Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2019.08.08 0 0 376583

Az nem állítja meg a motort

Előzmény: John_32 (376580)
Hooshee Creative Commons License 2019.08.08 0 1 376582

A vezérműtengely jeladó is okozhat hasonlót. De leginkább ki kéne olvasni.

Előzmény: Csaba460 (376579)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376581

sziasztok. A 190-es fórumban is feltettem egy hasonló kérdést, de a konkrét motort több típusba is rakták. Ha jól tudom w201, w124, w126. A 2.6-os 6 hengeres benzinesről lenne szó. Egy 190E Mercedest szeretnék vásárolni ilyen motorral, ha van valakinek tapasztalata, tanácsa ezzel kapcsolatban köszönettel fogadom. 

Minden jót!

John_32 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376580

Mercedes-em sajnos nem volt még, de Opel modelleknél ilyenkor a hűtőfolyadék jeladót szokták birizgálni, ugyanis az ECU-nak onnan jön jel és ha nem tud mit kezdeni a bejövő jellel akkor nem tud mihez koordinálni. 

Előzmény: Csaba460 (376579)
Csaba460 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376579

Sziasztok! c180 (w202) benzin, automata, kombi. Az autó hidegen pöccintésre indul, ha megyek vele mondjuk balatonra semmi hiba. Megállok 20-30 percre és szeretnék tovább menni ekkor az autó csak forgatja az indító motor, de nem indul indítózás közben a fordulatszámmérő mutatója mozdulatlan marad, így arra gyanakodtam, hogy a főtengely jeladó a hibás. Kicseréltem. Illetve még a benzin szivattyú relét is kicseréltem, de NEM segített rajta. Az autó csak akkor indul ismét ha visszahűlt 40 celzius fok körüli hőfokra. 2-3 alkalommal olyan hibát is produkált, hogy nagyon lassú araszolás közben leáll és nem indul újra, csak 10-20 perc elteltével. Mi a fene lehet ez?

b15kk Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376578

Sziasztok!

 

2008-as évjáratú C220 CDI automata váltójánál normális az hogy városi közlekedésnél lassabb tempónál 1-ből 2-be érezni egy kis rántást? Nem volt még automata váltós autónk, nem tudom milyen ha ránt, rántásnak ezt nem is nevezném inkább egy kissebb lökésnek. Azért is kérdezem mert a többi fokozatnál felfelé szinte semmit nem érezni váltáskor. Ha nagyobb gázzal indulok vele nagyobb fordulatszámnál nem érezni, csak amikor elindulok a városban tötyörészve vele. Még egy kérdés, ennél a típusú váltónál milyen csereperiódus van előírva a váltó olajcserére, illetve Komárom-Esztergom megye környékén tudtok e ajánlani erre szakosodott műhelyt? Köszönöm!

Zoli550 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376577

Köszönöm szépen. 

Előzmény: lacipapesz (376558)
Hyperion Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376576

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget kérnék tőletek.

Felújított generátor van az autómon W124 E250D, de sajnos az eredeti specifikáció tábla nincs a burkolatán.

Valahogy a méretéből, vagy más jellemzőjéből rá tudnék jönni, hogy mekkora teljesítményű?

 

Ülésfűtést szeretnék bekötni, és ajánlott a 90A-es generátor.

 

Előre is köszönöm!

skiss64 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 376575

Köszönöm, megpróbálom.

Előzmény: Visatone (376572)
Papi45 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 376574

A lányom W 169 A 150 2006-os autójánál beszorult a jobb első féknyereg dugattyú,bejelzett a fékkopás jelző. Szétszedtük, a dugattyú porvédő gumija egyáltalán nem zárt, kb. 2 mm-re elállt a dugattyútól. Itt nedvesség jutott be a henger és a dugattyú közé, a dugattyú berozsdásodott és megszorult. Szétszedtük a másik oldalit is, azon is megjelent a rozsda!!! Fékfolyadék 4 éve szervizben cserélve, azt mondták átmosták az esp hidraulika egységét is! (Hát', ez a merci már nem az a merci....)

Új dugattyúk, új tárcsák, új betétek, új kopásjelzők, viszont a hibaüzenet megmaradt: "Brake wear visit workshop" Hogy tudom ezt törölni?

sogormail Creative Commons License 2019.08.06 0 0 376573

Letudhato egy Honda Jazzel is.

Itt most inkabb arrol van szo, hogy ugyanilyen meretu egyeb autoknak milyen helykinalata van. Ezert irtam, hogy megfontolando. Velemenyem szerint a Merc C es a BMW 3-ast is ide sorolom, nem sok ertelme van premium felarat fizetni ha csaladi auto a cel. Nekem ez volt a legnagyobb bajom igy 7 ev utan.. 

