Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.02.18 -1 1 95929

az időjárásnak nincs számlája amire rá lehet írni egy eseményt.

 

----------------------------------------

 

újságírónál van.

..............:-))

 

 

Előzmény: wadam (95928)
wadam Creative Commons License 2019.02.18 0 3 95928

az időjárásnak nincs számlája amire rá lehet írni egy eseményt. 

 

ellenben lehet adott esetben más repteret keresni a leszálláshoz az ismert időjárási szituációk alapján a megfelelő döntést meghozva....

Előzmény: trizs77 (95926)
Lexes Creative Commons License 2019.02.18 0 0 95927

Jajj!

- "...a harmadik balesete volt, a mostani azonban az időjárás számlájára írható."

 

És:

 

- "...futópályája rendkívül csúszóssá vált, a Boeing 737-800NG-et ezért érte baleset. Emiatt le is kellett zárni a futópályát."

 

Ezekkel együtt ez már tripla szerencsétlenség. Vagy egy szerencsétlenség ott, két szerencsétlenkedés itt (ahol megjelent).

Előzmény: trizs77 (95926)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 95926

 

 

Landolás közben szenvedett balesetet egy utasszállító Indonéziában

 

szerző: hvg.hu

 

 

A Lion Air indonéz légitársaságnak néhány hónapon belül ez már a harmadik balesete volt, a mostani azonban az időjárás számlájára írható.

 

Újabb balesetet szenvedett a Lion Air nevű indonéz légitársaság egyik utasszállító repülőgépe. A Reuters beszámolója szerint a belföldi viszonylatban közlekedő járat Jakartából ment Pontianakba a mintegy 182 utassal és a hétfős személyzettel a fedélzetén.

 

Az elmúlt napok heves esőzése miatt a Pontianakban található Supadio Nemzetközi Repülőtér futópályája rendkívül csúszóssá vált, a Boeing 737-800NG-et ezért érte baleset. Emiatt le is kellett zárni a futópályát.

 

A balesetről a közösségi oldalakra több kép is felkerült. Ezen jól látni, hogy a gép orral előre bukva áll az aszfalt szélén. A futóműve belesüllyedt az esőzéstől teljesen felázott talajba, és a jelek szerint a hajtóműve is megsérült.

 

 

schlumberger Creative Commons License 2019.02.15 0 0 95925

Köszönöm szépen! 

Igen, ilyen gép volt!

Előzmény: manao (95924)
manao Creative Commons License 2019.02.14 0 2 95924

off:

a tévedés minimális kockázatával az én verzióm:

N515TJ
ez egy BE40, tehát nem nagyvas, de sokszor esik itt szó róla hogy az ember megfigyelőként tud érdekes dolgokat produkálni és éppen elég meglepő ezzel a géppel is hogy 1000 ft-eken repülgetnek Tatabánya felett



feb 5, 11:30:
https://walter.hungarocontrol.hu/#start

hallgatni:
http://archive-server.liveatc.net/lhbp/LHBP-Info-Feb-05-2019-1000Z.mp3

a 12. percnél jelentkezik be: "november öttizenöt tango juliet"
és közli hogy Tatabányára megy 1500ft-en (célállomás Kiskunlacháza volt)
(Ferihegyről szállt fel, FR24-en Etyekig látni)




(néhány hete repülte a gép a BUD-AMS-BUD útvonalat FL300 felett)

Előzmény: schlumberger (95875)
wadam Creative Commons License 2019.02.14 0 0 95923

a V1 előtti megállás miatti defekt jött fel témaként.

de mindvégig rossz vágányon jártak evvel az egésszel a topikozók

Előzmény: rolsky (95922)
rolsky Creative Commons License 2019.02.14 0 0 95922

Valahol mintha deffektről olvastam volna... de akkor lehet tévedtem, és túlkombináltam a dolgokat.

ViktorMike Creative Commons License 2019.02.14 -1 1 95921

"In case of tire failure"

Az eredeti történetben mintha nem erről lett volna szó... :(

Előzmény: rolsky (95920)
rolsky Creative Commons License 2019.02.14 -1 1 95920

A deffekt és a V1 kérdése nem olyan egyszerű, mint azt az ember hinné. Azt mondja erről az Airbus gyár: "

In case of tire failure between V1 minus 20 kt and V1, unless debris from the tires has
caused serious engine anomalies, it is far better to get airborne, reduce the fuel load, and
land with a full runway length available."

 

V1 környékén, gyorsan gyarapszik a sebesség, és nem olyan egyszerű döntést hozni figyelembe véve a hajtómű stb állapotát... és hipp-hopp V1 után találja magát az ember.

dezso Creative Commons License 2019.02.12 0 0 95919

Egy UH-1 lezuhant Isztambulban, negy halott es egy serult katona: https://www.bbc.com/news/world-europe-46341274

XANTIi Creative Commons License 2019.02.12 0 0 95918
trizs77 Creative Commons License 2019.02.11 -2 1 95917

Elképesztő okból hajtottak végre kényszerleszállást, ez fogyott ki a repülőgépen

 

Az utasok nem igazán akarják elhinni az indoklást.

 

Megszakította az útját egy repülőgép Manchesterben, mert vészhelyzet állt elő: elfogyott a fedélzeten a tea és kávé készítésére szolgáló forró víz.

A furcsa esetet egy nő osztotta meg a Twitteren, aki biztos benne, hogy a vízprobléma csak egy kifogás, azaz valami más gond merülhetett fel.

