Keresés

Részletes keresés

Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2019.01.14 -3 2 65785

Érdeklődnék 322,016-tal kapcsolatban:

meddig üzemelt, a szerkocsi a mozdony selejtezése után megmaradt-e valamilyen céllal?

 

Köszönöm!

fantal Creative Commons License 2019.01.14 -3 2 65784

Ne velem vitatkozzatok, hanem a jogalkotóval. A jogalkotó nem ismeri a mágnestáblát, csak a gép oldalára minimum 60 mm magas betűmérettel feliratozott, jól látható, nem takart, eltávolíthatatlan feliratot.

 

Hiába engem küldtök el a fenébe, hiába  vitatkoztok velem, ezt nem én találtam ki, és láthatóan nincs szándék a megváltoztatására. Hiába mantrázzátok. Nekem erre nincs ráhatásom, közöm - mert a park meg a kft, két külön dolog, és ez vasútvállalati kérdés.

 

És a jogalkotó a szabályt az össz-vissz minden hazai vasúttársaságra vonatkoztatva készitett szabályt, s nem foglalkozott EGY vasúttársaság néhány járművével.

 

(Most akkor mit szóljunk a személykocsikra felszerelt jókora fémtáblákra, amik miatt  kocsik hossztartóit kellett megfúrni?)

Előzmény: Felek Ferenc (65780)
vasúttörténet Creative Commons License 2019.01.14 -2 2 65783

"...a felfestésnek kell eltávolíthatatlannak lennie...'
Mi lenne, ha vagdalkozás (és építészet) helyett inkább megoldás felé menne el a dolog.
Mérnökként és nem jog alkalmazásként mondom, hogy én megvizsgálnám a lehetőségét annak, hogy a festéssel együtt egy sima (vagy ha olyan helyen van korabeli feliratot tartalmazó) mágneses rögzítésű táblát is létrehoznának azonos festékkel (többet is akár). Ekkor a modern kori pályaszám eltávolíthatatlanul fel van festve.
A parkban fotózási céllal valószínű minden különösebb engedélyezés nélkül felrakható lenne a takaró lemez (megfelelő kialakítás mellett talán nem is látszana - élek).
Menetvonal engedélyezésnél pedig talán kérhető az ideiglenes engedély (lásd filmes menetek, vagy közúti járművek útvonal engedélye). Ha a jármű pedig közmunkát végez akkor meg látszik a pályaszáma.
Ez csak egy kóbor ötlet.

Bt.

soproniirsai Creative Commons License 2019.01.13 -2 0 65782

Ez hitvita, ezért nem lehet eldönteni. Amikor a velencei chartát barkácsolták az volt a divat, előtte más lásd mátyástemplom, most meg újjáépitést is csinálnak.

Előzmény: benbe (65778)
rm40 Creative Commons License 2019.01.13 -2 2 65781

> A Velencei Charta írta elő, hogy lehetőség szerint ne készüljenek a műemlékeken kiegészítések, illetve ha azok szükségesek (pl. statikai okokból), akkor azokat a műemlék eredeti anyagától feltűnően eltérő anyagból készítsék.

 

Amit éppen a magyar műemlékesek erőltettek bele a chartába...

Előzmény: fantal (65776)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.01.13 -1 8 65780

Az a probléma, hogy te még életedben nem láttál ipari mágnest, de még apróbb probléma, hogy képtelen vagy a mások véleményét, rész, vagy teljes igazát elfogadni, magadévá tenni. Egy négy sarkán ipari mágnesessel a konyhára pattintott táblát semmilyen faág nem szedi le, de lehet, hogy az eltávolításához is inkább két ember kell. Meg ha kajszán ragad oda, igazításkor leviszi a festéket...

Előzmény: fantal (65777)
benbe Creative Commons License 2019.01.13 -2 3 65779

Dehogy tiltják, te magad mondtad, hogy a felfestésnek fell eltávolíthatatlannak lennie! Az alkatrész, amire festették, mindenképp eltávolítható, akár mágneses, akár csavaros, akár szegecses, akár hegesztett a rögzítése. Ha letépi egy faág, akkor meg a pályavasút kifizeti!

Előzmény: fantal (65777)
benbe Creative Commons License 2019.01.13 -4 3 65778

A Velencei Charta egy hülyeség. Lehet, hogy a műemlékesek kivannak Füzértől és Diósgyőrtől, de egyrészt a legtöbb ember szerint így szépek, másrésztNyugaton sose láttam még a Velencei Charta szerint felújított műemléket, eredeti állapotút annál inkább. 

Előzmény: fantal (65776)
fantal Creative Commons License 2019.01.13 -2 2 65777

A mágneses táblával nem sérül a fölfestés eltávolíthatatlansága.