Előzmény: John_32 (376571)
Visatone Creative Commons License 2019.08.06 0 0 376572

A 29-es számú, 15 amperes (kék) biztosíték védi a központi zárat. Ha az rendben van, akkor nagy valószínűséggel a jelfogó-központi zár kompresszor közötti áramkör hibásodott meg. Ha két kulcsot adtak hozzá, akkor érdemes próbálkozni a másikkal, esetleg a kulcs(ok)ban lévő gombakku cseréjével. Ha ez nem segít, akkor sajna jelfogó csere, ami tudomásom szerint valahol a kormányoszlop környékén van elrejtve.  

Előzmény: skiss64 (376569)
John_32 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 376571

Hát nem tudom... Sógor S203 (270cdi) többször is megjártuk 3-4x 10-15 perces negálással a Szekszárd-Staben (Észak Olaszország / Dél Tirol; kb 1000km) utat, volt hogy 5 felnőtt és a cuccaik. Ekkora táv ennyi cuccal és 5 felnőttel valóban nem ideális (de teljesíthető volt komolyabb kényelmetlenségek nélkül), ellenben amikor 4 átlagos termetű felnőtt és egy heti motyó volt, kényelmesen letudható volt az utazás. Szóval tényleg ki kell próbálni aki ilyesmit keres, én nem írnám le mint családi mindenes. 

Előzmény: sogormail (376570)
sogormail Creative Commons License 2019.08.06 0 0 376570

PAr honappal a furcsa hibak utan, gyakorlatilag kiderithetetlen volt. (foleg hogy 1-2x jelentkezett csak.) 

Vegul meguntam es 7 ev baratsag utan beszamitasra kerult egy masik autoba (nem Merc). Nem hiszem hogy valaha lesz megegyszer C-class. Szerettuk, de legnagyobb hibaja szerintem az ertelmetlen helyelosztas. Pingpongasztal motorter es alig van utaster meg csomagtarto.

Igazabol eg ykicsit offtopic, de ha valaki C-classt akar, uljon be 2x-3x es jol gondolja meg, hogy ilyet akar e. Szerintem max 2 fore, rovid tavokra. Csaladi autonak nem ajanlanam. Ha valaha lesz ujra MErcedes a csaladban akkor min. E. 

 

Előzmény: sogormail (376382)
skiss64 Creative Commons License 2019.08.06 0 1 376569

A170CDI-t hoztam külföldről. Hazafelé működött a központi zár. Most honosítanám, de azt vettem észre, hogy nem működik a központi zár. Az irányjelző villan, de nem történik semmi más. A szivattyú motorja működik, ha közvetlen áramot kap, de gombnyomásra nem. A biztosítékokat végignéztem,de mind jó (sajnos nincs rajta, hogy melyik bizti mit véd). Mi lehet a baj?

vilagosbarna Creative Commons License 2019.08.05 0 0 376568

Kiváncsiságból befotóztam az olajbetöltő nyíláson.Remélem látszik a lényeg:

 

A dízel W211-en már nem aranyból csinálják a vezérműtengelyt és a hozzá kapcsolódó alkatrészeket. ;-)  Mobil1 ESP-t használok,  10 000 -kénti cserével

Előzmény: csabais (376566)
Visatone Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376567

Ismerd be, hogy ez egy vadonatúj motor, amibe először töltöttek olajat.... :-)

 

Igen, nagyon szép, és ennek eredményeként az olajteknőben lévő motorolaj nyilván feketébe hajlóan sötét, annak a jeleként, hogy az olaj teljesíti a kenésen kívüli legfőbb feladatát: a járatok tisztítását, a szennyeződések összegyűjtését. Nos, az olajszint mellett EZT lehet ellenőrizni a nívópálcával. 

 

Előzmény: csabais (376565)
csabais Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376566

Ez meg hasonló, csak 123-asban:

 

Előzmény: csabais (376565)
csabais Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376565

Ez a szín azért jó, nem?

Aral, 10000-enként cserélve. Az újabbakban is, hiába ír 25 ezret!

 

Előzmény: Visatone (376564)
Visatone Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376564

Na igen, HA tudod....

 

 

Egyszerűen elképesztőnek tartom, hogy egy felsőkategóriás típusnál egy ilyen fontos, a motor számára életbevágó információt csak az elektronikára bíznak. A Murphy-törvények nem csak viccesek, de igazak is, főleg az alaptörvény: ami elromolhat, az el is romlik. Aki visszaolvassa a fórumot, az bőven találkozik nem éppen pénztárca barát érzékelő hiba esetekkel, de arra még nem volt példa, hogy egy nívópálca elromlott volna.... Márpedig ha az olajszint ellenőrző elektronika elromlik, és nincs más mód az olajszint ellenőrzésére, abból nagy baj lehet. De nem csak erről van szó. Neked nem kell mondanom, hogy nem csak az olaj szintje lehet fontos, hanem a színe is. Arról pedig, hogy ha lassan is, de a motor elkezdi enni az olajat, szerintem a nívópálcával lehet megbízhatóan meggyőződni.  

 

Amerikai filmekben látni, hogy a benzinkutas megkérdezi: ellenőrizzem az olajszintet? Érdekes lenne, ha a tulaj így válaszolna: igen, de utána rendesen rakja ám össze a motort!... :-))

Előzmény: csabais (376562)
mica-r Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376563

Néha van is ebből gond... 

