Keresés

Részletes keresés

dezso Creative Commons License 2019.02.05 0 0 95871

Nem tunik redbullosnak: https://www.krone.at/1857208

Előzmény: elemes (95869)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.05 0 0 95870

Úgy néz ki, hogy az első placcs simán elrontott figura volt. Egyértelműen nagy fordulattal érkezett, utána állt le a motor. Nyilván a sróf se maradt egyben. Utána valóban jól mentett a pájlot a körülményekhez képest.

Előzmény: elemes (95869)
elemes Creative Commons License 2019.02.05 0 1 95869

azon én is elképedtem, hogy majdnem sikerült kiemelni, pedig akkora placcs után ez kb lehetetlennek tűnt.

meg a gépnek is mintha redbull festése lett volna, ami szintén a veszélykereső helyzetre utal. egy kommentben mondott valaki notlandingot, de a helyzetből nem annak látszott.

 

de a kommentek:
- háromnegyede részben ismerősüknek ajánlotta a videót
- a maradék dicséri a pilóta ügyességét és örül hogy megúszta

- nulla vagy nulla közeli fikázás

 

irigylem a németeket.

Előzmény: mpx (95868)
mpx Creative Commons License 2019.02.05 0 0 95868

Ment a füstölője, meg az első placcs után megpróbálta kiemelni. Ami nem jött össze, vagy sérült a gép, vagy vizet kapott a motor. Így a második placcs már akár nevezhető is kényszerleszállásnak.. :) Mákja volt, az tuti.

Előzmény: elemes (95867)
elemes Creative Commons License 2019.02.05 0 0 95867

az fb post alatti kommentek offtopic szempontból igen tanulságosak

 

(bár nekem nem egyértelmű, hogy ez kényszerleszállás volt, vagy rosszul sikerült vízkarcolás?)

Előzmény: XANTIi (95866)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.05 0 1 95866

Ugyan ez bárki számára megnézhető formában:  https://youtu.be/C0Cm1-u4t0I

LAK Creative Commons License 2019.02.05 0 0 95865
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.02.04 0 2 95864

Ha legközelebb adják, majd lemérem, Leónak mennyi lett. :D

Előzmény: Töck Jenő (95862)
METYA Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95863

Jól mondod. La Manche annyira nem hideg, de 20 percen túl csak azonnali profi orvosi segítséggel élhető túl. 

Előzmény: Töck Jenő (95862)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95862

Titanic-nál 5-15 perc túlélésről beszélnek jeges vízben.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95861)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95861

A mentőmellény télen a tengerben halottnak a puszi, a jeges vízben 1-2 óra a túlélés. Egy úszó repülőgép lehet jobb esély is. De egyelőre nem mondta senki, hogy leszálltak a vízre, ez csak egy lehetőség.

Most, hogy van roncs, már lehet vizsgálat is, és előbb-utóbb mondanak valami okosat a hozzáértők.

Előzmény: Zolcsa (95860)
Zolcsa Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95860

De ha le tud szállni a vízre úgy, hogy egyben marad a gép, akkor miért maradt(ak) bent?

Van ezekben a kisgépekben mentőmellény?

Előzmény: XANTIi (95858)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95859

Mint fizikavégzett (habár a repülőbalesetekhez nem értő) ember arra is gondolok, hogy ez a gép talán elég kicsi volt hozzá, hogy a hullámok inkább megdobálják, mint összetörjék. Ha nem zuhanásból fúródik a vízbe, hanem esetleg alacsonyan kilebegtette a pilóta (ezt nem tudjuk), akkor a gép és a hullámok relatív mérete is fontos lehet.

Előzmény: wadam (95857)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95858

Az is fontos, hogy a futók benti helyzetben vannak-e, prop áll-e. Elég laposan érkezve lehet esély a vizisíelésre egy darabig. Ahogy láttunk már betonra finoman hasraszálló jó nagy vasat is, ha tudatosan és kontrolláltan vezetik.

wadam Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95857

nem a sebesség a legérdekesebb, hanem a vízbecsapódáskor a víz felszínéhez képesti haladási iránya illetve a légijárműnek avval való bezárt szöge (valójában szögei, mert a hossztengely, a szárnyak miatt a kereszttengely vízhez képesti szöge is mérvadó a károsodáskor)

szóval ez nem túl egyszerű :(

Előzmény: elemes (95856)
elemes Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95856

nagyjából egyben van a gép a víz alatt

 

https://index.hu/sport/futball/2019/02/04/emiliano_sala_cardiff_city_repulogep_szerencsetlenseg_nantes_roncsok_megtalaltak/

 

mekkora sebességgel érkezhetett a vízbe, hogy nem törött darabokra?

