Üdv Cartársak! Nagyon úgy tűnik, hogy minden félelmem ellenére mégis csak egy 1.6 CRDI Ceed gazdája leszek holnaptól. Az utóbbi pár napban nagyon sokat olvastam erről a motorról. A leírások, vélemények alapján elég megbízhatónak tűnik, ráadásul se a retteget kettős tömegű lendkerékkel, sem DPF szűrővel nem rendelkezik ez mindenképp jól kezdődik :) Első tulajtól, és végig vezettet szervízkönyve van, egy kivételével hivatalos Kia márkakereskedés (ráadásul nem mindig ugyan abban volt szervízelve). Ha valakinek van építő jellegű tapasztalata, használattal, karbantartással kapcsolatosan kérem ossza meg akár itt, akár emailban (publikus) Mindig is benzines párti voltam, most valami megfogott ebben az autóban :)
A tapasztalat, hogy magánhirdetés szinte zéró, leginkább import. Jellemző az 1,4 benzin, amiből van a 109 Le, és az Eco-valami 90 Le-vel Utóbbi állítólag ugyan azt hozza,mint a "nem Eco...", csak az adó miatt játszottak a papírral, 1,6 benzinmotor alig-alig, diesel-változat szintén kevés. Esetleg érdemes a Hyundai i30-at is szűrni, a lemez alatt szinte ugyan az a technika - bár nekünk a Kia kívül-belül jobban bejött.
Általános tapasztalat:
- minden gép 200e körüli km-állással jelentkezik, alig van kivétel, ami van, az jellemzően 100e környékén...
- szintén sok gép a gyári 7 év gari lejárta után...
- sok autót láttunk, ahol a motorteret felnyitva a hűtőt támasztó félkör-konzol rozsdás volt - szinte nem volt olyan, amelyiken ne lett volna "aranybarna",
- érdemes a motorteret, alvázat jobban megnézni, hátsó üléseket hajtogatni - érdekes dolgokat talál az ember (pl. pár cent apró, vagy kutyaszőr a hátsó ülés alatt, segédkereten öklömnyi agyaggombócok, miközben a többi látható rész ragyog, motortakaró műanyag csillog-villog a szilikontól,
- a nem bőr kormány csúnyán öregszik, szinte szétmállik, a bőrök jobban bírják,
- beltér, ülések, egyebek elfogadható módon néznek ki, amelyik nem, az vélhetőleg kicsit többet élt annál, amiről a mese szól,
- kasztnin korrózióval csak az ajtó felső élén - általában valamelyik hátsó ajtón -, a vízvető gumit félrehúzva találkoztunk,
- a motort tartó segédváz, és egyes futómű-elemek alulról szintén lehetnek korrodáltak,
- a motorokat beindítva jellemző az eleinte kissé zörgős hang, ami pár másodperc után megszűnik,
- típushibáról nem nagyon zengenek, így ilyesmikre nem lehet hagyatkozni,
- próbáltam előtte a neten tájékozódni, mire illene figyelni, de érdemi info nem volt. Pár link azért - sajna használt tesztet nem nagyon találni:
Összességében azt mondhatom, hogy egyelőre nekünk bejött a gép. Mi 1,6 benzinmotorral szerelt SW-t vettünk, évjárat 2010 - valójában 2009 év végi gyártás, már facelift modell -, de eddig minden OK. Elvittük egy márkaszervizes átnézésre, ahol semmi kivetnivalót nem találtak, így vásárlást követően lecseréltem az olajat+szűrőt, kapott egy pollenszűrőt, és ennyi. 3000 km-t tettünk eddig bele minden probléma nélkül, és remélem ez nem is fog érdemben változni. A mi autónk órájában 150+ ezer volt vásárláskor. Fogyasztás városban, rövidebb utakon 8+ liter, hosszabb utakon (pl. Balaton, Miskolc, stb.) kb. 7 liter.
Viszont azóta nézem az "utcaképet", és egyre több Cee'd-t látok...
Ceed kombi vásárlásán gondolkozom. Nézegettem 2008-2009 környékieket illetve facelift utániakat is. Benzinesben gondolkozom, gyakorlatilag csak 1.4 létezik belőle mint választék. Tudnátok nekem abban segíteni, hogy erről a motorról (meg úgy unblock a típusról) mit lehet/érdemes tudni (pl jellemző típushibák) ill mire érdemes figyelni vásárláskor?
Én is elvittem tegnap szakszervizbe (Debrecen OMP szerviz). A végeredmény az, hogy nincs baja a vezérlésnek, de szerintük lehet egy kis dugattyú kopás (?) ami eredményezheti a zajokat. Kérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő, azt mondta, ha rendszeresen cserélek olajat (nem kopik tovább a dugattyú), akkor nem lesz semmi gond, vagy ha akarom akkor kicserélik a dugattyúkat (én ezt természetesen nem akarom).
