Keresés

Részletes keresés

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.08.12 -1 0 319288

Pátyon, a fordulónál lenne hely kb. 5-6 kocsinak, csak valami tartózkodót kell odatenni. A 783-asok többsége úgyis max. 10 utassal megy onnan tovább, annyi bőven felfér a távolabb menőkre.

Előzmény: -Smiley- (319287)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.12 -1 1 319287

Hát akkor le kell ülni a Zsámbéki polgármesterrel tárgyalni, hogy vagy biztosít pihenőhelyet a város egyik kieső részén a buszoknak, vagy sajnálatos módon csökkenteni leszünk kénytelenek a buszok számát a városába.

 

Ha nem hajlandó semmire akkor az állam még mindig kosajátíthat egy területet és ott megoldhatja, vagy a buszok pihennek Tök-ön(tehát nem megy be mind Zsámbékra)  vagy az összeset tovább küldöd Gyermelyig (de ott sem biztos hogy nagy örömmel fogadják)   

 

Vagy Esztergomba is mehet 

Előzmény: DZA242 (319277)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.08.12 0 5 319286

"Ő ment oda.

Nem küldte oda senki.

Mielőtt belép a képző szerv ajtaján előtte gondolkodjon, ne utólag siránkozzon.

 (...)

A közlekedés veszélyes üzem.

Ezt minden hivatásosnak elmondják az első órán."

 

De attól még h ezt elmondták, minden ember más lelkülettel bír, s ezt előre nem tudhatja senki.

 

Dolgoztam olyannal, aki 17 embert ütött el, és dolgoztam olyannal aki nyugdíj előtt nemsokkal esett át az elsőn, s borzasztóan megviselte. 

Főleg sem mindegy, hogy valaki eldobja az életét, vagy csak figyelmetlen.

Én 27-évesen estem át a tűzkeresztségen, s az áldozat nem önkéntes volt :-(

Ilyenkor egyszerűen muszáj átverni az elmét. Szerintem.

 

"Veszélyesnek tartom, hogy lelkileg ennyire labilis emberek közforgalmú járművek vezetői lehetnek."

 

Mint említettem ezt nem tudod előre.

Előzmény: trizs77 (319284)
torqmatic Creative Commons License 2019.08.12 -4 5 319285

Mondjuk ha a felmenői között mindenki alkesz vagy idióta volt, ahogy írja, akkor legalább értjük, hogy ő miért lett ilyen...

Előzmény: trizs77 (319283)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.12 -8 6 319284

Úgy gondolom  és most szigorúan a városi közlekedésre szűkítve - hogy olyan ember, aki az ébren életének 50%-t vagy többet közúton tervezi élni, ahová önként ment (villamosvezető, buszvezető, stb.*) ne ijedjen már meg attól ami ott, naponta történik.

 

Ő ment oda.

Nem küldte oda senki.

Mielőtt belép a képző szerv ajtaján előtte gondolkodjon, ne utólag siránkozzon.

 

 

 * (2005-2008 között kétszer végigutaztam az összes hazai vasútvonalat. Ebből kb. másfélszer vezetőálláson. Az utak több mint 50%-án szóba került a gázolás. Rendkívül jó volt a mozdonyvezetők szemlélete, akik szintén több évtizede vezettek. A szakma velejárójának tekintették a gázolást, amire 90%-ban nincs ráhatásuk. Tőlük függetlenül történik. Szidhatnák az esőt, havat, az se kérdezi meg tőlüük, hogy essen vagy ne. Az elgázolt se foglalkozik a járművezető pszichéjével. Volt aki 5-7 gázolásnál tartott 45 éves korára, volt aki egynél sem. Elítélték azt az akkor kezdődő módit, hogy a gáziló mozdonyvezetőt a vasúttársaság azonnal le akarja váltani szolgálatból. Jobban szerették azt a módszert, hogy a gázoló mozdonyvezető döntse kér leváltót vagy tovább megy ?)

 

A közlekedés veszélyes üzem.

Ezt minden hivatásosnak elmondják az első órán.

 

Az orvos miért nem kér pszichológust ha vért lát?

Mert az a szakmájával jár.

 

A hasonlat sor végtelenül folytatható.

