Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Máskor hetekig van reklámozva ha elültetnek 2db fát.
Valószínű olcsón juthattak a máv területhez amit most busás haszonnal adtak tovább.
Nem lennék meglepve ha pár képviselő svájci bankszámlája hízott volna.
Tele nem volt, de jól érthető módon közzétették. 2015-ben jelent meg, és megfelelő publicitást kapott a Kerületi Területfejlesztési Koncepció, ami egyébkén azóta is elérhető. Ebben Budatétény "alsó" részéről ezt írják: "A két vasútvonal közé szolgáltatást nyújtó munkahelyi területek helyezhetők." És most éppen ez történik. Annak nem néztem utána, hogy korábban mi volt ennek a területnek a státusza, nem kizárt, hogy már régebben is ilyen döntés volt érvényben.
Nem értem, miért húzódik el annyira ott a körforgalom befejezése. Szerencsére gyalogosan és biciklivel már át lehet jönni (bár valszeg "szürkezónásan", mert építési terület), a kerítés meg van nyitva a Campona déli buszvégállomása felé.
Ha már körforgalom.. Kíváncsi leszek, a 7-es úti két körforgalom a teljes átadás után hogyan fog duzzasztani. Mert jelenleg nagyon. :-( Tisztában vagyok vele, hogy a rendelkezésre álló helyen fizikailag nem lehetett nagyobb ívet csinálni, és azt is megértem, hogy a becsatlakozó mellékutcákból jobb lesz a feljutás. De az átmenő főforgalom - reggeli + délutáni csúcsidőben - meglehetősen lelassult.
tudja valaki, hogy mi épül a Campona mögött, a vasút és a 6-os út között? Pár napja láttam, hogy teljesen kitisztították azt az erdős-gazos területet. Vagy legalábbis annak látszott régen a Növény utcai átjáró közelében.
Afelől nincs kétségem, hogy az események sora, amit alább írtam, a két vasútvonal közti terület kapcsán is lezajlott, és nyilván nem volt titkos. Úgy gondolom, ha nem tudtunk róla, nem másban kell keresni a hibát, mi nem követtük az eseményeket ott, ahol azok megtörténtek, és ahol azokat publikálták. Én egy ideje az életben maradásért küzdök, nem követtem a helyi közélet fejleményeit. Viszont aki akarta, olvashatta volna a közgyűlések jegyzőkönyveit és a közleményeket.
Nagyon nem kerek ez az egész. Múlt hét végén derült ki (legalábbis nekem, pedig követem a kerületi híreket és eseményeket) és a héten már dolgoznak is a területen. Mondjuk már az a nagy körforgó is gyanús volt ami soha nem fog elkészülni.
Sajnos érintett vagyok olyan szempontból, hogy erre a területre látok rá a lakásból és ennek most nagyon nem örülök. Tudom ez az én személyes problémám, de bosszant, hogy csak így kész tények elé állítottak.
Azok az esetek, amikor megkérdezik a lakókat, többnyire általános passzivitással találkoznak. Egy ilyen beépítés nem következik be egyik napról a másikra. Először a földterületek átsorolása történik meg mondjuk mezőgazdaságiról iparira. A besorolás meghatározza, hogy milyen beépítés lehetséges. Ekkor dől el a terület sorsa, de ilyenkor a lakosságnak és a gazdálkodó vállalkozásoknak is hosszú idejük van a beleszólásra, főleg úgy, hogy jelentkeznek megfelelő tőkével a terület sport vagy rekreációs célú hasznosítására. Ezek a döntések nyilvánosak, meg lehet őket támadni, sőt még határozathozatal előtt lehet érveket felhozni a képviselőknek. Amikor az átsorolás már megtörtént, és a terület vár arra a pillanatra, hogy meghirdessék, még mindig van mit tenni, újabb határozattal meg lehet változtatni a korábbit. Ha már meghirdették, és van rá vevő, esetleg már szerződés is született, onnan az önkormányzatot már szerződés köti, amit még mindig fel lehet mondani, de annak súlyos jogi, anyagi következményei vannak, amit a kerület lakói viselnek.
