ezt nem tudjuk egyenlore. dizelnel / benzinesnel eleg jol lehet szamolni vele, mert van rengeteg tapasztalat, de elektromosbol ritkak a 10+ eves sokszazezer km-t futott peldanyok. A tendencia latszik, de egyatalan nem biztos hogy pl a VW majd kepes lesz olyan kocsit gyartani ami ne szarna ossze magat mindenfele elektromos problemaval evente ketszer, aminek draga lesz a javitasa. (erdekuk lesz-e hogy ilyeneket gyartsanak ?)
A múltkor kiszámoltam, hogy egy Hyundai Ioniq Electric kb. 75 ezer km alatt visszahozza egy benzineshez képest csak üzemanyagon (karbantartást nem is vettem bele) az árkülönbözetet, ha otthon tankolod, rendes, normál tarifával. Nekem ez kb. 4 év futásteljesítmény. Ráadásul a benzines 4 év alatt ugyanúgy amortizálódott... ma már simán megéri elektromost venni. Szeretném én is lecserélni a dízelt egy ilyenre, de még menjen lejjebb az ára és nőjön a hatótáv...
Ja, csak neki ott van a csereautó. Talán eljutunk oda, hogy az akku nem az autó része lesz, hanem lesz egy "akku-kút", ahol kicserélik egy tankolásnyi idő alatt.
A környezetvédelem nem azon múlik, hogy elektromos autó, gázos vagy benzines. Az emberi fejekben kellene átbillenteni először azt, hogy X évente kidobjuk a cuccainkat (bútor, ruha, háztartási eszközök), és újat vásárolunk, hogy jelenleg is afelé haladunk, hogy porciónként műanyagba csomagolt levest, kávét, mosószert, vizet, szendvicset, gyümölcsöt fogyasztunk a kimért helyett és még sorolhatnám. Amíg a reklámok, a pénz erre nevel bennünket, és választott vezetőink ezt hagyják, mert nekik is hasznuk van belőle, addig teljesen felesleges arról vitázni, melyik autó károsítja jobban a környezetet.
Magyarázd el nekik, hogy mennyire nem éri ez meg nekik. :) (Korábban volt egy excel-szerű táblázat, ahol dollárra pontosan vezettek minden kiadást több autójukra vonatkoztatva, és meg is lehetett nézni. A Tesla magasan vert minden más autót (van nekik benzines is), a kiadások 3/4-ét az abroncsok cseréje vitte el.)
Mire majd probléma lesz (lenne) hogy meccs után ott lesz 300 autó, addig lesz annyi töltő és áram, hogy ne legyen probléma. Nem a mai hálózatnak kell kiszolgálnia azt az állapotot ami mondjuk 10 év múlva jön el.
"Mondjuk aki új autót vesz, az szerintem átlalában nem 8-10 évre veszi inkább rövidebb időre "
De miért is? Mert addigra annyi kényes dolog előjöhet ami sokba kerül, és a legfontosabb (szerintem) hogy bizonytalanná válik a működése, nem tudod mikor áll meg alattad. Nem tudod rászánni magad hogy "oké, ráköltök 1-2 millát és megint jó lesz 10 évig" mert túl komplex szerkezetek.
A villanyos ennyiből egyszerűbb, akksit cserélsz ami nagy összeg, de kiszámítható.
Egyelőre ebben nagyon ügyes a Tesla, mert folyamatosan kapsz frissítéseket is, vehetsz upgrade-ket és nem kell kidobni az autót csak mert sokat futott.
Mondjuk aki új autót vesz, az szerintem átlalában nem 8-10 évre veszi inkább rövidebb időre (saját példámból indulok ki). Éppen ezért szerintem annak aki mondjuk 5-6 évre vesz autót, annak gazdaságilag nem éri meg az e-autó. Főleg, hogy egy hagyományos autót megközelítő hatótávú e-autó inkább 12 millió környékén kezdődik (pl. Hyundai Kona, Kia Niro). És akkor még nem beszéltünk a töltő infrastruktúra és a töltési idő problémájáról. Ha csak városban kellene vele futkosnom, akkor a töltés nem lenne gond, mert otthon tölteném, de a városi forgalom nekem kb. csak 1/3-a a teljes futásnak. Tökéletes lenne egy plugin hibrid is, de azok is annyival drágábbak (ahogy nézegettem kb. 2 millióval), hogy megint csak túl hosszú idő alatt hoznák vissza a felárukat csak városban.
Ha egyszer megvalósul az, amit a VW igért mostanában, hogy a jövőben szeretnének dízeláron épkézláb e-autót gyártani, akkor már gazdaságilag is indokolható lesz az e-autó.
Az még érdekes lenne, hogy mennyit fogyasztana egy villanyhajtású autó, ha az energiát egy dízel motor szolgáltatná. Csak akad itt valaki, aki tudja, mennyit fogyaszt egy villanyautó, és ehhez az energiához mennyi gázolajra lenne szükség egy aggregátorba.
Kurva rosszul hangzik, de mivel mint üzemanyag van felhasználva, így jövedéki-adó-köteles. Vagy talán a saját fáról szedett gyümölcsöt a saját magad által vásárolt pálinkafőzőben a saját magad által kifizetett gázon lefőzve nem kell fizetni?
