Igen lesz hidrováltó. Úgy gondoltad, hogy kazán - radiátoros kör - hidrováltó - padlófűtési kör? Vagy kazán - hidrováltó - egy osztó, gyűjő -és arról lecsatlakozva egy radiátoros kör ill. egy padlófűtési kör?
Attól függ melyik a jó neked, hogy lesz-e hidroválltó. Ha igen, a danfossos kiesik, bár célszerű lenne, hogy legyen, mert így telljesen függetlenül tudnád üzemeltetni a két kört egymástól. A Danfossosnál mennie kell a radiátoros körnek is, hogy kapjon vizet.
Továbbá a visszacsapó téma:
Ezen a képen egy befecskendező kapcsolású keverő látható, itt a bypassban nincs visszacsapó. Danfossék nem hülyék, hogy tesznek bele, de Csollákék sem hülyék, hogy nem tesznek, mert elhagyható, padlófűtésnél nem indokolt.
A rendszer vegyes lesz (radiátor + padlófűtés) ebben az esetben a 2. kapcsolás javasolt? http://heating.danfoss.com/PCMPDF/VBSPF247_Sep2014_lores.pdf Igazából csak azért kérdeztem ezeket melyik kapcsolás jobb egy ilyen rendszerben, mert a "Danfoss" által leírtak alapján, nem javasolják a háromjáratú szelep. A leírtak alapján szelep kiválasztáskor vagy túl nagy lesz a szelepellenállás vagy pontatlan szabályozást kapunk. Ne haragudj, továbbra sem világos miért kell a bypass ágba a visszacsapó szelep :)
És miért kell oda visszacsapó? Ha fagyveszélyes helyen légkezelő kalorifere van így bekötve, azt megértem, de padlófűtésnél minek oda az a visszacsapó??
Mindenkinek köszi. Összegzem amit írtatok: keresnem kell egy másik szerelőt... :-)
u.i.: nem a lakásban van a kazán, hanem egy házon kívüli kazánházban. Tény, eléggé szeles, poros a környék, száll mindenféle, de akkor ennyire mégsem okozhat ez problémát.
Értem. A hőtermelő berendezés Kondenzációs gázkazán lesz, illetve a kettes számú képen miért van szükség az átkötő szakaszra visszacsapó szeleppel (a keveredés miatt) ? Köszönöm!
Egy kérdéssel fodulnék felétek, padlófűtés esetében melyik kapcsolással érdemesebb az előremenő vizét szabályozni, háromjáratú keverőszeleppel vagy egyutú szabályozó szeleppel?
A képeken látható Immergas Nike Star (3 éves) gravitációs kombi egy év alatt (karbantartástól-karbantartásig) így bekormozódik. Szerelő szerint sok piszkot szív be, és éget el ez rá a magyarázat. Szerintetek is, vagy lehet más oka is? Még két év van hátra a gariból....
Jó sok kontaktusadót említettél, abban mi számít jó márkának (a hibalehetőségek miatt igyekeznék valami megbízhatót keresni). Ha egy szivattyú índítása több ilyentől is függ egyszerre, akkor gondolom lehet 230V reléket is alkalmazni, azokból összerakni 1-1 egyszerűbb logikai kapcsolást.
A füstcsőben és a kazán kilépőben kb. mekkora hőnél kellene kapcsolni a szivattyút?
A "pufi aljába lefúvató szelep" az csak egy golyóscsap, vagy valami külön oda tervezett eszköz?
A kazánszivattyú elé a lengőt így kellene (rajzon)? Utána meg jó a rugós ami benne van, vagy lehet ott is lengő?
A szivattyú DN25, a cső 5/4, lengőből meg 6/4-eseim vannak. Ez így még elmegy, vagy keressek kisebbet?