Így tok felesleges azon lovagolni hogy mennyibe került az MEB kifejlesztése, mert simán lehet hogy ugyan kétmilliárdot kellett kiadni érte, de megspórol a VW-nek húszmilliárdot.
A plattform az egy tervezési szabályrendszer, ami azt rögzíti hogy milyen alapelvek, külső-belső méretek egyéb fizikai és logikai korlátok érvényesek egy új modell tervezésénél. A célja pedig az hogy a különféle modellek a lehető legkevesebb gyártási variációt generálják ( alkatrészek, gyártási metodusok, szerviz háttér, stb) úgy, hogy a vásárlók számára mégis külön modellekként legyenek azonosíthatóak.
Ez egy baromi összetett és komplex rendszer. És nem olcsó megcsinálni, de ha egyszer kész van és jól működik, akkor a többszörösét hozza vissza a gyártási költségek megspórolásával.
Így tok felesleges azon lovagolni hogy mennyibe került az MEB kifejlesztése, mert simán lehet hogy ugyan kétmilliárdot kellett kiadni érte, de megspórol a VW-nek húszmilliárdot.
Namost a plattformstratégiában a világon a VW a legjobb, nem érdemes fikázni őket.
- Szabad piaci körülmenyek között a nem flexibilis forrasok ertelmetlenekke valnak.
- Ha FELESLEGBEN van megujulo, akkor nem kell eltekozolni, hanem a hö ertke is kb. 4 cent kWh-kent, tehat "barhol" lehet vele akar füteni is. Ha egy höpumpa hasznalja, akkor 3-4 kWh hö is keletkezhet 1 kWhe-böl.
- A prognosztizalt megujulo termelest ugy lehet garantalni, hogy pl. egy e-motorral meghajtunk es forgatunk egy gazturbinat. Egy többszaz MW-os turbina pörgetese megoldhato egy villanymozdony motorjaval (1000-1500 LE), amit 1 db szelkelep üzemben tud tartani ... es (2%-os pontossagu nehany oras elörejelzes eseten kiszabalyozhat 5-6 GW szel/nap megtermelt energiat is ... amit ~10 GWp forras termel ...
- Ha a fölös megujuloval vizet bontunk, a hidrogent a gazhalozatban nehany nap alatt elhasznaltatjuk, akkor a "junk-megujulot" 70-80%-os hatasfokkal alakitottuk metanna (ill. nem hasznaltuk el a metant, hanem helyette hidrogenes metangazzal föztünk).
- A fosszilis erömüvek üzemeltetöi vert pisalnak majd, mert 4 centes aron a termelesük csak veszteseges lehet (plane Pax2 eseteben). Plane akkor, ha a CO2 quota normalis szintre all be.
- Az utobbi harom napban a megujulok aranya 68-70% volt. Igy nez ki, amikor a fosszilisek eltünedeznek. Ilyen napok valszeg 2030 körül lesznek altalanosak. Most "kivetelkeppen" nehany napon keresztül (egy frontatvonulas kereteben) lehet "elvezni".
Neked a leghalványabb fogalmad sincs sem az autókrol sem az autoiparrol.
Pár napja még teljesen meg voltál győződve arról hogy a plattform az a padlólemez és egy darab vas kifejlesztésére fizetett a VW kétmilliárdot.
Totálisan sötét vagy ami nem lenne baj, de ettől függetlenül osztod az észt.
A megújulók zéró költségig tudnak lemenni, tehát zéró költség ajánlatokkal indulhatnak a liciten.
Ja... amit akár 5 percig tudnak is tartani.
Ezen kívül még a must run erőművek is kénytelen kelletlen akár negatív áron is kényszerülnek a fölösleg energiájuk értékesítésére.
Nem-nem...
Márpedig az árambróker át fogja venni Paks áramát napközben is rendes áron, ugyanis nem fog kapni éjszakait sem. Aztán rohangálhat az éjszakai napelemesekhez villanyért hajnal 2-kor.:-)
Aztán a bróker keres vevőt a nappali villanyra és ha kifejlesztik pl. a földalatti H2 tárolást, akkor találni is fog. Addig meg a napelemes feldughatja a villanyát akár mínuszos áron is, mert a végén a bróker fog még mínuszosabb árat adni, igaz, az éjszakai fog 5-szörösbe kerülni, köszönhetően a napelemeknek.
