Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.08.01 -2 1 66099

De egy profitorientált cég miért akarna többet fizetni, mint a feltétlenül szükséges? Ha ő van gólhelyzetben, és ő dönthet arról, hogy az olcsóbb (PHD nélküli) menetet válassza, akkor miért állítaná össze a kolbászfesztiválos vonatát PHD köteles Schlierenből? A Nosztalicska jelenleg nem jótéteményi intézmény...

Előzmény: C50 (66094)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -3 0 66098

Ezt a tevékenységet a HB hőskorában sem díjazták.

Előzmény: hkv (66097)
hkv Creative Commons License 2019.08.01 -2 1 66097

A MÁV história Bizottságot több település is megkereste, hogy régi vasúti járműveket állítanának ki mini skanzeneket létrehozva. Ennek az ügye is folyamatban van, így romos járművek szépülhetnek meg.

Előzmény: bugadoktor (66080)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -2 0 66096

Így van. És bele kalkulálják a phd-t is. Ezt lehetne kiejteni.

Előzmény: hkv (66095)
hkv Creative Commons License 2019.08.01 -2 3 66095

Mivel is közlekednek a hazai gőzmozdonyaink? Azt hiszem ezt te is jól tudod, van szenes mozdonyunk és gázolajos gőzmozdonyunk. Mind két esetben a megfelelő tüzelőanyagot be kell szerezni. Másodszor az üzemhez vízre is szükség van. mivel kevés a működő vízkút már, ezért a tűzoltóság segítségét kell rendszerint kérni egy-egy menetnél. Ezek mind olyan járulékos költségek, amiket az utas jegyárába beleillesztenek a vonat kapacitásának megfelelően személyenként elosztva. 

Előzmény: C50 (66094)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -3 0 66094

Oda járjanak az élményvonatok phd-t fizetve. Az igazi nosztalgiavonatok jegyárának csökkentésére lenne ez jó.

Előzmény: alkotasu (66088)
hkv Creative Commons License 2019.08.01 -2 0 66093

Üzemképes hazai gyártású nosztalgia járművek mai napig itthon is közlekednek. Ezért nem kell külföldre utazni. Egy gőzmozdony üzemben tartása nem két fillér. A gőzmozdonyaink, két kategóriában találhatóak meg. Az egyikeknek a tulajdonosa a MÁV Csoport, a másikak tulajdonosa a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum. Mind két esetben a tulajdonos döntése is sokat számít egy-egy jármű életében. Mint említettem a 109,109 és a 242-est kinézte magának a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum mint tulajdonos az új intézményükben. Hogy mi lesz a sorsuk még függő tétel a 242-es jelenleg is üzemképes a 109,109-es meg tudjuk Istvántelken pihen.  

Előzmény: C50 (66082)
k.fecó Creative Commons License 2019.08.01 -2 1 66092

Ez pedig Szentendrén található a BKV múzeumban:

Előzmény: gumidani (66085)
hkv Creative Commons License 2019.08.01 -4 1 66091

A MÁV nosztalgia KFT. egy piaci alapokon működő vállalat, kik a menetrend szerinti járatokon kívül, különvonatokat is közlekedtet. A különvonatoknál a megrendelő fél rendeli meg a járműveket és határozza meg a vonat összeállítást. Ha ez teljesíthető akkor árajánlatot kap a megrendelő és annak elfogadása után közlekedhet le csak a vonat. Ha valaki gőzmozdonyt és élményvonati kocsikat kér, akkor úgy fogják kiállítani a vonatot.   

Előzmény: C50 (66084)
hkv Creative Commons License 2019.08.01 -2 2 66090

Minden tavasszal van vasutas önkéntes nap, ahol a park épül szépül, és a járművek közül 3 átkenésre kerül. Idén megszépült a 328-as Májusra, most a V60-as szépült meg Július 11-re készülő félben van idén még a V40-es mozdony, és  a Mecseki Szénbábnyák villanymozdonya van épp felújítás alatt. A 3 részes Kádár motorvonat Szolnokon szépül meg. A 1026-os nemrég lett újra befűthető állapotba, a 22,034-es is időnként gőzben van és mozog a park területén, vagy télapó vonatot húz a nyugatiból a parkba. A 411-es a parkban mozog alkalmanként mint utazható gőzmozdony.  az Aa sorozatú személykocsi is megszépült Dunakeszin. Készül a Szent jobb kocsi Dunakeszin, több teherkocsi is megszépült az idén, volt mi pár éve még roncs volt. A MÁV História bizottság a Vasúttörténeti Park alapítvány folyamatosan dolgozik a járművek állagmegóvásán. A V60-as mozdony külső rendbetétele se pár ezer Ft volt, hanem több száz ezer Ft. Tehát mindig nincs mindenre pénz, de szépülnek a járművek. Egy külsőleg rendben jármű ha megfelelő kezeket és rendbetételt kapott, akkor 5 évig nincs vele probléma. 

