Találtam valakit aki vállalná a munkát, ő cement+mész+folyami homok + valamennyi fagyálló flexiibilis keverékkel dolgozna és ugyanez lenne a fúga is.
Tudom mindeki esküszik a saját módszerére, de nyugtassatok meg ez is működhet.... De ha ez totál bukta akkor meg riasszatok rám inkább.
Anno egy barátom úgy rakta kőfalat, hogy a vízbekeverte a cementet és az keverte a finom sóderra. Szóltam neki ezt nem így szoktuk; szárazon keverjük az anyagot aztán jön a víz, de ő csak folytatta..egész jó kis kőfalatat rakott össze és lassan 10 éve áll gond nélkül.
30 éve létezett ugyan a kettépattintós klinker, de a már lerakott rész másképp néz ki. A 30 évvel ezelőtti pattintós ugyanolyan volt, mint amit mintának fotóztál.
Csemperagasztót és hozzá való fugázót nem mernék használni, mert az lehet, hogy ízléstelenül nézne ki a klinkerrel, és szerintem nem olyan erős, mint a mischung. Viszont amilyen könnyű a csemperagasztóval dolgozni, annál is nehezebb a mischunggal. Az nagyon más, mint egy falazóhabarcs. A helyedben burkolót keresnék, aki dolgozott mischunggal.
Lemaradt: Rohadtul tetszik egy a duzzasztott agyagkavics dolog, de őrült ára van, és mivel társasházról van szó, nehezen oldanám meg az ömlesztett forma leborítását, felcipelését. A zsákos pedig még drágább.
készits egy cementes habarcsot, tisztán cementtel, 2 rész homok 1 rész cement, minnél kevesebb vízzel és teljesen töltsd ki a belsejét a tégláknak, ezzel ragaszd, de kell egy jó tapadóhid is (pl. Mapei Eco Prim Grip- két rétegbe). A betonfelületet 6mm-es fogas fésűvel két irányba be kell húzni a habarccsal.
Kb. 15mm fugákkal szereld, 15-ös fugakereszt létezik (de van 13-as PVC cső is, az jobb, mert tartja a sort), és a fugázáshoz vegyél klinkernek való fugázó maltert, amit földnedvesen kell beletömni a fugákba- olvasd el a zsákon a keverési arányt, a fugázómatereknál ez nagyon fontos. Vigyázz arra, hogy a réseket tökéletesen tölds ki. Aztán egy kis kanál alakú spaklival (ha nem kapsz lehet egyet késziteni egy vékonyabb spakliból- ami nem acélos), húzd el a fugákat, hogy 2mm legyen a lejjebb mind a téglák síkja.
A fugamaltert azonnal töröld le a téglákról síkjáról, mert ha ráköt, akkor nem lehet lekaparni- magyarán tisztán kell dolgozni a fugázásnál. Várj egy jó hetet a ragasztás és fugázás között, addig burkold le fóliával, hogy ne kapjon vizet, de ha jó idő van, akkor vedd le a fóliát.
Kisméretű mezőtúri klinkertéglával szeretném a teraszom betonpadlóját burkolni. (Ez az a típus amit szét kell koppintani és 2 db u alakú elem lesz. Ekkor mérete 12 x 6,5 x 3 cm lesz. Hagyományosan falat, lábazatot burkoltak vele. )
Mivel javasoljátok (ha mischung miből mennyi kell, ha csemperagasztó melyik típus) a lerakást és a fugázást? Milyen vastagon legyen alatta az anyag?
Amúgy a terasz első fele ezzel lett még az előző tulaj által sok (kb. 30) éve burkolva. Oldalról eső veri és fagy is éri de semmi baja. Olyan mintha erősen cementes mischungba lett volna rakva.
A lépésállóval nekem sem volt gondom (80 bála Masterplast) és a homlokzatival sem 20cm-s Austroterm Grafit reflex, ezek mind pontos és tényleg jó volt rakni. Ezért voltam pipa amikor a drága XPS-t kellett legóznom... Az XPS-nek a nagyja URSA volt, de a másik két márkára nem emlékszem :( az Austroterm sokkal drágább volt és csak rendelésre hozták volna, de úgy voltam vele, a föld alá jó lesz.
Annyit tudok mondani, hogy ne legyen rá szükség, hogy élesben teszteld. :-/ Nekem is az van, de a múltkor volt kint a kárszakértő két beázásnál. Felmért, kalkulált, stb. Eredméynként kijött, hogy a helyreállítási költség 83 000 Ft. Ebből a téríthető maximum 50 000,- Ennyi. Tudják, hogy 33 000 Ft-ért senki nem áll neki jogászkodni, különben is, ebben ők a jobbak. Úgyhogy kihozom 50-ből számla nélkül, oszt' sanyi.
2 éve fejeztem be az építkezést, nálam mindenhol austrotherm szigetelés van, és meglepődtem milyen pontosak mindegyik anyagban illetve méretben. (lépésálló, grafitos ,xps).
Nem volt közöttük 1mm eltérés, öröm volt rakni a falra pl.
A válaszod hangnemét inkább nem jellemzem, nem ismersz...