Mindenki tud írni n+1 szakmát aminek művelése során, negatív életélmények is minden naposak.

 

Olvtársunk bejegyzésében az akasztott ki, hogy eljutottunk arra a szintre, hogy két bolond alagútban való megjelenése sokkot idéz elő egy városi közforgalmú jármű vezetőjének lelkében.

Mit csinált volna ugyanez a járművezető ha el is üti őket?

Ő is szívrohamot kap, ott a vezető fülkében és meghal?

 

Veszélyesnek tartom, hogy lelkileg ennyire labilis emberek közforgalmú járművek vezetői lehetnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (319282)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.12 -3 7 319283

 

 

Na ja, 1970-ben mindenki alkoholista volt, ki egészen, ki félig.

Aki esetleg mégsem az meg csak simán idióta volt.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kár a szüleidről, nagyszüleidről így nyilatkozni nyilvánosan.

Még ha ez igaz is volt, nem mireánk tartozik.

 

 

Előzmény: L45H (319281)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.08.11 0 11 319282

Csak nekem furcsa ez az érzéketlenség?

 

 

"Járművezető aki hivatásszerűen úzi ezt a mesterséget összeszarja magát ha elüt valakit.

 

A TV-n vagy 150 csatorna fogható.

Abból este 7 után legalább 100 csatornán éppen ölnek valakit, a lehető legrészletesebben mutatva az áldozat halálát.

Tehát a nemzedéknek ez nem új."

 

Ez ugyanolyan, mint amikor az RTL Klub megjelenése után elkezdte vetíteni a Dragon Ball-t majd sorra haltak meg értelmetlenül a gyerekek, mert azt hitték, hogy tudnak repülni és a 10.-ről kiugrottak a halálba a mélybe.  Szóval, ami teljesen természetes a tv-kben az nagyon nem az a való életben. 

 

 

"De ha a vonatvezető/buszvezető/villamosvezető elüt valakit aki meghal, egyből pszichológusért kiált a sajtó, egyből sokkot kap még a három utcával arrébb, a pékbolt kapujában bámészkodó akárki is."

 

 

Amilyen állapotba kerül a szerencsétlen delikvens miután a gázolás megtörtént az bizony okozhat súlyos traumát (nem elég csak arra gondolni a sofőr/mozdonyvezető végig nézi, még meg is kell néznie , hogy mi maradt a szerencsétlenből)

 

És belegondolva, hogy pl. vonatgázolás esetén , ahol pár másodpercre még láthatja(és hallhatja a csontok ropogását is ) a mozdonyvezető, hogy ember darabokra esik szét  nem lehet valami kellemes. 

 

Szóval én azt gondolom, hogy ezt a témát nem lenne szabad egy kézlegyintéssel elintézni, ide igenis kell a pszichológus. 

Előzmény: trizs77 (319273)
L45H Creative Commons License 2019.08.11 -9 4 319281

Amikor mi kezdtük (1970) nem volt pszichológusi 44 tanóra a leendő járművezetőknek, viszont azt elmondták, hogy ez a szakmával jár.

 

Na ja, 1970-ben mindenki alkoholista volt, ki egészen, ki félig. Aki esetleg mégsem az meg csak simán idióta volt. Velük aztán kár lett volna a pszichológus idejét rabolni.

Előzmény: trizs77 (319273)
vrobee Creative Commons License 2019.08.11 0 0 319280

Egy dolog a helyzet kezelése, és egy másik, hogy mi lesz az azt átélővel utána. Bizonyára mindkettőre lehet tréningezni, de csak az első az, ami közvetlen forgalombiztonsági kérdés...

Előzmény: r1232 (319278)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.11 0 2 319279

 

 

Harmadik vágány épül a Keleti pályaudvar és a Kőbánya felső vasútállomás között.

 

 

a becsült ellenértéket nem közölte az ajánlatkérő.

 

Németh Géza, 2019. augusztus 11. vasárnap, 18:53 

 

 

A nyílt tenderfelhívást a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 

 

A majdani nyertesnek előbb el kell bontania három és fél kilométernyi vágányt, majd megépíteni mintegy három kilométernyi újat. Emellett a feladat része a biztosítóberendezés, a műtárgyak, a villamos felsővezeték megépítése, továbbá a zajvédelmi munkák elvégzése, a szükséges kiviteli tervek készítésével együtt.

