Köszi! Ismét SOKAT segítettél!!
Ha már szóba került a futómű! A toronycsapágynál van valami gumi betét? Vagy tud ott kottyanni valami? Nyúzó padon meg lett nézve ,minden szilent,gömbfej ok!
Üdv,! A mainapon műszaki vizsgáztatáson voltam Corimmal. A végén megkérdezték tőlem hogy, e12 VAGY e12 U? Szerintetek ez az U mit jelent? A vizsgalapon " Típus helyesen" záradék van. Ezért be kell mennem az okmány irodába a törzskönyvel, erre van 15 napom hogy ezt le rendezzem!
Mindenképp olvastasd ki a hibát,nem akarlak elkeseríteni,nem mondanám típushibának (csak majdnem),hogy a légzsákelektronika tönkre szokott menni ezeken.Van,mikor meglehet javítani,egy elektroműszerész segítségével,de legtöbb esetben csere.
Van rá visszahívási kampány,a légzsákra,és bizonyos esetekben a légzsákvezérlő elektronikára is,a forgalmiddal fáradj be egy márkaszervizbe,és érdeklődd meg,van e rá visszahívás.
De a legelső a hibakiolvasás,az megmondja,merre kellene elindulni.
Én nem hinném,hogy a kereszt a probléma,inkább nézesd meg a saját szerelőddel.Ha nagyon gáz lett volna,akkor nem engednek ki a szervizből(vagy nem tudom...).Az összetartás mérésnél nem veszik észre,ez biztos,esetleg ott kérd meg,nézzenek rá,ha nem lóg a kereszt,akkor csak meg kell kenni a csúszó részét,és megszűnik a kopogás.Sajnos ahhoz ki kell venni azt az egész tengelyt,hogy biztosan jó legyen.Utángyártva nincsen.
Ha viszont a kereszt lóg csakugyan,akkor mielőbb ki kell cseréltetned,azért ez egy biztonsági elem az autóban.Szétesni nem fog,annak már nagyon kellene lógnia.
Én nem hallom, hogy menet közben kopogna. Mikor álló helyzetben eltekerem kormányt egyenes állásból (1-2 mm-t), akkor talán néha koppan,de nagyon kell figyelni, hogy észrevegyem (vagy csak parázok? :-) ). Áprilisban volt műszakin ott nem kellett volna észre venni, hogy szar? A szerelő azt mondta akkor, hogy nagyon jó állapotban van az autó.(Nem Toyota szervizben volt). Még egy kerékösszetartás vizsgálatot akarok rajt csináltatni, ott is észre lehet majd venni?
A munkalapra amit adtak "kormány kardán kereszt kopog" van írva. Ha jól vettem ki a válaszodból akkor utángyártott nincs? Meddig lehet elhalasztani a cseréjét? Széteshet ettől váratlanul a kereszt?
2005-ös Corollám légzsákhiba-jelző lámpája elkezdett világítani (nem állandóan). Az ilyen jellegű hiba mennyire jellemző erre a típusra? Talán csak érintkezési gond lehet valamelyik csatlakozónál, esetleg érdemes házilag felderíteni a hiba okát vagy teljesen esélytelen, és inkább alapból szervizbe vigyem?
Sejtettem,hogy nem lesz semmi megoldás,már mi is végigjártuk ezt,egyedül a motorvezérlő maradt még talonban,de azt nyilván nem írjuk rá,hogy próbáljuk ki. :) A kérdés,hogy te hallod,hogy kopog a kormánykardán?Ha igen,akkor mikor,kormányfordításakor?Tudom,hülye kérdés,de azt mondták,hogy a kereszt szar benne,vagy az egész tengely kopog?Csak azért kérdezem,mert a tengelyt meglehet kenni,de a kereszt külön nem cserélhető,az csak bontva,vagy gyári új.
Voltam a Toyota szervizben, nem tudtak mit csinálni az indítási problémával, mert természetesen ott egyszer sem produkálta a hibát, ahányszor indították annyiszor elsőre beindult. Reggel nekem is beindult elsőre hidegen.Kérdeztem nem-e hőgomba hiba lehet, a szerviz vezető azt mondta, hogy nem, de azt is mondta amit Te, hogy régebben is voltak indítási problémák ezzel a motor típussal, akkor sem jutottak semmire.
Más:
Megállapították, hogy a kormány kardán kereszt kopog, de még lehet vele közlekedni (mikor lesz tényleg csere érett?). Eléggé horror árajánlatot adtak (179000 Ft). Lehet kapni utángyártott alkatrészt hozzá? Nagy munka kicserélni?(más szerviz)
Frinyi!
Rendelnék felső szíj tárcsát ,csak nemtudom hogy melyik az alsó és melyik a felső! Ill ami feszítővel van azt tudom hogy az alsó!
De lehet van külön az alsóhoz is tárcsa,és nem akarnék rosszat rendelni !
Na,végre,gondoltam,hogy hamarosan megleszel vele.Szerintem nem lesz gond vele,csak az elején még óvatosabban bánj vele,és igazad van,egy hamarabb olajcserét iktass be,és ezentúl használd az 5w/30-ast.Akkor holnap már mehetsz vele dolgozni. :)
Na ilyet még nem hallottam, hogy nem öntöm be a szükséges mennyiséget az olajból, mert kisebb kannaval vettem. Olyat viszont igen, hogy az olajpálca min és max jelzése közé lőttem be...
Frinyi, kész a gép! Nem akarom elkiabálni, de működik, szépen jár, majdnem szebben mint előtte :D De lehet h ezt csak beképzelem. Egyelőre kerültem vele egyet, nincs rendellenes hang, szépen fut. Majd csinálok egy rendkívüli olajcserét pérszáz km után. Egyrészt némelyik gyűrű gyártó ajánlja, másrészt így kijöhet a szerelés közben esetlegesen belekerült kosz, por is, gyűrű kopadék.. Ártani nem árt, legfeljebb nem használ.
Na remélem jó lesz. Total ECS Ineo 5W30as olajat tettem bele. Ja lehet azért is jár szebben, mert már egyszer tettem bele ezt és akor is mintha szebben, könnyebben futott volna vele, és kisebb fogyikat írt a fedcomp.. Csak sokat zabált belőle, mivel ugye híg olaj.
2004-es e12 1.8 TS-em kulcs elfordításra csak egy kattanással válaszol indítás helyett. Van amikor elsőre van amikor másodikra van, hogy 15.-ikre indul.
Mi az ami okozhatja? Önindító felújítás nem sokat változtatott a dolgokon, visszavittem gariba, de csak ideiglenesen sikerült megoldaniuk a gondot.
Na,végre,jó lett. :) Nem tudom a számát,úgy ütemezd,hogy ha leszedted,akkor nyitva legyen a csapágybolt,és akkor hamar össze lehet rakni,mert van polcon szinte biztos.
Igen,sajnos nem egyszerű kideríteni,de egy zajdetektorral ezt kideríteni,azért nem egyszerű ám. Nem kell fosni,ha álló helyzetben is hallani,akkor egy aknán a legjobb megkukkolni,miközben a zajt előhozzák,valaki alulról figyel. :)
Kicsit fosos vagyok ezzel az autóval :-)
Fura kattogó pattogó hang de nincs összefüggésben a fordulatszámmal az intenzitása,tehát rezonancia lesz , de mire ezeket kideriteni nem egyszerű.
Lehet alulról jön amugy.
Kéne vennem egy zörej detektort,mert nagyon érzékemy vagyok a hangokra !