 

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2019.02.11 0 0 95916
elemes Creative Commons License 2019.02.11 0 0 95915

...ezek is. meg hogy a kapitány esetleg magasabb kasztbeli volt mint az első tiszt. de multi cégeknél, ahol indiai partnerrel kell együtt dolgozni, ott a határidőket is szokták "majd a következő életünkben" értelmezni

Előzmény: Kenny___ (95914)
Kenny___ Creative Commons License 2019.02.11 0 0 95914

Ez egy eleg teves nezet, semmivel nem erosebb a korukben, mint mondjuk Europaban a "nagyfonok ezt dobta" gondolkodasmod. Ha azt mondanad, hogy a valamit nem tudas be nem ismerese, mindenkeppeni arcmentes (foleg DK-Azsiaban), a "meghekkelos" (esetunkben eleg gyakran ganyolos) vagy jobbantudos stb mentalitas, akkor abban van valami.

Előzmény: elemes (95912)
Qkorica Creative Commons License 2019.02.11 0 0 95913

Milyen rövid ez a futópálya, de széles....

Előzmény: elemes (95912)
elemes Creative Commons License 2019.02.11 0 0 95912

köszönöm, ezek hasznos tudnivalók. világért sem akartam mentegetni az indiai kapitányt, inkább csak magyarázatot kerestem (rosszul tudhatott valamit, a biztonságon kívül más szempontokat vett figyelembe stb).

 

hasznos tudni azért, hogy indiában más a kultúra, a miénktől eltérő gondolkodásmód alapján hoznak személyes döntéseket az emberek. pl. "ez volt a karmája"

 

Előzmény: F1racingteam (95910)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.02.10 0 0 95911

Lehet, hogy ez esetben a hidrodinamika sem ártott volna :-(

Előzmény: B7378 (95874)
F1racingteam Creative Commons License 2019.02.10 0 1 95910

Tucatnyi eset van az avheraldon, ahol 120-130 csomóknál szakítják meg a felszállást A320-asokkal és nem nagyon van olyan, hogy kigyulladna a fék.Még gyári teszteken is ritka, pedig ott félig-meddig szándékukban áll kigyújtani.

Inkább valami más lesz az ok a kapitány döntése mögött.A legkevésbé az olvasható ki a történtekből, hogy a kapitánynak megfontolt döntései voltak.

 

A V1 funkciója meg pont az, hogy az alatti sebességnél pusztán a fékekkel megálljon a pálya vége előtt.Erre találták ki, azért van pont V1-ig a pilóta kezecskéje a gázkaron, hogy hátrahúzza azokat, mert V1-ig a gép megáll a pályavég előtt.

Előzmény: elemes (95905)
wadam Creative Commons License 2019.02.09 0 2 95909

ez egyrészt nagyon rossz hozzáállás. a pénz ilyenkor NEM LEHET KÉRDÉS!!!!!

 

másrészt jól kiszámolt v1 előtt reverse nélkül kerékfékkel biztonságosan meg kell tudnia állni egy masinának, így van kitalálva a fék, a számítási metódus és minden ami eköré kell.

 

 

Előzmény: elemes (95905)
elemes Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95908

hát leszállásnál kb 250 km/h-val érkezik és elég hosszú szakasz áll rendelkezésre.

 

a v1-et meg úgy számolják, hogy satufékkel meg tudjon állni.

Előzmény: trottli (95906)
Bieux Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95907
trottli Creative Commons License 2019.02.09 0 1 95906

Azért  130-nál egy háromhuszassal megszakításkor még nem gyullad ki semmi...  Leszállásnál - persze kisebb tömeggel, de ugyanilyen sebességnél fékez a repülö, de  akkor sem gyullad ki. És mire kigyulladna, bizony odaérnek a tüzoltók, talán még Indiában is.

Előzmény: elemes (95905)
elemes Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95905

hát ha V1 előtt fékez és megáll, akkor is ki szoktak gyulladni a kerekek egy percen belül (és addigra nem ér oda a tűzoltóság), szóval egy ilyen vészfékezés súlyos százezrekbe kerül (dollárban).

Előzmény: Syracusa (95903)
trottli Creative Commons License 2019.02.09 -2 0 95904

A pilóták kb 70%-a gombnyomogató tökfej lett mára. Pár éve még azt mondtam hogy kb a fele

használhatatlan, de erre tartunk. Mindenki hozhat rossz döntést, de az "azt gondoltam nem tudunk megállni" az totál baromság, ha nem hisz semmiben, ideje nyugdijba menni. A legszebb, hogy mindezek után még átstartoltak mert nem jött össze a megközelítés... Súlyos.

 

Felszállótömeg, nem súly....!

Syracusa Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95903

Az eredetiben ott van, hogy a CPT konkrétan azért folytatta a felszállást a FO javaslata ellenére a V1 előtt, mert úgy gondolta, hogy nem fog tudni megállni a pálya végéig.

Az passz, hogy ezt akkor rögtön közölte is, vagy csak utólag.

Előzmény: V.Gy. (95899)
elemes Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95902

az alpha floor micsinált azon kívül hogy felszálló teljesítményt adott az álló + sérült hajtóművekre?

Előzmény: BJani (95894)
Kisa Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95901

Ok, ez az átesés közeli helyzet valahogy kimaradt nekem, kösz a linket.

 

Előzmény: BJani (95894)
Kisa Creative Commons License 2019.02.09 0 0 95900

Jótól kérdezed, én sem értek hozzá, csak írogatok. :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!