Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88573

A jó megoldás... az alap levésése, naygjából síkba vakolása és vízszigetelése.

Utána mehet rá a szükséges mélységig az xps hab.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=110689589&t=9084059

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114482823&t=9084059

Előzmény: puli122 (88556)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88572

Az EPS-en lazán átmegy ám a pára (a forgácslapon is) és neki szalad a párazáró HIDEG fóliának amin lecsapódik, harmat  >> azaz VÍZ!!! lesz belőle, áztat.

Hát ezért...

 

Azt kell megérteni, hogy a bentről útnak induló meleg pára áramlás NEM találkozhat kifelé útja során sehol (neki túl) hideg felülettel.

 

...és hogy a pára legtöbb építő anyagon át tud közlekedni!

Akkor is, ha a levegő már nem, mert az anyag légzáró, mivel 

 

a légzárás NEM EGYENLŐ párazárás 

 

Ez két teljesen külön dolog.

 

----

 

HA!!!! belül a vastag EPS alatt csinálsz egy TÖKÉLETES páraZÁRÓ réteget IS, akkor elvben nem gond az a feketefólia ott fent a hidegtér határán.
Mert akkor gyakorlatilag nulla pára tud csak útnak indulni kifelé...

Előzmény: LanyUss (88555)
LanyUss Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88571

Tökéletesen kiérezte Mindenki, hogy a választási helyzetre próbáltam fókuszálni a saját példámon keresztül. Ami nálam nem teljesen igaz, mert már "készen" felújítva vettem a házat ( asszony kijelentette, hogy vagy a felújítás vagy a család - lehet választani -> az első pont lett :) ) Ez a ház 10 cm-rel van berakva ( B30-as lyukacsos tégla ) + összes nyílászáró cserélve. Alagsor félig földben + normál szint + tetőtér , itt gipszkarton+15cm gyapot+valami kemény falap. Valójában 40 fok az előremenő és a 26kw-os készülék egész nap min. modulációval jár. Termosztáton látom, hogy így is ki-be kapcsol. Párásítani kell ( 38-40-ről min. 50-re, mert a friss levegőt szeretjük és huzatolunk napi kétszer minimum ). Dobok a födémre majd még gyapotot ha van értelme, de valójában a házzal nincs is gondom, inkább a melléképülettel szívok sokat.

Előzmény: csiba00 (88569)
VaZoLa Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88570

"Passivhaus"....?

Előzmény: Kisfiatal (88568)
csiba00 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88569

Én inkább azt látom benne, hogy ha veszel egy kazánt, ami a szigeteletlen házad hőigényét fedezi, majd ezek után elkezdesz szigetelni, akkor nagy valószínűséggel igen csak túlméretes lesz már a szigetelt ház hőigényéhez, és ez szintén nem jó. 

Előzmény: taps1 (88565)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88568

https://www.youtube.com/watch?v=sRv4a7X-fpA

 

Ezekről tud vki vmit, miért nem terjedtek el? Nem váltak be, drágák voltak? 

memorix Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88567

"A teljes mélységet lefújatnám, ha alkalmas rá ez a technológia egyáltalán. Vannak különbségek az elérhető anyagoknál?" igen

"Megbízható kivitelező?"  Igen

 

sávalapba, lábazatra XPS kell rakni.

 

Sokan ellfelejtik hogy a szigetelést a sávalapnál nem csak függölegesen lehet rakni hanem vizszintesen is.. ha fütetlen pince van...

 

Ha függölegesen rakod akkor hosszárakod a XPS-t és kitöltöd homokkal/betonnal/ vagy egyéb töltő anyaggal a réseket. (Föld <>homok) 

 

A vizszigetelés a pincefalra kerül és utánna megy az XPS... 

 

 

 

 

Előzmény: puli122 (88556)
VaZoLa Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88566

A jelenlegi gázár 50 évre előre vetítése elég komoly prognózis lenne...:)

(Persze érthető nézőpont az, ha nem 3 év a megtérülés, akkor már anyagilag nem kifizetődő...de persze az összehasonlítás kb. mint tv-ben a 4k OLED , és egy 90-es évekbeli CRT....mindkettő tv-zésre van, a lecseréléskor csak a fogyasztás megtakarítást nézve a megtérülés tart végtelenbe....)

