2004. az orgoványi útnál egy szakaszon c felépítményre épült át a pálya. pár évvel később a kalocsai vonalból bontott aljakból kb. 2000 darabot építettek be a kk-ba, de ez csak a nagyrészt 20-as pályasebesség fenntartására volt elég.
Ha az az alapítvány elnökének nem a szája, hanem a keze lett volna nagy, ma is üzemelhetne a vasút, akár hivatásforgalomban is.
Ezért mondom mindig, hogy más helyeken - beleértve a térségünk hasonló történelmi és gazdasági adottságú országait is - nem alapítványokat szoktak csinálni a társadalmi szerepvállalás érdkében, hanem egyesületeket, azaz nem a pénz gyűjtése, hanem a végzendő munka kerül előtérbe. És ez nemcsak a közlekedés emlékeinek a megőrzésére igaz, hanem az állatvédelemre meg a hátrányos helyzetűek támogatására is.
Olyasminek, mint a Holdfényliget Kalandpark mutatványos vasútja, elmenne (sőt azt épp kiszuperált bányajárművekből építették), de hivatásforgalomban inkább ilyeneket tudok elképzelni. Egy félig (de hamarosan teljesen) archív kép:
Egy ugyanilyen gép, csak egyedi kivitelben, hosszabb főkerettel. Amit linkeltem, azt a csapattársunk régi fotók alapján eredeti állapotra újította föl.
Szeged, téglagyári kisvasút. Az a bizonyos illető lebeszélte a tulajdonossal, hogy senkinek ne adjon el semmit, mert ő megveszi mindet, abból fogja újraindítani a Hegyközi kisvasutat... el is hajtottak minden más érdeklődőt. Aztán persze nem lett az egészből semmi, a tulaj megunta a várakozást, és ment minden a kohóba.
Aggódik a fene. Csak csendben nézem a vergődést. Annyiszor hallom ezt a jaj de kár, meg kéne menteni stb. szavakat, hogy kicsit sok, szánalmas. De érdemben senki nem tesz/tett semmit. Az se, aki tehet.
Egy ilyen "meg kéne menteni" már volt a hazai kisvasutak történelmében. A hülyeség mérhetetlen szorgalommal párosult, a vasút teljes pálya- és járműállománya egy degenerált hülyegyerek miatt ment a kohóba. Bízom benne, hogy Kecskemét Kk nem erre a sorsra jut.
Pontosan ilyenekre! A Bajszos csinálta a műsort, a Púpos meg nyilatkozgatott. Takarittattak kaszáltattak az ténylegesekkel, de arra már nem futotta hogy a rendezvényre meghívják őket. (Na de ismered te ezt a két jó embert.)
Pont nemrég írtad, amíg megvan a pálya, van remény :-). Ha az az alapítvány elnökének nem a szája, hanem a keze lett volna nagy, ma is üzemelhetne a vasút, akár hivatásforgalomban is. Sima asztallapra nem nehéz 100-as pályát csinálni :-).
Nem 19 évnyi a lemaradás, hanem minimum 30. Mikor is volt utoljára Kecsón teljes átépítés?