Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2019.04.08 0 0 29778

Elvileg otthon is szabott árak vannak...minden márka megszabja magának az óra...ööö bocsánat az AW díjat. :-)  Ismerősömnek a 3.0 TDI Phaetonján jópár éve 120.000 volt egy olajcsere.  Ebből a 10 liter Shell olaj volt 80.000,- :-))))  

Előzmény: R. Scherbotsky (29777)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.04.08 0 0 29777

Srácok, csak a kép teljessége érdekében: az OFF típusú (egyáltalán nem prémium) autóm kezelési könyvében egy betü nem található a tervszerü karbantartások intervallumairól, a cserélendö alkatrészek tervezett élettartamáról stb., az erre vonatkozó kérdésekre a vevöszolgálat azt feleli, fordulj a márkaszervizhez. Egymástól kérdezgetik a klubcsoportban a tulajok, hogy neked mit cseréltek a kétéves szervizen? És ahány szerviz, annyiféle árajánlatot ad, kb. 100%-ig terjedö árkülönbözettel. És ebben az autóban a pollenszürö cseréjéhez le kell bontani a kesztyütartót, a légszürö cseréjéhez meg a fél motorteret, hogy lehetöleg inkább eszedbe se jusson magadnak nekiállni.

 

A Kiám kezelési könyvében a szervizterv mellett rajzos illusztráció mutatja be pl. a légszüröbetét és a pollenszürö cseréjét, utóbbi nem is része a kötelezö szervizeknek, minden második évben ajánlja a cég elvégezni és opcióként bejelölheted a munkalapon, más márkákhoz képest teljesen épeszü árért. Amúgy két fül kipattintása után kézmosással együtt 3 percig tart cserélni. A légszürö szerintük négyévente cserélendö, én a második szerviz után inkább vettem bele autósboltban egy Nipparts márkájút, amit a jobb minöségüek között tartanak számon (ez volt náluk raktáron) + pollenszüröt is. A dobozból kibontva mindkettö úgy nézett ki, mintha négyéves gyerekek makettozták volna reciklált papírból, vissza is vittem és vettem a Kiánál gyárit - az utángyártott asszem 13 euróba került, a gyári meg 20-ba, de minöségben nem másfélszeres a különbség, hanem kb. ötszörös.

A szervizdíjak ráadásul transzparensek és minden szervizben kötelezö érvényüek, így a költségek jol tervezhetök (de nem tudom, ez minden országban így müködik-e).

Glovas Creative Commons License 2019.04.08 0 0 29776

És ekkor jön a varázsmondat: "Semmi gond, megyek a forgalmazóhoz méltányosságért. Ha nem ad, akkor többet nem viszem garanciális szervízbe bizalomvesztés miatt, máshol amúgy is féláron szervizelik, maguk meg elesnek a 25ezres rezsi óradíjtól meg a gyári alkatrészen levő ár réstől. Esetleg megírok egy levelet a Totalcar-nak is, szerintem harapni fogják. Viszlát!" 

 

:D

Előzmény: cápaFeri (29775)
cápaFeri Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29775

Érintőlegesen a témához, hogy nem rendeltetésszerű használat....

Anno volt egy Corsa-B amit újonnan vettem. Nem akarok hazudni, nem tudom már mennyi volt az autóban, de még talán 15000 se, amikor arra lettem figyelmes, hogy egyik irányba eltekerve a kormányt nyikorog a fék. Bevittem a szakszervízbe, ahol pár perc alatt orvosolták a problémát, csak a fékpor tömődött be, felkeményedett és az adta a hangot. Ki akarták számlázni a műveletet (garanciális volt még a kocsi), mert hogy "túl sokat fékezek". :-) Hozzáteszem ez egy 45 LE-s autó volt, igazán nem is volt sebessége, ahonnan túl sokat kellett volna fékezni! :-)))

Vezetési stílusomról annyit, hogy előző Lacetti autómnál 108000-es szervíznél kellett először fékbetéteket cserélni, de nem azért, mert elfogytak, hiszen fele még megvolt a betétnek, hanem mert a sózás miatt a betét és a fékvas között hajszálrepedés lett. Kiszedés után egy koppintásra le is vált a betét a fékvasról, nem volt biztonságos. 150000-nél eredeti féktárcsákkal és kb 7 mm-es fékbetétekkel adtam el.:-)   

Szóval ennyit a garanciáról, a nem rendeltetésszerű használatról. Majdhogynem azt fogadják csak be garanciába, amit akarnak. :-)

Előzmény: Milee (29774)
Milee Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29774

pl. a nem szakszerű használatba sok minden beleférhet. Valószínűsíthető, hogy lesznek bőven vitás, peres ügyek. Most még csak az elején tartunk. A Suzukinál pedig nem a gyárnak van garanciális/szavatossági kötelezettség vállalása, hanem egy biztosítónak. Ami sok probléma esetén akár be is csődölhet.

Előzmény: KAti (29773)
KAti Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29773

Feltételezhetjük, hogy a 10 év garanciánál van bőven kisbetűs rész. Nem tudom, csak gondolom. 

Előzmény: ikim2025 (29772)
ikim2025 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29772

Hát most elgondolkoztam ezen,és pl.ott a Fiat  BoosterJet motorja,asszem a Sutyukiba is azok vannak,ezekre annyira nem panaszkodnak,és ezek is közvetlen befecskendezősök.Sőt a Sutyuki 10 év garit ad a mocira.Persze ebbe üzlet van ,nyilván.

Mindenesetre elgondolkoztató.

