sziasztok. A 190-es fórumban is feltettem egy hasonló kérdést, de a konkrét motort több típusba is rakták. Ha jól tudom w201, w124, w126. A 2.6-os 6 hengeres benzinesről lenne szó. Egy 190E Mercedest szeretnék vásárolni ilyen motorral, ha van valakinek tapasztalata, tanácsa ezzel kapcsolatban köszönettel fogadom.
Mercedes-em sajnos nem volt még, de Opel modelleknél ilyenkor a hűtőfolyadék jeladót szokták birizgálni, ugyanis az ECU-nak onnan jön jel és ha nem tud mit kezdeni a bejövő jellel akkor nem tud mihez koordinálni.
Sziasztok! c180 (w202) benzin, automata, kombi. Az autó hidegen pöccintésre indul, ha megyek vele mondjuk balatonra semmi hiba. Megállok 20-30 percre és szeretnék tovább menni ekkor az autó csak forgatja az indító motor, de nem indul indítózás közben a fordulatszámmérő mutatója mozdulatlan marad, így arra gyanakodtam, hogy a főtengely jeladó a hibás. Kicseréltem. Illetve még a benzin szivattyú relét is kicseréltem, de NEM segített rajta. Az autó csak akkor indul ismét ha visszahűlt 40 celzius fok körüli hőfokra. 2-3 alkalommal olyan hibát is produkált, hogy nagyon lassú araszolás közben leáll és nem indul újra, csak 10-20 perc elteltével. Mi a fene lehet ez?
2008-as évjáratú C220 CDI automata váltójánál normális az hogy városi közlekedésnél lassabb tempónál 1-ből 2-be érezni egy kis rántást? Nem volt még automata váltós autónk, nem tudom milyen ha ránt, rántásnak ezt nem is nevezném inkább egy kissebb lökésnek. Azért is kérdezem mert a többi fokozatnál felfelé szinte semmit nem érezni váltáskor. Ha nagyobb gázzal indulok vele nagyobb fordulatszámnál nem érezni, csak amikor elindulok a városban tötyörészve vele. Még egy kérdés, ennél a típusú váltónál milyen csereperiódus van előírva a váltó olajcserére, illetve Komárom-Esztergom megye környékén tudtok e ajánlani erre szakosodott műhelyt? Köszönöm!
A lányom W 169 A 150 2006-os autójánál beszorult a jobb első féknyereg dugattyú,bejelzett a fékkopás jelző. Szétszedtük, a dugattyú porvédő gumija egyáltalán nem zárt, kb. 2 mm-re elállt a dugattyútól. Itt nedvesség jutott be a henger és a dugattyú közé, a dugattyú berozsdásodott és megszorult. Szétszedtük a másik oldalit is, azon is megjelent a rozsda!!! Fékfolyadék 4 éve szervizben cserélve, azt mondták átmosták az esp hidraulika egységét is! (Hát', ez a merci már nem az a merci....)
Új dugattyúk, új tárcsák, új betétek, új kopásjelzők, viszont a hibaüzenet megmaradt: "Brake wear visit workshop" Hogy tudom ezt törölni?
Itt most inkabb arrol van szo, hogy ugyanilyen meretu egyeb autoknak milyen helykinalata van. Ezert irtam, hogy megfontolando. Velemenyem szerint a Merc C es a BMW 3-ast is ide sorolom, nem sok ertelme van premium felarat fizetni ha csaladi auto a cel. Nekem ez volt a legnagyobb bajom igy 7 ev utan..
A 29-es számú, 15 amperes (kék) biztosíték védi a központi zárat. Ha az rendben van, akkor nagy valószínűséggel a jelfogó-központi zár kompresszor közötti áramkör hibásodott meg. Ha két kulcsot adtak hozzá, akkor érdemes próbálkozni a másikkal, esetleg a kulcs(ok)ban lévő gombakku cseréjével. Ha ez nem segít, akkor sajna jelfogó csere, ami tudomásom szerint valahol a kormányoszlop környékén van elrejtve.
Hát nem tudom... Sógor S203 (270cdi) többször is megjártuk 3-4x 10-15 perces negálással a Szekszárd-Staben (Észak Olaszország / Dél Tirol; kb 1000km) utat, volt hogy 5 felnőtt és a cuccaik. Ekkora táv ennyi cuccal és 5 felnőttel valóban nem ideális (de teljesíthető volt komolyabb kényelmetlenségek nélkül), ellenben amikor 4 átlagos termetű felnőtt és egy heti motyó volt, kényelmesen letudható volt az utazás. Szóval tényleg ki kell próbálni aki ilyesmit keres, én nem írnám le mint családi mindenes.
PAr honappal a furcsa hibak utan, gyakorlatilag kiderithetetlen volt. (foleg hogy 1-2x jelentkezett csak.)
Vegul meguntam es 7 ev baratsag utan beszamitasra kerult egy masik autoba (nem Merc). Nem hiszem hogy valaha lesz megegyszer C-class. Szerettuk, de legnagyobb hibaja szerintem az ertelmetlen helyelosztas. Pingpongasztal motorter es alig van utaster meg csomagtarto.
Igazabol eg ykicsit offtopic, de ha valaki C-classt akar, uljon be 2x-3x es jol gondolja meg, hogy ilyet akar e. Szerintem max 2 fore, rovid tavokra. Csaladi autonak nem ajanlanam. Ha valaha lesz ujra MErcedes a csaladban akkor min. E.
A170CDI-t hoztam külföldről. Hazafelé működött a központi zár. Most honosítanám, de azt vettem észre, hogy nem működik a központi zár. Az irányjelző villan, de nem történik semmi más. A szivattyú motorja működik, ha közvetlen áramot kap, de gombnyomásra nem. A biztosítékokat végignéztem,de mind jó (sajnos nincs rajta, hogy melyik bizti mit véd). Mi lehet a baj?