****

Apróbb probléma, hogy nem erről beszéltem, az osztrákok magát a pályaszámot nyomtatják a mágnestáblára, és le s föl teszik. Ezt nálunk tiltják, ami bizonyos szempontból érthető is, hiszen igy a táblát bárki illetéktelenül leszedheti, vagy akár leránthatja egy a jármű oldalának csapódó faág is.

Előzmény: benbe (65774)
fantal Creative Commons License 2019.01.13 -1 1 65776

OFF

Pont mostanában történnek korhű helyreállítások, kőfaragókkal, stb., és régen volt divatban a vasbeton építkezés, ami pont a konzervatív műemlékesek mániája.

**

Kevered a szezont a fazonnal. Láthatóan nem vagy tisztában az épített műemlékek körüli helyzettel, a felek "pártállásával".

A Velencei Charta írta elő, hogy lehetőség szerint ne készüljenek a műemlékeken kiegészítések, illetve ha azok szükségesek (pl. statikai okokból), akkor azokat a műemlék eredeti anyagától feltűnően eltérő anyagból készítsék. Erre a leghírhedtebb példa a visegrádi Salamon-torony a látható zsaluzott vasbeton szerkezetével.

A Velencei Chartát ma látványosan semmibe veszik, és a statikai kiegészítés helyett áltörténelmi rekonstrukciók, visszaépítések zajlanak, felvállaltan üzleti, turisztikai célból.

Itt a szerkezeti tartóelemek zsaluzott vasbetonból vannak, és a fal külső felületeit terméskő falazást utánzó burkolattal látják el.

Erre példa: Diósgyőr, Füzér, a budavári palota lovardája.

A "konzervatív műemlékesek" pont azok, akik a Velencei Chartát szeretnék továbbra is fenntartani vezérfonalként, és az ellenfeleik azok, akik azt mondják, a turisták nem vasbetonra meg térdig érő romokra, hanem "élő" várakra kiváncsiak.

 

ON

Előzmény: benbe (65773)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.01.10 -2 0 65775

Szakértő urak, jó a megfejtés?

 

KuK. hadivasúti pályaszám rendszer:

 

II - kétcsatlós

III - háromcsatlós

IV - négycsatlós

a - 2-2.5 t tengelynyomás

b - 2.5 - 3 tonna tengelynyomás

c - 3-3.5 tonna tengelynyomás

d - 3.5-4 tonna tengelynyomás

R - 600 mm

 

RIIb = 600 mm-es, kétcsatlós, 2.5-3 t tengelynyomású lokomotív

IVd = 760 mm-es, négycsatlós, 3.5-4 tonna tengelynyomású

benbe Creative Commons License 2019.01.09 -2 2 65774

A mágneses táblával nem sérül a fölfestés eltávolíthatatlansága.

Előzmény: fantal (65766)
benbe Creative Commons License 2019.01.09 -5 0 65773

Pont mostanában történnek korhű helyreállítások, kőfaragókkal, stb., és régen volt divatban a vasbeton építkezés, ami pont a konzervatív műemlékesek mániája.

Előzmény: fantal (65766)
rm40 Creative Commons License 2019.01.07 -3 0 65772

Ugyanehhez videó is készült:

https://youtu.be/c78vkolczoU

Előzmény: rm40 (65671)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.06 -2 2 65771

A véleményesből ez nem derül ki, de az egyik újság szerint igen. A kép láttán valószínűnek is tartom, máskülönben nem csak jelentéktelen sérüléseket szereztek volna. 

 

Előzmény: Bárdos Imre (65769)
C50 Creative Commons License 2019.01.06 -1 0 65770

A 342-es személyzete kiugrott?

Előzmény: Bárdos Imre (65769)
Bárdos Imre Creative Commons License 2019.01.06 -2 6 65769

Majd másfél hónapja tettem fel ide a mellékelt fotót, akkor az volt a gondom, hogy melyik gép lehetett a teher és melyik a személyvonattal? Végül is arra jutottunk, hogy mindkettő lehetett mindkettővel, de a fotó oldalhelyes, így az újságcikkek alapján a 342 lehetett a páratlan tehervonat, a 375 pedig a páros személyvonat mozdonya. 

 

Az újságcikkeben fellelhető nevekre rákeresve, a MÁV Archívumban találtam is több peres iratot a MÁV Ügyészség iratanyagában. (A sérültek indítottak kártérítési pert a vasút ellen.) Ezek egyikébe a balesetvizsgáló bizottság által kiadott véleményes jelentést is becsatolták. (Ez nem mindig, sőt inkább ritkán van így.)  

