Legyen ez a topik a Minolta/Sony felhasználók közössége. Ide várunk minden olyan hozzászólást, amely Minolta hagyományokon nyugvó fotóeszközzel kapcsolatos. Beszélgetések, viták és közös problémák.
Igen, tudom, hogy elvileg így van, de amióta volt a kezemben egy Minolta 300 f4, ami nem ment az LA-EA4-el, azóta elbizonytalanodtam, hogy vajon minden obira igaz-e ez. És emiatt tartok tőle, hogy ebayen megrendeljek egy drága obit.
A sima "csavaros" AF obik csak LAEA4 adapterrel mennek. A LAEA3 csak az SSM belső motoros AF lencsékkel megy. A blende állítás mindegyik kombinációban működik.
Kiegészítem azzal, hogy a Minolta 85/1,4 objektívemet manuális módban használhatom a LEA3 segítségével. Még csak egy-két képet készítettem így. Ha lesz rá időm, megpróbálom összehangolni a vázzal, amennyiben felismeri az objektívet ezzel az adapterrel.
Sziasztok, ha már ez a téma úgy is: van esetleg valakinek tapasztalata, hogy a Minolta fix telék (konkrétan ez a kettő érdekel: Minolta 300 2.8, Minolta 600 f4), működnek-e LA-EA4 (vagy a 3-assal) adapterrel E bajonetten? Ha igen, minden működik? Volt szerencsém korábban egy 300 f4-et sima A7-en a 4-es adapterrel, de nem ismerte fel az obit. Próbálta bárki ezt a 2 obit? Neten se találok erről infót. Köszi!
Teljesen egyet értek..(pontosabban örülök, hogy a nálam tapasztaltabb is ezen a véleményen van). Ha egyszer jobban fut a szekér és át tudok nyergelni A7-ra, akkor én is adapterezni fogok, bízva, hogy befut baráti árú..:) A-Mountos objektív. Másik út a Pentax, arra is van sok mindenek, de iszonyat hangos, így csak zajos eseményen alternatíva. (Csembalonál csak e-zárral lehet dolgozni, illetve kis trükk alkalmazásával SLT-zárral. (A fenébe, vonz a színházak világa...:) )
Sajnos láthatóan bekövetkezett a SAL bajonettes cuccok túlkínálata. A régi rendszer vázainak helyzete egyre rosszabb eladási érték szerint (habár a tudásuk ma is jó!), náluk sajnos nagy az áresés. Viszont a SAL objektívek LEA adapterrel jól használhatóak az új rendszerben is.
Pár hónapja eladtam egy garanciális A99 II-t, vettem A7 III-t meg SEL 24-105/4-t. Ezek együtt tökéletes utazókészletként dolgoznak, de még a színházi fotózásra is kifogástalan a minőségük. A meglévő Sony SAL objektíveimet nem fogom eladni letaposott áron, mert csak arcátlanul sok pénzért kapnám meg ugyanazokat SEL kivitelben.
Túrok a winchestereimen, találtam további színházi képeket (az eredetieket is keresem). Ez már régen volt, azóta talán fejlődtem, no, nem eszközileg. A58, jpeg, 55-200 kitobi KISMÉRETŰ KÉPEK.
Fent vannak a lencséim az ebay-en is. Hihetetlen, mennyire nem megy az A bajonettes piac. A Canon lencsém 2 nap alatt elment árában, ezeket meg nem győzöm leárazni.
A 35 1.4-re olyan vicces ajánlatok jönnek, hogy 350 font, meg 370. Pláne hogy van jópár eladó, ami 500-900 font között mozog. nem elég hogy én adom a legolcsóbban, ráadásul még majd másfél év garanciával. Felbőszítenek megtartom. :)
Az 1,4-et sose próbáltam, Lenan-nak volt akitől az A850-est vettem, talán még ő mondta hogy igazából csak fényerőben jobb az 1,4 hiába G. Akkor még jó ára volt a 2/35-nek is és nem volt könnyű vevőt találni.
