Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2019.05.03 0 0 7851

A google szerint a "vzad" az csehül hátrafelé, a "vpred" előrefelé.

Egy típusú légijármű jut eszembe, ami tud hátrafelé is repülni, az pedig a helikopter.

 

De majd a bölcs szakik megszakértik. :)

Előzmény: beluska13 (7850)
beluska13 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 7850

Van még egy műszer, amiről nem tudom, hogy micsoda:

 

 

 

Találkoztatok már ilyennel?

Előzmény: Zsalu53 (7849)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 7849

A LUN típusjel a csehszlovák gyártmányokon van. A L-29 Delfin LUN 1325-ös műszert használ, de az %-ban mér. A tartományt nézve, 3500 a vége, dugattyúsban kell keresgélni.

Előzmény: beluska13 (7846)
beluska13 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 7848

Nagyon hasonlít, de a Zlin-ekbe (legalábbis amiket eddig láttam) nincs fordulatszámláló.

A törzskönyvében megvan a gyártó neve, megkerestem őket a neten, de ők sem tudják.

Előzmény: martinaxe7 (7847)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 7847

SZVSZ ZLIN-ben van hasonló

Előzmény: beluska13 (7846)
beluska13 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 7846

Sziasztok!

 

Nem tudjátok ezt a műszert milyen gép(ek)ben használták?

 

 

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.29 0 1 7845

Él még a HA-MAI, és elég jól néz ki. :)

https://russianplanes.net/id246651

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.22 0 2 7844

Méltó helyén a műszer. A rögzítő csavarokat ma pótoltam. Majd valamelyik éjszaka készítek UV-s fotót is.

Előzmény: whoa (7842)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 7843

Egy film, sok-sok Il-14-es szereplésével. :)

https://www.youtube.com/watch?v=1LIeepwlx7g

whoa Creative Commons License 2019.04.15 0 0 7842

Kicsi törődést igényel, UV fényben szépen világít! :)

 

Előzmény: Zsalu53 (7841)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 7841

Igen, igen, pont ilyen kell. :) Így a HA-MOA, Il-18, is teljessé válik, és a helikopterbe is bekerülhet a műszer. Hétfőn 18:00 körül, kedden egész nap kint leszek a parkban. A legkedvezőbb az lenne, ha csereügylet jönne létre. Van ajánlatunk bőven.

Előzmény: whoa (7840)
whoa Creative Commons License 2019.04.05 0 0 7840

Jól gondolom, hogy ez pont nem az UV-ra optimalizált verzió?

Előzmény: Zsalu53 (7839)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 7839

A harmadik, a kapitány oldali VD-10k magasságmérő. Ha sikerülne találni egy UV-s típust, akkor innen lehetne pótolni a Mi-2 helikopter hiányzó műszerét. Szóval egy UV-s VD-10 érkezése lenne az ideális.

Előzmény: Mandras61 (7804)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 7838

Sajnos, napok óta hívom, de csak üzenetrögzítő van. Arra mondtam bemutatkozó szöveget is, de még nem jött válasz. :(

Előzmény: szőrmók (7828)
whoa Creative Commons License 2019.04.03 0 0 7837

Mit tesz egy kis UV ledes megvilagitas :)

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.03 0 1 7836

Idén ismét.

Részletek itt:

http://www.goldtimer.hu/index.html

 

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7835

Maradjunk annyiban, hogy már nem a PT konverterek látják el a táplálást.

Előzmény: whoa (7834)
whoa Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7834

A Delfinben miről kapja a műszer a 3x36V AC-t tápfeszültséget? PT-125 vagy PT-200 konverter van beépítve netán?

Előzmény: Zsalu53 (7832)
whoa Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7833

Ismét köszönöm a nagyszerű leírást!

Az elmúlt fél évben bújtam jó pár orosz fórumot, ahonnan sikerült szerezni "gyári" leírást és bekötési rajzokat mind az ADG-1 és az AGB-3 műszerekhez egyaránt. Pont az AGB-3 doksijában láttam, hogy az AGD-1-en kívül még mennyi más eszközzel összehozható.

Amúgy donor/alkatrészként felhasznált AGB-3K műszerből megmaradt horizontvásznat mozgató váltóarámú szervomotort és a hozzá tartozó szelszint már sikerült működésre bírni az összeépített műszer (ami a videóban is van) dőlés szelszin kimenetével és egy kicsit modernebb műveleti erősítős elektronikával :)

Előzmény: Mandras61 (7831)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7832

Dolgozom, hivatalosan olyan repülőgépen, amin egy 458-as jeladó, és két AGD-1 követő indikátor van. Gondolom a helyszűke miatt.

