Nálam hátsó oldaltáskában van az akku, műszert meg a kormányra tettem, hogy jól lássam. :)
Visszatérve a motor vezetékére, nekem is az volt az első benyomásom, hogy vékony. Ha egyszer szétszedem a motort ki fogom cserélni, bár semmi gond nincs vele.
A másik, hogy ki fogom vezetni a lámpa vezetékét. Ha már kapcsolható a kijelzőről akkor onnan akarom.
Ez nem tűnt a szemembe. Ha kicsi az ár-különbség, akkor az állapot is szinte ugyanaz. De a különbség pont a BMS ára. A refurbished nem feltétlenül felújított, hanem bontott de nem használt, kevés ciklust használt, stb. A belső ellenállás és a szállított állapotban a feszültség azonos kell, hogy legyen minden cellánál. Ezt nemsokára el tudom mesélni.
Mivel sok pakkom van és keveset bringázunk, az én pakkjaim átlag kb. 10 ciklust fognak dolgozni évente. Ezért megöregedés lesz a vesztük, kapacitás csökkenéssel.
Nem kell túlaggódni. TSDZ2 nagyon jól kigondolt rendszer.
Jól áll az a Xh18, nincs azzal semmi gond. Én is használom a fogyasztásmérőt. Most már csak töltéskor, túlzásnak éreztem fent hagyni a bringán a maga 3 méternyi vezetékével.
Véleményem szerint 48V 500W célszerű, főleg mert alig van árkülönbség a szerényebbekhez képest, és a Watt nem látszik egyáltalán (a gyári cimkét eltenni a doksiba).
A pedálozás frekvencia (pedal cadence) a bringa áttételétől, váltójától függ, nem a TSDZ2 motortól.
Az XH18 alá befér a hidraulikus és a V fék kar tartó bilincse is. A legegyszerűbb, legbarátságosabb kijelző. A lámpát is kezeli. Nem feltűnő. A tekerős kapcsolója kényelmes. Watt nem látszik a kijelzőben, csak szimbolikus fogyasztás. Eleinte lehet sorbakapcsolni (én XT60 csatlakozókkal oldom meg) az akkutól jövő terhelő vezetékbe egy ilyen Watt mérőt, oldható kábelkötözővel rögzítve:
Ez szépen mutat mindent, pillanatnyi akku feszültséget, bekapcsolás óta fogyasztott Ah és Wh értéket, stb. Később ezt ki lehet venni onnan, és (az XT60 csatik átcserélése vagy közdarabos átfordítása után) a töltő és az akku közé kapcsolni. Én kizárólag így töltök, minden látszik. Van vagy 3 ilyen Wattmérőm.
Tehát egy 250W-os, 36V-os motor elegendő lenne. Nekem a magasabb pedál fordulatszám fontos lenne. Van annak ebből a szempontból jelentősége, hogy (ha pl nem 250W-os a motor, hanem pl. 500W-os) 36 vagy 48 V alatt fut? Nem jobb egy 500W-os 48V-os rendszer, ami kevésbé melegszik és messze van a maximuma az én használati szokásaim szerint?
A másik: az XH18 jól néz ki, meg kicsi is, csak szerintem nehezebben fér el a markolat mellett, vagyis a fék lesz általa annyira bent, hogy az már kényelmetlen, és a két fékkart nézve asszimetrikus lesz. A rásegítés váltó, ami a markolata az xh18-nak, eléggé stabil nem vált túl könnyedén át, ha megmarkolom, vagy a kormánymarkolatról félig-meddig megfogom mozgás közben?
Akartam venni Sanyo-t, 39 db-ot, nem maradt, majd Panasonic-ot, 52 db nem volt már, így lett ez a Samsung, 52+2 (tartalék) db, 42000 Ft-ért. Ezt a pakkot 16" kisbicón fogom használni, meg vihetem csomagtartón a nagybringán hosszabb útra.
A cellák félúton járnak (Németo.), de a szigetelő papír karikákat mindenképpen megvárom az Aliról, a + végre ragasztom őket. Maradt műanyag cella tartó rácsozat, abba kerülnek, a hőragasztó csak biztosítás lesz.
Mind az 5 db eddigi BMS-t ezektől vettem, beváltak.
Nem teszek bele biztosítékot, a BMS 20A-nál korlátoz.
Mivel 3 + 1 (építés alatti) ebringához 4 + 1 (építés alatti) akku pakkot üzemeltetek, nem izgat, ha valamelyik esetleg kieshet, bár nem valószínű. A pakkok mechanikai védelmét fokozom, a legutóbbi szerencsés esés alapján.
