Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28517

Mivel eddigi életemben a ceed előtt csak egyszer volt dízel autóm egy évig, mindig benzinest hajtottam...én nemcsak a pisztolyt, a feliratot rajta, de még a csövet is megnézem, ahonnan kijön a kútból. Nehéz megszokni, hogy gázolajat kell megint tankolnom, és láttam már olyan esetet, hogy fel voltak cserélve a pisztolyok a kútoszlopon. Aki nem nézi a pisztolyon a feliratot, csak leakasztja megszokásból, az ráfázhat.

cápaFeri Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28516

Hmm...ez érdekes. Én  úgy tudtam, hogy a dízelnek akkora a féktárcsán a féknyerge, hogy nem megy fel a 15-ös felni.

Előzmény: GAgyiXyXy (28505)
KAti Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28515

Lehetne úgy is, hogy egyáltalán ne lehessen összekeverni, félretankolni.

Előzmény: Lbx (28511)
Lbx Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28514

Nem annak lesz gond, aki sokat jár benzinkútra...

Előzmény: Glovas (28513)
Glovas Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28513

Fel kell írni alkoholos filccel a tanksapka fedő belsejére, aztán annyi. Mivel sokat használok vegyesen dízel és benzines autókat, ezért én bevallom mindig rálesek a feliratra mielőtt leveszem a megfelelő pisztolyt. 

Előzmény: Lbx (28512)
Lbx Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28512

Sajnos azt kell mondjam, tipikus EU-s hülyeség - feltéve, ha a mezítlábas felhasználó felé gondolták meglépni ezt a dolgot. Tisztán látszik, hogy a biokomponens szerint határozzák meg a hajtóanyagot, de egyéb ismérve nem derül ki.

Annak van értelme, hogy Eu-n belül egységes jelölést alkalmazzanak, főleg, mikor sok helyen a hajtóanyag fantázianeve van kiírva, te meg találd ki, hogy az most éppen milyen benya - szerencsére a benzin vs. gázolaj témában ez viszonylag egyértelmű - de ez nem fogja segíteni az eligazodást.

Előzmény: ikim2025 (28507)
Lbx Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28511

A töltőpisztoly kiömlőcsövének átmérője különbözik; a benzint töltő kútfejen vékonyabb, a gázolajat töltőn vastagabb, a tehergépkocsi-oszlopokon pedig még vastagabb (emlékeim szerint 25, 32, és 40 mm a három méret) - az ólommentes benzint igénylő járművek esetében kisebb átmérőjű a betöltőnyílás, amibe a gázolaj-pisztoly nem fér bele. Ezt egyébként nem a benzin vs. gázolaj témára találták ki, hanem az ólomtartalommal bíró vs. ólommentes benzin esetére; az ólommentest igénylő autókat kezdték el kisebb betöltőnyílással szerelni, hogy  ne tankoljanak bele véletlenül ólmozott benzint. A teherautós oszlopokon pedig a töltési mennyiség miatt nagyobb (szgk: ált. 70 liter/perc, tgk: 120 liter / perc) - itt már a tömlő átmérője, és esetenként a szivattyú/átfolyásmérő teljesítménye is különbözhet.

Előzmény: Glovas (28510)
Glovas Creative Commons License 2018.10.09 0 0 28510

Ez inkább egységesítés az EU-n belül. Nyugi, a régi jelöléseket is fent hagyják, csak ez a clickbait címnek nem tett volna jót :D 

Amúgy tudtommal az újabb autókon már nem tudod a dízel pisztolyt betenni a benzinesbe, de fordítva sikerülhet.

Előzmény: metalpeget (28509)
metalpeget Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28509

Elszaporodnak a téves tankolások. Miért kell mindent átszabni?

Előzmény: ikim2025 (28507)
metalpeget Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28508

2018 márciusi , 16-os felniben voltak és a gumi is Continental volt amivel megjött az autó.

Előzmény: Hakai80 (28501)
ikim2025 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28507
cinyoka Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28506

Üdv Cartársak!

egy Skoda Octavia tour (1.4 75le) autót cserélnék le(pro)C'eed 1.4 benzinesre. Esetleg az 1.6 dizel mennyire rizikós, megérné inkább olyant keresni? Érdekelnének a tapasztalatok, hogy megy, mennyit fogyaszt, milyen hibákra lehet számítani...jól tudom ugye, hogy ez a (benzines) motor láncos? Olajfogyasztás jellemző? Szóval aki hajt ilyen autót és van kedve, ideje ossza meg legyen szíves velem a tapasztalatait. Előre is köszi, remélem hamarosan én is ceed-es leszek ;)

GAgyiXyXy Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28505

Igen, de 195/65/R15

Előzmény: cápaFeri (28504)
cápaFeri Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28504

205/55 R16

A tiéd is dízel nem?

