Egyébként szép a modell, hozza a formát, a feelinget. DE! Kicsi aránytalanságot vélek felfedezni: nem hossztorzított ez? A hátsó kocsirész meg mintha még rövidebb lenne a kelleténél, a harmadik tengely fölötti két ablak nagyon keskenynek tűnik. A tengelytávok (A-B és B-C) meg inkább a negyedik generációsra hajaznak így ránézésre...
Igen, 9000-9015-ig a csuklósok, 8000-8019-ig a szólók. Most már negyedik éve forgalmban vannak, ha "jó kedvük" van, akár 10-12 km-t is mennek önjáróban. Az alább betett modell ezekről készült, ezek ún. harmadik generációs Solaris kasztnik. A legújabbak (ezekből még csak a 8100 és a 9100 van nálunk) negyedik generációsak; 11 csuklós és 10 szóló lesz belőlük - most már záros határidőn belül. A legfeltűnőbb optikai különbség az ablakvonal alsó éle és a kerékjáratok kiépzése (mint a nagy fényképen is látható), műszakilag szinte teljesen megegyeznek a régebbiekkel.
Nem tarom valószínűnek, mert még nem szállíthat utasokat. Inkább a 9000 (vagy 9001, vagy 9010) lehetett az, a 9100 még csak hatósági vizsga és magyarországi típusbizonyítvány nélküli próbajárat. De ha mégis így volt, légyszi töröltesd ezt a hozzászólásodat (meg az enyémet is), nehogy baj legyen belőle! ;-)
Lehet hülye kérdés, de a Rietze meg a VK Modelle miért nem gyárt budapesti színekben autóbuszokat, trolibuszokat? Arra gondolok csak, ami a kínálatukban amúgy is szerepel. Citaro, Solaris, MAN Lion's.
Szeretnék budapesti TATRA-villamosmodellt vásárolni. Tudnátok tanácsot adni, hogy merre induljak el, vagy az lenne a legjobb megoldás, ha valakinek lenne eladó darabja. (Két, összekapcsolható motorkocsira gondolok). E-mail címem a következő: thorgab@freemail.hu