A LUN típusjel a csehszlovák gyártmányokon van. A L-29 Delfin LUN 1325-ös műszert használ, de az %-ban mér. A tartományt nézve, 3500 a vége, dugattyúsban kell keresgélni.
Igen, igen, pont ilyen kell. :) Így a HA-MOA, Il-18, is teljessé válik, és a helikopterbe is bekerülhet a műszer. Hétfőn 18:00 körül, kedden egész nap kint leszek a parkban. A legkedvezőbb az lenne, ha csereügylet jönne létre. Van ajánlatunk bőven.
A harmadik, a kapitány oldali VD-10k magasságmérő. Ha sikerülne találni egy UV-s típust, akkor innen lehetne pótolni a Mi-2 helikopter hiányzó műszerét. Szóval egy UV-s VD-10 érkezése lenne az ideális.
Az elmúlt fél évben bújtam jó pár orosz fórumot, ahonnan sikerült szerezni "gyári" leírást és bekötési rajzokat mind az ADG-1 és az AGB-3 műszerekhez egyaránt. Pont az AGB-3 doksijában láttam, hogy az AGD-1-en kívül még mennyi más eszközzel összehozható.
Amúgy donor/alkatrészként felhasznált AGB-3K műszerből megmaradt horizontvásznat mozgató váltóarámú szervomotort és a hozzá tartozó szelszint már sikerült működésre bírni az összeépített műszer (ami a videóban is van) dőlés szelszin kimenetével és egy kicsit modernebb műveleti erősítős elektronikával :)
Ha sikerül begyűjtened egy AGD-1-es műhorizontot, akkor nem kell feltétlenül a nagyméretű 458-as adót is beszerezned hozzá, mert a már meglévő AGB-3-ról is meg lehet működtetni. Egyforma bekötésűek a csatlakozóik, pontról pontra át lehet kötni. Ekkor az AGB-3 lesz a távadó a dőlési és bólintási szelszin adóival, az AGD-1 meg a vevő. Ahogyan mozgatod az AGB-3-at, úgy jelez az AGD-1 is dőlés és bólintás szerint, mert leköveti az AGB-3-at.
Ezt a bekötési lehetőséget repülőgépen nem szokták alkalmazni - én legalábbis nem ismerek ilyen repülőgépet -, mert ha meghibásodás miatt az AGB-3 téves dőlést vagy bólintást jelezne, akkor az AGD-1-en is a téves jelzések lennének láthatók. Ekkor a pilóták két egyformán hibásan mutató műhorizontot látnának, ami nem egészséges. Ezért mindegyik AGD-1-hez önálló 458-as adót szoktak készletezni.
Viszont az Il-62-esen van egy ehhez hasonló bekötés, mert ott a tartalék AGB-3-as műhorizont működteti a parancsnok pilóta előtti UUT ismétlő műszert, amelyen nagy felbontásban lehet figyelemmel kísérni a bólintási szöget -4,5 foktól +12 fokig. (Az Il-62-esen ezt fontosnak ítélték, mert viszonylag kicsi a bólintási szög megengedett tartománya a szárny sajátosságai miatt: kétféle szárnyprofil, nincs orr-segédszárny.)
A Malév-festésű, HA-LIA lajstromjelű Il-62M-en is üzemelt az AGB-3K a már említett két Jak-40-esen kívül.
Köszönöm! Ahhoz képest, hogy egy hónapja még volt szó szerint egy "vödörnyi alkatrész" a két műszerből, kicsit szkeptikus voltam, hogy egyszer összeáll egy működő példány. Egyedüli dolog, amit nem tudtam helyreállítani, az a tengelykorrekciós nyomatékmotorok GM-9B higanykapcsolói. Ezek egyik műszerben se voltak benne, így a motor tekercsek fixen be lettek kötve olyan állapotba, mintha a giro tengelye állandóan tökéletesen függőleges állapotban állna.
Esetleges bemutatóhoz van itthon az AGB-3K-n kívül működőképes AGK-47B, GPK-48 és LUN1202 műszerek. Ezeket lehetne folyamatosan üzemeltetni.
Igen, ő az! Szőrmók küldd el nekem is légy szíves! A gombakkuk miatt, bár már folyamatban van talán egy másik beszerzés, de már hetek óta nincs visszajelzés.
Uraim! Megvan az időnként ACSSZ órát is árulo eladó száma.Aki kéri emilben elküldöm.A kifogástalan állapotuak 15 -20 közötti áron vannak ,a csunyábbak olcsobbak. szőrmók.
A műszered katonai helikopteren lehetett egykor (Mi-8, Mi-17). AGB-3K típusú műhorizontok magyar polgári utasszállító gépen csak a HA-LJF és a HA-LJG lajstromjelű Jak-40-esen voltak, gépenként 3 db, mert azokon, a többi Jak-40-estől eltérően, nem volt Flight Director (a Privod-AN), amely rendszer működéséhez utasításadó mutatók is kellenének.