felfesti! Viszont jelenleg ez a mozdony messze nem a gyártáskori állapotában van (lámpák, csillagfúvó, pakuratüzelés, meg alighanem még sok apró részlet), hanem a gőzösvilág alkonyát, tehát 1977-től terjedő időszakot ábrázolja. Azokban az időkben melyik mozdony nézett ki úgy, ahogy kijött a gyárból? Ha ahhoz a korhoz hozzátartozott a személyzet törődése, ami a különböző alkatrészek felcsiszolásában, illetve az ÍZLÉSES! díszítőfestések alkalmazásában is megnyilvánult, akkor miért ne mutatnánk meg manapság is? Nézzetek meg egy déli napsütésben, oldalról készült képet bármelyik mai nosztalgiamenetről, a mozdony gyakorlatilag egy nagy fekete tömeg, nem látszanak rajta részletek. Nekem például nagyon hiányzik, hogy a konyha oldalablakainak keretei is feketék. Ezek alumíniumból vannak, ha egyszer ki van csiszolva, utána legfeljebb törölgetni kell, és csillog. Ennek a nagy fekete tömegnek a megtörésében segítenének az ízléses díszítések.
Ja, és ha jó érzékkel nyúl valaki ezekhez a díszítőelemekhez, a végeredmény szemet gyönyörködtető. Szerintem...
1.- Ahhoz is pofa kell, hogy valaki, aki soha nem szokott hozzászólni az adott topichoz, rögtön azzal csörtet ide, hogy kb. ő akar lenni a moderátor!
2.- Ha unalmasnak találod, ne olvasd! Ez ilyen egyszerű!
Matula bácsit tudnám idézni a Tüskevárból, amikor a rákokat ugatta a kosárban: "Elhallgass Csikasz, mert kupán ütlek! Ne nézd űket, ha nem tetszenek!"
Minden topicban vannak olyan részek, amelyek egyeseknek unalmasak. Ilyenkor normális ember továbblapoz, és vár, amíg számára is érdekes téma merül fel.
3.- Hiába akarod bagatellizálni ezt a csillag kérdést, ha a gőzmozdonyt üzemeltető kft. szerint is volt olyan fontos a téma, hogy elmentek egész az Alkotmánybíróságig.
Nyugodt lehetsz, "Igazságosztó Kisasszony", a lentebbiek miatt nem fogom szégyellni magam!
Azért ahhoz pofa kell, hogy valaki(k) hosszasan ls többször újrakezdve rágódnak itt a vöröscsillag szükségességén- nem szükségességén, majd amikor valaki ironikusan jelzi a téma unalmasságát, akkor azt akarja beállítani hülyének és mindenütt politizálónak.