Ne piszkálgass semmit. Összeszereled és használod. 250W-os bosch rendszerek valóban nem erőbajnokok, de sík úton 25-30-al karikázni bőven elég még az is.
Egerszealók-Eger közötti út (talán 6-7%) hosszú folyamatos emelkedőn Tongsheng adta az 500W-ot. Ez 20-as tempónál szaporább légzés nélküli feljutáshoz elég.
BP belvárosi forgalomban (üllöi út, körút) lámpánál előrecsorogva kb 30-ig jobb vagyok mint a normál módon elinduló kocsik, ez pont arra elég, hogy ne legyek útban, ne akarjanak letaposni.
Az alap lánckerékkel a Tongsheng 26-os bringán épp picit kicsi áttételt ad 12-es hátsófogassal. (28-as bringán lenne ideális) Neked pont jó ha magasabb pedálfordulatot szeretsz. Nekem pl. 30 felett már kényelmetlen, de mentem már 40-et is vele. Viszont 110-es körosztóval 5 csavaros tányérral az tehetsz rá amit akarsz.
Erő annyi van ezekben, hogy hétköznapi használatban a felső 3 fokozatot használom csak. A legkisebb fokozatban ott is felmegyek ahol már gyalog négykézlábra ereszkednék.
Akku nem olcsóbb, mint amire _szeritem- gondolsz, de az NKON-os cellákban nem fogsz csalódni, ezek eredetiek, minőségiek. Ja anynira nemolcsóbb, hogy drágább. Tehát ha a kínai packos nem lopja a celláit akkor azok nem lehetnek minőségi gyártók termékei.
Ja, olvass vissza, van itt bőven infó minden kérdésedre.
Sima TSDZ2 pl. XH18 kijelzővel a legszerényebb kinézetű és legegyszerűbb. Ajánlom. Azért világítás szett nem árt rá.
Én a Bafang BBS02B motor beépítésével kezdtem, reed relés fékblokkoló kapcsolókkal, váltóbowdenes blokkoló kapcsolóval, utólagos világítás készlettel - na az karácsonyfa. A 750c kijelző hátránya, hogy nagyméretű Watt értéket mutat állandóan. Nem egészen 250 Wattot (lásd 48V x 25A =? W)
Semmiképpen nem átprogramozással és különleges megoldásokkal kell kezdeni, hanem a dobozból felszerelhető kész cuccal.
A TSDZ2 tápvezetéke nevetséges vékony, bullet típusú csatlakozójához a Lomexben nem találtam ellendarabot, ezért XT60-ra átforrasztottam.
Én mindenhol szilikonszigetelésű vastag ónozott sokeres kábelt használok, az Aliexpressről. Az akku pakkok terhelő csatija mind XT90S, szikramentesen széthúzható. Az akku töltők csatija is XT60, van egy 3A és egy 4A töltőm, ventilátorosak.
A 48V akku feszültséget választottam, nálam minden ilyen, 4 kész és egy épülő akku pakk. Lehet 52V is, Amerikában szeretik, de én univerzálist akartam, és ez helyes döntés volt, mert akár kisebb teljesítmény felé is lehet lépni, pl. 500W. (Újabban az Alin küldik az EU matricákat a motorra, nyilván 36V 250W).
Az épített akku pakk szerintem megbízható, univerzális (semmi canbus rendszer, mint a milliós ebike-okban), gazdaságos. A legdrágább pakkom 78 db Sanyo NCR18650GA cellából készült, 40A BMS-sel (de van bent egy 30A autós késes biztosíték), kb. 900 Wh, kb. 120000 Ft + a munkám, 4,2 kg.
A legolcsóbb most készül, jön az https://eu.nkon.nl/ -ról 52 db Samsung INR18650-29E refurbished cella, 42000 Ft ideszállítva GLS-sel, + 15 dollár a 20A-es BMS, + segédanyag, összesen 50000 Ft + a munka. Ez 500Wh lesz, 2,5 kg.
Na mennyibe kerül egy 500Wh Bosch aksi? Legalább 150000 Ft-ba.
Azt vettem észre a Csepel Mini 16" Nexus-3 összecsukható bringára telepített TSDZ2 motorral, hogy nem vesz fel magas teljesítményt, 500W alatt saccolom. Most egy Dahon 16" a következő páciens, Sturmey Archer 5-ös agyváltóval, picit gyorsabb lesz. Jellemzően ezek 25 km/h-nál érzik jól magukat (meg én is magamat) a kis kerekek és rövid tengelytáv miatt. Belgiumban ezeket vonat ülés alatt viszik, igaz, ott több a Brompton, nemhiába gazdagabbak.