(És persze a régi kazán várható szervízköltsége, alkatrészellátásának várható megszűnése stb sincs benne a kalkulációba...persze az újé sincs....)  

 

Előzmény: LanyUss (88563)
taps1 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88565
Ennek akkor van igazán jelentősége, ha valaki nem tudja mivel kezdje a beruházást (homlokzati szigetelés vagy kazáncsere). Az egyik viszonylag gyorsan a másik pedig csak jóval később térül meg.
Ráadásul a kazán előbb-utóbb úgyis tönkremegy, így annak a cseréje nem lesz majd "opció".
Szóval ezen két lehetőség közül a szakik ezért szokták a szigetelést előbb javasolni.
Előzmény: csiba00 (88564)
csiba00 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88564

Alapvetően nem szeretem az olyan megtérülési számításokat, amiknél csak a számlákon lévő végösszeget veszik figyelembe. Mert elég sok olyan tényező van, amit nem lehet, vagy csak baromi nehezen beárazni. A lényeg, hogy te jól érezd magad és tegyél magasról az olyanok véleményére, akik kb. az utolsó forintig nézik a számlákat. (Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenből a lehető legdrágábbat kell megvenni.... csak még mielőtt valaki leírná.)

Előzmény: LanyUss (88563)
LanyUss Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88563

A kazáncsere dolgot tökéletesen látod a szigeteléssel párhuzamot vonva. Én a családi házban kényszerűségből cseréltem csak ki kondenzációsra a régit, mert nem volt kémény hozzá ( az ÉTI és új kondi kazán kémény nem kompatibilis - feleslegesen ruháztam volna be 320k-t kéményre ). A kazáncsere össz. költsége 1,4 millió lett. Ha abból indulok ki, hogy 10-15%, de számoljunk 15%-kal kevesebb gáz fogy, ami a fűtési időszakban 20e-25e-30e-35e-35e-30e = 175.000 Ft x 0,15 = kőkemény 26e Ft/idény és akkor a megtérülés meg is van :) Régen tanítottak nekem matematikai baromságokat, valahogy úgy hangzott, hogy limesz tart végtelenbe kb. mint a megtérülése. De cserébe van kényelem.

Előzmény: Törölt nick (88451)
SP77 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88562

Köszönöm az ötletet!

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (88550)
SP77 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88561

Köszönöm szépen a jó ötleteket!

 

Majd hétvégén több időm lesz és mindent jól átvizsgálok!

A sötét folt a szigetelésen árnyék! :-(

Előzmény: Törölt nick (88544)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88560

OK akkor legyen egy rövidebb változat is:

Valószínűleg

- 90 százalékban szükségtelen butaságot találtál ki (amihez makacsul ragaszkodsz, mert mindeni más hülye :)

- amit ráadásul rosszul tervezel kivitelezni 

- ráadásul mindebből a lehető legdrágább változathoz kérsz most segítséget.

És aki minderre felhívta a figyelmedet, azzal köszönet helyett lekezelően beszélsz :)

Szerencsére van ilyen rokonom, ezért tudom, hogy ilyenkor mi a helyes teendő: hátradőlök a fotelben és figyelem, hogyan szívatsz meg magad körül mindenkit, aki segíteni próbál neked :)

Előzmény: puli122 (88558)
zsigusz83 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88559

Szia!

 

Ha körbe lett ásva, a nagyobb kitülemkedéseket véssétek (üssétek le) le, tisztítás után (seprű és/v. magasnyomású mosó) vakoljátok kb simábbra (nem kell tökéletesnek lennie!), ezután vehetsz oda XPS-t ez sem lesz olcsó, de ez garantáltan vízálló, a PUR nem nagyon az... Az XPS tetejét illik vízbe rakni és így nem kell indító sin (amúgy sem értelmes dolog) és mehet rá a homlokzati szigetelés.

