Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2019.08.10 0 0 19939

Az a jármű mozoghat is a két váltó között, így a foglaltság akár vándorolhat egyikről a másikra. Innentől csak az eset lezajlásának folyamata határozza meg, hogy mikor lett foglalt.

Előzmény: CsP50k (19935)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2019.08.09 0 0 19938

Elektronikus biztberek esetében nagysebességű kapcsolatok esetében ez tudtommal ma is követelmény.

Jobb helyeken pedig átlapolt tengelyszámlálós szakaszokkal oldják meg ezeket a problémákat.

Előzmény: Vendégsín (19937)
Vendégsín Creative Commons License 2019.08.09 0 0 19937

Amúgy meg lehet, hogy - emelt sebességi tartománytól fölfelé? - de érdemes volna a vágánykapcsolatok két váltója közti szakaszt önálló szigeteltsínné tenni a váltók kitérő ágai között. Sok sokkal feleslegesebb dologra költött már el pénzt a forgalmász - szines lámpás "együttműködés"

Előzmény: Vendégsín (19936)
Vendégsín Creative Commons License 2019.08.09 0 1 19936

...azonnal értesítse az illetékes forgalmi szolgálattevőt...  ...majd a forgalmi szolgálattevő adhatna neki utasítást a váltó felvágására...

 

A mai létszámhiányos, kapkodós, gyakorlatlan munkavállalók sokaságával teli világban pont ez az, amire nincs idő.

Forgalmi szolgálattevői oldalról meg elég két félrenézés, és már hasít jelzővel be a vonat, aminek nincs oldalvédelme.

Előzmény: Zsivany2 (19933)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.09 0 0 19935

A közbezárás keletkezésének módja - szerintem - kizárja, hogy "egyszer csak" foglaltá váljon emiatt egy váltó.

 

(

1. Egy előző mozgásból jármű marad a két váltó között (feledékenység, tévedés),

2. nem győződünk meg a hamisfoglaltságról és nyomjuk a szik-eket,

3. majd nyomjuk a veszélyes vágányutat.

)

 

Így a foglalton át meg csak hívóval.

 

Előzmény: Zsivany2 (19934)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.08.09 0 0 19934

"Viszont a foglalt felé jó indulni, ott max 15-el várható vonat."

 

Vagy nem... Attól is függ, hogy mikor lett foglaltá a szakasz. Lehet, hogy az a másik vonat még csak fékez...

Előzmény: CsP50k (19932)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.08.09 -1 0 19933

Az elvet értem, köszönöm.
Én arra próbáltam célozni, hogy az mv.-nek nem joga és nem is kellene, hogy kötelessége legyen, hogy döntsön arról, hogy miként kell elhárítani az adott veszélyhelyzetet.

Egyszerűen nincs kellő információ birtokában.

 

Ha közbezárják, szerintem elegendő lenne, hogy a helyzetet megbízhatóan felismerje, és azután vészjelzést adjon (vészsípjelzés?) és/vagy próbálja fedezni a járművet Megállj! kézijelzéssel ill. azonnal értesítse az illetékes forgalmi szolgálattevőt. Tolatócsapat esetében ezt nem tartom kivitelezhetetlennek.

Aztán majd a forgalmi szolgálattevő adhatna neki utasítást a váltó felvágására, annak mikéntjére (irány) a vészhelyzet mértékétől, fajtájától függően.

 

Előzmény: Vendégsín (19931)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.09 0 0 19932

Azt nem lehet tudni, hogy a következő vágányút a szabad, vagy a foglalt váltón át vezet majd.

Viszont a foglalt felé jó indulni, ott max 15-el várható vonat.

Előzmény: Vendégsín (19931)
Vendégsín Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19931

Az általa már foglalt, de nem neki álló váltó felé kellene indulni, mert ez a már elhagyott válton át vezető vágányútra nézve védőállásban van, foglalt is lehet, de a "normál" vágánykapcsolatban a kitérő ágon álló jármű bőven benne van a védett vágányútban. Jelenleg nincs semmi joga váltót felvágni. Viszont ahogy a dolgaink alakulnak, egyre nagyobb az esély arra, hogy ebből egy csúnya baleset összejöjjön.

Előzmény: Zsivany2 (19925)
Eidais Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19930

Köszönöm!

Előzmény: _Nyuszi (19929)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19929

Ez is valid. Annyi, hogy az az 5 egyébként 4,2 m (de ha >5 teljesül, akkor valszeg a >4,2 is :) ).

Előzmény: Eidais (19928)
Eidais Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19928

Így: 

A külön szakasznak még nem biztos, hogy van elég hossz, de a szigetelés a határjelen+5 m kívül van.

Előzmény: Eidais (19927)
Eidais Creative Commons License 2019.08.08 -1 0 19927

És ha nincs külön szakasz, de a kettő közötti szigetelés mindkét váltó határjelétől több mint 5 méter távolságban van?  

Előzmény: _Nyuszi (19926)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19926

Igen.

És hogy válaszoljak is: az én álláspontom szerint attól függ, hogy van-e külön foglaltságellenőrző szakasz a két kitérő között.

Előzmény: Eidais (19924)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19925

És ilyenkor az mv. fel lenne jogosítva a forgalmi szolgálattevő utasításainak felülbírálására?

Mert ha véletlenül történt, akkor az f.sz. nyílván nem vette észre.

Melyik irányban kellene indulni az mv.-nek? Dönthet?