Előzmény: lacipapesz (376561)
csabais Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376562

Általában annyi van benne amennyit bele öntök.

 

Ha tudod hogy nem eszi, mert nem eszi, akkor minek nézegetni?

 

Előzmény: Visatone (376559)
lacipapesz Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376561

Mellesleg megjegyzem: igen sok mai gyártmányú autóban kizárólag a számítógép figyeli az olajszintet! Példának okáért,a legtöbb premium kategóriás Audi.

Előzmény: lacipapesz (376560)
lacipapesz Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376560

Fedélzeti számítógép!!!! Trabiba nem volt,ugyanúgy mint motor olaj sem! Amit megnézhettél azzal az analóg pálcával,az az üzemanyag szintje,ami némileg különbözik a motor olajtól!! A Mercinél viszont a számítógép figyeli az adatokat és kiírja,ha gond van!

Előzmény: Visatone (376559)
Visatone Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376559

Olajszintet nem tudsz ellenőrizni,nincs hozzá nívó pálca.

 

Bravó! A Trabantokhoz járt egy rovátkolt pálcika, hogy műszer híján megmérhesd, kábé mennyi üzemanyagod van még, de hát a Mercedes, az Mercedes. Ennyi pénzért találd ki, hogy mennyi olaj van a járgányban! :-))

Előzmény: lacipapesz (376558)
lacipapesz Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376558

Szia! Nekem hasonló van,C200-as ba. Kicsit "vicces" volt az ügy. Megvettem,egy hónapig semmi gond. Aztán kiírta, üzem közben alacsony az olajszint. Szervizben feltették a gépre,nekik azt mondta,sok az olaj. Vettek ki belőle! Két nap múlva besült a motor. Angliából jött egy másik,azon két gyújtótrafó csere. Azóta megy gyönyörűen,ha kell ugrik,a fogyasztása 7,8/100. Eger mellett lakom,vagyis hegyen,völgyön járunk! Sokan mondják,nagyon hisztis a motor,kicsit túl van variálva a vezérlése. A vezérműláncra nagyon ügyeljetek,ugyanis olyan benne,mint egy bicikli lánc. Olajszintet nem tudsz ellenőrizni,nincs hozzá nívó pálca. A kezdeti idegbaj után megbarátkoztunk,megszerettem!

Előzmény: Zoli550 (376550)
Visatone Creative Commons License 2019.08.04 0 0 376557

Szerinte az a plusz, ami a B-ben van az A-hoz képest (vezérlő gombok a kormányon, kartámasz az első ülések között, informatívabb műszerfal, külső és belső dizájn) nem éri meg az árkülönbséget. De ez csak az ő véleménye, másnál éppen ez lehet a döntő, mint ahogy az is, hogy ahogy már írtam, a 'B', főleg a hosszabb orra miatt azért már "autóbbnak" néz ki. Egy látszólag apróságnak tűnő különbség viszont a 'B' mellett szól: a vízhőmérő, amit én bizony nagyon hiányolok az 'A'-ból. Szerintem sokkal fontosabb műszer, mint a fordulatszám mérő..... 

Előzmény: John_32 (376556)
John_32 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 376556

Kár, sajnálom... Csak azért lenne érdekes számomra hogy B-t miért nem ajánlja mondjuk az A-val összevetve, mivel ha jól látom a motor, a hajtáslánc és szinte minden főegység megegyezik a két modellben. 

Előzmény: Visatone (376555)
Visatone Creative Commons License 2019.08.03 0 0 376555

 Nagyon érdekelne hogy mit érdemes erről a B generációról tudni...

 

Sajnos ebben nem tudok segíteni, mert nincs vele tapasztalatom, és az ismeretségi körömben sincs senkinek.  A szerelőm csak annyit mondott, hogy a helyemben nem cserélné el az 'A' osztályúmat a 'B'-vel, de az okot nem részletezte. 

Előzmény: John_32 (376553)
John_32 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 376554

Évente olyan 7000km-t megyünk, sajnos leginkább városi használat, a motor szempontjából sajnos, finoman szólva sem a legkímélőbb ez így, de egy nagyobbacska városban élünk, ritkán merészkedünk a lakott terület tábla másik oldalára...  :-) Ennek megfelelően én évente cserélek olajat szűrökkel, tehát olyan 6-7000km-ként (mindig valami nevesebb full szintetikust, prémium szűrőkkel), a kocsit pedig hideg motornál kímélően használom, illetve "élete" nagy részét a garázsban tölti, ami ugyan nem fűtött de télen is csak nagy ritkán van benne mínusz 2-3 foknál átmenetileg. 

Köszönöm a jókívánságot, még azért rágódunk rajta, majd megnézünk pár darabot hamarosan ami a közelünkben van (meg van még két másik típus, azokból is megnézünk néhányat)...

Előzmény: Visatone (376552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!