A vasut nem csak vasúti járművekből és pályából áll, hanem csodaszép (sokszor muzeális értékű) felvételi épületekből, raktárépületekből, kiszolgáló létesítményekből stb. Ez a topik ezekről az építményekről szól.
Az lett volna? Az őrhely száma stimmel. Amikor még megvolt a Déli pu felé vezető deltavágány, akkor is már ilyen magas töltés volt? Ha ez a térkép jó, akkor az elágazás a mai Bartók B út - Karolina út - Tétényi út - stb. csomópont közelében lehetett. A pályaívből gondolom.
Uraim! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni, hogy a II. világháború utáni két évtizedben a MÁV egyes kisebb állomásain állomásain található 16-22 méteres fordítókorongok hajtása kézi- vagy jellemzően elektromos volt-e már? Esetleg a gépi hajtásból az elektromoson kívül előfordult más is? (pl. dízelmotor) Illetve konkrétan az alábbi, Alsóörsön 1966-ig létezett fordítókorong szerintetek milyen gépi üzemű lehetett?
Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a Hamzsabégi úti autóbuszgarázs tervén 1946Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a fortepan_176485 sz. képen.
Segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi MÁV típusterv szerint épült, váltóállító ház még melyik állomáson található meg, lehetőleg eredtihez közelítő formájában? (A rajz a Linzbauer könyben található)