Én nem vagyok az elektromos autók ellen . Itt kezdtem erröl :65039
Éppen , hogy annak örülnék , ha a kis távolságokra ahogyan Te is írod , lennének kis városi kocsik , de tömegesen és elérhetö áron . Akinek nem okoz gondot egy nagy luxusautó (esetleg hybrid) mellé venni egy kis városi villanyautót akkor az szuper . Kérdezem én Töled , ma Magyarországon mekkora %-a a 10 000 000-nak , aki ezt megengedheti? Ha egy család odáig eljut , hogy vehet egy új kocsit , akkor igyekszik az elvárásait minél jobban kiszolgáló kocsit venni , ami ma még belsöégésü motorral üzemel . Az idö megold mindent . :) Félek , hogy a nagy álmokat a politikusok nem veszik figyelembe .:(
Már pedzegették, hogy az elektromos autó töltésére más tarifa lesz, mivel ugye jövedékadó-köteles, mint bármely üzemanyag. Már csak a megoldásra várnak, hogy hogyan lehessen mérni. Gondolom a töltő kap egy mérőórát, ami rá lesz kötve egy adóra, és küldi is, mennyit tankoltál. Ha bejön a kánaán, és ellepik az utakat a villanyautók, akkor megszűnik az ingyen parkolás, és nekik is kell fizetni az utak használatáért.
Talán eljutunk egy bőrönd méretű fúziós reaktorig, és akkor minden megoldódik. Pláne az első baleset után :)
Sokat gondolkodtam mar en is a kerdesen, szivesen ulnek egy villanykocsiba, de sajna benne vagyok abban az 1%-ban (havonta 1-2 alkalommal nemetorszagi ut) Szoval amig ki nem talaljak a 700+ km valodi hatotavu autokat amiben nem kell 100km/h-val szuttyogni a nemet palyan addig nekem sajna nem alternativa.
Addig nem nagyon lehet számítani a közlekedés "felvillanyozására" amíg a fosszilis üzemanyagok ilyen mennyiségben rendelkezésre állnak és ilyen olcsók. Ne szisszenjetek föl! Hiszen nem mindenhol kell jövedéki adó, ÁFA, útdíj, és egyéb tételekkel nehezített pénztárcával közelíteni a benzinkutakhoz.
Addig még jön néhány durva időszak, hiszen a tömegek nehezen fogják viselni, hogy 100-200 év alatt vissza kell süllyedni majdnem XIX. századi szintre a közlekedés terén. Hiszen most hatalmas tömegek repkednek ide-oda, okkal-ok nélkül. Hogy csak a legnagyobb üzemanyagfalót említsem.
Míg a földi közlekedést mérsékelt formában fent lehet tartani növényi olaj-biogáz hajtással (ami nem gátolja olyan mértékben a távolsági mobilitást, mint az elektromos áram tárolása), addig a repülést képtelenség ellátni a jelenlegi szinten.
Én pl egy a8-asból(D4 biturbo v8 benzin) ültem át egy új leafbe és arra biztosan jó, hogy soha többet ne akarjak belső égésű motoros autót, pedig nálam nagyobb autóbuzi kevés volt eddig.
Ennél jobb autó kell hosszú távon de mindenképp elektromos, aki egyszer kipróbálja és használja nem akar többé rezgő füstölő állandóan elromló szarral közlekedni.
Van egy szűk réteg akinek még nem alkalmas, jellemzően a naponta többszáz km-t autózók, de ők vannak nagyon kevesen az átlaghoz képest. Az átlag felhasználónak bőven megfelelő egy elektromos autó. Egy nagyobb akkus tesla meg az átlag távolságokon simán tudja a dinamikus haladást is.
Van belső égésű autóm is egy lexus ls600h ami itt áll a garázsban, nem is használom mióta megvan a leaf, egyszerűen nincs kedvem menni vele, 8 hónap alatt 1e km -t mentem vele kb, annak a felét is azért hogy pár hetente menjek vele egy keveset hogy ne menjen tönkre. Villanyossal szeretek mindenhová menni.
Igen , én értem , csak ez mind idö és pénz kérdése . Márol holnapra nem lesz kész . Évtizedek kellenek , hogy megvalósuljon . Pénzt ki fog adni a kínaiak ? Föleg most amikor a világ gazdaság megtorpan és recesszió jön .:( Álmodni , tervezni kell , hisz ez visz bennünket elöre .
A vonatokat ki lehet hagyni a sorból. Annak a legkönnyebb a megoldása és van rá bevált módszer. Majd legfeljebb csak napfényes időben közlekednek. :-)
A nagy tömegeket mozgató tömegközlekedésben is már megoldott. HÉV, Metró, troli, villamos. Bár néhány rövidlátó közlekedésszervező szüntetett meg villamos és trolivonalakat. :-(
A rövidtávú busz és teherautó villamosítására folynak kísérletek, lásd: ZEBRA akku!
Schon die Entwicklung der Zebra-Batterie war eng mit der Elektromobilität, ausgelöst durch die CARB-Gesetzgebung in Kalifornien, verknüpft.[3]MES-DEA hat dann bis 2009 Zebra-Akkus produziert und auch Kraftfahrzeuge mit Elektromotoren und Zebra-Batterien ausgerüstet, u. a. Renault Twingo, Smart und Panda. Diese wurden in der Schweiz und Italien vertrieben. Auch im Überland-Hybridbus O 405 NÜH, einem Duo-Bus, wurde 1996 eine 800 kg schwere Traktionsbatterie auf dem Fahrzeugdach verbaut."