 

Egyébként nem sokat hoz ez a pinceszigetelés, ha csak nem lakni akarsz ott nincs értelme, a lakószint padlószintje alá 60-80 cm-vel elég menni ami a szigetelést érinti, ebből a talaj szint alatt és afölött 30 cm-ig elég vízálló (XPS) fölötte mehet az EPS v. a vakolható gyapot (falazattól függ).

Előzmény: puli122 (88556)
puli122 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88558

Mindig csodálkozom hogy a hozzád hasonlók milyen kényszeresen próbálják bizonygatni a felsőbbrendüségüket az ezer karateres bulshit kommentjeikkel, de azzal, hogy volt időd még egy külön képet is linkelni, túltettél minden eddigin. Gratulálok. :D 

 

VAGY: Száz karakterben megírhattad volna a hasznos véleményed is. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (88557)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88557

A 10 km-re lévő teszkóba heti bevásárlások céljára szeretnék új autót vásárolni egy . Szeretnélek megkérdezni, hogy melyik típust ajánlod a több millió dolláros bánya-teherautók közül. Sem kisebb, sem másféle, sem olcsóbb autót nem javasolhatsz MERT ÉN EZT JOBBAN TUDOM. Kizárólag a legdrágább bányagépek közül választhatsz.

Ha segítesz nekem eldönteni, hogy az általam kiválasztott értelmetlen hülyeségre  hogyan szórjak el a valóban szükségesnél ezerszer több pénzt, akkor én is segítek neked, hogy az általad megálmodott értelmetlen hülyeségre hogyan szórhatnál el a valóban szükségeshez képest tízszer annyi pénzt.

 

VAGY: megkérdezed itt a fórumban, hogy mi a célja a lábazaton a vízszigetelésnek, mettől meddig és hogyan kell vízszigetelni és hőszigetelni a lábazatot.

 

Előzmény: puli122 (88556)
puli122 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88556

Szaisztok!

 

Szórt PURhab szigetléssel kapcsoltban kérném a véleményeteket. 

 

A probléma: Szeretném szigetelni a pincefalamat kívülről (ezzel együtt a lábazati szigetelést is megoldani). A házat körbeássuk alapig, azonban a pincefal beton öntésénél a külső síkot nem zsaluzták, az ásott föld egyenetlensége miatt a táblás szigetelés nem megoldható. Cél a hő és a vízszigetelés egyaránt. A pincafal 80centivel kezdődik a fölt felett (itt persze zsaluzva volt) és kb 2 méter mélyen van azt alap.

 

A teljes mélységet lefújatnám, ha alkalmas rá ez a technológia egyáltalán. Vannak különbségek az elérhető anyagoknál? Megbízható kivitelező? 

 

Mit gondoltok? 

 

Üdv, 

LanyUss Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88555

Nem értek hozzá. Miért baj ha ott a fólia? Laikus egyszerű logikám az volt, hogy belülről kap 10 cm eps-t, akkor nulla a felfelé szivárgó meleg -> nincs páralecsapódás sem. Kettő legyet egy csapásra: nem kell bontani+szigetelés megoldva. Gondolom hibás a logikám:(

Előzmény: Törölt nick (88548)
occseb Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88554

Az alkukor is tisztában voltunk azzal hogy szigeteletlen B30-as a fal és hogy U=1,0-ásak az ablak üvegek. 

Az energetikai tanúsítvány ugyanazt mutatta amit az alábbi kalkulátor.

 

http://depo.bercsenyi.bme.hu/extra/Uszamito.html

  • A B30 és a 20cm szigeteléssel ellátott B30 között cirka. 90% a különbség.
  • Ezzel szemben az ablak esetében a "CC minősítés eléréséhez" csak kábé 20% javulás volna szükséges.

Lényegében arra erősített csak rá amit korábban itt is beszéltünk, az ablakok cseréje nem elsődleges prioritás.

 

Előzmény: occseb (88553)
occseb Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88553

Ez már csak a formalitások miatt kellett, a kialkudott ár megvolt addigra.

 

Előzmény: Törölt nick (88551)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88552

Ha én akarnék egy házat megvenni, akkor biztosan előtte csináltatnék egy SAJÁT energetikai felmérést róla.

