Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kisp113 Creative Commons License 2018.11.24 0 1 39958

Amit eddig olvastam irodalmat az elsősorban a kalciummal hozta össze. Lehet találni Toyota kutatást, vagy itt van ez:

https://www.infineuminsight.com/articles/passenger-cars/quenching-low-speed-pre-ignition/

Előzmény: nyemi (39944)
oLayos Creative Commons License 2018.11.24 0 1 39957

Igen, erre akartam utalni. Nem véletlen egyes szerkezeti elemek elhagyása. Nyomóágba nincs plusz akadályozó elem.

A szívócső olajszivattyú közötti szakasz meg minden autóban leürül.

 

Ha gondolod mehetünk tovább: miért nincs ezekb a szűrőkben by-pass szelep?

 

... és akkor az általad emlegetett viszkozitás elvárásokról meg ne is beszéljünk. Sőt, a katalizátor másságról sem ... de a gyári ajánlások változtak és sok minden megoldásnál maradtak a jól beváltnál. (???)

 

A kopogásos égés problémát meg nem egy 1,4-es 60-80 lóerős szívónál kell keresni. Erről is beszélgethetünk. Küzdenek is a mérnökök!

Előzmény: nyemi (39956)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39956

"Akkor nézzük meg egy 2005-ben gyártott Chevrolet Lacetti 1,6 16V (F16D3) motorhoz előírt olajszűrő felépítését. Nekem azonosnak tűnik pl: egy 1992-ben gyártott Opel Astra 1,4i  (C14NZ) motorhoz előírt szűrővel."  

 

Igen ránéztem,  teljesen ugyan azt ajánlat rá.

 

"Szerinted miért nem ürül ki leállítás után ezeknél a csészés szőrő? Megoldás feltárása nálad van, én ismerem."

 

A szűrő nem ürül ki mert felülről kapja az olajat. 

 

Csak a  szívócső engedi el szerintem, és  lehet hogy pont a légbuborék miatt .

De hogy minek az a  levegő ott, azt  ne kérdezd (Mérnöki hiba?).

Előzmény: oLayos (39953)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39955

Például itt van egy labor lap.

Véleményem , hogy jó  értékekkel  rendelkezik. Kíváncsi lennék például gyakorlatban mit teljesít.

Próbálta már valaki , mik a tapasztalatok?

 

Előzmény: 40-0832-2 (39949)
oLayos Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39954

Előbbiekben nevesített két autónál különböző a gyártó által gyártáskor elvárt olaj viszkozitása ... már ha ehhez ragaszkodsz. A szűrők továbbra is egyformák!

Előzmény: nyemi (39952)
oLayos Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39953

Akkor nézzük meg egy 2005-ben gyártott Chevrolet Lacetti 1,6 16V (F16D3) motorhoz előírt olajszűrő felépítését. Nekem azonosnak tűnik pl: egy 1992-ben gyártott Opel Astra 1,4i  (C14NZ) motorhoz előírt szűrővel. 

 

Szerinted miért nem ürül ki leállítás után ezeknél a csészés szőrő? Megoldás feltárása nálad van, én ismerem.

 

Szűrőmárkát válassz te, nem nevesítek, nehogy elfogultsággal legyek vádolva. (ez csak a kezdet)

 

Előzmény: nyemi (39950)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39952

Ja igen, és a viszkozitása is az olajnak  nagyobb volt régebben, és a szűrő mikró milliméterben mért  nagysága ezáltal áteresztő képessége is.

Ez még lemaradt.

Előzmény: nyemi (39950)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 -1 0 39951

"üzemanyag kéntartalma"  Nem keresem meg a MOL adatlapját most neked , de nagyon alacsony, szinte nekünk a környező országok közül a legjobban.

 

A fő probléma : Ezek a magas TBN- es benzines olajok adalék tartalma 30 ezres csereperiódusra van méretezve. Ha ez után lecseréled az olajat a magas TBN egyből lecsökken a bennmaradt olaj savassága miatt, relatíve normális kezdő értékre.  De ha például 10 ezrenként (vagy évente netán) cseréled, akkor ez sok lesz már  a motornak és jönnek az említett problémák.

Félre ne értsetek, én is azt mondom: hogy kell lúgosítani az olajat, csak nem olyan mértékben mint mostanában történik a nagyja olajmárkánál.