 

A nyertesnek két éve lesz a harmadik vágány, továbbá minden egyéb kiegészítő munka elvégzésére.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasút építésből és/vagy vasút átépítésből származott árbevétele legalább nettó 4 milliárd forintot tett ki.

 

Az ajánlattételi határidő szeptember 20. Az értékelésnél az ár 70, a minőség pedig 30 súlyszámmal szerepel. A becsült ellenértéket (mint általában) most sem közölte a NIF.

 

A vasútvonalak térképére pillantva a szóban forgó harmadik vágány a Gödöllő-Hatvan-Miskolc vonalnak a fővárosi szakaszát teszi átjárhatóbbá, de kismértékben (rövid szakaszon) javítja a Cegléd-szolnoki és a Ferencváros-kelenföldi vonal felől érkező vonatok közlekedését is.

 

(A Kelenföldi pályaudvar és Ferencváros között is lesz majd harmadik vágány a déli összekötő vasúti híd szélesítésével. A repülőtér vasúti megközelítésére pedig felmerült a Nyugati és a Keleti pályaudvarról induló harmadik vágány is.)

 

 

r1232 Creative Commons License 2019.08.11 0 2 319278

Részben, de csak részben adok igazat. A valóság az, hogy ilyen helyzet higgadt kezelésére tréningezni kellene. Ez viszont hiányzik, így a habitustól függő természetes emberi reakciók fognak bekövetkezni..

Előzmény: trizs77 (319273)
DZA242 Creative Commons License 2019.08.11 0 2 319277

Ha úgy szerkesztik a menetrendet és a fordulókat, hogy a külső végpontokon legyenek a nagyobb pihenők, és még az átlagosnál gyorsabb haladási lehetőség esetén esetén is biztos 30 percnél kevesebbet legyen a busz a Széll Kálmánon, akkor a két felszállóhelyen kívül két várakozóhely elég.

Ezzel csak az az egyetlen probléma, hogy a zsámbéki polgármester egy tollvonással megszüntette Zsámbékon a buszvégállomásnál kialakított buszparkolót. Személyautóknak festette fel a helyet, ha odaáll egy busz, már kapja is a csekket a soför... Magyarul se az egyik, se a másik végen nincs normális tárolási lehetőségük :(

Előzmény: gabor144 (319268)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.11 -5 2 319276

 

 

Azért az szerintem nem tipikus, hogy a metróalagútban szemben futnak veled emberek*.

 

 

--------------------------------------------------------

 

Nagyon egyetértek.

De attól még nem kell sokkot kapni.

 

198x-ban éjjel, 158-as Zugligetből utolsóként indul 23,55-kor gurulok lefelé 1 vagy 2 utassal,

A Zugligeti út elején olyan 100 méterre a Szépilonától,  egy mezítelen nő futott velünk szembe.

Ok.

Az előttem haladó Wartburgos úgy megijedt, hogy jobbra az árokpartra fel kormányozta az autóját.

Én csak megálltam.

 

Mit csinált volna ez a Wartburgos ha el is üti, amikor már látványtól össze sz...ta magát?

 

Nekem a reakciók fokával van bajom.

Lepődjön meg.

Az belefér.

Legyen az a maximum.

 

 

Előzmény: attus germanicus (319274)
vrobee Creative Commons License 2019.08.11 0 12 319275

Amikor mi kezdtük (1970) nem volt pszichológusi 44 tanóra a leendő járművezetőknek, viszont azt elmondták, hogy ez a szakmával jár.

 

Hát elmondani elmondhatták, de ettől önmagában még nem lesz képes senki egy traumát feldolgozni. Sőt: egyáltalán nem biztos, hogy ő maga fel tudja mérni előre, hogyan fog rá hatni egy ilyen eset. Lehet, hogy 15 évig vezet profin és balesetmentesen, meg van róla győződve, hogy ő a legkeményebb sofőr a grundon. Aztán egyszer valakit szétmázol a megálló teljes hosszában -holott ő mindent megtett, hogy a baleset ne következzen be- és lelkileg összeomlik. Ennek a kockázatnak a felmérésére erre legfeljebb négyszemközti pszichológusi beszélgetés alkalmas, úgy-ahogy.

