Keresés

Részletes keresés

Mandras61 Creative Commons License 2018.11.18 0 0 7712

Két héttel ki lehet tolni a "határidőt", mert az LB Elemér április 4-én érkezett. ;-)

Előzmény: Zsalu53 (7682)
viricsi Creative Commons License 2018.11.16 0 0 7711

Azért megehetné a fene az MTI-t, hogy drága pénzen árusítja a múltunkat. :-(
Példát vehetne a Fortepan-ról.

Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 7710

Itt egy jobb minőség. MTI száma 630517/51, azaz 1963. május 17. (A Malév Repülés- és Üzemtörténeti Kör vásárolt képe).

A kezdetek idején más volt a légcsavarkúp és az olajhűtő is.

 

 

Előzmény: Mandras61 (7709)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.15 0 0 7709

Két fénykép, az egyik a Li-2-es korszak elejéről, a másik a végéről.

 

1947. január 24.

"Hangárban szerelik a szakemberek egy Liszunov Li-2-es repülőgép ezer lóerős AS-62 csillagmotorját a budaörsi repülőtéren." Érdekes, hogy nincs sárgára festve a légcsavarlapát vége.

 

 

1963. május 17.

"Deregán Sándor próbamester indításhoz készíti elő az egyik AS-62IR típusú 9 hengeres, 1000 lóerős csillagmotort nagyjavítás után." Ő hajózó szerelő is volt Tu-134-esen.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 7708

Ezután volt még vele munkám. Az ACE munkatervbe már nem fért bele a fehér csíkozás. Azt Budaörsön végeztem augusztus 8-án és 15-én. Amikor a Malév feliratot szegélyeztem, és a másik oldalt is kijelöltem, addigra a nap lepöndörítette majdnem az egész korábbi munkámat. Így már késő este végeztem, a Budaörs környékén lakó szúnyogok bőséges vacsorát kaptak véremből. Hátra maradt még a motoroknál lévő fehér csík. Ezt a Kecskeméten rendezett repülőnap (augusztus 15.) előtt festettem. Drukkoltam, hogy megszáradjon még az indulás előtt.

Aztán 27-én ismét az ACE-nél járt a szponzorok felfestése végett.

Előzmény: Mandras61 (7706)
heted7 Creative Commons License 2018.11.13 -1 1 7707

Csodaszép!!

Előzmény: Mandras61 (7706)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 7706

Tíz évvel ezelőtt volt egy másik történelmi repülőgépfestés is.

A HA-LIX akkor kapta meg a jelenlegi Malév-mintát az addigi piros Sunflower-csíkos helyett.

 

Az alábbi képeket a festésről, majd a kigurításról 2008. augusztus 4-én és 5-én készítettem,

amikor a repülőgép először látta meg így a napvilágot.

 

 

 

Mandras61 Creative Commons License 2018.11.13 0 1 7705

Ez a fénykép az átfestett LC Aladárról készült képek sorozatában szerepel.

Nagyon szép, a fénykép is és mindkét jármű is.

 

 

Csak azoknak mondom, akik annak idején még nem éltek, hogy ilyen együttállás a valóságban nem létezhetett, mert a Malév (Air Tours) 1970-ben az Ikarus 55-ös autóbuszokat az akkor vadonat új, "panoráma ablakos" Ikarus 250-es típusra cserélte. Az LCA pedig 1973-ban érkezett.

HA-AHA Creative Commons License 2018.11.12 0 0 7704

Sziasztok. Egy német kollegám keres megbízható, de megfizethető shop-ot, ahol értenek Stampe SV4C-hez. A motor egy Renault PO-3 6,7l 140 lóerő, kb 1300h repült. Tudtok valakit? Van a legendary aircraft-nak valami utódja? Köszi, Aron

heted7 Creative Commons License 2018.11.12 -1 0 7703

Jó pihenést, viszlát tavasszal! :)

Előzmény: Zsalu53 (7702)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 7702

A HA-LIX téli pihenőre, illetve az esedékes karbantartásokra a hangárba vonult.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 7701

A belépőéllel kapcsolatban igazad van, amikor odaérkeztem már így lett festve. Elég gond volt a orrész ívének szerkesztése, mert a rajznál egy-két méret nem passzolt. A vezérsík paraboláját is egy emelőkosárból húztam a gyenge minőségű határoló szalaggal.

