Mivel eddigi életemben a ceed előtt csak egyszer volt dízel autóm egy évig, mindig benzinest hajtottam...én nemcsak a pisztolyt, a feliratot rajta, de még a csövet is megnézem, ahonnan kijön a kútból. Nehéz megszokni, hogy gázolajat kell megint tankolnom, és láttam már olyan esetet, hogy fel voltak cserélve a pisztolyok a kútoszlopon. Aki nem nézi a pisztolyon a feliratot, csak leakasztja megszokásból, az ráfázhat.
Fel kell írni alkoholos filccel a tanksapka fedő belsejére, aztán annyi. Mivel sokat használok vegyesen dízel és benzines autókat, ezért én bevallom mindig rálesek a feliratra mielőtt leveszem a megfelelő pisztolyt.
Sajnos azt kell mondjam, tipikus EU-s hülyeség - feltéve, ha a mezítlábas felhasználó felé gondolták meglépni ezt a dolgot. Tisztán látszik, hogy a biokomponens szerint határozzák meg a hajtóanyagot, de egyéb ismérve nem derül ki.
Annak van értelme, hogy Eu-n belül egységes jelölést alkalmazzanak, főleg, mikor sok helyen a hajtóanyag fantázianeve van kiírva, te meg találd ki, hogy az most éppen milyen benya - szerencsére a benzin vs. gázolaj témában ez viszonylag egyértelmű - de ez nem fogja segíteni az eligazodást.
A töltőpisztoly kiömlőcsövének átmérője különbözik; a benzint töltő kútfejen vékonyabb, a gázolajat töltőn vastagabb, a tehergépkocsi-oszlopokon pedig még vastagabb (emlékeim szerint 25, 32, és 40 mm a három méret) - az ólommentes benzint igénylő járművek esetében kisebb átmérőjű a betöltőnyílás, amibe a gázolaj-pisztoly nem fér bele. Ezt egyébként nem a benzin vs. gázolaj témára találták ki, hanem az ólomtartalommal bíró vs. ólommentes benzin esetére; az ólommentest igénylő autókat kezdték el kisebb betöltőnyílással szerelni, hogy ne tankoljanak bele véletlenül ólmozott benzint. A teherautós oszlopokon pedig a töltési mennyiség miatt nagyobb (szgk: ált. 70 liter/perc, tgk: 120 liter / perc) - itt már a tömlő átmérője, és esetenként a szivattyú/átfolyásmérő teljesítménye is különbözhet.
egy Skoda Octavia tour (1.4 75le) autót cserélnék le(pro)C'eed 1.4 benzinesre. Esetleg az 1.6 dizel mennyire rizikós, megérné inkább olyant keresni? Érdekelnének a tapasztalatok, hogy megy, mennyit fogyaszt, milyen hibákra lehet számítani...jól tudom ugye, hogy ez a (benzines) motor láncos? Olajfogyasztás jellemző? Szóval aki hajt ilyen autót és van kedve, ideje ossza meg legyen szíves velem a tapasztalatait. Előre is köszi, remélem hamarosan én is ceed-es leszek ;)
Vásárolni szeretnék egy szett használt lemezfelnit a 2010-es kia ceed kombimra (1.4 benzin). Sajna nem találok megfelelőt a gyári méretben (R15" 5,5"J 5x114,3 ET47).
De találtam egy későbbi modellre passzoló felnit ( (R15" 6"J 5x114,3 ET48). Kérdésem az lenne, hogy ez a felni méret is megfelelő , és ha igen, akkor szerintetek milyen téli gumit vegyek rá (185/65 vagy 195/65).
Az öreg autómra vettem néhány gombnyi összegért Kínából olyan szelepsapkákat, amik jelzik, ha már erősen lapos a kerék. Kipróbáltam, kb fél bar után kezd mutatni.
Időnként körbejárom az autót és szemrevételezem a szelepeket. Ez persze azon nem segít, ha menet közben szed össze egy szeget a kerék, és az viszonylag gyorsan elengedi a levegőt. De ha lassan szökik a levegő, arra jó. Az utóbbi 30 évben csak ilyen defektjeim voltak.
Én úgy gondolom, hogy ez az egész kötelező szenzor dolog elég béna. Durrdefektnél nincs értelme. Ha annyira lapos a kerék, hogy jelentős fogyasztásnövekedést okozzon, azt meg egy átlagos sofőr némi gyakorlattal meg érzi. Gondos sofőrnek meg feltűnik a lapos kerék. Még ha csalósak is a mai gumik, szemmel is lehet 0,5 bar eltérést látni.
Mindegy. Kötelező és kész. Ez kb anyira haszontalan, mint az EGR szelep és más környezetvédő megoldások. Valaki jól jár a kitalálásával, más valaki a tervezésével, aztán más a legyártásával, eladásával.
Egy teherszállító hajó egy kontinensek közötti útja alatt annyi égésterméket juttat a szabadba a nehézolaj elégetésével, mint egy kontinensnyi autó egy nap alatt. Csak azt nem látni a szárazföldről....
Vagy itt van ez a fene nagy újhullám, a villanyautó...jó lenen egy kimutatást látni arról, mekkora környezetszennyezéssel jár az akksik előállítása, na meg az áramé. Németországban pl. nagyon nyomják az autókat, a villamosáram jó részét meg lignit és barnaszénerőművekben állítják elő.
Már várom az első balhét, amikor kiderül, hogy 6-8-10 éves korukban ki kell sorba cserélni az akksikat.