 

A jelentés szerint a 3448 sz. személyvonatot a 375,802 psz., a 3479 sz. tehervonatot a 342,153 psz. gép továbbította, utóbb ismeretlen sorozatú tológéppel. Az ütközés az állomás III. sz. vágányán történt, hibás váltóállítás miatt. A tehervonat mozdonyára a D 60164 psz. kalauzkocsi felpattant, ez nyomta össze a konyhát, ahogy a képen is látható. A következő fotón a felborult, cementtel rakott G kocsi pályaszáma 131248. A vonat Iz 330160 sz. szénnel rakott és súlyosan rongálódott kocsijáról nincs fotó, ahogy - szerencsére - az ennek fékülésén tartózkodó fékezőről sem, aki azonnal meghalt a balesetben. A személyvonat mozdonya, D 65142 sz. kalauz-, és Fk 807 sz. postakocsija súlyosan sérült, ezek láthatóak is a fotókon. A vonat többi sérült kocsijáról (31121 B; 52474 C; 52221 C; 50398 C) nincs felvétel.

 

 

C50 Creative Commons License 2019.01.06 0 1 65768

A púposos topikban is szó volt a 12 jegyű számok kiadásánál. Említve volt hogy a Kárpát Vasútnál elérték hogy a Szergejek visszakaphatták eredeti MÁV-os számukat míg az aranyat bányászó Púposok nem.

Nos, ebben mi sem voltunk sikeresek, próbáltuk elérni hogy a régi számon vizsgázott 001 pályaszámú El9 mellé ne legyen még egy 001-esünk, a Dunakeszi kocsi legyen 010 mert Királyréten is 10-es volt és rejtély hogy a legelső 12 jegyű pályaszámot kapott MD40 miért lett 003, de semmiben nem tágítottak, ezt kellett felfesteni és kész.

Előzmény: Felek Ferenc (65767)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.01.06 -3 7 65767

Nem lőttem öngólt, mert a múlthamisitást az általam említett esetekben nem a régészek, múzeulógusok találják ki - vezetik be, hanem a hozzá nem értők, menedzserek, miegyebek, ahogy a 12 számjegyű pályaszám felfestést is. Hogy ez ellen meg nem tettetek semmit, a ti öngólotok, ha már ez a szójáték az aktuális kedvenced mára.

Előzmény: fantal (65766)
fantal Creative Commons License 2019.01.06 -6 2 65766

A rendelet szerint a 12 jegyű pályaszámot eltávolíthatatlanul, jól látható helyre, takarásmentesen kell felfesteni.

 

Szeptemberben itt járt a Zöld Anton. A 12 jegyű pályaszáma a szerkocsi egyik féklégtartályára volt felfestve, 1 cm "magas" számjegyekkel, (Ja, az Szlovákia...) Az osztrák 310-esen meg konkrétan semmilyen 12 jegyű szám nem volt felfestve... Pedig ők a mágnestáblás módszert használják.

 

 

 

"pld. római kori leletekre sem tesznek vonalkódot, meg egy falumúzeumban sem betonból öntik a vályogházakat."

 

**

 

Ööö, a régészeti leletekre, és minden múzeumi műtárgyra ráfestik a múzeumi leltári számot. Ez kötelező. Csak olyan leleteknél van cetlin a szám, ahol a műtárgy anyaga miatt nem lehet ráfesteni. Pl. textileknél.

A mostani divatos vár és kastély-rekonstrukcióknál (Füzéri vár, Diósgyőr, Budai vár királyi lovarda) a legkedveltebb építőanyag a zsaluzott vasbeton. A konzervativ műemlékesek persze hajukat tépik emiatt.

 

Úgyhogy ezzel a megjegyzéseddel öngólt lőttél.

 

Előzmény: Felek Ferenc (65765)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.01.06 -2 6 65765

A mostani csúfság pályaszámokat meg egy bádogtáblára is fel lehetett volna festeni, a négy sarkán négy ipari mágnessel, mikor nosztalgia gőzös elhagyja a Füstit, vagy Istvántelket, akkor rádobni a konyha oldalára és kész. A szabályalkotó felé jelezni kéne, hogy pld. római kori leletekre sem tesznek vonalkódot, meg egy falumúzeumban sem betonból öntik a vályogházakat.

alkotasu Creative Commons License 2019.01.05 -1 3 65764

Akkor ez egy jó hír! Próbáld meg pozitívan felfogni! Ha nincs rögzítve az érték, akkor lehet akár 80% kedvezményt is adni a gőzösöknek. Csak megfelelő ember tárgyaljon a VPE-nél, legyen kellő indok, stb. - amit már leírtam.

Előzmény: fantal (65763)
fantal Creative Commons License 2019.01.05 -2 0 65763

Amit  1047 fórumtárs beidézett, az egy 2015. szeptember 30-án életbe lépett rendelkezés. Mi 2012-ben, 2013-ban és 2015-ben hozattuk be az Albatrost, illetve 2015. szeptember 13-14-re a Park 15 éves évfordulójára a járműveket. 

Tehát ekkor még az 1047 fórumtárs által linkelt rendelet még nem is lépett hatályba, tehát a VPE jogosan mondta,hogy nincs lehetősége kedvezményt adni.