Előzmény: bugadoktor (66080)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.01 -5 3 66089

Ja, és a kocsikat meg belülről kolbászzsírral, szalonnával kenegetnék a drága utasok, mert fogalmuk sem lenne arról, hogy ezek közel 100 éves kocsik.

Előzmény: alkotasu (66088)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.01 -3 1 66088

Félek, hogy a jelenlegi helyzetben nem lenne működőképes ez a konstrukció.

Gondold csak végig! Mit csinálna ilyen helyzetben a profitorientált Nosztalicska (Általad Aranybányának hívott) Kft? Az élményvonatok helyett a nosztalgia kocsikat hajtaná rommá a kolbász-, szalonna-, mifenefesztiválokra menve, és az 1-es Nohabot tenné elé. Muzeális vonat, 0 PHD, maximális haszon.

Előzmény: C50 (66084)
K.O. Lompos Creative Commons License 2019.08.01 -1 1 66087

Úgy van !!!

Előzmény: C50 (66084)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -1 0 66086

Lassan már több üzemképes gőzös lesz külföldön mint itthon:-(

Előzmény: gumidani (66085)
gumidani Creative Commons License 2019.08.01 -1 1 66085

BHÉV 5 Ferlachban.

Előzmény: C50 (66082)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -2 6 66084

Én meghatároznám a nosztalgia járművek listáját és az azokból összeállított vonatok mehetnének ingyé'. Ha ezen a körön kívüli kocsi kerül a vonatba, az már fizet.

Elkerülvén a gőzös+slíren kocsi összeállításokat.

Előzmény: K.O. Lompos (66083)
K.O. Lompos Creative Commons License 2019.08.01 0 5 66083

Bele is pusztulna a máv -, akármelyik részlege - .., ha adni kellene valami kedvezményt.

Előzmény: C50 (66082)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -1 2 66082

Lehet magyar járművekkel utazni csak kicsit északra kell menni.

Igaz ott nincs phd a nosztalgiának.

A BHÉV 27 befűthető?

Előzmény: Sosuke (66079)
C50 Creative Commons License 2019.08.01 -1 1 66081
Előzmény: cseuztompi (66077)
bugadoktor Creative Commons License 2019.08.01 -2 1 66080

Ahol a minimális állagmegóvással sem törődnek, mire számíthatunk részükről?

De, a fűtőházban álló Rába motorvonat oldaláról is, négyzetméteres nagyságban pereg le a festék. :-((((

Sosuke Creative Commons License 2019.08.01 -2 1 66079

Bezzeg a szomszédok!

 

https://youtu.be/pLgWqQ_4WDM

hkv Creative Commons License 2019.08.01 -3 3 66078

A 424,009-es felújítása jelenleg tart. Ha jól haladnak vele év végére készen lesz teljesen. A 109,109 felújítása elkezdődött, majd leállításra került. Még el nem dől, hogy tulajdonosa mit tervez vele, addig szerintem marad jelenlegi állapotában. Elvileg beakarják vinni a Közlekedési Múzeumba. A 1026-os nem kapott felújítást, csak egy felébresztést kapott, tehát érvényes vonalhálózati engedélye nincs, így nyílt vonalra illetve a parkot önerőből nem hagyhatja el. A 269-es léte pénzkérdés. Hogy mikor folytatódik a felélesztése a pénztől függ.

 

Egyszer talán a 424,262-es is sorra kerül ha meglesz hozzá a kellő anyagi dotáció. 

Előzmény: cseuztompi (66077)
cseuztompi Creative Commons License 2019.08.01 -3 1 66077

Sziasztok!

 

Nyilván tárgyaltátok már itt a topikban, viszont lemaradta róla...

 

  • Mi a helyzet a 109,109 géppel?
  • Mi várható a 404,009 géppel kapcsolatban?
  • Mik a tervek a 1026-tal? Mozoghat önerőből a Parkon kívül?
  • Van-e még olyan gőzös ami néhány éven belül üzembe áll/tervezik az üzembeállítását?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

t

C50 Creative Commons License 2019.07.19 -1 1 66076

Az:-(

Előzmény: alkotasu (66075)
alkotasu Creative Commons License 2019.07.19 -2 2 66075

Nosztalgia élményvonat?  :-)

Előzmény: C50 (66074)
C50 Creative Commons License 2019.07.19 -2 1 66074

Friss.

C50 Creative Commons License 2019.07.17 -2 0 66073
Előzmény: DV 109.109 (66072)
DV 109.109 Creative Commons License 2019.07.17 -2 1 66072

Nem tudom volt-e már, de újra gőzben van a GySEV 124-es... az osztrákoknál...

 

https://www.youtube.com/watch?v=QcidN8i1eiM

fessfix Creative Commons License 2019.07.06 -2 1 66071

Bivaly tegnap este a Nyugatiban.

TOM912 Creative Commons License 2019.07.05 -2 2 66070

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!