Már két pitotcső van, és behúzható fényszóró is. Talán kedden be tudom építeni. Sok-sok munka lesz még vele. :)

Előzmény: Mandras61 (7700)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.11 0 1 7700

Még ma is hallom a levegős hajtómű-indító turbinák huhogását,

meg az indítás után érezhető kerozin (öregeknek: keraszin) illatát...

 

Ajándék lónak ugyan ne nézd a fogát, ezért kizárólag a történelmi hűség kedvéért:

 

Az LC Aladáron mindig szürke volt a szárny belépő éle a törzshöz közel eső részen, ahol nincs orr-segédszárny. Voltak olyan gépek, amelyeken nem volt lefestve, de ezen a gépen történetesen szürke volt a régi arculat mellett mindig. Ha így jobban tetszik, akár maradhat is, én szóltam.

 

 

A hajtóművek beszerzésén túl, amely, úgy tudom, folyamatban van, lenne még néhány dolog, amelyet pótolni kellene. Hiányoznak a PPD-1M típusú nyomásvevők az orr-rész két oldaláról (3db) és az orrfutó száráról az FR-9 típusú guruló-fényszórók (2db). Mivel a repülőgép már ICAO Cat. II-es változatú (B-2-re átalakítva), ezért ez utóbbiak kellenének rá. A Cat. I-es gépeken a fényszórók még nem így voltak megvalósítva.

 

 

Úgy tűnik, hogy mintha hiányozna mindkét kibocsátható fényszóró is az orr-rész aljáról. Ott sötét kerek nyílásokat lehet látni. A kibocsátható fényszórók típusa PRF-4MP volt egy izzószállal a Cat. II-es korszakban, és PRF-4 volt két izzószállal (guruló és le-felszálló) a Cat. I-es korszakban.

 

Gondolom, az ismert, hogy a bal oldali törővég hiányzik.

Előzmény: Zsalu53 (7686)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 7699

A légierő hivatalos neve Russian Air Force.

A darabszámot meg itt lehet "megtudni".

 

Soviet Transports - Downloads

adatbázisban

http://www.oldwings.nl/st/std.htm

le kell tölteni a

Tupolev - all models (including Bombers) (March 2018)

pdf file-t, megkeresni a Tu-154-es részt, majd a keresőbe beírni a

Russian Air Force-t,

és utána megszámolni, ami még nincs elbontva. Persze ez még nem jelenti azt, hogy a megmaradt példányok repülőképesek is.

Előzmény: sualsidal (7698)
sualsidal Creative Commons License 2018.10.28 0 0 7698

Kicsit pontosabban, szóval ez sem talált!! Az orosz légierő mai felségjelzése az fehér-kék-piros csillag (vagyis orosz nemzeti színek), vékony piros keretben hogy a bármilyen alapszíntől (szürke vagy terepszín) el legyen választva/ki legyen emelve. Ráadásul ez nem tegnap óta érvényes, hanem évek óta. Szóval több odafigyelést a komment tárgyának, esetleg jobb szemüveget a kommentelőnek ...

Előzmény: etomcat (7696)
XANTIi Creative Commons License 2018.10.28 0 0 7697

Adjál már tanácsot a pilótáknak! Biztos jobban értesz hozzá, mint akik ott ülnek!

Légyszíves taníts minket Nagy Sas!

Előzmény: etomcat (7693)
etomcat Creative Commons License 2018.10.28 -3 0 7696

> Max a vörös légierőnél repülhetne ha lenne még ilyen -  de semmit ne zavarjon téged az a tény, hogy 1947 óta már egyik sem létezik!