Előzmény: Mandras61 (7831)
Mandras61 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7831

Ha sikerül begyűjtened egy AGD-1-es műhorizontot, akkor nem kell feltétlenül a nagyméretű 458-as adót is beszerezned hozzá, mert a már meglévő AGB-3-ról is meg lehet működtetni. Egyforma bekötésűek a csatlakozóik, pontról pontra át lehet kötni. Ekkor az AGB-3 lesz a távadó a dőlési és bólintási szelszin adóival, az AGD-1 meg a vevő. Ahogyan mozgatod az AGB-3-at, úgy jelez az AGD-1 is dőlés és bólintás szerint, mert leköveti az AGB-3-at.

 

Ezt a bekötési lehetőséget repülőgépen nem szokták alkalmazni - én legalábbis nem ismerek ilyen repülőgépet  -, mert ha meghibásodás miatt az AGB-3 téves dőlést vagy bólintást jelezne, akkor az AGD-1-en is a téves jelzések lennének láthatók. Ekkor a pilóták két egyformán hibásan mutató műhorizontot látnának, ami nem egészséges. Ezért mindegyik AGD-1-hez önálló 458-as adót szoktak készletezni.

 

Viszont az Il-62-esen van egy ehhez hasonló bekötés, mert ott a tartalék AGB-3-as műhorizont működteti a parancsnok pilóta előtti UUT ismétlő műszert, amelyen nagy felbontásban lehet figyelemmel kísérni a bólintási szöget -4,5 foktól +12 fokig. (Az Il-62-esen ezt fontosnak ítélték, mert viszonylag kicsi a bólintási szög megengedett tartománya a szárny sajátosságai miatt: kétféle szárnyprofil, nincs orr-segédszárny.)

 

A Malév-festésű, HA-LIA lajstromjelű Il-62M-en is üzemelt az AGB-3K a már említett két Jak-40-esen kívül.

Előzmény: whoa (7816)
Mandras61 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7830

A folyadékos kapcsolók típusa DZsM-9B, ha esetleg szeretnéd beszerezni az AGB-3-ba.

Előzmény: whoa (7827)
schlumberger Creative Commons License 2019.03.30 0 0 7829

Köszönöm, választ küldtem.

Előzmény: szőrmók (7828)
szőrmók Creative Commons License 2019.03.29 0 0 7828

Zsalu és schlumberger! Küldtem a számot mailban.

whoa Creative Commons License 2019.03.29 0 0 7827

Köszönöm! Ahhoz képest, hogy egy hónapja még volt szó szerint egy "vödörnyi alkatrész" a két műszerből, kicsit szkeptikus voltam, hogy egyszer összeáll egy működő példány. Egyedüli dolog, amit nem tudtam helyreállítani, az a tengelykorrekciós nyomatékmotorok GM-9B higanykapcsolói. Ezek egyik műszerben se voltak benne, így a motor tekercsek fixen be lettek kötve olyan állapotba, mintha a giro tengelye állandóan tökéletesen függőleges állapotban állna.

 

Esetleges bemutatóhoz van itthon az AGB-3K-n kívül működőképes AGK-47B, GPK-48 és LUN1202 műszerek. Ezeket lehetne folyamatosan üzemeltetni.

 

 

Előzmény: Zsalu53 (7820)
schlumberger Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7826

Igen, ő az! Szőrmók küldd el nekem is légy szíves! A gombakkuk miatt, bár már folyamatban van talán egy másik beszerzés, de már hetek óta nincs visszajelzés.

Előzmény: Zsalu53 (7825)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7825

Ő az, akire vadászunk? Aki Budaörsön a piacon pokrócról árul? Ha igen, akkor érdekel.

Előzmény: szőrmók (7823)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.28 0 1 7824

Itt lehet értesülni a repülésekről.

http://li-2.hu/

http://www.goldtimer.hu/

Ma raktuk be a kerekeket a helyükre. Hamarosan a motor is visszakapja újrafestett burkolatát.

Előzmény: Utas2 (7821)
szőrmók Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7823

Uraim! Megvan az időnként ACSSZ órát is árulo eladó száma.Aki kéri emilben elküldöm.A kifogástalan állapotuak 15 -20 közötti áron vannak ,a csunyábbak olcsobbak. szőrmók.

Mandras61 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7822

A műszered katonai helikopteren lehetett egykor (Mi-8, Mi-17). AGB-3K típusú műhorizontok magyar polgári utasszállító gépen csak a HA-LJF és a HA-LJG lajstromjelű Jak-40-esen voltak, gépenként 3 db, mert azokon, a többi Jak-40-estől eltérően, nem volt Flight Director (a Privod-AN), amely rendszer működéséhez utasításadó mutatók is kellenének.

Előzmény: whoa (7818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!