Keresés

Részletes keresés

cseuztompi Creative Commons License 2019.05.02 -1 0 65943
Előzmény: C50 (65942)
C50 Creative Commons License 2019.05.02 -1 0 65942

Hol találni ezt? Link?

Előzmény: DV 109.109 (65941)
DV 109.109 Creative Commons License 2019.05.02 -1 0 65941

Időközben a Nosztalgia honlapján feltűnt a gőzmozdonyok között a 424 009. Ezek szerint kész lesz hamarosan?

cseuztompi Creative Commons License 2019.05.02 -3 0 65940

A "felfűteni", nyilván vicc volt... :D Viszont az jó, hogy valamit műtenek rajta!

Előzmény: akóR (65939)
akóR Creative Commons License 2019.05.02 -1 4 65939

Felfűteni ??? 

... ahhoz kellene kb. 133 millió Ft, s ez nem a szén ára :-)

Előzmény: cseuztompi (65937)
DV 109.109 Creative Commons License 2019.05.02 -1 2 65938

Nem valószínű. Az MGV Egyesület újítja fel, egy facebook kommentben olvastam, hogy szűk a határidő, lehet ennek van köze hozzá.

Előzmény: cseuztompi (65937)
cseuztompi Creative Commons License 2019.05.02 -4 0 65937

Az létezik, hogy 328,054-et tolták be a 31-állásra felfűteni?

Sosuke Creative Commons License 2019.05.02 -3 0 65936

Megkockáztatom, hogy Cegléden nem voltak MÁV 375,-ök sosem. A fővonalakra nem kellett, a hantházi szárnyat meg MÁV 376, és MÁV 275,- ök vitték.

Előzmény: Müllermalom Herend (65935)
Müllermalom Herend Creative Commons License 2019.05.01 -2 0 65935

Köszönöm !

 

Ceglédhez akkor nem volt köze ?

Előzmény: Sosuke (65934)
Sosuke Creative Commons License 2019.05.01 -2 1 65934

Elég nyakatekert történet.

 

Szóval kijött a MÁV Gépgyárból 1952-ben 6010 gyári számmal a MÁV 375,607' pályaszámú masina.

Még abban az évben átszámozták a kérdezett MÁV 375,687-re.

1952-1953 között Pécsen, 1953-1956 között Bátaszéken lakott.

1969-ben és ettől fogva 1979.XII.18.-i selejtezéséig Pécsen élt.

1973-tól nem a saját, hanem a 6604 gyáriszámú kazán volt benne.

Előzmény: Müllermalom Herend (65932)
rm40 Creative Commons License 2019.05.01 -1 1 65933

A nagyobb sebességű MÁV-mozdonyok, így a 424 sorozat is 1040 mm-es futókerék-átmérővel (a kerékváz átmérője 895 mm) készültek a csapágy-igénybevétel mérséklésére.

Szerkocsik vonatkozásában az M jellegű szerkocsik 1040, az S, R, G és J jellegű szerkocsik 1050 mm (kerékváz-átmérő: 905 mm) kerékátmérővel készültek, majd 1948-tól egységesítettek 1040 mm-re.

Előzmény: hegesztő89 (65931)
Müllermalom Herend Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 65932

Üdv !

 

375.687 életútja megvan valakinek ?

hegesztő89 Creative Commons License 2019.05.01 -2 0 65931
Üdv! A 424, 324 gőzmozdonyoknak illetve ezek szerkocsijának egyaránt 10 küllős 950 átmérőjű a futókereke?
fantal Creative Commons License 2019.04.29 -2 1 65930

IHO.hu-n lévő írás

**

Azért nem semmi, hogy ott mindig van 1gy jólértesült tudósító :)

Előzmény: Törölt nick (65924)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.29 -1 0 65929

Értem, rendben... :-)

Előzmény: K.O. Lompos (65928)
K.O. Lompos Creative Commons License 2019.04.29 -1 2 65928

...., ezért írtam a második sort.

 

A pakura kezelésének, szerelésének anno / pl. '77-ben Pusztaszabolcson / külön HOZZÁÉRTŐ embere volt, minden műszakban.

