VW Sharan 2001-be szeretnék tolatóradart építeni. Sajnos nem találtam semmit róla angolul vagy magyarul (javítási, szerelési kéziköny) csak oroszul :-(. Tudnátok segíteni valami magyar vagy angol leírásba a hátsó lökhárító megbontásával kapcsolatosan?
Személyes véleményem , h azért kezdett mélyrepülésbe a tipus ára, mert elég hisztis autó, költeni kell rá, de lassan nagyobb kihívás lesz hozzá értő vagy az autóval lelkiismeretesen foglalkozni óhajtó szerelőt találni, mint a lecsót előteremteni az alkatrészekre.
Tök normális szerelő srác, 5 éve szerel nekem, mindig volt ADAC tagságom, soha nem kellett, kopp-kopp-kopp ,kicseréli a kézifékköteleket, kipucolja a féknyergeket , megjáratja, elkér X tízezret.
Aztán kb 4 nap múlva fog a jobb hátsó... persze hogy se kitakarítva se megjáratva se semmi nem volt, csak a bal oldalon, persze 834KM volt a zsír új Zimmermann tárcsákban meg a betétben, de jó hogy fog a fék Maglódtól Demjénig....
Pár hónapja járt Laciéknál egy szürke , automata F Galaxy MK2. Előtte egy jó hírű budai Toyota szervízben, horror áron. Aztán továbbra is ömlött az olaj a blokk hátulján. Én játszottam a balek vevőt, a totoyós munkafelvevő srác 18 percen keresztül magyarázta , h le kell venni a hengerfejet , gépmunka stb, ők már rosszban vannak az arcszőrzet metál céggel, nem oda hordják, kb 400-500e HUF os tétel lesz a javítás.
Kimentünk, alig bírtam ki röhögés nélkül a kocsi hátuljáig, hívtam Laciékat kértem a tulajnak időpontot.
Laciék levették a szelepdeknit, rendeltek tömítést, és amikor rakták össze , észrevették, hogy ebbe F Henry ék szélesebb tömítést raktak gyárilag, rendeltek hozzávalót és lőn boldogság. Csekkoljátok le, igaz a sztori.
Na most ha egy átlagos földi halandóval megtörténik pár ilyen sztori, az sírva menekülni fog az autótól!!!!! Akár bukóval, akár áron alul, akár.... A srác hívott utána ,h mivel a váltóban solenoid szelepet kell cserélni, asszem 3-4 között rántott, adjak neki 300e t és fizessem ki Laciékat és vihetem az autót. Működő analóg klímás , családi gyerekszállító, magyar rendszámmal, 80% téligumikkal, nem egy lepukkant osztrák munkásjárat.
Nekem se azzal van bajom, hogy pénzt kellett fizetnem a klíma csőért, hanem azzal ,h a qva Golf3 osan miért nem tört soha? Ezen meg klímacső nagykereskedést lehetne nyitni, akkora a kereslet. Ha valaki 3x javittat egymás után klímát 3x 40-60e HUf ért, lehet negyedszerre eladja "kéccázza' occcóbban" inkább, csak ne lássa az udvaron.
És még be sem indult a kályha szezon!!! :D :D :P :P
T. 409 Köszönöm a választ. Hát, az előtöltés megnövekedését én onnan vettem, hogy beinduláskor a motort bemelegítettem alapjáraton és amikor felpörgettem úgy harapott, mint ami nagyobb előtöltést kap. Arra gondoltam, hogy olyankor az ékpálya kopása miatt eltolódik a vezérlés is valamennyit az adagolóval együtt. Volt olyan, hogy melegen nem kellett fél fordulat és beröffent.
Majd, máskor nem akart, csak hosszas tekerésre. Hidegen mindig tekertetni kellett. Mondjuk a megállapítás nem szignifikáns, mert nem olyan sokszor indítottam az autót.
Értettem, hogy azt írod, h sokan elkótyavetyélik a bódéjukat, én meg azt reagáltam, h kiderül MAJD, hogy hat ez a saját eladásomra. Az is lehet, h igazad lesz, s nem viszik el 7 számjegyű összegért, akkor megmarad. Úgyhogy majd ezt jövőre megbeszéljük, HA már megtörtént.
Azért nem veszel Fiesta Sport Van-t, mert 1. nincs eladó, tehát nem tudsz 2. nincs céged, amire elszámolnád, meg neked nincs is rá szükséged. Nekem viszont van, jelen helyzetben tökéletes jármű a céljaimra. AZt viszont nem értem, hogy ez miért zavar téged, vagy miért hozod fel állandóan.. Neked nem tecc, oszt kész. Én pl ilyen SUV-ot nem vennék soha, s pl az X6-os az maga az oximoron nekem (semmire sem jó autó, kispöcsűeknek).
Fiestán nincs horog, csak a Sharannal vontatok. Tegnap is faszán el tudtam vele vinni az összes hulladékot egy jó nagy, rácsos utifutival.
Városban jobb az automata, de konkrétan a Sharan a nagy tömeg, meg a hidraulikus automata vesztesége miatt el kezd jóval többet enni, simán 9-10-et. Míg a Fiesta a legnagyobb dugóban is 4.5-4.6-nál marad.
Azt meg mondtam már, h nem húzzák rá jobban a Fiestára a kocsijukat, mint másra. Amúgy volt már olyan kocsim, 18 éve, amire senki nem húzta rá.. :-)
És kicserélték a PD elem vezetéket vagy nem? Kb 32 perces művelet, akár egy jó állapotú bontottra, és ha ez a hiba beszerezni újat. Ha leírod merre vagy, biztos segít valaki VCDS el kiolvasni.