Így van. Ezért értelmetlen a kérdés: mi lesz ha nem süt a nap és nem fúj a szél.
Annál fontosabb viszont mi lesz amikor süt a nap és fúj a szél?
Azt az esetet vizsgáljuk, amikor a két megújulótermelő a diszkrimináció mentes árampiacon egyenlő eséllyel licitál a felhívásokra, tehát már nincs kötelező átvétel, fix ár, stb.
Sokféle erőmű (portfólió) van rendszerben, sokféle tulajdonsággal, üzemanyaggal, tehát különböző szempontok szerint lehet csoportosítani is. Az egyik szempont a flexibilitás... mondjuk vezérelhetőség. Ezt is lehet teljesítmény, le és felszabályozási sebesség, gyakoriság, stb. szerint csoportosítani.
Nem mindegy képes-e blackstartrerként önmaga elindulni és az sem, szükség esetén le tud-e állni, vagy must run erőműként jelenik meg a piacon.
Tehát az áramtőzsde a helyszíne az árampiacnak, ahol kizárólag az árak szerint rendezik sorba a vételi és eladási szándékokat. Ebben a rendszerben az kerül előnybe aki rugalmasan lépes reagálni a változásokra és aki a legalacsonyabb közvetlen költséggel tud termelni.
A megújulók zéró költségig tudnak lemenni, tehát zéró költség ajánlatokkal indulhatnak a liciten. Ezen kívül még a must run erőművek is kénytelen kelletlen akár negatív áron is kényszerülnek a fölösleg energiájuk értékesítésére.
Ebben a rendszerben tehát amikor termelnek a megújulók, kiszorítják a piacról a többi erőművet. Azok lesznek képesek ezt túlélni, amelyek "hozzá vannak szokva", képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci igényekhez.
Te miről beszélsz, be vannak pánikolva, hogy nem tudnak majd nyereségesen EV-t gyártani, ezért házalnak a platformukkal. Az Audi e-Tronból 600 ezret kellene eladniuk, a nullszaldóhoz, ez esélytelen.
"....csak a katonáskodó parasztból már problémásabb akkora erőt koncentrálni, gondolom ezért lett az már kreatívabb és a nagy létszámú gyalogság összehangolt mozgatását átvette az egyéni teljesítmény"
Masreszrol meg a polgarhaboruk ugy ertek veget, hogy hivtak valami idegen martalocsereget akiknek ott volt a koncentralt fegyveres ero (hogy ezek gotok, torokok, keresztes lovagok, szerbek voltak az majdnem mindegy) es a gyoztesnek egy valamivel kisebb birodalom felett uralkodott. Szoval ez a megoldas se valt be igazan. :-)
Ja... végül is belenyomtak 50 évet az önhordó karosszériák fejlesztésébe és az EV viszont sokkal inkább alvázas megközelítést igényel. Itt is nehéz átállniuk agyilag, nem csak a hajtásláncban.
A VW elszámolta magát a hülyék, úgy áltak neki EV MEB platform tervezéshez, mint az ICE platformjukhoz, most meg házalnak vele, hogy használja már más is, mert soha az életben nem fog nekik megtérülni.
....csak a katonáskodó parasztból már problémásabb akkora erőt koncentrálni, gondolom ezért lett az már kreatívabb és a nagy létszámú gyalogság összehangolt mozgatását átvette az egyéni teljesítmény, a lockheed vs. mikoljan korabeli megfelelője. (-: ha jól tudom a bizánci hadsereg már inkább olyan perzsa féle, pikkely páncélos, íjjal is felszerelt lovas, ami jellemző.
aha....nem tudom jól gondolkodok e, de a pénzt azért lehetett higítani mert a rabszolgák növekedő száma biztosította a fedezetet rá úgy mint a dollárnak az olaj növekedő termelése. Az egyiknek tehát izom energia másiknak ennek most a fosszílis energia az alapja.