Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Tavaly ősszel telepítették az új kazánt, és a képen látható csővel kötötték rá a hálózati vízre. Ez már a második ilyen cső ami kilyukad. A szaki szerint ez azért jobb mint a normál flexicső, mert nagyobb a belső átmérője. Van valakinél ilyennel bekötve? Ha igen, nincs vele gond? Tényleg jobb ez mint egy sima 1/2-es flexicső?
Viszont ez nem is rozsdamentes acél hőcserélő, hanem AlMgSi ötvözet. Szerintem a kemény víznek ehhez nem sok köze nem lehet. Nem cserélődik nap mint nap átfolyó jelleggel a víz a fűtésrendszerben,
a használati melegvíz ezzel pedig nincs kapcsolatban, ez maga a kazántest.
Egy környékbeli fiatal gázos szaki elmondása szerint az "alu" hőcserélők nem vízoldalról lyukadnak ki, hanem égéstér oldalról, mert a képződő kondenzátum sokkal savasabb, mint amit a hőcserélő elvisel
(valami gázban levő adalékanyag miatt, vagy mit mondott). Ez a savasság előbb-utóbb tönkreteszi az alu felületén levő, saválló oxidréteget, és szép lassan átlukad az egész öntvény.
Másik lehetőség a gyártási hiba, mert azért ezek mégis csak öntvények, nem túlzottan vastag anyagból. Mindenesetre érdekes, kíváncsi leszek a fejleményekre. Kitartást a garancia "leveréséhez"!
A garancia füzetet elvitte nem tudom megnézni, hogy beírta e a beüzemelő a víz nem megfelelőségét. A karbantartási 20 F-t meghaladó keménység felet ír elő lágyítást.
Igen márkaszervizes üzemelte, most is márkaszervizes javítja! Víz jut a lángtérbe és ha töltöm vízzel a kondenzvíz már azonnal csepeg a kondenzvíz kifolyón. Na meg persze
Kérdezni szeretném, westen star condens 28/33-as kazánom kilyukadt. Még garanciális, nincs 2 éves!!!! Állítólag a víz keménysége miatt lyukadt ki ezért a garancia nem
érvényesíthető. Az új égéstér horror ár min. 130.000ft + jav. +kiszállás.......
Mit javasoltok új kazánt vegyek vagy restauráltassam?
Értem, ez logikus. Köszönöm. A kazán (azaz egyben a tágulási tartály) és a fűtésrendszer legmagasabb pontja ( (padlástéri légtelenítő) között kb 3m van.
Ok, köszönöm az instrukciót. Megcsinálom és tesztelgetem. Itt voltam mikor a kazánt felrakták, és a beüzemelésnél is jelen voltam. De ezt a műveletet amit leírsz nem végezték el és nem is ellenőrizték az tuti, láttam volna. Nyomás mérő van ezen a tartályon vagy szerezzek egy nyomásmérős autópumpát?
Ha felmászol és a kazán tetején az égéstermék kivezetés mögött a hátuljába benézel, akkor látni fogsz egy pumpaszelepet. Na azon keresztül kell felpumpálni a tartályt levegővel. Zárd el a kazán alján a bemenő és elmenő csapokat. A kazán vízoldali nyomását ereszd le. Kell lenni a kazán alján egy leürítő csapnak.
Ha leengedted a nyomást akkor pumpáld fel a tágulásit 1 bar-ra. ha ez kész akkor vízzel töltsd fel a kazánt 1,3-1,5 bar-ra.
Jelenleg szerintem nincs nyomás a tágtartály levegőoldali részén.
Szóval összefoglalva, egyértelműen át akarnak verni. A nyomáscsökkenés pedig a tágulási tartály nem megfelelő méretezése miatt is lehet. Ehhez viszont szakember kell, én max a "hibakód" törlését tudom elvégezni a készülék programozási táblázata szerint.
Esetleg van valaki itt a fórumon valaki Gyál környékén aki elvállalná? Ha Ariston szervizes és nem átverős az még jobb... Mert ezt a céget természetesen elfelejtjük. Gondolom nem vagyok köteles azzal karbantartatni gar időn belül sem aki beüzemelte. Keresünk másik Ariston szervízt.
Ahha... Ez logikusan hangzik. Kezd összeállni a kép, köszi. Erről a belső szelepről nem tudtam. De ha nálam is 2,5 bar on nyit ki akkor megvan hová tűnik el a nyomás. Mert ha én 2 bar ra töltöm fel hidegen akkor simán felmegy 2,5 bar fölé ha fűti a vizet, még 50 fokos előre menőnél is. Jelenleg 1bar felett van kicsivel,akkor hagyom így. De biztos hogy megy el a nyomás mert már előfordult hogy a kis nyomás miatt a kazán kiállt hibára és el sem indult.