 

Ma is a vörös csillag a jelképük, szóval lényegileg semmi sem változott.

Előzmény: sualsidal (7695)
sualsidal Creative Commons License 2018.10.28 0 0 7695

Max a vörös légierőnél repülhetne ha lenne még ilyen -  de semmit ne zavarjon téged az a tény, hogy 1947 óta már egyik sem létezik!! Szóval ha valaki jelen időben nyilatkozik valamiről, legalább azt tudni illene róla hogy létezik-e egyáltalán ilyen szervezet manapság ...

Előzmény: etomcat (7694)
etomcat Creative Commons License 2018.10.28 -3 0 7694

> Életkép a „nagybetonon”. Nem tévedés, 2018-at írunk.

 

Oroszoknál még bőven repül a típus, főleg a vörös hadseregnél.

Előzmény: Zsalu53 (7692)
etomcat Creative Commons License 2018.10.28 -2 0 7693

Ma de. Kőbánya felett haladt át a halliszt Ferihegyre. Csodálkoztam milyen hamar nyitották a futót, helyre kb. ugyanott ahol a jetek, pedig ezzel tovább súlyosbítják a lassúsági problémájukat? Nem adott idővel a leszállás előtt kell nyitni?

Zsalu53 Creative Commons License 2018.10.28 0 1 7692

Életkép a „nagybetonon”. Nem tévedés, 2018-at írunk. Köszönjük LKK.

XANTIi Creative Commons License 2018.10.13 0 0 7691

Annyira, hogy vették a tengerentúlon is rendesen.

Előzmény: altset (7690)
altset Creative Commons License 2018.10.13 0 1 7690

Hát igen, ma már kevesen tudják, hogy születésekor (1928-ban!) még Wright Cyclon R1820-nak anyakönyvezték az AS-62-es csillagmotor jenki nagypapáját. Nem volt régen, mindösszesen csak 90 éve. Ettől persze még nagyon megbízható szerkezet ma is, csak ne szeretné annyira a benzint... Ha jól csalódom, 2007-ig még gyártották a PZL-nél.

Előzmény: Zsalu53 (7689)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.10.13 0 0 7689

Igen, amikor Ferihegyről repülünk gondot jelent a besorolás. Más a bejöveteli sebesség, ami ráfutást is eredményezhet, így gyakran kell várakoznunk, ami persze plusz benzinbe kerül.

Elég gyakran van olyan igény, hogy onnan repüljünk, mint most is egy megrendelés alapján, és persze megint egy kicsit pörögni kellett.

Előzmény: altset (7688)
altset Creative Commons License 2018.10.12 0 0 7688

Endre, ma 14.15 között itt fölöttem csinált vagy négy fordulót a LIX, nyilván csak utána kapott leszállási engedélyt Ferihegyen.
14.55 körül viszont már nagyjából a 31-es irányon billegett a város felé. Mi volt ez a fuvar?

Előzmény: Zsalu53 (7687)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 7687

Egy frissítő festést kapott a HA-LIU orra Budaörsön. Még a belsején kell szépíteni, aztán meg lehet tölteni „élettel”.

Zsalu53 Creative Commons License 2018.09.21 0 0 7686
Nighthawk9 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 7685

Egy felújított ex-magyar Jak-11-es hamarosan repülni fog Franciaországban, eredeti magyar színekben.

2006-ban adták el a Szolnoki Múzeumból.

 

Yak-11 F-AZYL

 

http://www.airport-data.com/aircraft/photo/001412689.html

XANTIi Creative Commons License 2018.09.01 0 0 7684

Üdv neked is. Most értem haza. Kicsit máshogy láttam. A tömeg tényleg nagy volt. Régen nem látott számú néző jött össze. Érdekes módon reggel 9 után még alig lézengtek, mikor arra jártam. Gondoltam is, hogy nagy bukó lesz! Nem. Dél után nem sokkal értem vissza. Minden úton valóban kaotikusan sok autó leparkolva. De a reptér hátsó sarka, a volt VÁÉV felőli jól körbe kordonozva sokezer autónak adott ingyenes helyet. Innen valóban kb 1 km gyaloglás a körépület. De a kordonok mellett jegyeladó hely, gyorsan és bankkártyával fizethető lehetőséggel! Bent minden ami egy gigantikus népünnepélyhez kell.