Előzmény: elemes (95854)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 95855
elemes Creative Commons License 2019.02.03 0 0 95854

megtalálták a focista gépét (nyilván a roncsokat) a tengerben

V.Gy. Creative Commons License 2019.02.03 -1 0 95853
schlumberger Creative Commons License 2019.02.03 -1 0 95852

a hatlapfejű anya 

 

Az anyának nincsen feje :-)))

Van hatlapú anya, meg hatlapfejű csavar. 

Előzmény: fuhur67 (95850)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.02.03 0 0 95851

Ugyanarról beszélünk: hogy a cikk a lényegtelent emeli ki, hogy szállt a por (hűha), a lényegeset meg nem, hogy ebben azért vastagon ott volt a tűz- és robbanásveszély.

Előzmény: XANTIi (95848)
fuhur67 Creative Commons License 2019.02.03 0 0 95850

A lelazult anyához:

 

Van olyan biztosítás is ahol az anya alá egy nagy méretű (általában ovális) alátétet tesznek. Egyik kilógó fele az álló szerkezeti részhez van hajtva a másik vele ellentétes irányban a hatlapfejű anya oldalához.  Így rögzíti az anyát és biztosítja azt lelazulás ellen.

 

Ha ezt az alátét előre meg volt hajtva (az egyik fele) és azt úgy tették fel, hogy a nem látható  oldalon az anyához lapult (tehát fordítva tették fel) és a szabad véget is az anyához hajtották, akkor az épp nem rögzített semmit.

 

Ezt aztán valaki valahogy elmondta a cikk írójának, az valahogy megfogalmazta és leírta aztán azt valaki olvasta és lefordította.... végül az eredmény a valóságtól erősen eltávolodva az ismert módon megjelent magyarul.

 

Nem állítom, hogy így volt de magyarázatot számtalant lehet találni. Ebből talán egyetlen dolgot lehet valószínűsíteni. A sérülést szerelési hiba okozta.

 

Qqberci Creative Commons License 2019.02.03 0 0 95849

mindig biztosítva van egy sasszeggel,

 

Ha fordítva rakod fel, nem tudod biztosítani, mert ott nincs furat a sasszegnek...

 

Önzáró anyát nem tudsz az önzáró rész felől feltekerni, próbáld ki

 

Láttam ilyet meg az eredményt is, azért írtam...

Előzmény: Kisa (95845)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.03 -1 1 95848

Már bocsánat, de ez csak lényegtelen. Ami fontos, hogy megúszta a személyzet, nem lett tűz.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95847)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.02.03 0 1 95847

Még egy jól sikerült, komoly cikk, amiben a kopter egyszerre lezuhan és kényszerleszáll, de meglepetésünkre port ver fel a homoksivatagban.

Előzmény: XANTIi (95846)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.03 0 0 95846
Kisa Creative Commons License 2019.02.03 -2 1 95845

Ez a lelazult csavaranya mennyire állja meg a helyét nem tudom, de nem is találgatok.

Koronás anyát fordítva rácsavarni? Hülyének kell lenni, oké, de mindig biztosítva van egy sasszeggel, nem esik le.

Önzáró anyát nem tudsz az önzáró rész felől feltekerni, próbáld ki, ha mégis sikerülne nem az a baj, hogy kikopik - mert nem -, hanem ezen az önzáró peremen kellene felfeküdnie..., de de ez a lehetőség is nagyon életszerűtlen.

 

Hasított (klasszikus) rugós alátétet én 20 éve nem láttam még autóiparban sem, rezonancia ellen annak semmi esélye.

Rosszul beállított nyomatékkulcs? Egy kevés tapasztalattal bíró szerelő is érzi már, ha nagyon nem az a meghúzási nyomaték. Na, meg önzáró csavarok, ha meg is lazulnak, nem forognak le.

 

Valószinűbb, hogy egy nem befejezett szerelési részfeladat okozta a gondot.

  

 

A.Schindler Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 95844

+

- kihagyják a rugós alátétet, lelazul a vibrációtól

- rosszul állítják be a nyomatékot a nyomatékkulcson, nem zár megfelelően.

 

szóval vannak variációk.

Előzmény: Fradista Utazó (95840)
elemes Creative Commons License 2019.02.02 0 0 95843

...és ezt honnan tudják? ha jól rakják fel nem tekeredik le...?

Előzmény: B7378 (95839)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.02.02 0 0 95842

Világos, köszönöm.

Előzmény: Qqberci (95841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!