A feleség most nagyon figyel, ezért kellet nekem az A99 vázhoz futópadot és két gyerebiciklit is vennem; agglegényként vehettem volna akár A99II-t is ennyiért :D
Kerek 300€ amivel szemezek és sztem alkuképes, itt van 65 km-re tőlem... Vakarom is a fejem rendesen...
Ha esetleg írsz nekem egy lélektani határ árat, megnézem mit tehetek. Persze ha a feleség nem figyel oda. Nálam is ez megy, 4 darabos filmes CINE lencse sort néztem ki, darabja 8-900 font, nem győzöm úgy böngészni a netet, hogy ne lesne, mit pakolok a kosárba. :) Ahogy nézem egy MAF 35 F2 se érne haza vámmal, áfával 280-320 fontnál olcsóbban. Az is kb 110e. Ez a Sony lencse, pláne hogy még garanciális, szerintem jó vétel.
Node nem akarom ennyire rábeszélni senkire sem, csak hátha. :)
Szia, igen, igazad van a mélységélességgel, de a nagyobb lencse képes több fényt begyűjteni - cserébe drágább és nehezebb :-) A Sigma 100-300/4-re gondoltam (Nekem ez van: https://www.dyxum.com/lenses/Sigma-100-300mm-AF-F4-EX-IF_lens144.html) és az nagyon jó, még 300-on is. Meg jó nagy és jó nehéz :-) A zajosodás az meg nekem néha érthetetlen, szerintem főleg az egyszínű de strukturált felületeknél (őz oldala például) katasztrofális az A77-nél is, az ISO 1600 felejtős. Furcsa, de mintha megerősítenéd a tapasztalatomat viszont, hogy auto ISO mellett kevésbé rémes mint ha manuálisan állítok egy fix ISO-t, de erre nincs tudományos magyarázat. Iletve a felhasználásunk is más, de nekem nagyon feltűnő némelyik régi obi lágy képe és a vignettálás is döbbenet nyitott rekeszen régebbi obikon... Én egy makróobi leképezésére vágynék egy 300-800/2.8-nál, lehet DO is, hogy könnyebb legyen cipelni és ne legyen több mint 2 kg :-) de hát április 1 van...
Az itteni képeim egy kivételével Minolta Beercan-al készültek, filléres áron. A 100-300-as Minoltát a Sony saját nevén is gyártotta, sokkal magasabb áron. Ez sem csúcs, de vége igencsak lágyul, max 90%-ig érdemes kimenni vele.
Mind jó, de némelyik kicsit jobb - nekem eddig bejöttek a Dyxum-os értékelések.
Az olcsóbbak leginkább lágy képpel maradnak el a drágábbak mögött nyitott rekesznél, az meg hogy csavarhúzós vagy SSM/USM meg már pénztárca/igény kérdése. Sose tedd meg viszont azt, hogy összehasonlítod a képüket egy 100-as makróéval mert sírva fakadsz mint én :-)
APS-C-n is jól használható gyújtótáv, nem nagyon lehet melléfogni!
Nagyon zajosodik, ha hosszú a zársebesség. Nagyon rövidet használok (1/320), inkább magasabb ISO-val (3200, 6400). A táncosok miatt kell is. Érdemes kipróbálni a saját vázas zajcsökkentést. A raw-ból eddig még nem hoztam ki jobbat, bár nem vagyok benne annyira járatos. (Sámán.....Benyovszky-táncszínházi előadás)
Köszi szépen! meglátjuk, hogy hogy alakul ez a félév anyagilag, talán bővülhetek. Az adott képnek van világosabb változata (az az eredeti) én húztam sötétebbre, mert éjszaka játszódik....ISO 6400, de lehet, hogy jobb lett volna ISO 12600, rövidebb záridővel. Egyébként sima jpg mindegyik, raw kellett volna, de volt, hogy a kártya lefagyasztotta a vázat.