 

..., s lehet magyarázni :-P

Előzmény: Törölt nick (65927)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.28 -3 1 65927

Pedig ilyen infót adott a tegnapi nosztalgia menet mozdonyszemélyzete is...

Előzmény: K.O. Lompos (65925)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.28 -3 0 65926

Kedves sosuke!

 

Nagyon köszönöm válaszod, így már tisztább a kép.

 

Kedves fantal!

 

Sajnos nem tudtam ott lenni személyesen, telefonon diktálták le nekem a kazántáblán lévő számokat, konkrét dátumot nem mondtak.

 

Kedves rm40!

 

Köszönöm a Te válaszodat is, majd utána járok a Levéltárban.

 

K.O. Lompos Creative Commons License 2019.04.28 -1 1 65925

Melegen kell szerelni..., s meg kell szűrni !!!

...., s lehet mellé beszélni is :-)

Előzmény: Törölt nick (65924)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.28 -3 0 65924

IHO.hu-n lévő írás szerint a  Fővárosi Távfűtő Művektől vásárolt felszámolás alatt lévő stratégiai tartalék pakura fizikai szennyeződést tartalmazott, és emiatt eldugult a rendszer...

Előzmény: 324540 (65911)
Sosuke Creative Commons License 2019.04.28 -2 1 65923

XII. oszt. 5447

MÁV 377,265

MÁV Gépgyár 1895/866 gysz. 29/28 jelleg

1895.XII.11. Mtr. próba

 

1902. Zágráb

1909. Varasd

1940. Kisújszállás

1943. Kisújszállás

1945. Miskolc

1946. Miskolc

1952. Miskolc

1956. Miskolc

1957. Bánréve

1959. MÁV Miskolci Jj. 14349/1959 gysz. kazán beépítve

1961. Eger

1962. Miskolc

1963. Eger

1968.IX.12. eladva Bélapátfalvai Cementgyár

1980.II.10. kiállítva Bélapátfalva

 

Forrás: A MÁV 377, gőzmozdonyai, kézirat

Előzmény: Törölt nick (65920)
rm40 Creative Commons License 2019.04.28 -1 1 65922

A MÁV Archívumban a Gépészeti Szakosztály gyűjteményes iratai között a GG.10314 számú dobozban szerintem meglesz a válasz.

Előzmény: Törölt nick (65920)
fantal Creative Commons License 2019.04.28 -2 2 65921

Ha le tudtad olvasni a kazán számát, akkor a kazántáblán ott kell lennie az utolsó kazánvizsga időpontjának is. Ehhez kell hozzáadni nyolcat (5 év plusz három egyéves hosszabbítás), ez az utolsó üzemi év

Előzmény: Törölt nick (65920)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.27 -2 4 65920

Tisztelt Topiktársak!

 

Pénteken remélhetőleg végleges helyére került Bélapátfalván a cementgyár vasúti megállóhelyen a 377,265 psz. egykori cementgyári gőzmozdony.

A külső rendbetétele még ezután következik. A mozdonyba a 14349 számú kazán van beépítve.

Tud-e valaki többet erről a kazánról? Mikor gyártották, meddig volt érvényes használati ideje, stb.?

 

K.O. Lompos Creative Commons License 2019.04.26 -1 2 65919

Öreg ! 

..., Te vagy a balfék, hogy a minuszokból gondot kreálsz :-)

Előzmény: C50 (65918)
C50 Creative Commons License 2019.04.25 -7 1 65918

Köszi. Ki az a barom aki erre mínuszt nyom?

Előzmény: DV 109.109 (65917)
DV 109.109 Creative Commons License 2019.04.25 -2 1 65917

Valószínű a 424-es volt, van ma különvonat a 70-esen.

Előzmény: C50 (65916)
C50 Creative Commons License 2019.04.25 -2 0 65916

Melyik gőzös mozog a Füstiben?

C50 Creative Commons License 2019.04.23 -2 0 65915

Ráfér. Ennek a konyhája is olyan mintha üzemképes lenne.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (65914)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.04.23 -2 5 65914

Hamarosan új köntösben pompázik majd.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!