Az önkormányzat olyan, mint egy cég ügyvezetése. Egyensúlyban kell tartani a mérleget. Vannak kötelező és önkéntes feladatok, melyek pénzbe kerülnek. Ennek meg kell legyen az ellentételezése bevételi oldalon. Vagy jól menő cégek vannak egy településen / kerületben, melyek helyi adót fizetnek, vagy területeket kell értékesíteni, hogy legyenek ilyen vállalkozások. Itt most ez történik, és ha más bevételek nem fedezik a kerület kiadásait, továbbra is ez fog történni. Sajnos az azonnali kiadásokat nem tudják fedezni a jövőnek megőrzött értékek.
Eléggé bent van ahhoz hogy ipari terület legyen.
Az igaz hogy a két vasút közt nem igazán lenne jó lakni,tehát lakóparknak sem jó.
Jó nagy forgalom lesz ott.
A képviselők nagy része Rózsavölgyben lakik így őket ez nem érinti.
Tőlem kaptad meg az FB-n? Ha igen, talán azért van, mert a magam módján én is az vagyok, csak talán egy másik tónus.
Ma megpróbáltam vonattal menni a városban, ahogy azt tettem pár évig. Késett húsz percet, így volt módom nézegetni azt a területet. Nem tudom, jól emlékszem-e, hogy régebben ott valamilyen növénytermesztés folyt. Mióta azzal felhagytak, a Fennsíkhoz nagyon hasonló élet alakult ki (legalábbis ránézésre), a pacsirta és a fácán még kihallatszott a két vasútvonal és a közutak zajából.
Valóban nem ilyen Budatétényről álmodtunk egykor. Nemcsak a térség tájképe, de a klímája is megváltozik egy ekkora beruházástól. Ilyen raktárépületeket az ember külterületekre képzel. Egykor madárparadicsom volt a környékünk, lassan eltűnnek a maradék zöld foltok. Remélnünk kell azonban, hogy munkahelyeket teremt a helyieknek, és adóbevételt hoz a városrésznek. A már meglévő szürke-fekete épületet a Növény utcától délre egyébként tudja valaki, hogy micsoda? Ott is vannak logisztikai központra utaló kamiontöltő kapuk.
Mivel a Növény utcai giga-csomópontból lesz megközelíthető, ezért talán a hozzá tartozó közúti kiszolgálás lesz a legkevesebb probléma (a Nagytétényt félbevágó M0 felüljáró forgalma és zaja mellett nem fogjuk észrevenni) - de ami nagyon bosszant, az egyrészt az a remek összefüggő, szinte érintetlen zöld sáv, ami a két vasút között eddig volt, másrészt az egésznek a látványa a hegydomb oldalából. (Már a Campona is teljesen átalakította a látképet anno., ez pedig többször akkor lesz.)
Ilyenkor mondhatná azt az önkormányzat, hogy ez a komplexum annyi helyi adót fog fizetni, hogy cserébe a lakosság összes helyi adóját eltörlik, ugye-ugye...?
közterületi fakivágás engedélyezése, balesetveszélyes fákkal kapcsolatos feladatok
A közterületen lévő fás szárú növény kivágását a fás szárú növény helye szerint illetékes jegyző engedélyezi. Az engedély kiadására irányuló kérelem a fás szárú növények védelméről szóló 346/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatványon vagy annak megfelelő tartalommal nyújtható be.
Bejegyzése alapján kérdezném, hogy van-e tudomása az általam keresett Játszó (birkózó) gyerekek c. szobor sorsáról? Mely korábbi bejegyzésem szerint a Kápolna utca 3. sz. alatti gyermekotthon előkertjében volt. Archív fényképet nemrégen tettem föl. Kérem segítségét. Köszönöm.