Hmmm... Én csak szimplán megnyitottam a töltőcsapot és feltöltöttem a készüléket. Nem nyomtam semmiféle gombot mint ahogy azt a kezelési leírásban olvastam. Mondjuk ettől még nem kéne elmennie újra a nyomásnak. Mindenesetre köszi az infót.
Nekem a kazánon belül is van egy biztonsági szelep ami a kondenz szifonba csatlakozik és 2,5 bar a nyitó nyomása. Lehet, hogy ezért nem látsz folyás nyomokat a kintre épített szelepnél.
50 fokon járatom a kazánt, hidegebb időben feltettem 55 - 60 ra max. Abból gondlom hogy kell legyen csatlakozása a radiátoroknak alul mivel a padlóból nem a műanyag barbie cső csatlakozik a radiátorhoz hanem két krómozott fém cső. Ezt valahogy illesztették a műanyag csőhöz azaz toldásnak kell lennie minden radiátornál. Vagy rosszul gondolom?
Ha kicsi a tágulási tartály akkor a víz har melegszik és megnő a nyomás, a vészleeresztőn kívül hol tud elmenni a nyomás? Mert az a 3 bar os leeresztő tuti nem nyit ki. A tágulási tartály gondolom csak a kazánban lehet mert máshol nincsen. Az eredeti nyílt égésterű kazánban is benne volt. Viszont most hogy említed, az eredeti állapothoz képest én bővítettem a fűtésrendszert mert plusz 3 radiátort raktam a beépített padlástérbe. 1db 800*600 ast, 1 db 1000*600 ast és 1db 50x600 ast. A tágulási tartályra nem is gondoltam, nem vagyok szaki, azt se tudom hogy ellenőrizték e a tágulási tartályban a nyomást mikor felrakták a kazánt.
Köszönöm a választ, ilyesmire gondoltam én is hogy ez a karbantartási igény jelzése lehet. Amit persze nulláz a szervizes amikor elvégzi a műveletet és onnantől ketyeg az ideje. Sőt még az intervalluma is állítható, tehát ha megetet azzal hogy ez a "hiba" veszélyes akkor akár fél havonta is kitalálhat valamit amiért garon kívül mókol a készülékkel... Jól sejtettem hogy átb@szás szaga van a dolognak. Köszi a hasznos infót.
Azért a beüzemelő nem kicsit akar átverni. Ha a kazán menüt megnézed akkor ezt láthatod. Itt az első részben be van állítva hogy a beüzemeléstől hány hónap múlva jelezze a karbantartási igényt.
A második kép eleje, hogy engedélyezi vagy tiltja a figyelmeztetést. A második kép alján pedig hogy hogyan lehet törölni a meglévő figyelmeztetést.
A vízfogyásod pedig te tudod kiszűrni, de én a tágulási tartályod előfeszítési nyomását ellenőrizném elsődlegesen.
"Felhívtam az embert aki beüzemelte a készüléket, és első kérdése az volt hogy csapvízzel töltöttük e fel a rendszert? Mert ha nem, úgy be sem szabadott volna üzemelni. (Ő üzemelte be, no komment...) Nos, igen. Csapvízzel lett feltöltve mivel az átalakításkor erre más alternatívát fel sem kínáltak! Erre a válasz, 100% levízkövesedett a hőcserélő "
Mert ha nem? :) Most akkor az a jó ha nem, vagy ha igen?
Lényeg, minden kazánt csapvízzel töltünk fel, ez a normális ettől ne ijedj meg.
Inhibitort szoktunk bele rakni ez nem vitás, de a egy kondis kazánnál ami alacsony hőfokon üzemel,
(gondolom nem járattad 70 fokon) szinte semmit nem vízkövesedik. Ha folyton rá van töltögetve az mondjuk nem tesz jót ez tény. De véleményem szerint, kb max 50 fokos előremenővel 1 év alatt nem tud úgy elkövesedni, hogy az jelentős legyen. Úgyhogy nem életszerű az állítása a szerelőnek.
A rendszer víz mennyiségét meg kell határozni és ahhoz ki kell számolni a tágulási tartály méretét, mert lehet hogy kicsi az ami a kazánban van. Ez lehet az egyik oka az után töltögetésnek...
"Hacsak a radiátorok bekötésénél nem, mivel alsó bekötésűen és a felágazások csatlakozásai gondolom a szerelőbetonban vannak."
Miből gondolod, hogy van ott csatlakozása? Tudsz róla?
A csövet fel szoktuk hajítani direktbe, pont azért hogy ne legyen csatlakozás a betonba.