Hát olajcserénél 5 liternél állt nívópálca alatt egy lehelettel,most meg felette van 0,5-1,0 cm -rel a szintnek ! Vagy termeli a motor olajat az autóm !:)
Én nem vagyok ful tapasztalt e téren de az enyéből indulok ki. Egy 1.6 Gdi benzines amiről azt mondták,hogy 3.6 liter olaj kell bele . Na most én ezt el is hittem meg nem is . Mikor le engedtem csak 2.7 liter jött le ,nagyon meg is ilyedtem gondolva baj van. Nívót mindig figyelt de két vonal közt volt és semmi baj. Erre én mikor töltöttem az új olajat nem tettem kapásból bele a 3.6L . Viszont megálltam 2.6- 2.7 közt hát a nívó maxon volt indítás után minden oké . Szóval így vagyok vele és köszöni a gép jól van mind ez már 10000 km után is. Nem lehet,hogy nálad is ez lehet a hiba forrása???
Nálam van ez úgy is, ha nem ezen a kütyün keresztül beszélek. :-) Szerintem valami mikrofon hiba lehet... Amúgy ezt a fajta fejegységet még nem láttam. A sokadik féle:-)
Nem, mert azért is vittem el cserére, mert ellenőrzéskor magas volt meg nagyon sötét, és a szaki is mondta hogy figyelemmel kell kisérni hogy innentől is produkálja és tovább !Hát produkálta!: ((
Üdv a segítőknek! Az a helyzet hogy mai olajcsere után kb 40 km-el (és ebből csak 10km város) bejelzett a túl töltési lámpa, ami brutális az amúgy teljesen korrektül müködő autótól (5, 2 l fogyasztás, jó tempóssan) !Mivel kezdjem a helyrehozatalt? 1 hete vettem, semmi gyanúsat nem vettem észre,semmi hiba üzenet!Nem tudom hogy használták ?: (
Na ilyen médiacenterem van, augusztusi. Újabban, ha telefonálok, a hívott fél oldalán szaggat a vétel, nálam normális. Gyári visszaállítást már próbáltam, maradt. Most még megpróbálok egy másik telót ráakasztani, nehogy kiderüljön, az a kakukk.
Ha sokszor leállítod regenerálás közben,gázolajat nyom a motorolajba.A szagán nem érzed,de büdösebb,mint egyébként.
Én is így jártam nyáron vezeték szakadás miatt 110 km-enként regenerált,de sokszor leállítottam,mert nem győztem mindíg
végig vinni a tisztítást,világított a motor hiba lámpa,és már tele volt a pupom vele.Nekem is sok volt az olaj,3000 Km után olaj csere.Elvittem márka szervízbe,és ott derült ki a vezeték szakadás.Utána néztem a neten,és arra jutottam,hogy gázolajat nyom bele,mert azt dúsítja és más időpontokban is fecskendez be belőle,így melegíti fel a DPFet.
Olvass a Mazda fórumon.Ott a nívópálcán 3 jel van.
Min-Max-Olaj csere.
Ha eléri az olaj a harmadik magasságot ,csere,mert annyira felhigul gázolajjal.
Szerintem cserélj motor olajat minél hamarabb,és figyelj a regenerálásra,vagy sokba lesz. :))
Üdv Szakik ! Olyan kérdésem lenne van egy 2013 évi 1,6 Crdi Kia Ceed és az a hiba üzenet ,hogy olajszint emelkedés ,és tényleges is az emelkedés ,nem víz, nem érezni hogy gázolaj ,és akkor mi lehet a gond,v mitől emelkedik !?:-((( Előre is kössz ha valaki veszi a fáradságot és ír ,esetleges saját tapasztalatáról !:-)
Tiszta sor, hogy hóban a keskenyebb abroncs a nyerő... Természetesen azonos feltételek mellett.
A lánctalpas eszközök azért mennek el mindenhol, mert alacsony a fajlagos talajnyomásuk, tehát hiába a gigászi tömegük, egységnyi felületre kisebb "súly" jut, így kevéssé süllyednek el a laza talajszerkezetben - olyasmi elven működik a dolog, mint a hótalp. Egyes esetekben ez a hátrányuk is egyben, mert túl laza talajban nem tömörítik kellően az alattuk lévő fundamentumot, így leér a "hasuk", mikor is "elkapar" a lánc.
És éppen ezért jobb a keskenyebb abroncs a hóban; a keskenyebb gumi nagyobb nyomást gyakorol a laza "talajszerkezetre", így hamarabb fog szilárd felületet - leszámítva azt az esetet, mikor a tapasztalatlan user sok gázzal jéggé polírozza a felületet.
Lassításnál egyébként éppen fordítva alakul a történet; a szélesebb abroncs nagyobb mennyiségű havat tol maga előtt, ami segíti a lassulást.
Mindez a havas, és még inkább nagyobb hóban érvényes, nem a már jeges, vagy ónos esős körülmények között.
Magyarországon viszont kevéssé jellemző a havas napok száma, így nem biztos, hogy téli abroncs választásakor erre kellene fókuszálni - inkább a hideg, fagyos, nedves körülmények közötti tulajdonságok alapján választanék.
Persze mindez az én ismereteim, és tapasztalataim szerint.
Szerintem pedig ebben az esetben (is) magától értetődő! Erre szabály van! Az nem teszt semmire sem, ha különböző feltételek - anyag, tömeg, körülmény stb. ...- mellett próbálnának hasonlóságot találni/keresni. A próbapályán a gumitesztet pl. ugyan azon a gépkocsin végzik!
Erre nem tudok mit mondani, de az én olvasatomban nem normális, ha zörög az ajtó, és ha nem külső behatás eredményeként tesz így, akkor vélhetően garis javítás.
De úgyis kell beszélned a szervizzel, a munkafelvevő tud erről nyilatkozni.