Előzmény: GAgyiXyXy (28499)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28503
Előzmény: IstvánVarga (28502)
IstvánVarga Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28502

Sziasztok,

 

Vásárolni szeretnék egy szett használt lemezfelnit a 2010-es kia ceed kombimra (1.4 benzin). Sajna nem találok megfelelőt a gyári méretben (R15" 5,5"J 5x114,3 ET47).

De találtam egy későbbi modellre passzoló felnit ( (R15" 6"J 5x114,3 ET48). Kérdésem az lenne, hogy ez a felni méret is megfelelő , és ha igen, akkor szerintetek milyen téli gumit vegyek rá (185/65 vagy 195/65).

A választ előre is köszönöm. 

 

Hakai80 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 28501

Ez bizony Continental ! Milyen évjáratú a Ceed-ed? 16 colos felnin voltak?

Előzmény: metalpeget (28500)
metalpeget Creative Commons License 2018.10.07 0 0 28500

Ez van benne az enyémben , átrakattam még a nyáron egy másik felnibe , akkor lefotóztam.

Előzmény: Hakai80 (28492)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2018.10.07 0 0 28499

Más méretű a gumid. A bal egy ajtónál a táblán nekem ez van.

Előzmény: cápaFeri (28498)
cápaFeri Creative Commons License 2018.10.07 0 0 28498

Hmm..nálam 2,2 az előírt. 

Most nézegettem a könyvét...azt mondja: Tömör tartalék gumi előírt nyomás: 4,2 bar 

Értem. :-)

Előzmény: GAgyiXyXy (28497)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28497

Nálam 2,3-nál jelzett két keréknél is, 2,5 az előírt. A másik kettőben 2,35-2,4 volt.

Előzmény: jwkllr (28489)
BiboRaab Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28496

A TPMS szenzor szerintem Ebay-en a legolcsóbb. Én onnan rendeltem, a 2016-os faceliftes ceedemhez. Tizenöt-húsz nap alatt megjött,most 8025 Ft/db 1000 Ft-ért programozták be Győrben a négyet.
A link: https://www.ebay.com/itm/OEM-Hyundai-Santa-FE-2017-2018-TPMS-sensor-valve-52933B1100-nut-1Pcs-/142728800635?hash=item213b4ca97b

Előzmény: Hakai80 (28492)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28495
Előzmény: Hakai80 (28492)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28494
Előzmény: KAti (28490)
stefi001 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28493
Előzmény: Hakai80 (28492)
Hakai80 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28492

Valaki tudja, hogy konkrétan milyen gyártmányú TPMS szenzort használ a KIA? Egy link jól jönne.

Tibi47 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28491

.....és akkor a légiforgalomról ne is beszéljünk....

Előzmény: cápaFeri (28488)
KAti Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28490

Az öreg autómra vettem néhány gombnyi összegért Kínából olyan szelepsapkákat, amik jelzik, ha már erősen lapos a kerék. Kipróbáltam, kb fél bar után kezd mutatni.

Időnként körbejárom az autót és szemrevételezem a szelepeket. Ez persze azon nem segít, ha menet közben szed össze egy szeget a kerék, és az viszonylag gyorsan elengedi a levegőt. De ha lassan szökik a levegő, arra jó. Az utóbbi 30 évben csak ilyen defektjeim voltak.

Előzmény: cápaFeri (28488)
jwkllr Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28489

Úgy vettem észre, hogy a szenzor 2 bar alatt jelez.

Előzmény: Glovas (28487)
cápaFeri Creative Commons License 2018.10.06 0 0 28488

Én úgy gondolom, hogy ez az egész kötelező szenzor dolog elég béna. Durrdefektnél nincs értelme. Ha annyira lapos a kerék, hogy jelentős fogyasztásnövekedést okozzon, azt meg egy átlagos sofőr némi gyakorlattal meg érzi. Gondos sofőrnek meg feltűnik a lapos kerék. Még ha csalósak is a mai gumik, szemmel is lehet 0,5 bar eltérést látni.

Mindegy. Kötelező és kész. Ez kb anyira haszontalan, mint az EGR szelep és más környezetvédő megoldások. Valaki jól jár a kitalálásával, más valaki a tervezésével, aztán más a legyártásával, eladásával. 

Egy teherszállító hajó egy kontinensek közötti útja alatt annyi égésterméket juttat a szabadba a nehézolaj elégetésével, mint egy kontinensnyi autó egy nap alatt. Csak azt nem látni a szárazföldről....

Vagy itt van ez a fene nagy újhullám, a villanyautó...jó lenen egy kimutatást látni arról, mekkora környezetszennyezéssel jár az akksik előállítása, na meg az áramé. Németországban pl. nagyon nyomják az autókat, a villamosáram jó részét meg lignit és barnaszénerőművekben állítják elő.

Már várom az első balhét, amikor kiderül, hogy 6-8-10 éves korukban ki kell sorba cserélni az akksikat.  

Előzmény: Glovas (28487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!