Repülő sok és még több. Szlovák nagy kötelék világháborús festéssel olyan légharc show-t nyomott, hogy belefáradt a nyakunk! Sok-sok család kicsi és nagyobb gyerekekkel. Szerencsére a színpadok nem zajongtak.

Sajnálom, hogy pont rosszkor mentél. Déltől már sehol nem volt tumultus, kivéve a 40 féle kaja árust. A főbejárat valóban a Körépületnél volt, de a nagy hivatalos parkolóból sétálva is volt belépő kapu. A jegyhez adtak karszalagot, ki lehet menni a kocsihoz ha kell. Adnak programfüzetet, sőt térképet. Nekem nem szimpi, de nagy katonai bemutató területek. Világháborús amcsi, orosz, német, magyar táborok felépítve. A VSZ tankjai, MIG-ek, járművek kiállítva. Hatalmas buli.

Besenyei, Lujó a csirkecombbal, az öreg vasak nagy vidám élvezkedést nyomtak mindenki örömére. Ma sétarepülés alig volt, holnap viszont az megy ezerrel. Meg a vurstli, a majális hangulat.

Előzmény: sztgyi (7683)
sztgyi Creative Commons License 2018.09.01 0 0 7683

Üdvözlet!

 

Erősen gondolkodtam azon, hogy beszámoljak-e itt a mai napi repülőnapi (egye fene Airshow) élményemről.

Szerettem volna ma ellátogatni Budaörsre a repülőnapra. A nyitás előtt odaértem. Aztán egy óra múlva újra itthon voltam, mert lehetetlen volt a tömeg miatt bejutni.

 

Szentgyörgyi Péter vagyok (nem rokona a Szentgyörgyi repülősöknek, csak névrokona. Kb. 35 évet töltöttem a polgári repülésben (LRI, Hungarocontrol), ha csak tehettem a Budapest környéki repülőnapokra ellátogattam, elvittem gyerekeimet, sőt az unokámat is. A szívem odavonzott.

 

Elgurultam Budafokról a Börsi repülőtérre, reménytelen volt bejutni, hál Istennek oly nagy az érdeklődés.

Ismertem a járást, a Repülőtéri úton a benzinkúti körforgalom után begurultam, találtam helyet, leparkoltam. Elindultam a pálya felé, a felbontott betonúton, nagy betontömböket kerülgetve, mire egy nagy kerítésbe ütköztem. Reméltem, hogy találok itt egy kaput. Volt is, néhány egyeninges fiatal őrzővédő eligazított, hogy a főbejáraton lehet csak bemenni, és jegyet kell váltani. Igaz, közben beengedtek néhány bennfentest, kisgyerekkel is. Rengeteg ember botorkált arrafelé. Mivel fáj a lábam (és 70 feletti vagyok), nem vállalkoztam a gyaloglásra, beültem a Szuzukiba, és a bejárat felé indultam. Mindenütt autók, a bejáratnál hosszú sorban, várakoztak a szerencsére. A Repülőtéri úton mindkét irányba kocsik araszoltak, helyet keresve.

 

Közben elkezdődött a program, hallottam a fúvószenét, ami szintén kedves nekem, mert ifjúkoromban trombitáltam, és fúvószenekarban játszottam is. Elhúzott egy kötelék is, jó volt hallani a motorok zümmögését.

 

Sajnálom, hazajöttem, egy írógép papírból (vagy inkább nyomtatóba való papírból) - stílszerűbb lett volna kockás füzetlapból mint hajdanán - hajtogattam magamnak egy papírrepülőt, és a szobában megrendeztem az én repülőnapomat. :(((

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!