Keresés

Részletes keresés

BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65100

De legalább már van az országban egy szerviz, akik kifejezetten az elektromos autók javításával foglalkoznak. 

Előzmény: tfe_tng (65099)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65099

hogy bizonytalanná válik a működése

 

ezt nem tudjuk egyenlore. dizelnel / benzinesnel eleg jol lehet szamolni vele, mert van rengeteg tapasztalat, de elektromosbol ritkak a 10+ eves sokszazezer km-t futott peldanyok. A tendencia latszik, de egyatalan nem biztos hogy pl a VW majd kepes lesz olyan kocsit gyartani ami ne szarna ossze magat mindenfele elektromos problemaval evente ketszer, aminek draga lesz a javitasa. (erdekuk lesz-e hogy ilyeneket gyartsanak ?)

Előzmény: kiggyo (65092)
Krinyo Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65098

20 kWh a 700+ lóerős Teslának kell 2 tonnához. Egy Ioniq elvan 110 km/h-ig 11 kWh-val/100 km...

Előzmény: Törölt nick (65090)
Krinyo Creative Commons License 2019.02.15 -1 1 65097

A múltkor kiszámoltam, hogy egy Hyundai Ioniq Electric kb. 75 ezer km alatt visszahozza egy benzineshez képest csak üzemanyagon (karbantartást nem is vettem bele) az árkülönbözetet, ha otthon tankolod, rendes, normál tarifával. Nekem ez kb. 4 év futásteljesítmény. Ráadásul a benzines 4 év alatt ugyanúgy amortizálódott... ma már simán megéri elektromost venni. Szeretném én is lecserélni a dízelt egy ilyenre, de még menjen lejjebb az ára és nőjön a hatótáv...

Előzmény: Törölt nick (65089)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65096

" Valaki meg elektromos autójáratot üzemeltet"

Ja, csak neki ott van a csereautó. Talán eljutunk oda, hogy az akku nem az autó része lesz, hanem lesz egy "akku-kút", ahol kicserélik egy tankolásnyi idő alatt. 

Előzmény: jeriko2 (65094)
jeriko2 Creative Commons License 2019.02.15 -1 1 65095

A környezetvédelem nem azon múlik, hogy elektromos autó, gázos vagy benzines. Az emberi fejekben kellene átbillenteni először azt, hogy X évente kidobjuk a cuccainkat (bútor, ruha, háztartási eszközök), és újat vásárolunk, hogy jelenleg is afelé haladunk, hogy porciónként műanyagba csomagolt levest, kávét, mosószert, vizet, szendvicset, gyümölcsöt fogyasztunk a kimért helyett és még sorolhatnám.
Amíg a reklámok, a pénz erre nevel bennünket, és választott vezetőink ezt hagyják, mert nekik is hasznuk van belőle, addig teljesen felesleges arról vitázni, melyik autó károsítja jobban a környezetet.

Előzmény: peterch (65059)
jeriko2 Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65094

A világ változik - és benne mi is.
Ma az a megszokott, hogy X naponta ellátogatunk egy benzinkútra, ahol beletöltünk Y liter fosszilis üzemanyagot az autóba. Így nevelkedtünk, ehhez szoktunk hozzá. nagyanyáink idejében még lovaskocsival jártak körbe, és vitték házhoz a szódát, sőt valahol a jeget is.
Valaki már ma elektromos rollerrel / kerékpárral jár, és nem probléma számára, hogy otthon vagy a melóhelyen feldugja a töltőre. Valaki meg elektromos autójáratot üzemeltet Los Angeles és San Diego között már több éve, és közzé tesz i a tapasztalatait: 
https://www.tesloop.com/blog/2018/7/16/tesloops-tesla-model-s-surpasses-400000-miles-643737-kilometers
https://medium.com/@futuristpaul/electric-cars-saving-real-money-or-arbitrage-opportunity-a923183222e5

Magyarázd el nekik, hogy mennyire nem éri ez meg nekik. :)
(Korábban volt egy excel-szerű táblázat, ahol dollárra pontosan vezettek minden kiadást több autójukra vonatkoztatva, és meg is lehetett nézni. A Tesla magasan vert minden más autót (van nekik benzines is), a kiadások 3/4-ét az abroncsok cseréje vitte el.) 