Előzmény: trizs77 (319273)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.11 0 0 319274

Azért az szerintem nem tipikus, hogy a metróalagútban szemben futnak veled emberek*. Itt ráadásul nem is történt konkrét sérülés, szóval szerintem (nem voltam ott, ez csak tipp a részemről) ez azért nem az a, sajnos eléggé gyakori, eset, amikor busszal, villamossal, eléd lép valaki, és elütöd.

 

* a 12, 15 fogalmilag villamos, de itt nyolc megállón keresztül alagútban megy, ezen a szakaszon gyakorlatilag olyan, mint egy metró. 

Előzmény: trizs77 (319273)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.11 -7 4 319273

 

A vezetőt viszont sokkos állapotban vitték el a mentők.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez nekem magas.

Nem ez a mostani konkrét történet, hanem úgy általában.

 

Járművezető aki hivatásszerűen úzi ezt a mesterséget összeszarja magát ha elüt valakit.

 

A TV-n vagy 150 csatorna fogható.

Abból este 7 után legalább 100 csatornán éppen ölnek valakit, a lehető legrészletesebben mutatva az áldozat halálát.

Tehát a nemzedéknek ez nem új.

 

 

De ha a vonatvezető/buszvezető/villamosvezető elüt valakit aki meghal, egyből pszichológusért kiált a sajtó, egyből sokkot kap még a három utcával arrébb, a pékbolt kapujában bámészkodó akárki is.

 

Amikor mi kezdtük (1970) nem volt pszichológusi 44 tanóra a leendő járművezetőknek, viszont azt elmondták, hogy ez a szakmával jár.

Aki búvárnak megy ne panaszkodjon, hogy vizes lett.

Aki közforgalmú járművezetőnek jelentkezik (önként) az vegye tudomásul, hogy ez a szakmája velejárója.

Most döntse el és ha nem bírja a gyomra vagy idegei inkább most álljon fel.

 

 

attus germanicus Creative Commons License 2019.08.11 0 2 319272

Tegnap Kölnben, az állatkertnél vártam a villamost, miközben ki volt írva, hogy az Ebertplatznál befejeződött a rendőrségi akció és helyreállt a menetrend szerinti közlekedés.

Ma reggel olvasom a hírekben, hogy mi is történt: A rendőrök egy migránst akartak igazoltatni, de ő úgy gondolta, jobb ötlet lesz elszaladni előlük és beszaladni a Stadtbahn-alagútba, szemben a 12/15-össel. A rendőrök értesítették a közlekedési vállalatot (KVB), de az érkező szerelvény az alagútban volt már. A menekülő és a mögötte futó két rendőr egyszercsak látták, hogy jön velük szemben a villamos. A villamosvezető meg hirtelen azt, hogy fut vele szemben három ember. Meghúzta az összes féket, amit elért, és végül mindenki sértetlenül megúszta az esetet. A vezetőt viszont sokkos állapotban vitték el a mentők. 

attus germanicus Creative Commons License 2019.08.11 0 1 319271

Persze. Ez Németországban elég általános, minden építés, felújítás, legalább háromszor annyi ideig tart, mint Magyarországon. 

Konkrétan Bonnban az 1-es vágány másfél évig volt teljesen kizárva a forgalomból, és kb. két hónapja van ez a rend, hogy a regionális vonatok az 1-es legvégén állnak meg (ahogy látható, ilyenkor a 2-es nem használható, mert a váltó a peron mellett van). 

És mindezt úgy, hogy csak a tetőt újítják fel. 

Előzmény: 18-09 (319270)
18-09 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 319270

Ez is évekig készül, mint a berlini metrón az állomások felújítása? :) 

Előzmény: attus germanicus (319267)
18-09 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 319269

A Széll Kálmánon KELL leszállítaniuk. Visszafordulnak a 22-esnél és úgy mennek a Krisztinára. 

Előzmény: gabor144 (319268)
gabor144 Creative Commons License 2019.08.11 0 4 319268

Ha nem az 5-ös busz Csaba utcánál lévő megállójában akarnak leszállítani (remélem nem, mert az extrém utaszivatás lenne), akkor ez azt jelenti, hogy minden félreálló busz kétszer fordul vissza a 22-es felszállóhelyénél és négyszer érinti a Szilágyi Erzsébet fasor torkolati csomópontot. 