Bármelyik pakkom bármelyik bringára tehető, van 2 db 26" MTB is üzembe, Bafang és Tongsheng motorokkal.
A Bafang 750c kijelző menürendszerében van max. áram állítási lehetőség, más kérdés, hogy működik-e az állíthatóság. (Legközelebb 500c kijelzővel veszek, ha veszek Bafangot). Nálam default 25A. Vettem programozó adaptert is, ha akarnék, firmware ügyben kotorászhatnék - de eddig nem akartam.
A 2 db TSDZ2 működő gépem XH18 kijelzővel megy, default 18A, elvileg menüben állítható (talán). Firmware cserélhető.
25km/h ozd el a 48V-val, majd szorozgasd fel 60 72, azaz a 12V többszörösével.
31km/h 60V-val, 37km/h 72V-val érhető el. De ehhez aksi csere vezérlőcsere és töltő csere is kell. Ráadásul 72V-os rendszernél valóban fékcsere is kell. Ezt Neked kell eldönteni.
Szeretnék a bringámra beszerezni egy középmotoros, nyomatékszenzoros rendszert (tongsheng tsdz2). A használati szokásaim és igényem alapján felmerültek bennem kérdések. Alapvetően napi szinten használnám viszonylag sík terepen, trekking gépen, napi 20-30 km megtételéhez. Jó, ha az indulásnál is rásegít, de inkább az utazósebesség megtartásában 25-35 km/h segítene (szembeszél, kisebb emelkedők). Nem szeretnék a bringából karácsonyfát, ezért sem fékszenzort, sem nagy kijelzőt nem szeretnék, így a legjobb kijelző számomra a VLCD6-os. Mozogni szeretek, így a tekerést, mint mozgást és erőkifejtést nem szeretném lenullázni egy elektromotorral. A külföldi és hazai fórumok olvasgatása alapján a következő kérdéseim vannak:
ahogy olvastam, a pedálfordulatszám alapján 80-90-nél lekapcsol a rásegítés. Ahogy én használom a kerékpárom, szerencsés lenne, ha 100-as fordulatig segítene nekem a motor. Olvastam azt, hogy pl. 36V-os motorra (ST-Link újraprogramozó segítségével) lehet pl. 48V-os aksit tenni, amivel alacsonyabb nyomaték mellett magasabb maximum fordulatszámon lehet tekerni. Van erről valakinek tapasztalata? Csinált valaki ilyet, aki tudna ebben segíteni? Kerestem ezzel kapcsolatosan elérhetp leírásokat, videókat, de egyik sem egyértelmű nekem (mármint a firmware feszültség és teljesítmény adataiba való belenyúlást illetően).
…vagy pl. egy eredetileg 48V-os rendszernek alapból nagyobb a maximális pedál fordulatszáma? (tehát érdemes egy 36v 250/350w-os rendszert átalakítani 48v-ossá és hozzá 48v-os aksit beszerezni, vagy rögtön vásárolni egy pl. 48v 500w-os rendszert?)…ahogy írtam, nekem a legfontosabb az utazósebesség fenntartása 85-95-ös pedálfordulatnál, ahol még van rásegítés.
a fentebb leírt használati szokások alapján milyen W/V rendszert tartotok ideálisnak a karbantartás és használódás figyelembe vételével?
látom, hogy többen aksit építenek. A kínából vásárolt annyira rossz? Vagy annyival olcsóbb a belefektetett munkával együtt is építeni egyet? Nekem milyen teljesítményű aksi lenne jó, illetve milyen csatlakozóval, ami a tsdz2 motor csatlakozójához illik?
Jó. Mi az, hogy 16Ah-ra állítom? Maximális A-t lehet állítani, azt értem. Pl. nálam a TSDZ2 motorok 48V 18A-re vannak állítva, a Bafang 48V 25A-ra. Na ez melegszik komolyabb emelkedőn.
Teszteltem a Tsdz2-öt a beepitett hőmérővel. Kb. 20 km-ert mentem Miskolcon Lillafüred. Semmilyen különösebb melegedés nem tapasztaltam. Enyhe emelkedővel a városon belul 2-3 resegitessel (csak a teszt miatt) 33-36 C fokig ment fel a hőmérséklet. A Csanyiktol a Hamori-toig (kB. 3 km-er) enyhe és erős emelkedőn 3-4 rasegitessel 40.2 C volt a legmelegebb. Ráadásul megállás kovetoen azonnal elkezd visszahulni elég gyorsan.
A rendszerem 36 V-os, 16 ah-rá állítva. Szóval szerintem nem nagyon kell félni a tulmelegedestol, csak nagyon extrém körülmények között.