Ha jelentős az eltérés az eladó által lengetett felméréshez képest, akkor vagy lehet komoly pénzeket alkudni, vagy lehet időben menekülni, mert ahol egy pontban megpróbáltak átverni, ott valószínűleg előbb-utóbb még más (el)rejtett hiba is felbukkanhat.

Előzmény: Törölt nick (88551)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88551

...én meg tulajdonítanék, ha rossz besorolású.

Alapot adna az áralkura lefelé :-)

Előzmény: occseb (88547)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88550

"a tető nem nyeregtetős hanem 

sátortestős így négy oldala van! :-)"

 

Teljesen mindegy, hogy hány oldala van. Egyszabályosan megcsinált kettős átszellőztetésű tető aljánál mindenütt van légrés. Nálad viszont nincs.

 

"végleges megoldásnak jó lehet a Durovent helyiség-kiszellőztető egység?"

 

A végleges megoldás ott van a képeden.

A polisztirol darabkák csak átmenetileg szorulnak oda, ki fognak potyogni az évek során, ha nem rögzíted őket. Vagy ragaszd oda őket, de én vékony fémfűrész lappal be szoktam vágni alulról kb 3/4ig és ezt a rést "ráhúzom" az alsó fólia élére.

Ha az átlapolás hosszú, akkor a polisztirol se legyen túl rövid.

 

Az alsó nyílások keresztmetszete szerintem bőven elég lesz, de én még csinálnék egy párat a tető csúcsa közelében is. A padlás függőleges átszellőzése (kéményhatás) valamennyire csökkenteni fogja a padlástér nyári forróságát is, tehát az alatta lévő lakás mennyezetének hőmérsékletét.

Előzmény: SP77 (88540)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88549

"ez a kókler eredmény."

 

Nem biztos, hogy kókler csinálta. 10 ezer forintért a világ legjobb energetikusa sem fog 50 órát dolgozni, a kezébe adott adatokból (20 éves tervek az utólagos módosítások bejelölése nélkül) távolból és fél óra alatt ilyen pontosságra futja.

 

"én szeretném majd megcsináltatni olyan emberrel és céggel a felmérést és a kivitelezés, aki rendesen kivitelezéssel meg tudja csinálni"

 

Mennyire van korrekt munkára rászorítva az, aki önmaga munkáját fogja ellenőrizni?

 

Inkább mondd azt neki, hogy azt csinál a házadon amit akar, amennyivel alacsonyabb lesz a jövő évi fűtésköltséged a tavalyihoz képest, a különbözet tízszeresét kérheti a munkájáért ;)

Ilyen feltételek mellett a "mesterek" nagy részéről villámgyorsan kiderülne, hogy a szaktudásuk nagyrészt a balek ügyfelek parasztvakítására koncentrálódik.

Előzmény: occseb (88547)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88548

 itt ötleteltünk apuval, hogy nem bontjuk szét és csináljuk meg

Pedig muszáj lesz és csinálni egy "rendes" rétegrendet legalább 20 cm gyapottal (vagy habbal), ha fűteni akarsz bent...

Mert az a fólia naggggyon rossz helyen van a hideg oldalon.

 

Előzmény: LanyUss (88546)
occseb Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88547

Nem én kértem hanem az eladó akitől vesszük a házat. Mivel én nem tulajdonítok neki semmilyen jelentőséget, mert szerintem ugyanannyi értelme van mint az autóknál az eredetiségvizsgálat, ezért nem érdekel ez a kókler eredmény.

Amikor beköltözünk úgyis én szeretném majd megcsináltatni olyan emberrel és céggel a felmérést és a kivitelezés, aki rendesen kivitelezéssel meg tudja csinálni. természetesen számlásan, garanciásan, én a fekete húsból nem eszek, leginkább akkor ha ismeretlen.

Úgy gondolnám helyénvalónak, hogy egy hőkamerás térképezéssel lehetne felmérni rendesen a ház jelenlegi, valós állapotát/szerkezetét, és ahhoz kialakítani a megfelelő szigetelést, majd szigetelés után ismételt kamerás ellenőrzés az elért eredmények megmutatása képpen.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (88538)
LanyUss Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88546

Ez egy 25 m2-es helyiség ( a másik 30 m2-est garázst szigeteltem én és apu ).