Én nem azt írtam ,h a tiédet is csak ennyiért fogják elvinni, hanem azt, h az FB n folyamatosan hirdetnek fillérekért MK2 ket, én sem adnám oda az enyémet 1M alatt, de ismerve a vásárlói szokásokat, előbb vesznek 600 ért.
Nem azért nem veszek Fiesta sportvan t, mert ciki, hanem mert semmit nem veszek amiben kilátszik a lemez az utastérben. /Starlet, Doblo, pár Caddy, Combo stb /
Idén 1 megyei matrica + 3x havi matrica volt az igényem, a Fiestádra kellene az éves, mert úgy van kitalálva ,h azt vegyél D2 re.
Plussz tuti elfelejtenék matricát venni az utánfutkosókra és jönne a bünti. Milyen dolog már, ha ezzel húzod nem kell matrica, ha azzal húzod kell!!!
A matrica árkülönbözetből elmegyek kb 2800Km et a 2 literes többletfogyasztással.
Az üzemanyag ÁFA tartalma dologba ne menjünk bele, itthon mindenre van megoldás.
Még mindig azt gondolom ,az automata váltó pont nagyvárosi araszoláskor könnyíti meg az életem, vidéken ,nagy távolságok megtételekor nincs érdemi komfort különbözet. Kevesebbet váltottam Poprád ig, mint Bpesten csúcsidőben 40km a városban.
Plusz személy szerint agyfaszom van attól, hogy az emberek ráhúzzák a kormányt a másikra, /mert az OMV kúton kerüli ki a sort a Gyáli út M5 felé, és be akar vágni eléd jobbról, nem Q7 X5 stb ről beszélek, akár egy vagonerpozitívval is, vagy a Rudas mögött , ahol megszűnik a belső sáv, mert buszsáv lesz stb stb/, mi lenne ha egy Seicento ban ülsz???!!!
Akkor valami ON is:
Pár napja kókler módon beleflexeltem a légtömegmérő ötszög csavarjaiba és kivettem, kifújtam féktisztítóval , többször is, tudom ,h lemartam a porcelán réteget, és légtömeg spray t kellett volna használnom, de pont be volt zárva minden, viszont cserébe érezhetően sokkal jobb lett az autó, és a fizika törvényeit meghazudtolva kisebb értékeket ír az MFA a fogyasztásomról. A szívócső szenzort is kivettem megtakarítani ,az sima csavarhúzó. Mondjuk arról fogalmam sincs ,h nyomásmérő vagy hőmérséklet érzékelő / motor váltó felőli oldalán /. Kisebb gázpedál állásnál gyorsul ugyan úgy, és alacsonyabb fordulatról könnyebben elgyorsul.
Azt hiszem érdemes másnak is megcsinálni volt rajtuk trutyi rendesen.
Igen ez nekem is gyanus volt,de mivel ő a "szakember"ezert gondoltam erthet hozza...tevedtem...de ha ilyet mond akkor mit keres a szakmaban??
Fura ez nekem igy az autoszereloket illetoen itt a kornyekemen legalabb is mar nem az elso h igy jarok...
En uszomedence epitessel foglalkozok,gepeszet ill vezerles kiepitessel,ha en igy csinalnam,nem lenne munkam...megjegyzem nem 4-5000 rezsioraberben raadasul!!!joval alatta..
Tessék Balázs... én már elkönyveltem, h marad, én sem adnám oda ennyiért, de ha heti 3-4 ilyen megy fel az FB csoportban az nem felfelé mozgatja az árakat.
Bpesten legalább nem 1123m a bölcsi meg a bolt, be is tud majd melegedni, amúgy az automata pont araszolásra való szerintem. Falun kuplungolsz 20x max naponta, ez kb Lurdy - Shell kút csúcsidőben :D
Pl a haverom olyat adott el 600 ért, amit én is megvettem volna, mennek lefele az árak keményen, gondolom anno a migráncs fuvarozás verte fel ezeknek az árát, most meg mindenki szedi az optimista tablettát és hozza el hitelre a 0km es autókat. Pont mint 2007 ben...
Volt regebbe alapjarati problemam hideg motornal.Akkor a pd kabel kotegre tippeltel h ott van gond.Elvittem szakihoz megnezetni,azt mondta az onindito a gond mivel gyengelkedett lassan tekert,vagy csak kattant es masodjara inditott,ami igaz is volt,es emiatt bezavarta az elektronikat.
Csere utan jo volt kb 1 honapig.Aztan jott megint az egyenetlen jaras,de kb 1500 fordulaton tartva kisimult 20-30masodperc mulva aztan jart ahogy kell.
Ez az ido egyre nott,mostmar ott tartok h uzemi hofokra melegedve simul ki.
Ami erdekes meg,h nem feltetlen inditas utan kezdi a mokat,van mikor indul rendesen,es melegites kozben kb 1 perc,hallom mar a hangjan h kezdi elveszteni a fonalat es ekkor fog hozza egyenetlenul jarni.
A legrosszabb eset 2 napja volt mikor meg nem volt uzemmeleg megalltam,ekkor is rosszuljart alapjaraton,kb 10 perc mulva mentem volna tovabb,de nem indult csak tekert,4. inditasra indult be,olyan volt mint mikor nem kap uzemanyagot.
Most nem hasznalom,masikkal jarok,de jo lenne kideriteni mi okozhatja.
nekem a hátsó hőgombánál volt kontakthiba és amíg a hiba fennállt,az óra 75 max 80fokot mutatott.probléma el lett hárítva és a mutató újra 90-nél feszített.