 

Én azért remélem, hogy keresnek és találnak más megoldást, mert nagy forgalmú, torlódó belvárosi utakon ennyi üresmenet már szerintem vétek.

 

Az új helyen egy felszállóhely lesz van a Páty felé járó vonalaknak, és egy a Perbál felé menőknek. Délutáni csúcsban mindkettőn 15 perces közös követés van. (A reggeli csúcs nem számít, mert kifelé jóval kevesebb járat van, nyilván üresben mennek kifelé, arra meg indulhatnak rögtön érkezés után.) Ha úgy szerkesztik a menetrendet és a fordulókat, hogy a külső végpontokon legyenek a nagyobb pihenők, és még az átlagosnál gyorsabb haladási lehetőség esetén esetén is biztos 30 percnél kevesebbet legyen a busz a Széll Kálmánon, akkor a két felszállóhelyen kívül két várakozóhely elég.  

 

Nyilván ennek is meglennének a következményei, és tucatnyi más szempont is van a menetrend és fordák szerkesztésekor, és a téren két busznyi hely sem könnyen található, de tán még mindig jobb, mint a Délihez menni minden körben. 

Előzmény: Il Leone (319261)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.10 0 4 319267

trizs77 Creative Commons License 2019.08.10 0 0 319266

Utrecht-2019-buszmegálló

 

 

https://velvet.hu/europa/2019/08/10/utrecht_meh/

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.08.10 -1 3 319265

Majd a következő életemben ilyen fordítva élek.

 

 

Előzmény: toto92 (319264)
toto92 Creative Commons License 2019.08.10 -8 3 319264

Eléggé cudar életed lehet, hogy ha valaki leírja hogy alma, akkor te kétség nélkül elhiszed hogy alma és képtelen vagy olvasni a sorok között hogy az valójában körte.

Előzmény: trizs77 (319257)
attus germanicus Creative Commons License 2019.08.10 0 1 319263

A megalapozó számítások szerint, ha az odavezető utak 40-esek, akkor a Neckartor kevésbé fog dugulni, mint most, ezért ott is csökkenhet (Trizs, most figyelj), az NOx-koncentráció. 

Se nem értek hozzá, se nem ismerem ehhez elég jól Stuttgartot, szóval nem tudok véleményt alkotni, csak ideírtam, amit olvastam erről :-)

Előzmény: orangutan (319259)
r1232 Creative Commons License 2019.08.10 -5 2 319262

Aztán végleges állapotban valamikor egyszer a Déli pályaudvar területén az Alkotás utca melletti részen, ahová az Alkotás utca - Nagyenyed utca csomópontban tudnak majd be illetve kijutni.

 

Ez jó nagy baromság, elsőre, meg másodikra, meg sokadikra is.

Előzmény: Il Leone (319261)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.10 0 1 319261

Ideiglenes állapotban a Krisztina körúton fognak tartózkodni a Magyar Jakobinusok tere és a Koronaőr köz közötti szakaszon a Vérmező oldalán.

 

Aztán végleges állapotban valamikor egyszer a Déli pályaudvar területén az Alkotás utca melletti részen, ahová az Alkotás utca - Nagyenyed utca csomópontban tudnak majd be illetve kijutni.

Előzmény: DAttis (319260)
DAttis Creative Commons License 2019.08.10 -1 2 319260

Üdv:


http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/34245

Gondolom erről mindenki tud már itt.

Én arra leszek kíváncsi hol fogják tárolni az éppen pihenő járműveket a Széll K. tér már így is tömítve busszal nem? A BKV-s járatok se nagyon férnek el (pihenőre).

Vajon ez az állapot örök vagy ami volt terv (bár már nem vagyok biztos volt-e ilyen) valahol Budagyöngye közelébe kerülnek ezek a Volánjáratok vagy is a végállomásuk

orangutan Creative Commons License 2019.08.09 0 0 319259

A sokat emlegetett Neckartor mérőállomásnál most is 40-es van, ott nem valószínű, hogy látványos eredményt fog hozni :)

Előzmény: attus germanicus (319247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!