Előzmény: BJaca (65044)
jeriko2 Creative Commons License 2019.02.15 -1 1 65093

Mire majd probléma lesz (lenne) hogy meccs után ott lesz 300 autó, addig lesz annyi töltő és áram, hogy ne legyen probléma. Nem a mai hálózatnak kell kiszolgálnia azt az állapotot ami mondjuk 10 év múlva jön el.

Előzmény: BJaca (65040)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.15 -2 1 65092
"Mondjuk aki új autót vesz, az szerintem átlalában nem 8-10 évre veszi inkább rövidebb időre "

De miért is? Mert addigra annyi kényes dolog előjöhet ami sokba kerül, és a legfontosabb (szerintem) hogy bizonytalanná válik a működése, nem tudod mikor áll meg alattad. Nem tudod rászánni magad hogy "oké, ráköltök 1-2 millát és megint jó lesz 10 évig" mert túl komplex szerkezetek.

A villanyos ennyiből egyszerűbb, akksit cserélsz ami nagy összeg, de kiszámítható.

Egyelőre ebben nagyon ügyes a Tesla, mert folyamatosan kapsz frissítéseket is, vehetsz upgrade-ket és nem kell kidobni az autót csak mert sokat futott.
Előzmény: almacsiga (65091)
almacsiga Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65091

Mondjuk aki új autót vesz, az szerintem átlalában nem 8-10 évre veszi inkább rövidebb időre (saját példámból indulok ki). Éppen ezért szerintem annak aki mondjuk 5-6 évre vesz autót, annak gazdaságilag nem éri meg az e-autó. Főleg, hogy egy hagyományos autót megközelítő hatótávú e-autó inkább 12 millió környékén kezdődik (pl. Hyundai Kona, Kia Niro). És akkor még nem beszéltünk a töltő infrastruktúra és a töltési idő problémájáról. Ha csak városban kellene vele futkosnom, akkor a töltés nem lenne gond, mert otthon tölteném, de a városi forgalom nekem kb. csak 1/3-a a teljes futásnak. Tökéletes lenne egy plugin hibrid is, de azok is annyival drágábbak (ahogy nézegettem kb. 2 millióval), hogy megint csak túl hosszú idő alatt hoznák vissza a felárukat csak városban.

Ha egyszer megvalósul az, amit a VW igért mostanában, hogy a jövőben szeretnének dízeláron épkézláb e-autót gyártani, akkor már gazdaságilag is indokolható lesz az e-autó.

Előzmény: Törölt nick (65089)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65090

~20 kWh/100 km kell az e-autónak nagyátlagban...

 

Cirka 4 kWh/liter hozható ki a dízelből >> ~5 liter/100km lenne a soros hibrid fogyasztása első közelítésben.

Előzmény: BJaca (65088)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 -1 3 65089

Érdemes TCO-t számolni 8-10 évre és 150-200 ekm-re...

 

Nem drágább Ft/km alapon a 10 milliós e-autó üzemeltetetése-használata, mint a 4-5 milliós dízelszaré.

Sőt talán még olcsóbb is egy kicsivel.

Előzmény: peterch (65084)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65088

Az még érdekes lenne, hogy mennyit fogyasztana egy villanyhajtású autó, ha az energiát egy dízel motor szolgáltatná. Csak akad itt valaki, aki tudja, mennyit fogyaszt egy villanyautó, és ehhez az energiához mennyi gázolajra lenne szükség egy aggregátorba.

Előzmény: BJaca (65087)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65087

Nincs az a váltószerkezet, ami kibírná. Így vagy hidraulikus a hajtás, mint azt tboy1 olvtársunktól megtudtuk, vagy villanymotoros.

Előzmény: peterch (65085)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65086

Kurva rosszul hangzik, de mivel mint üzemanyag van felhasználva, így jövedéki-adó-köteles. Vagy talán a saját fáról szedett gyümölcsöt a saját magad által vásárolt pálinkafőzőben a saját magad által kifizetett gázon lefőzve nem kell fizetni?

Csak ezt nem hirdetik még egyelőre.

Előzmény: GeriSoft07 (65081)
peterch Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65085

Szia !

