Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2019.08.06 0 2 63299

 

2004. az orgoványi útnál egy szakaszon c felépítményre épült át a pálya. pár évvel később a kalocsai vonalból bontott aljakból kb. 2000 darabot építettek be a kk-ba, de ez csak a nagyrészt 20-as pályasebesség fenntartására volt elég.

Előzmény: f_k (63297)
b.robert Creative Commons License 2019.08.05 0 2 63298

Itt már csak a piócás ember segíthet :-)

Előzmény: K.O. Lompos (63210)
f_k Creative Commons License 2019.08.05 0 2 63297

Talán a 1960-as években nyúlhattak hozzá komolyabban a Kecskeméti Kisvasúthoz.....

Előzmény: _nyunyuka (63272)
C50 Creative Commons License 2019.08.05 0 2 63296

Nálunk bevált az egyesületi forma. De alapítványra is van pozitív példa: a Nohab-GM.

Előzmény: BahnScorper (63295)
BahnScorper Creative Commons License 2019.08.05 0 4 63295

Ha az az alapítvány elnökének nem a szája, hanem a keze lett volna nagy, ma is üzemelhetne a vasút, akár hivatásforgalomban is.

 

Ezért mondom mindig, hogy más helyeken - beleértve a térségünk hasonló történelmi és gazdasági adottságú országait is - nem alapítványokat szoktak csinálni a társadalmi szerepvállalás érdkében, hanem egyesületeket, azaz nem a pénz gyűjtése, hanem a végzendő munka kerül előtérbe. És ez nemcsak a közlekedés emlékeinek a megőrzésére igaz, hanem az állatvédelemre meg a hátrányos helyzetűek támogatására is.

Előzmény: _nyunyuka (63272)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 3 63294

Olyasminek, mint a Holdfényliget Kalandpark mutatványos vasútja, elmenne (sőt azt épp kiszuperált bányajárművekből építették), de hivatásforgalomban inkább ilyeneket tudok elképzelni. Egy félig (de hamarosan teljesen) archív kép:

Előzmény: alkotasu (63293)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.04 -1 3 63293

Hmmmm. És ilyenekből akarta újjáéleszteni az a fazon a Hegyközi Kisvasutat? Elég naiv ötlet...

Előzmény: _nyunyuka (63290)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.04 0 2 63292
Javítva. Köszönjük!
Előzmény: pavarotti (63264)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.04 -2 1 63291
Fekete Ignáczom... gyermekem, vas szörnyem.
Előzmény: _nyunyuka (63290)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 0 63290

https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=445&rfa=101

 

Egy ugyanilyen gép, csak egyedi kivitelben, hosszabb főkerettel. Amit linkeltem, azt a csapattársunk régi fotók alapján eredeti állapotra újította föl.

 

Galéria: https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1905&i=11132

Előzmény: alkotasu (63288)
C50 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63289
Előzmény: alkotasu (63288)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.04 -1 1 63288

Miféle szerkezet volt az UE28?

Meg mi minden ment a kohóba ezen kívül?

Előzmény: _nyunyuka (63285)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 0 63287

Nevet a gyárban nem mondtak, de a "projekt" honlapja még él, az internet nem felejt :-).

 

http://web.archive.org/web/20040406074518/http://mk45-2009.freeweb.hu/

Előzmény: C50 (63286)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 1 63285

Talált-süllyedt, az! Többször is mentem érdeklődni, elhajtottak. Aztán egy hét múlva minden ment a Dunai Vasműbe, az egyedi UE28 is.

Előzmény: division by zero (63282)
C50 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63284

Az nem volt teljesen kohósított, a járművei egy része ma is közlekedik itt-ott.

Előzmény: róbertke (63281)
C50 Creative Commons License 2019.08.04 0 1 63283
Előzmény: division by zero (63282)
division by zero Creative Commons License 2019.08.04 0 2 63282

Szeged, téglagyári kisvasút. Az a bizonyos illető lebeszélte a tulajdonossal, hogy senkinek ne adjon el semmit, mert ő megveszi mindet, abból fogja újraindítani a Hegyközi kisvasutat... el is hajtottak minden más érdeklődőt. Aztán persze nem lett az egészből semmi, a tulaj megunta a várakozást, és ment minden a kohóba.

Előzmény: Sosuke (63280)
róbertke Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63281

Lehet, hogy a Sárospatakira gondolt, mert azt nagyon gyorsan szétbontották.

Előzmény: Sosuke (63280)
Sosuke Creative Commons License 2019.08.04 -1 0 63280

Melyik volt a teljesen kohósított kisvasút? Nekem ez kimaradt.

Előzmény: _nyunyuka (63276)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.04 0 3 63279

Ok! Akkor meg tudod, hogy mit lehet tőlük várni. :-( 

Előzmény: _nyunyuka (63278)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 2 63278

Fél off: ismerem. Nem véletlen, hogy nem küldök egy képet sem a fotópályázataikra...

Előzmény: Törölt nick (63277)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.04 -1 4 63277

Ha ismernéd az Elnök Urat, nem így szólnál hozzá. Mi sajnos ismerjük.

Előzmény: _nyunyuka (63272)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -5 3 63276

Aggódik a fene. Csak csendben nézem a vergődést. Annyiszor hallom ezt a jaj de kár, meg kéne menteni stb. szavakat, hogy kicsit sok, szánalmas. De érdemben senki nem tesz/tett semmit. Az se, aki tehet.

 

Egy ilyen "meg kéne menteni" már volt a hazai kisvasutak történelmében. A hülyeség mérhetetlen szorgalommal párosult, a vasút teljes pálya- és járműállománya egy degenerált hülyegyerek miatt ment a kohóba. Bízom benne, hogy Kecskemét Kk nem erre a sorsra jut.

Előzmény: akóR (63274)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.04 0 4 63275

Pontosan ilyenekre! A Bajszos csinálta a műsort, a Púpos meg nyilatkozgatott. Takarittattak kaszáltattak az ténylegesekkel, de arra már nem futotta hogy a rendezvényre meghívják őket. (Na de ismered te ezt a két jó embert.)

Előzmény: akóR (63273)
akóR Creative Commons License 2019.08.04 -1 0 63274

Had döntsem már el, hogy én miért aggódom :-)

Bár a Ti aggódásotokat sem értem a Kk. ügyében :-( :-(

Előzmény: _nyunyuka (63272)
akóR Creative Commons License 2019.08.04 -3 4 63273

Ilyen " bulira " gondolsz ? :-)

Mert az általad említett Alapítvány ezeken csak ripacskodott :-(

Előzmény: Törölt nick (63267)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.04 -2 2 63272

Pont nemrég írtad, amíg megvan a pálya, van remény :-). Ha az az alapítvány elnökének nem a szája, hanem a keze lett volna nagy, ma is üzemelhetne a vasút, akár hivatásforgalomban is. Sima asztallapra nem nehéz 100-as pályát csinálni :-).

 

Nem 19 évnyi a lemaradás, hanem minimum 30. Mikor is volt utoljára Kecsón teljes átépítés?

 

Előzmény: akóR (63271)
akóR Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63271

..., csak az a 19 évnyi lemaradás aggaszt egy kicsit :-)

Előzmény: _nyunyuka (63249)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63270

A csömödéri kisvasút miért nem jár vasárnap? 

Tastam Creative Commons License 2019.08.04 0 0 63269

 A felcsúti.

Előzmény: zjakabfi (63268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!