Igazad van, nem írtam a különbség mértékét, de nem mm-ekről van szó hanem csúnyán cm-kről és nem 1-2, volt hogy nyomás hibás volt a bálában (3-4cm mélyen 5-10 cm hosszan benyomódás). Ezeket nem nevezném szabványon belüli értékeknek, de mivel föld alá ment a nagyja és 18-20 cm vastagságban pont le sz@rtam, hogy cserélgessem a tüzépen és mivel az összes méretpontatlan volt ami a derékszöget illeti, nem tartottam értelmét a reklamálásnak, ja a hossz tekintetében ~3 cm-t közelítették az eltérések. Hidd el nem volt vicces körberakni a ház alját ilyen drága sz@rral...
Sziasztok. Új építésű házat tervezünk, és gondolva a jövőre, előkészíteném elektromosság szempontjából a terepet pl. egy elektromos autó töltőre, vagy esetleg egy szaunára.
Ezek nagy fogyasztók, érdemes ezért a háromfázisú elektromos csatlakozás kiépítésére már az építkezéskor? Vagy mik ennek a részletei?
Kérhet a kivitelező erre valamilyen felárat, vagy ezt az elektromos műveknél kell bejelenteni, velük kell valamit leegyeztetni? Mi ennek a menete?
Napelemben is gondolkodunk, annak és az inverternek mindenképp előkészítjük a terepet a tetőtérben, stb... Hogy ne utólag kelljen fúrni vésni...
Van benne valami. A biztosítók sokat ígérnek, de mindig csak keveset fizetnek.
Van egy műpala tetőm. Ezzel az a rizikó, hogy a vihart ugyan bírja , de a jégverést kevésbé.
Évente megkörnyékeznek a jobb és jobb ajánlatukkal. Nagyából kettőévente reagálok.
A nem létező aranyaimat féltik, meg hogy elvisz az árvíz... a hegyen.
Aztán amikor arról van szó ,hogy a szerződést átnézzük és én is némi kiegészítést tennék belé, vagy mondjuk utólag a végére anélkül , hogy átgondolnák kategorikusan elutasítják.
pedig az nagyon eccerű lenne.
Ha összetöri a vihar a tetőmet a helyre állítást fizetik.... függetlenül a szélsebességtől. Montam a kisasszonynak gondolja felmegyek a tetőmre és kalapáccsal összetőröm a tetőmet.
A másik : ha villamos tűz keletkezik akkor függetlenül, hogy miért fizetnek. Van vagy 35 doboz a házban, nyilván valamelyik nem a legkorszerűbb, hogy melyik nem tudható.
A lényeg nekik a naiv kuncsaft.
Más a nagy bankok amelyek komoly gépkocsi flottával rendelkeznek a kocsikra csak a kötelezőt kötik. caskót nem, mert 15 kocsi felett nem éri meg nekik.
Vannak pénzintézetek amelyek bőven több száz autóval rendelkeznek... a kollégák gyakran törik az autókat...caskó még sincs.
Nagyon jó dolog a biztosítás... a lelkiismeret megnyugtatására.... a naivaknak.
Igen, de -szerintem- nem a teljes cserét, mert ahogy Sörnyű olvtárs is mondta, valamibe bele fognak kötni. A legegyszerűbb, hogy azt mondják, hogy a szerkezet már öreg volt, ezért nem bjrta a terhelést, ezért a cserép le, megerősítés, cserép vissza műveleteket fizetik, de újraépítást új anyaggal már nem, mert az "értéknövekedés" lenne. Kábé, mint az autónál, ahol a pár évesnél idősebb elemeket "avultatják", mint ha ettől az autód többet érne. (Azt meg végképp sosem értem, hogy egy műanyag lökhárítón mi avul?)
A kiszedés mellett szól az agresszív tulajdonsága mellett az is, hogy nem tudhatod, hogy nem-e sugárzik? Olvass utána, bizonyos szenek eltüzelése után, a salakban jelentősen feldúsulhat a sugárzóanyag, Radonnal terheli a lakás levegőjét, aminek tüdőrák lehet a következménye. Ha berohadt benne az előző aljzat, be is lehet dohosodva. A száraz perlit is lehet alternatívája a homoknak, hő-, és hangszigetel is.
Hát meglepő. Nekem padló alá kellett, nagyon korlátozott volt a rendelkezésre álló hely, ezért olyant akartam, amiről elhiszem, hogy a ráírt hővezetési tényező valós.
Vajon a topic olvasói közül másoknak is voltak ilyen problémái a méretpontatlanságok miatt?
XPS-ből a legolcsóbbat vedd, ha még nem tetted. Nálunk 3 márka is van beépítve (nevesebbek is) 5; 8 és 10 cm vastagságokban, mind vállalhatatlanul méretpontatlan, nagyon durván :( hát nem ezt várná az ember egy nagyon drága építőelemtől.
A márkaválaszték nem szokott bőséges lenni. Volt, hogy sima XPS-ből nem kaptam a legismertebb márkát, vagy legalább más olyan nevet, aminek ellenőrizhetőnek gondoltam az adatait.