 

Eddig én sem tudtam - megmondom őszintén-, hogy 2015 óta a VPE-nek mint menetvonal értékesítőnek lehetősége van már egyedi mérlegelés alapján PHD kedvezményt adni.

De ez sem jó teljesen, mert vagy megadja a VPE a kedvezményt - vagy nem.

Ha viszont a Vasúti törtvényben lenne befoglalva, hogy a dízelvontatású nosztalgia mondjuk kap 33% PHD kedvezményt, a gőzmozdonyos meg mondjuk 55%-ost, a törvény mellékletébe felsorolt járművek üzemére és kizárólag csak nosztalgia személyszállitási tevékenységre, az már egy fix pont lenne, és nem a VPE illetékesre lenne bízva, ad kedvezményt, vagy sem, mert ezek szerint most ez a felállás van.

Előzmény: alkotasu (65761)
C50 Creative Commons License 2019.01.05 -2 4 65762

És ha mi, egy szakmai civil szervezet meg tudtuk tenni, akkor egy milliárdos árbevételű aranybánya miért nem?

(esetleg bennünket érdekel amit munka mellett csinálunk, a kft vezetőit meg nem?)

Előzmény: fantal (65758)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.05 -1 2 65761

Ilyen esetben át kell bogarászni a jogszabályokat. A hatósági ember, VPE-s ember is tévedhet. De lehet, hogy egy dörzsölt jogász tud kiskaput találni. De ha még kiskapu sincs, akkor jön az, amit tegnap írtam.

Előzmény: fantal (65760)
fantal Creative Commons License 2019.01.04 -2 0 65760

Nézzük. Mit kéne látni?

 

Elvileg nyújthatók kedvezmények. Látom. Ezzel szemben a VPE-től azt mondták, hogy akkor adhatnak, ha megváltoztatják a jogszabályt.

 

Amikor a park meghivására érkezett saját menetvonalon külföldről jármű (pl. Albatros látogatásai) a VPE-től kerek-perec közölték, hogy nem tudnak semmi kedvezményt adni, mert a jogszabály ezt nem engedi meg.

Előzmény: 1047 005-2 (65759)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 65759

"Alapvetően itt volt a lehetőség a vasúti törvény átfogó módosítása alatt, hogy ezt is rendezzék, vagy azt, hogy a gőzmozdonyos nosztalgiavonatok PHD kedvezményt kapjanak. Nem tették. fel sem merült."

 

 

 

Nos,nézzük a tényeket:

 

 

 

58/2015. (IX. 30.) NFM rendelet a vasúti hálózat-hozzáférési díjrendszer kereteiről, valamint a hálózat-hozzáférési díjak képzésének és alkalmazásának alapvető szabályairól

Előzmény: fantal (65758)
fantal Creative Commons License 2019.01.04 -1 0 65758

Szép amiket írsz, de pl. 25 évvel ezelőtt úgy voltak szocializálva az emberek, hogy amit a hatóság mond, az úgy van és nem beszélünk vissza.

És még jórészt ma is ugyanaz a pár ember intézi a muzeális járművek ügyét, aki 25 éve, ergo nem kérdez, hanem rámutat a hatósági dokumentumra, hogy kérem itten le van írva, hogy 60 mm magas betűt kell, feltűnő helyen és eltávolíthatatlanul elhelyezni. Mert az van írva a hivatalos papírosban.

 

Alapvetően itt volt a lehetőség a vasúti törvény átfogó módosítása alatt, hogy ezt is rendezzék, vagy azt, hogy a gőzmozdonyos nosztalgiavonatok PHD kedvezményt kapjanak. Nem tették. fel sem merült.

 

A KBK meg a HungRail bevetették a lobbierejüket és elérték a nekik kedvező módosításokat.

Előzmény: braun (65755)
alkotasu Creative Commons License 2019.01.04 0 3 65757

Ha megfelelő érdekviszonyokkal keresik meg a törvényhozókat, pl. turizmus fejlesztés, akkor lehet belőle tv. módosítás. Esetleg más szükséges módosítással egyszerre. Csak el kéne indulni az úton valakiknek, mert köldöknézegetéssel tényleg nem fog változni semmi. És szerintem még ebben a ciklusban, mert 2010 óta mind a turizmus, mind a vasútfejlesztés ügye előrébbvaló volt, mint korábban. Aztán bő 3 év múlva egy esetleges kormányváltásnál meg a fene tudja, mik lesznek a prioritások... (Tippem van, de az nem való ide, legfeljebb csak annyi, hogy az se nem vasút, se nem turizmus.)

Előzmény: fantal (65754)
braun Creative Commons License 2019.01.04 0 5 65756

Sokkal gyakrabban reszelik azt a törvényt.

Előzmény: fantal (65754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!