Előzmény: cápaFeri (29771)
cápaFeri Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29771

Azért tedd a szívedre a kezed! Fordított helyzetben te mint kereskedő mit mondanál a potenciális vevőnek? Pláne ha esetleg azt a főnököd is visszahallhatja! :-) Ez nem márkafüggő jelenség. 

Előzmény: ikim2025 (29770)
ikim2025 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 29770

Csütörtökön voltam teszt vezetésen,egy 1.6 T-GDI Sportagét próbáltam,a 177 LE-set,mert ez volt a kereskedésben,de a szívó benyásat szerettem volna,de az nem volt.

Hát vezetésileg ugyan olyannak tűnt,mint a Ceed,de az tetszett benne,hogy magasan ülök és el látsz a többi autó felett.Egész jól gyorsul,fékek ,kormányzás jó,kanyarban egy kicsit jobban dől a nagy doboz,de nem vészes.

Rá kérdeztem erre a közvetlen befecskendezésre,meg turbóra,azt mondta a srác,hogy eddig is közvetlen befecskendezős motorokkal,ami a Kiának van ,nincsenek kormosodási gondok,jól bevállt motorok,saját Kóreai tervezés.Ajánlja nyugodt szívvel.A kormosodást rákente a Fosvágen csoportra,hogy azokra jellemző.

Autópálya meg város is volt,a pillanatnyi fogyim 10,2 jött ki.Előtte 8,2 állt. :))Kicsit nyomtam neki.

Összességében tetszett. :))

stefi001 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29769

Azért a rendelés előtt célszerű ellenőrizni, pontosítani a vásárlandók megfelelőségét.

Előzmény: M4r3c1 (29768)
M4r3c1 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29768

köszönöm. akkor innen rendelem.

Előzmény: stefi001 (29767)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29767
Előzmény: M4r3c1 (29763)
tuzer Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29766

Csak-csak összerakjátok nekem! Köszönöm!

Előzmény: lamagyar (29765)
lamagyar Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29765

"de pl. az útvonalakon megjelenő sárga pöttyökről ötletem sincs"

A sárga pöttyök azt mutatják, hogy jártál már arra korábban GPS szerint, ezért a navi odarakott egy pokemont.

Valahol a navi beállításokban van egy követés funkció (nem emlékszem a pontos névre), abból vedd ki a pipát!

Előzmény: tuzer (29760)
tuzer Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29764

Köszönöm, át fogom tanulmányozni.

Előzmény: stefi001 (29762)
M4r3c1 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29763

Köszön szépen az eddigi infókat is, de lenne akkor tisztázásra kérdésem.

 

Próbálom egy helyről beszerezni a dolgokat. A következő 2 dolog mindenképpen kell

 

http://www.autoradiokeret.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=331&product_id=2434&option=com_virtuemart&Itemid=102

 

http://www.autoradiokeret.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=256&product_id=2720&option=com_virtuemart&Itemid=102

 

Tudnál esetleg ezen a weboldalon linkelni egy ilyen "lead kábel-t"?

Előzmény: stefi001 (29745)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29762

Megnyitottam a jelzett linket, de itt már valamiért nem úgy jelenik meg az oldal, ezért inkább képként mellékelem.

 

Előzmény: stefi001 (29761)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29761

 

Itt fellelhetők a forgalommal kapcsolatos jelölések:

http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/refman/TomTom-EU-RG-hu-hu.pdf

 

„…szürke, narancs, veres jelölésekre…” (53. oldal)

Előzmény: tuzer (29760)
tuzer Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29760

Mint kiderült, az autó navija tomtom illetőségű. Nekem tudása megfelel, de sehol nem találtam magyarázatot az aktuális forgalomra vonatkozó szürke, narancs, veres jelölésekre, (persze kikövetkeztethető), de pl. az útvonalakon megjelenő sárga pöttyökről ötletem sincs.

Légypiszok az érintőképernyőn nem lehet, mert mozognak a térképpel együtt.

 

Gondoltam akkor utánajárok a dolognak, ha tudok.

Előzmény: stefi001 (29759)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29759
Előzmény: tuzer (29758)
tuzer Creative Commons License 2019.04.03 0 0 29758

T. cartársak!

 

Tud vki egy linket a TOMTOM navi térképjeleiről?

Lbx Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29757

2010-es 1,6 benzin kombi; városi szaladgálós 8+ liter.

Típushiba? Ajtón az ablakkeret felső élén, a vízvető gumi alatt előfordul rozsda.

Előzmény: Xlive (29752)
Benben Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29756

Köszönöm a tippeket a többlet olaj eltávolításával kapcsolatban. A művelet sikerrel zárult. Most már tudom, hogy az 1.4 szívó benzinnél, bő fél liter olaj, cca 1 centi, nívópálcán jelzett szintet jelent.

l.csaszar Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29755

Az enyém most lett hengerfejes, szóval nem lehet általánosítani.

Előzmény: Xlive (29752)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29754
Előzmény: Xlive (29752)
KAti Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29753
Előzmény: Xlive (29752)
Xlive Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29752

Kia Ceed első generációsat vásárolnánk kombi kivitelben, kizárólag benzinmotorral.

 

Melyiket ajánlátok, illetve kerülendő?

Esetleg van amelyikhez 6-os már a váltó hogy ne forogjon annyit autópályán?

Milyen fogyasztásokat lehet vegyesbe belőle kihozni?

Típushibák esetleg?

 

Köszi!

cápaFeri Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29751

.

cápaFeri Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29750

Én ilyent vettem, párszáz Ft volt:

Benben Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29749

Köszönöm a tippet!

Előzmény: ikim2025 (29748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!