Rétegek:

- szabadtér

- hullámpala

- lécezés

- 1 db betonáthidaló középen

- a fólia egy natúr sima fekete fólia, ami párazáró célt szolgálhatott

- 1 cm-es pozdorja

- beltér

- és itt ötleteltünk apuval, hogy nem bontjuk szét és csináljuk meg, ahogy a garázs helyiséget ( áteresztő, gyapot,záró,osb mintára ), hanem belülről ragasztunk rá eps-t, hálózza, majd gletteli és festi. Jelenleg brutálisan szökik a meleg, mert az 1 cm pozdorja semmit nem ér. A fólián volt, amikor becsorgott a pára. Légmentesen 10 cm grafit belülről?

 

Előzmény: Törölt nick (88543)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88545

Mi az a sötétebb sáv a fólián?

Árnyék csak vagy ott nedves a fólia?

Előzmény: SP77 (88540)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.23 0 0 88544

A hiba lényege és oka, (ha nem beázás a tetőfedés felöl vagy tetőfólia vízelvezetési hiba)

hogy
a fűtött lakásból a szabadtér felé útnak induló meleg-vízpárás levegő
útközben direktben találkozni tud valahol

egy túlzottan HIDEG a szabadtér felől KIHŰLT felülettel

(betonkoszorú, gerenda, falszakasz, tetőfólia, stb.)

és azzal találkozva !!!

 

a meleg vízpára a hideg felületen egyszerűen vízzé válik (lecsapódik)

azaz harmat=víz keletkezik belőle

és ez a víz áztat, akár helyben, akár elfolyva onnan valahová

 

Pont ugyanaz történik.  mint amikor a hideg sörös üveget kiveszed a hűtőből és az üveg harmatos lesz a konyha meleg-párás levegőjétől...

 

----

 

A meleg-pára kijutását a lakótérből a födém hibátlan RÉSMENTES párazárása/párafékezése csökkenti.

A túlzottan hideg felület létét pedig a megfelelő helyekre rakott hibátlan RÉSMENTES hőszigetelések.

 

 

A hibakeresés lényege ezért 

- meg kell találni azt az épületrészt amin a harmat keletkezik (ahol a víz lecsapódik)

utána ki kell deríteni, hogy

- milyen útvonalon jut ki a meleg-pára a lakótérből oda (párazárási/párafékezési hiba-hiányosság)

- miért túl hideg ott az épület szerkezet (hibás-hiányos hőszigetelés)

- miért nem jut ki onnan a pára a szabadba (palás átszellőzés/huzat hiánya)

 

Aztán el lehet dönteni, hogy

- párának sem kéne oda jutnia (párazárási/fékezési) és szerkezetnek sem kéne túl hidegnek lenni (hőszigetelési hiba) és a huzat is gyenge a padláson>> tripla hiba

- párának sem kéne oda jutnia (párazárási/fékezési) és szerkezetnek sem kéne túl hidegnek lenni (hőszigetelési hiba) >> dupla hiba

- a szerkezet már "hideg szerkezet" (azaz a hőszigetelésen kívül van), de a párának nem kéne oda jutnia >> egyszeres hiba

- a szerkezet is "hideg szerkezet" és a pára is odajuthat (pl. padlástérbe vezető szellőző miatt), DE a padlástérből nem jut ki >> átszellőzés/huzat nélküli padlástér

 

Vagyis, nézelődés-kutatási és logikus gondolkodás árán a hiba oka kitalálható és kijavítható...

 

 

----

 

Kezdésnek eltűnődnék azon, hogy a gyapotban miért vannak légterek a gerenda mellet?! (ahogy az a képen látható)
Lehetséges-e pl. az, hogy a plafon illetve plafon/fal találkozásnál a gyenge párafékezés miatt a benti pára eljut a hideg gerendavégekhez?!!! és azokon vízzé válva folyik le onnan.

 

 

Vagy ugyanez ez a betonkoszorún (is) netán ?

Előzmény: SP77 (88540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!