De egy profitorientált cég miért akarna többet fizetni, mint a feltétlenül szükséges? Ha ő van gólhelyzetben, és ő dönthet arról, hogy az olcsóbb (PHD nélküli) menetet válassza, akkor miért állítaná össze a kolbászfesztiválos vonatát PHD köteles Schlierenből? A Nosztalicska jelenleg nem jótéteményi intézmény...
A MÁV história Bizottságot több település is megkereste, hogy régi vasúti járműveket állítanának ki mini skanzeneket létrehozva. Ennek az ügye is folyamatban van, így romos járművek szépülhetnek meg.
Mivel is közlekednek a hazai gőzmozdonyaink? Azt hiszem ezt te is jól tudod, van szenes mozdonyunk és gázolajos gőzmozdonyunk. Mind két esetben a megfelelő tüzelőanyagot be kell szerezni. Másodszor az üzemhez vízre is szükség van. mivel kevés a működő vízkút már, ezért a tűzoltóság segítségét kell rendszerint kérni egy-egy menetnél. Ezek mind olyan járulékos költségek, amiket az utas jegyárába beleillesztenek a vonat kapacitásának megfelelően személyenként elosztva.
Üzemképes hazai gyártású nosztalgia járművek mai napig itthon is közlekednek. Ezért nem kell külföldre utazni. Egy gőzmozdony üzemben tartása nem két fillér. A gőzmozdonyaink, két kategóriában találhatóak meg. Az egyikeknek a tulajdonosa a MÁV Csoport, a másikak tulajdonosa a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum. Mind két esetben a tulajdonos döntése is sokat számít egy-egy jármű életében. Mint említettem a 109,109 és a 242-est kinézte magának a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum mint tulajdonos az új intézményükben. Hogy mi lesz a sorsuk még függő tétel a 242-es jelenleg is üzemképes a 109,109-es meg tudjuk Istvántelken pihen.
A MÁV nosztalgia KFT. egy piaci alapokon működő vállalat, kik a menetrend szerinti járatokon kívül, különvonatokat is közlekedtet. A különvonatoknál a megrendelő fél rendeli meg a járműveket és határozza meg a vonat összeállítást. Ha ez teljesíthető akkor árajánlatot kap a megrendelő és annak elfogadása után közlekedhet le csak a vonat. Ha valaki gőzmozdonyt és élményvonati kocsikat kér, akkor úgy fogják kiállítani a vonatot.
Minden tavasszal van vasutas önkéntes nap, ahol a park épül szépül, és a járművek közül 3 átkenésre kerül. Idén megszépült a 328-as Májusra, most a V60-as szépült meg Július 11-re készülő félben van idén még a V40-es mozdony, és a Mecseki Szénbábnyák villanymozdonya van épp felújítás alatt. A 3 részes Kádár motorvonat Szolnokon szépül meg. A 1026-os nemrég lett újra befűthető állapotba, a 22,034-es is időnként gőzben van és mozog a park területén, vagy télapó vonatot húz a nyugatiból a parkba. A 411-es a parkban mozog alkalmanként mint utazható gőzmozdony. az Aa sorozatú személykocsi is megszépült Dunakeszin. Készül a Szent jobb kocsi Dunakeszin, több teherkocsi is megszépült az idén, volt mi pár éve még roncs volt. A MÁV História bizottság a Vasúttörténeti Park alapítvány folyamatosan dolgozik a járművek állagmegóvásán. A V60-as mozdony külső rendbetétele se pár ezer Ft volt, hanem több száz ezer Ft. Tehát mindig nincs mindenre pénz, de szépülnek a járművek. Egy külsőleg rendben jármű ha megfelelő kezeket és rendbetételt kapott, akkor 5 évig nincs vele probléma.
Félek, hogy a jelenlegi helyzetben nem lenne működőképes ez a konstrukció.
Gondold csak végig! Mit csinálna ilyen helyzetben a profitorientált Nosztalicska (Általad Aranybányának hívott) Kft? Az élményvonatok helyett a nosztalgia kocsikat hajtaná rommá a kolbász-, szalonna-, mifenefesztiválokra menve, és az 1-es Nohabot tenné elé. Muzeális vonat, 0 PHD, maximális haszon.
Én meghatároznám a nosztalgia járművek listáját és az azokból összeállított vonatok mehetnének ingyé'. Ha ezen a körön kívüli kocsi kerül a vonatba, az már fizet.
A 424,009-es felújítása jelenleg tart. Ha jól haladnak vele év végére készen lesz teljesen. A 109,109 felújítása elkezdődött, majd leállításra került. Még el nem dől, hogy tulajdonosa mit tervez vele, addig szerintem marad jelenlegi állapotában. Elvileg beakarják vinni a Közlekedési Múzeumba. A 1026-os nem kapott felújítást, csak egy felébresztést kapott, tehát érvényes vonalhálózati engedélye nincs, így nyílt vonalra illetve a parkot önerőből nem hagyhatja el. A 269-es léte pénzkérdés. Hogy mikor folytatódik a felélesztése a pénztől függ.
Egyszer talán a 424,262-es is sorra kerül ha meglesz hozzá a kellő anyagi dotáció.