Ismerd be, hogy ez egy vadonatúj motor, amibe először töltöttek olajat.... :-)
Igen, nagyon szép, és ennek eredményeként az olajteknőben lévő motorolaj nyilván feketébe hajlóan sötét, annak a jeleként, hogy az olaj teljesíti a kenésen kívüli legfőbb feladatát: a járatok tisztítását, a szennyeződések összegyűjtését. Nos, az olajszint mellett EZT lehet ellenőrizni a nívópálcával.
Egyszerűen elképesztőnek tartom, hogy egy felsőkategóriás típusnál egy ilyen fontos, a motor számára életbevágó információt csak az elektronikára bíznak. A Murphy-törvények nem csak viccesek, de igazak is, főleg az alaptörvény: ami elromolhat, az el is romlik. Aki visszaolvassa a fórumot, az bőven találkozik nem éppen pénztárca barát érzékelő hiba esetekkel, de arra még nem volt példa, hogy egy nívópálca elromlott volna.... Márpedig ha az olajszint ellenőrző elektronika elromlik, és nincs más mód az olajszint ellenőrzésére, abból nagy baj lehet. De nem csak erről van szó. Neked nem kell mondanom, hogy nem csak az olaj szintje lehet fontos, hanem a színe is. Arról pedig, hogy ha lassan is, de a motor elkezdi enni az olajat, szerintem a nívópálcával lehet megbízhatóan meggyőződni.
Amerikai filmekben látni, hogy a benzinkutas megkérdezi: ellenőrizzem az olajszintet? Érdekes lenne, ha a tulaj így válaszolna: igen, de utána rendesen rakja ám össze a motort!... :-))
Mellesleg megjegyzem: igen sok mai gyártmányú autóban kizárólag a számítógép figyeli az olajszintet! Példának okáért,a legtöbb premium kategóriás Audi.
Fedélzeti számítógép!!!! Trabiba nem volt,ugyanúgy mint motor olaj sem! Amit megnézhettél azzal az analóg pálcával,az az üzemanyag szintje,ami némileg különbözik a motor olajtól!! A Mercinél viszont a számítógép figyeli az adatokat és kiírja,ha gond van!
Olajszintet nem tudsz ellenőrizni,nincs hozzá nívó pálca.
Bravó! A Trabantokhoz járt egy rovátkolt pálcika, hogy műszer híján megmérhesd, kábé mennyi üzemanyagod van még, de hát a Mercedes, az Mercedes. Ennyi pénzért találd ki, hogy mennyi olaj van a járgányban! :-))
Szia! Nekem hasonló van,C200-as ba. Kicsit "vicces" volt az ügy. Megvettem,egy hónapig semmi gond. Aztán kiírta, üzem közben alacsony az olajszint. Szervizben feltették a gépre,nekik azt mondta,sok az olaj. Vettek ki belőle! Két nap múlva besült a motor. Angliából jött egy másik,azon két gyújtótrafó csere. Azóta megy gyönyörűen,ha kell ugrik,a fogyasztása 7,8/100. Eger mellett lakom,vagyis hegyen,völgyön járunk! Sokan mondják,nagyon hisztis a motor,kicsit túl van variálva a vezérlése. A vezérműláncra nagyon ügyeljetek,ugyanis olyan benne,mint egy bicikli lánc. Olajszintet nem tudsz ellenőrizni,nincs hozzá nívó pálca. A kezdeti idegbaj után megbarátkoztunk,megszerettem!
Szerinte az a plusz, ami a B-ben van az A-hoz képest (vezérlő gombok a kormányon, kartámasz az első ülések között, informatívabb műszerfal, külső és belső dizájn) nem éri meg az árkülönbséget. De ez csak az ő véleménye, másnál éppen ez lehet a döntő, mint ahogy az is, hogy ahogy már írtam, a 'B', főleg a hosszabb orra miatt azért már "autóbbnak" néz ki. Egy látszólag apróságnak tűnő különbség viszont a 'B' mellett szól: a vízhőmérő, amit én bizony nagyon hiányolok az 'A'-ból. Szerintem sokkal fontosabb műszer, mint a fordulatszám mérő.....
Kár, sajnálom... Csak azért lenne érdekes számomra hogy B-t miért nem ajánlja mondjuk az A-val összevetve, mivel ha jól látom a motor, a hajtáslánc és szinte minden főegység megegyezik a két modellben.
Nagyon érdekelne hogy mit érdemes erről a B generációról tudni...
Sajnos ebben nem tudok segíteni, mert nincs vele tapasztalatom, és az ismeretségi körömben sincs senkinek. A szerelőm csak annyit mondott, hogy a helyemben nem cserélné el az 'A' osztályúmat a 'B'-vel, de az okot nem részletezte.
Évente olyan 7000km-t megyünk, sajnos leginkább városi használat, a motor szempontjából sajnos, finoman szólva sem a legkímélőbb ez így, de egy nagyobbacska városban élünk, ritkán merészkedünk a lakott terület tábla másik oldalára... :-) Ennek megfelelően én évente cserélek olajat szűrökkel, tehát olyan 6-7000km-ként (mindig valami nevesebb full szintetikust, prémium szűrőkkel), a kocsit pedig hideg motornál kímélően használom, illetve "élete" nagy részét a garázsban tölti, ami ugyan nem fűtött de télen is csak nagy ritkán van benne mínusz 2-3 foknál átmenetileg.
Köszönöm a jókívánságot, még azért rágódunk rajta, majd megnézünk pár darabot hamarosan ami a közelünkben van (meg van még két másik típus, azokból is megnézünk néhányat)...