 

 

Előzmény: 40-0832-2 (39948)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39950

 Nézzük meg egy olajazási rendszert, például egy 92-es 8 szelepes Opel motorét :

 

Ami a képen nem látszik az, hogy nincs a szűrőben visszafolyás gátló szelep.

Az olaj fúratok a Szűrőkosártól a szivattyúig 14 mm  tovább meg 12mm-res . Arról már nem is beszélve a felszívó kosár is kész "agy rém".

Na azt akarom ebből kihozni: hogy ez a kenési rendszer egy adott viszkozitási minimumra lett tervezve. Amit senki nem tud, hogy mennyi is pontosan .

A régi olaj ajánlásokat, a maiakkal összevetni nem lehet az adatlap hiánya miatt. De én valószínűsítem, hogy  akkori az adalékolás nem volt ilyen mérvű mint napjainkban.

 

Előzmény: oLayos (39947)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39949

De mindentől függetlenül szerintem értem, mit akarsz mondani.

 

A "downsizing" mellékhatása az LSPI bizonyos motoroknál.

A motorolaj kalcium tartalma, foszfor tartalma, az alapolaj minősége és az LSPI jelenség között van kapcsolat. De egy automata váltó, vagy vezetési stílus is hatással van rá.

 

A kijelentésed, hogy "A magas TBN nem jó semmilyen   benzines motoroknak" szerintem nem állja meg a helyét.

 

 

Előzmény: nyemi (39946)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39948

Hm.

 

"Mert nincs savasító közeg"

 

A benzinben található "bio komponens", az EGR szelepen keresztül visszavezetett égéstermék, az üzemanyag kéntartalma stb. nem tekinthető annak?

Vagy mostanában már nem fúj át némi füstgáz a gyűrűk mellett, mint régebben?

Vagy éppen a motor és az olaj mindig üzem  meleg, és nincs pára kicsapódás?

Előzmény: nyemi (39946)
oLayos Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39947

" ... nincs kopogásérzékelő a csapágyaikban még ólom is található, és az olaj furatok a szivattyú hézagolása  olyan méretű,  hogy pont az ellenkezőjét érjük el avval ha hígabb olajat használunk. ... "

 

Ezt esetleg bővebben, ha kérhetlek.

 

Részletesebben majd akkor kérdeznék, ha lehet.

Előzmény: nyemi (39946)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 -1 0 39946

A magas TBN nem jó semmilyen   benzines motoroknak.  Mert nincs savasító közeg. A túlzott lúgosító adalék lerakódás : gyújtási problémát  - gyorsabb kopást - katalizátor eltömődést okoz.

 

Előzmény: 40-0832-2 (39945)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39945

Próbálom összerakni a képet.

Most Te az LSPI problémára gondolsz?

Az iromány, amit linkeltél, azt írja, ha SHPD UHPD olajat öntesz egy feltöltött benzines motorba, az nem szerencsés... De miért töltene bárki ilyen olajat?

Az adatlap, amit most belinkeltél egy személy és kis méretű haszonjárművekbe szánt olaj, nem UHPD olaj. Az LSPI a hagyományos szívó benzines motorokban nem jelentkezik.

 

Ipari motoroknál, ahol az említett probléma felmerülhet, a motor konstruktőre elég pontosan behatárolja, a használandó kenőanyag paramétereit.

Előzmény: nyemi (39944)
nyemi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39944

Jó, ugorjunk bele akkor  komolyabban . Íme az ajánlott olaj labor lapja:

Alul láthatóak,  milyen anyagok vannak az olajban.  Szerintetek melyik okozza a problémát?

 

Előzmény: 40-0832-2 (39940)
oLayos Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39943

" ... 8100 X-clean 5W-40 ... "

 

8100 X-Cess 5W-40 lesz az ... ami egyébként kiváló ajánlás.

 

Előzmény: nyemi (39926)
gsis Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39942

A topiktárs hozzászólásában  a harmadik, összetett mondatot többszöri olvasás után se lehet értelmezni. Itt az

ékezetek hiányától eltekintve, nem ártana újra értelmezni a mondanivalót !

Előzmény: Törölt nick (39941)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.24 0 0 39941

Ez nagyon tetszett! Nem értelmezek egy szöveget, akkor ugyanazt újra leíratom, ahelyett, hogy ismételten elolvasnám. Nagyon jó :) !

Előzmény: 40-0832-2 (39940)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39940

Ezt a hsz.-t írd már le lsz. még egyszer, mert nem értem, mít írsz.

