Ahogy a nagyok szokták mondani; nem kilométer-állást, hanem állapotot nézünk.
Valóban szerencsétlen a kérdés, mert;
- lehet, hogy a 150ezret mutató autóban is 300e van valójában,
- egy motort tönkre lehet vágni 20ezer km alatt is,
- egy gondosan karbantartott, odafigyeléssel használt, rendszeresen hosszú távokon járatott motor jobb állapotban lehet 300e km futás után, mint egy olyan masina, amivel a Penny-be (Sparba, Lidl-ba, CBA-ba, stb.) jártak 3 percre, napi több hidegindítással, soha be nem melegedő motorral.
Nézze meg valóban hozzáértő szakember, de még akkor is lutri. De nem a km-óra állása miatt, henm azért, mert nem lehet belelátni a lelkébe.
Alapban szerintem meg lehet venni, ha műszakilag rendben van, és nem akarod maholnap eladni (mert ahogy te is, más is ódzkodik egy ekkora számtól - hol jogosan, hol alaptalanul).
Ez igaz, de a garis autó esetén elhajthatnak a hozott olajjal arra hivatkozva, hogy nem ismert a beszerzés forrása, hogy valóban annak a gyártónak az a terméke van a flakonban, ami kívülről látszik - magyarul nem hamis-e a cucc. Mindezt főként azért, mert az olajon sokat lehet keresni még akkor is, ha valóban azt, és valóban betöltik, ami a számlán szerepel.
Korábban nagy harcok voltak a cégemnél, hogy a "flotta" autóinak időszakos szervizéhez a cég vigye a motorolajat. Nem volt egyszerű keresztülvinni, és ami még érdekesebb volt, sokszor a gépkocsivezetők sem álltak az ügy mellé, inkább ellenezték. Pedig a beszerzési forrás 100 %-osan biztos volt, a hamis termék esélye ki volt zárva.
Csak megkérdezném, attól akinek ilyen kocsija van, hogy a mostanában 5-5,2-ről 5.7-5.9 literre megemelkedő fogyasztásomat - kb ua vezetési stílussal - a hirtelen jött hideg okozhatja (egy kicsit tovább is melegítem reggelente, bár garázsban áll) vagy valami más lehet a háttérben? Kb 1600km-el korábban volt olajcsere, kapott Prolongot is, szűrőket stb ami járt... igaz a téli gumikat is feltettem,d e azzal csak kb 100km-t mentünk...
Az autó velem együtt begurul a műhelybe, csomagtartóban az (a könyve szerint előírt Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3 , mert eddig sehol nem ilyent tettek volna bele, sok helyen meg más viszkozításút is ráadásul!) az olajjal. Az autó mellől akkor jövök el, amikor elkészül és mehetek a kasszához. Ennyi. :-)
Tegnap vettem észre, hogy leszakadt/lekopott az autóm elején található KIA emblémámban, a fekete háttér. Elég ocsmányul néz így ki. :( Van valakinek ötlete, hogy ezt házilag is ki lehet cserélni? Rendelt már valaki e-bayról új emblémát, mennyire megoldható vagy inkább a szerviben járjak utána? köszönöm előre is!
Amennyire tudom, a közvetlen befecskendezésű dieselmotorok kevéssé igénylik az izzítást, mint az előkamrások. Már a VW legendás 1,9 TDI motorjai is töredék ideig izzítottak - meleg időben szinte csak felvillant az izzítást jelző sárga fény - az előddieselekhez képest. Ennél fogva a ma autósa nem is találkozik annyit az izzítás tényével, és szükségével.
Az én öreg előkamrás dieselem első indításkor még nyáron is kér 8-10mp-nyi izzítást.
Viszont ahogy nem is olyan régen foglalkoztunk a témával; az izzítás nem ér véget a kontrollámpa kialvásakor, a rendszer egy ideig még izzít, így hidegben célszerű a lámpa kialvását követően még várni egy kis időt, és csak utána indítani.
Valahol egyszer azt olvastam - de azóta nem találok erre vonatkozóan infót -, hogy hosszabb állás után, vagy nagy hidegben jót tesz az akksinak, he először valami kisebb áramfelvételű fogyasztót kapcsolunk be rövid időre, és nem a legnagyobb áramfelvétellel járó izzítással, és/vagy önindítózással "esünk neki" az akksinak.
Ráadod a gyújtást, megvárod amíg elalszik az izzítás jelző, aztán leveszed a gyújtást és újra izzítasz, majd ha ez is elalszik akkor beröffented. Amúgy beindul nélküle is, csak az első pár főtengely fordulatig olyan hangja van mint egy régi Zetornak, ami nem túl egészséges..
Úgy tudom - nem biztos - hogy a modern dízelek már akkor elkezdik az izzítást, amikor a vezetőoldali ajtó nyílik, így az indítások többségében nem kell külön várni az izzításra. Persze ha nagyon hideg van vagy sokára történik az indítás, szükség lehet újra az izzításra.
Volt ilyen dízelem, szerintem így működött. Az extrém hidegek kivételével úgy indítottam, mint egy benzinest. És persze volt régen dízeles autóm, ahol meg kellett várni az izzítás végét.
Ez az izzítás-kontrollámpa érdekel, nekem ha fel is villan, csak addig teheti míg bootol és felvillantja az összes lámpát. Mikor izzít? Folyamatosan izzít amikor rá van adva gyújtás? Valaki írta, hogy újra izzít. Azt hogyan csinálja?
Köszi , ahogy írtam fizikailag a kulccsal sem sikerült bezárni. A másik kérdésemre nem tudsz esetleg válaszolni , neked is gyárilag kamerás-navis-telefonos a fejegységed ugye?
"gondoltam nem állítom le a motort arra a pár percre , addig is melegszik a gázolajos. De azért szerettem volna bezárni a pótkulccsal kívülről. Sem a távirányítójával sem fizikálisan az ajtózárral nem lehetett bezárni. Ceed 2.gen a kocsi." Szerintem azért nem lehet, mert ez nem lenne üzemszerű/tervezett állapot. A távirányító nem egyszerűen "ajtókulcs", hanem az immobilizer és riasztó kapcsolója. Ha fizikai kulcsként használnád, szerintem ott is hasonlóan viselkedik, bár biztosan nem tudom.