Előzmény: Vendégsín (19921)
Eidais Creative Commons License 2019.08.08 0 0 19924

... hogy a beállítandó vágányút űrszelvényébe lóg, de a vágányút foglaltsági szakaszaiban nem jelenik meg?

Előzmény: _Nyuszi (19919)
431001 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 19923

Igen, tudom. :) 

Botovo és Drnje érdekelne. 

Előzmény: fújógép (19920)
Divrotcé Creative Commons License 2019.08.07 0 0 19922

És emlékezzünk meg azokról a berendezésekről, akik tolatóvágányúttal védekeznek az otthagyás ellen (D70), igaz, hogy az oldási rendszerük támogatja az otthagyást...

Előzmény: _Nyuszi (19919)
Vendégsín Creative Commons License 2019.08.07 0 1 19921

És még mindig nem oktatás tárgya, hogy - véletlenül - közbezárt járművel onnan az általa elfoglalt váltó felvágása árán is ki kell jönni... ...a váltófelvágástól meg hivatalból iszonyatosan irtózunk...

Előzmény: _Nyuszi (19919)
fújógép Creative Commons License 2019.08.07 0 1 19920

Gyékényes D70

Előzmény: 431001 (19916)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.07 0 0 19919

Anélkül, hogy választ adnék: igazából azt kell vizsgálni, hogy előfordulhat-e az, hogy ott marad valami úgy, hogy ... (amiről a közbezárás-kizárás szól). :)

Előzmény: Eidais (19917)
schlumberger Creative Commons License 2019.08.07 0 0 19918

Hány sör a fogadás tárgya?  :-)))

Előzmény: Eidais (19917)
Eidais Creative Commons License 2019.08.07 -1 0 19917

Üdvözletem!

 

A csoporttársaimmal van egy vitánk, és nem tudunk dönteni:

 

A váltók közötti közbezárás kizárás milyen távolságig kell?

Párhuzamos vágányok közötti átkötésnél kell, de ha két távolabb fekvő vágány között van vágányátkötés, akkor is kell?

Van-e olyan távolság a két váltó között, amikor már nem kell közbezárás kizárás?

 

A választ előre is köszönjük!

431001 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 19916

Üdv! 

Ha már szóba került, Pécs-felső állomás berendezéséről van valakinek képe/dokumentációja? 

Hasonlóképp érdekelnének a horvát biztosító-/jelzőberendezések is, már ahol vannak. Úgy olvastam, a Telefongyár szállított Domino berendezéseket a mai Horvátország területére is. 

Ha már Horvátország: Botovo és Drnje távvezérelt állomások? Úgy tudom, Gyékényes Koprivnica-tól kér engedélyt és vica-versa. Ezen a két állomáson vajon milyen berendezés üzemel? 

Szigsínellenőr Creative Commons License 2019.08.05 0 0 19915

Üdvözletem!

 

Most kaptam ezt a felhívást, ha van érdeklődő lehet bártan jelentkezni:

kokusz191 Creative Commons License 2019.07.04 -1 0 19914

üdvözletem!

Segítséget szeretnék kérni az alábbiban. Érdeklődnék, hogy az Osztrákoknál a Bécs-Linz vasútvonalon kb. mikor építették ki a siemens-halske rendszert? Gondolom nem egyszerre épült ki az egész, így egy intervallum is nagy segítség lenne!

Köszönettel. Bence 

Divrotcé Creative Commons License 2019.05.01 0 2 19913

Friss fortepan képek érkeztek.

 

174875: Ferencváros Személy pályaudvar, forgalmi iroda. Balra hátul Ferencváros A+B=C elágazás rendelkezőkészüléke, és talán a Sorút felőli térközcsatlakozás.

 

http://www.fortepan.hu/?image_id=174875

 

Divrotcé Creative Commons License 2019.03.30 0 1 19912

Ha valahol jelzővisszaejtőként építik be a szárnykapcsolót, akkor annak az előjelzője is kap szárnykapcsolót, és egyszerre visszaesnek?

 

Mivel visszaesősre rendszerint a kijárati/térközkezdő jelzőket alakíítják ki, ezért azoknak vagy nem szokott előjelzőjük lenni, vagy szokványosan az is szárnykapcsolós. (Itt Hird-elágon az elág bejárati jelzői nem voltak visszaesősök, a kijárati jelzői pedig azok voltak.)

 

Ellenmenet: mivel az ellenmenetkizárás egy viszonylag fris funkció, legalább is az utoléréskizárásnál fiatalabb (nálunk), ezért akkoriban mikor ez a szzénbiztosítóberendezés épült, nem volt mindenhova elvárt.

 

Vasas - Hirdelág: utoléréskizárás, ellnmenetbiztosítással.

Hirdelág - Hosszúheténybánya: sömmi.

Hirdelág - (Hosszúhetény mrh.: térköz) - Pécsvárad: utoléréskizárás.

 

Előzmény: korpi41 (19910)
korpi41 Creative Commons License 2019.03.30 -1 0 19911

Egyszerre csak az egyik szolgálati helyen lévő vonalblokkot lehetett zárni, így volt megoldva az ellenmenet biztosítás?

 

Irányblokkot csak ott alkalmaznak, ahol vannak köztes térközőrhelyek is?

 

Hirdi elágazás és Hosszúheténybánya között is volt vonali biztosítás?

Előzmény: Divrotcé (19901)
korpi41 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 19910

Ha valahol jelzővisszaejtőként építik be a szárnykapcsolót, akkor annak az előjelzője is kap szárnykapcsolót, és egyszerre visszaesnek?

Előzmény: Divrotcé (19909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!