Pedig próbálom.

Előzmény: nyemi (39926)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39939

A Suzuki lelki világát nem ismerem, de a Corollával 4 évig napi kapcsolatban voltam.

Kiválóan érezte magát az A3B4 olajjal, de még inkább az A5B5-tel.

A motor gyártója is ezt javasolja.

Nem igazán értem, a Topik-társ keveri kicsit a dolgokat...

Miért ne lehetne használni ilyen kenőolajt? Nem értem a problémát.

 

Előzmény: zsoooc2 (39928)
zsoooc2 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39938

Azért valami konkrétumot írhatnál, mindannyiunk okulására. Engemet az olajos téma érdekel, nem az, hogy milyen más topikokban szólt hozzá, azt leszarom, nem fogom átolvasgatni. Az olajos dolog viszont érdekel engemet, és szerintem mások is kíváncsiak rá, hogy szerinted miért hibás az érvelése nyemi-nek. Azért a kocsmai "érvelésnél" magasabb színvonalat várnék el ebben a topikban.

Előzmény: -prokee- (39933)
farkas-j Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39937

Ebben a témában nem tudom, hogy miért számít de leírom.
Egy 2005-ös Z14XEP motoros Opel Meriva A (már a lányomnak adtam), és egy 2016-os B14XER Opel Meriva B. (Szeretjük mindkettőt!) Mindkét autóhoz Castrol Edge Titanium FST 0W40 Dexos2 minősítéssel rendelkező olajat használunk (hogy a topik témájába íleszkedjen). 

Előzmény: Törölt nick (39927)
nyemi Creative Commons License 2018.11.23 -1 0 39936

Jó akkor, úgy látszik csak kötekedni jöttél ide.  Ez meg téged minősít.

 

Előzmény: -prokee- (39933)
forceberg_avs Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39935

"bár elég lett volna csak a topikcímeket"

xD

Előzmény: -prokee- (39930)
-prokee- Creative Commons License 2018.11.23 0 1 39934

Na jó, csak a te kedvedért, de azért mindenkinek: szuper Motul árak csak mára!

Előzmény: Törölt nick (39913)
-prokee- Creative Commons License 2018.11.23 -1 0 39933

"Kérlek térjél ki rá konkrétan,  és érvelj"

Nem szükséges. Mind felnőtt emberek vagyunk, ki-ki tud megfelelően mérlegelni az itt és máshol olvasottak alapján.

Előzmény: nyemi (39932)
nyemi Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39932

"féligazságot"  

Ez szó. Hmmm......   Most valami igaz vagy nem. De ha nem értesz valamivel egyet,  Kérlek térjél ki rá konkrétan,  és érvelj  . Köszönöm.

Előzmény: -prokee- (39930)
nyemi Creative Commons License 2018.11.23 0 0 39931

Példa: Még 100Ft sincs közte csak ~30% szűrési hatékonyság  W 610/1 Kontra W 67/2   ! 

Előzmény: nyemi (39929)
-prokee- Creative Commons License 2018.11.23 0 1 39930

Gyorsan átfutottam az egyéb topikokban tett hozzászólásaidat (bár elég lett volna csak a topikcímeket), és ezt javaslom másoknak is, mielőtt a kevés gyakorlati tapasztalat birtokában tett, (hibás) elméleti következtetéseidet készpénznek veszik, csak mert sok féligazságot tudsz belesűríteni egyetlen hozzászólásba.

Előzmény: nyemi (39929)
nyemi Creative Commons License 2018.11.23 -1 0 39929

Igaz konkrétan nincs,  de ott van az ACEA: C3 jelzésben :).    Még amit ajánlani tudok, ha felcsavarható szűrőd van, hogy minél hosszabbat vegyél. Mert sokan nem tudják, hogy például egy hideg reggeli induláskor akár 5w 40-es olajnál is olyan nagy a viszkozitása,  hogy nincs szűrés hanem a bypass  szelepen keresztül  nyomja a szivattyú az olajat. Azért hogy ezt elkerüljük, nagyobb szűrési felületet avagy hosszabb szűrőt szoktunk alkalmazni.  Például az az eredeti szűrőm  Mann-ban  79mm de Knecht Mahle-ben  találtam hozzá 100mm magasat , és most ez használom :).  A tervem egy 120mm-s de szűrési minőséget (gyártót) figyelembe véve  természetesen!!

Előzmény: zsoooc2 (39928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!