 

Jó kérdés .:)   Valaha tanultuk , amikor az elektromos energia elöállítása és a hálózati rendszerek kialakítása volt a suli lényege .

Előzmény: BJaca (65077)
peterch Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65084

  Szia !

 

  off.

 

  Én nem vagyok az elektromos autók ellen . Itt kezdtem erröl :65039   

  Éppen , hogy annak örülnék , ha a kis távolságokra ahogyan Te is írod , lennének kis városi kocsik , de tömegesen és elérhetö áron . Akinek nem okoz gondot egy nagy luxusautó (esetleg hybrid) mellé venni egy kis városi villanyautót akkor az szuper . Kérdezem én Töled , ma Magyarországon mekkora %-a a 10 000 000-nak , aki ezt megengedheti?  Ha egy család odáig eljut , hogy vehet egy új kocsit , akkor igyekszik az elvárásait minél jobban kiszolgáló kocsit venni , ami ma még belsöégésü motorral üzemel .  Az idö megold mindent . :) Félek , hogy a nagy álmokat a politikusok nem veszik figyelembe .:(

 

   on.

Előzmény: a8lang (65074)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65083

Milyen baleset?

 

A fúziós reaktor nem tud "atom" balesetet okozni, egyszerűen leáll .... sőt radioaktív sugárzása sincs.

Ez benne a szép.

Előzmény: BJaca (65078)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65082

A repülésnek komoly versenytársa a nagysebességű vonat... pár ezer km-ig és ez megy árammal simán.

 

Jaaa a Musk nevű tesla gyáros mintha valami hyperloop-al is játszana éppen.

 

-------------

 

Az a baj, hogy a jelent vetítitek ki a jövőre ...mindig.

Pedig ebbe a hibába már sokan belebuktak az ipari forradalom kora óta.

Előzmény: erbe (65075)
GeriSoft07 Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65081

"Gondolom a töltő kap egy mérőórát, ami rá lesz kötve egy adóra, és küldi is, mennyit tankoltál"

ja, és fizetek a napelemről betöltött áramért...

 

Előzmény: BJaca (65078)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.15 -2 0 65080

nem akar többé rezgő füstölő állandóan elromló szarral közlekedni.

 

Akkor már világos, hogy miért szaporodnak gombamódon a villanyautók.

Szar a másik.

 

Villanyossal szeretek mindenhová menni.

Akivel beszéltem a tapasztalatairól kérdezve, ugyanezt mondja.

A kis villanyautójával szeret menni ide-oda.

De nem utazik vele sehová, mert arra meg nem való.

Arra az autót használja.

Előzmény: a8lang (65074)
tboy1 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65079
Előzmény: BJaca (65077)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 0 0 65078

Már pedzegették, hogy az elektromos autó töltésére más tarifa lesz, mivel ugye jövedékadó-köteles, mint bármely üzemanyag.  Már csak a megoldásra várnak, hogy hogyan lehessen mérni. Gondolom a töltő kap egy mérőórát, ami rá lesz kötve egy adóra, és küldi is, mennyit tankoltál. Ha bejön a kánaán, és ellepik az utakat a villanyautók, akkor megszűnik az ingyen parkolás, és nekik is kell fizetni az utak használatáért.

Talán eljutunk egy bőrönd méretű fúziós reaktorig, és akkor minden megoldódik. Pláne az első baleset után :)

Előzmény: peterch (65065)
BJaca Creative Commons License 2019.02.15 -1 0 65077

Azt tudtad, hogy a dízelmozdonyok is villannymotorral vannak hajtva?

Előzmény: peterch (65068)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.15 0 1 65076

Sokat gondolkodtam mar en is a kerdesen, szivesen ulnek egy villanykocsiba, de sajna benne vagyok abban az 1%-ban (havonta 1-2 alkalommal nemetorszagi ut) Szoval amig ki nem talaljak a 700+ km valodi hatotavu autokat amiben nem kell 100km/h-val szuttyogni a nemet palyan addig nekem sajna nem alternativa. 

Előzmény: a8lang (65074)
erbe Creative Commons License 2019.02.14 0 1 65075

Off:

Addig nem nagyon lehet számítani a közlekedés "felvillanyozására" amíg a fosszilis üzemanyagok ilyen mennyiségben rendelkezésre állnak és ilyen olcsók. Ne szisszenjetek föl! Hiszen nem mindenhol kell jövedéki adó, ÁFA, útdíj, és egyéb tételekkel nehezített pénztárcával közelíteni a benzinkutakhoz.