Illetve volt még egy olyan jellegű problémám, hogy kb 1500 és 2000 rpm között néha mintha csökkent volna a kocsi ereje, erre azt mondta, hogy ez egy ismert hiba és egy szoftver update megoldja. Megcsinálták az update-et és megszűnt a jelenség (kb 8000 Ft volt).
Szia ! Az enyémmel is ugyanez van csak 1.4-es. Hidegen picit csörög(nem ennyire mint a videóban) aztán eltűnik ez a hang. Én is voltam többször szakszervizben és rákérdeztem és azt mondták nincs vele semmi gond. Kérdeztem oké, akkor mikor kellene mégis cserélni, erre néztek rám értetlenül, hogy soha...
Egyik reggelre a bal oldali elektromos külső visszapillantó tükröm (2010 Ceed faceliftes) úgy döntött hogy ezentúl nem húzza be magát. :( Azóta csak kattogó hangot ad folyamatosan, de nem történik semmi. A hozzá tartozó biztosítékot is ki kellett húznom, mert ha kivettem a kulcsot akkor is kerregett tovább. Valaki járt már hasonlóan mint én? Mennyibe kerül ennek cseréje? Pontosan mit cserélnek ilyen esetben csak a mechanizmust vagy kompletten az egészet? Tudtok segíteni?
Navigációs kérdés: aszongya a navi, hogy az érkezési pontokat exportálni és importálni lehet USB-re-ről. Namost valóban exportál egy .kml kiterjesztést.
Az a kérdésem, hogy tudja-e vki, hogy ezt mondjuk pc-n miféle navival és hogy lehet előállítani?
Használt kocsi vásárlás előtt állok. Lényeg , hogy egy megbízható konstrukciót szeretnék amire nem költöm rá a ... A kiszemelt példány egy Kia Cee'd 1.6 CRDI 2006-2007 .-es évjárat . Véleményt/ tapasztalatokat kérnék, hogy mennyire megbízható és mennyit mennek el ezek a CR rendszerek ? Típushibái stb ,+ dolog számomra, hogy nincs benne kettős tömegű , + pd elem elvileg részecske szűrő sem vezérlése láncos .. befecskendező mennyire macerás stb .. Sok függ tudom a használatból , olajcseréből az állapotnál . 5w-30 olaj megy bele ? szervizelése / fenntartási mire kell számoljak. Befecskendezős rendszert fel lehet újítani, ha baj van vele stb.
Az enyém hidegen csörög, mire bemelegszik eltűnik a csörgés teljesen (ez 1.6-os). Két szakszervíz is azt mondta, ez ilyen, normális. Azt is megkérdeztem mind2 helyen, hogy ha most nem is, de mikor tervezzem cserélni a láncot. Soha, mondták, hacsak nem romlik el valami. Mivel én nem értek hozzá, bízom a szervízben, így 200ezer felett is nyugodtan megyek a gyári lánccal.
Szia! Nekem 2016-os JD-s ceedem van és már kicseréltem az utastérben és a csomagtartóban az összes izzót ledesre. Ebay-ről rendeltem, 28 mm-esek, hűtőbordával, bár nem vettem észre, hogy melegednének. Nagyon szép hideg fehér fényűek és sokkal világosabb van az autóban. A rendszámtábla és tolatólámpa világítását nem tervezem cserélni. Megpróbálok felrakni egy előtte-utána fotót.
alapvetően nem túl drága, de furcsa, hogy csak ennyit bír ki a lánc :/ kb ua mint egy szíj... mondjuk az 1.2-es C corsában is kellett cserélni, ráadásul amit ma megyek megnézni (ProC'eed) abban is volt cserélve (140ekm) ezek szerint ez Kia fícsör :D
Lenne egy másik kérdésem is. A kocsinak van egy kis "dízeles" hangja (pedig 1.4 benzin 90le). Nem rég vettem az autót (Német inport), és rögtön cseréltünk benne olajat (nem a gyári ajánltatott tett bele a szerelő, csak sajna most nem emlékszem a pontos típusra).
Sziasztok! 2017-es (JD) Ceed SW -ben cserélt már valaki LED-re izzókat? Én első körben ezekkel próbálkozom hamarosan:
- belül: csomagtér, utastér
- kívül: a tolatólámpa, rendszámtábla (2)
A rendszám esetében a helyzetjelző piros LED-hez jobban "illő" hidegebb szín miatt, a többi esetben a nagyobb fényerő a cél. Gondolkozom még a hátsó indexen és a féklápmpán is, más nem kell. Egy jó régi cikk a lehetséges buktatókról: https://totalcar.hu/magazin/technika/ledesizzo/
Mivel eddigi életemben a ceed előtt csak egyszer volt dízel autóm egy évig, mindig benzinest hajtottam...én nemcsak a pisztolyt, a feliratot rajta, de még a csövet is megnézem, ahonnan kijön a kútból. Nehéz megszokni, hogy gázolajat kell megint tankolnom, és láttam már olyan esetet, hogy fel voltak cserélve a pisztolyok a kútoszlopon. Aki nem nézi a pisztolyon a feliratot, csak leakasztja megszokásból, az ráfázhat.