Addig még jön néhány durva időszak, hiszen a tömegek nehezen fogják viselni, hogy 100-200 év alatt vissza kell süllyedni majdnem XIX. századi szintre a közlekedés terén. Hiszen most hatalmas tömegek repkednek ide-oda, okkal-ok nélkül. Hogy csak a legnagyobb üzemanyagfalót említsem.

Míg a földi közlekedést mérsékelt formában fent lehet tartani növényi olaj-biogáz hajtással (ami nem gátolja olyan mértékben a távolsági mobilitást, mint az elektromos áram tárolása), addig a repülést képtelenség ellátni a jelenlegi szinten.

Előzmény: peterch (65072)
a8lang Creative Commons License 2019.02.14 0 8 65074

Hát nem tudom milyen tulajokkal beszéltél.

Én pl egy a8-asból(D4 biturbo v8 benzin) ültem át egy új leafbe és arra biztosan jó, hogy soha többet ne akarjak belső égésű motoros autót, pedig nálam nagyobb autóbuzi kevés volt eddig.

Ennél jobb autó kell hosszú távon de mindenképp elektromos, aki egyszer kipróbálja és használja nem akar többé rezgő füstölő állandóan elromló szarral közlekedni.

Van egy szűk réteg akinek még nem alkalmas, jellemzően a naponta többszáz km-t autózók, de ők vannak nagyon kevesen az átlaghoz képest. Az átlag felhasználónak bőven megfelelő egy elektromos autó. Egy nagyobb akkus tesla meg az átlag távolságokon simán tudja a dinamikus haladást is.

Van belső égésű autóm is egy lexus ls600h ami itt áll a garázsban, nem is használom mióta megvan a leaf, egyszerűen nincs kedvem menni vele, 8 hónap alatt 1e km -t mentem vele kb, annak a felét is azért hogy pár hetente menjek vele egy keveset hogy ne menjen tönkre. Villanyossal szeretek mindenhová menni.

Előzmény: peterch (65055)
erbe Creative Commons License 2019.02.14 0 1 65073

http://varsanyipeter.hu/zebra_system.pdf

Érdekes olvasnivaló a ZEBRA akkukról.

Előzmény: erbe (65071)
peterch Creative Commons License 2019.02.14 0 0 65072

    Igen , én értem , csak ez mind idö és pénz kérdése . Márol holnapra nem lesz kész . Évtizedek kellenek  , hogy megvalósuljon . Pénzt ki fog adni a kínaiak ?  Föleg most amikor a világ gazdaság megtorpan és recesszió jön .:(   Álmodni , tervezni kell , hisz ez visz bennünket elöre .

Előzmény: erbe (65071)
erbe Creative Commons License 2019.02.14 -1 0 65071

A vonatokat ki lehet hagyni a sorból. Annak a legkönnyebb a megoldása és van rá bevált módszer. Majd legfeljebb csak napfényes időben közlekednek. :-)

A nagy tömegeket mozgató tömegközlekedésben is már megoldott. HÉV, Metró, troli, villamos. Bár néhány rövidlátó közlekedésszervező szüntetett meg villamos és trolivonalakat. :-(

A rövidtávú busz és teherautó villamosítására folynak kísérletek, lásd: ZEBRA akku!

https://de.wikipedia.org/wiki/Zebra-Batterie

"Elektromobilität:

Schon die Entwicklung der Zebra-Batterie war eng mit der Elektromobilität, ausgelöst durch die CARB-Gesetzgebung in Kalifornien, verknüpft.[3] MES-DEA hat dann bis 2009 Zebra-Akkus produziert und auch Kraftfahrzeuge mit Elektromotoren und Zebra-Batterien ausgerüstet, u. a. Renault Twingo, Smart und Panda. Diese wurden in der Schweiz und Italien vertrieben. Auch im Überland-Hybridbus O 405 NÜH, einem Duo-Bus, wurde 1996 eine 800 kg schwere Traktionsbatterie auf dem Fahrzeugdach verbaut."

Előzmény: peterch (65068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!