Na még egyszer fussunk neki. A fagyálló színe tök mindegy az autónak.
A besorolása számít. A BMW G12+ besorolást használ, amit nem fogsz találni kék/zöld színben, mert az összes utángyártó piros/rózsaszín/lila színben gyártja. Az utángyártott kék/zöld az csak a több, mint 30 éves G11 szabványt tudja, ami nem alumíniumbarát.
Egyedül a gyári BMW fagyálló kék/zöld színű, és tudja is a G12+ besorolást.
Ha mutatsz egy BMW-t amiben gyárilag piros/szerintem rózsaszin fagyálló van,akkor igérem mostantól csak azt fogok használni. Egyedül a MINI használ ilyen fagyállót.
Hűtő betöltő kupakot letekerem, leg alsó hűtő csövet leveszem , és ott leeresztem, majd cső vissza, feltölt, ellenőriz, szükség esetén utántöltő? Így megfelelő a csere, vagy van kihelyezetten leeresztő csavar is rajta?
A G12 való bele, sőt, a G12+. Igaz, ezek nem léteznek kékes-zöldes színben, amit a BMW használ gyárilag. Alu blokk és alu hengerfej, a G11 már ősrégi szabvány.
Pl. a G12 csapvízzel is keverhető, a G11 csak desztillált vízzel, a G12 jégkásává fagy, ha túl hideg van, a G11 jégtömb lesz és szétnyomja a motorblokkot, hűtőt.
Szóval G12 a minimum, illetve G12+, és a színe nem számít, de szinte mindig piros, csak ne keverjék őket.
Az én autóm egy F11 525D, amin nem volt vonóhorog, de mindenképp akartam rá, amit meg is valósítottam!
Nem volt egyszerű részegységenként összeszedni a komplett rendszert, de szép lassan összeállt, beépítettem, és tökéletesen működik!
A hűtőventillátort nem cseréltem csak le, mert oda a 600W-os kellene előírás szerint a gyári 400W-os helyett, de nekem csak nagy ritkán egy motor szállításához nem érzem szükségességét!
Valaki meg tudja mondani, hogy egy vonóhorgos autóról át lehet-e szerelni az egészet egy másikra, amin nincs gyárilag? A donor egy facelift előtti F11 520d, és egy LCI F11 530d lenne, amibe kerülne. Egyik sem xd, de az 530d M packet-es és láblengetős nyitású.
A gyári motoros horogról beszélek természetesen.
Mekkora macera? A műtét után mindkettő gyári állapotú kell, hogy legyen.
Kedves kollégák, az eladott F10-esem pár dolgát ajánlom figyelmetekbe, alkuképes áron, sőt van még a kulcsra is egy eredeti, hibátlan fekete bőr védőm:
Lifetime FSC kóddal ha egyszer frissíted, utána nem fog kódot kérni, ha van újabb térképed, csak bedugod a pendrive-ot és frissíti, nem kér újra kódot.
Lifetime FSC kóddal. Olyan kódom van, amivel rá lehet tölteni az újabb térképeket. Most is 2018-as van rajta, már háromszor frissítettem. Nem egy nagy dolog.
Sok gondolkodás után úgy döntöttem, hogy eladom a mostani autómat és váltok egy ugyanilyen, csak fiatalabb hathengeresre.
Ha valakit érdekel egy F11 520dA 2013-as alpesi fehér touring 175e km-el akkor keressen, a címem publikus.
Nem full extrás, de az 520-ak között a jobban felszereltek közé tartozik: HUD, NBT prof. navi élettartam frissítéssel, automata váltó cserélt olajjal, adaptív xenon, motoros vonóhorog, sportülések fűtéssel és deréktámasszal, 18-as alufelni, motoros csomagtartófedél, antracit tetőkárpit, tetősín, hátul sötétített, ...stb. Sérülésmentes, leinformálható, átvizsgáltatható. Nem dohányos, nem illatosított. Minden javítás számlára ment, amiket be tudok mutatni, mint ahogy a kizárólag prémium üzemanyagok tankolásairól is a bizonylatokat. Szinte szalonállapotú, makulátlan verda, amin minden tökéletesen működik is. Két és fél éve hozattam magamnak Németországból egy erre szakosodott céggel, nem egy kavicsos neppertelepről szökött példány. Az összes korábbi német számlája is megvan, és természetesen a vezetett szervizkönyve és kezelési könyve is.
csak úgy vannak vele krauték, hogy az újabbakat visszahívják, a 7-8 évesek meg úgyis a hülye keleteurópaiaknál vannak már régen azok meg nem számítanak.
"Nagy" örömömre tegnap a bal hátsó légrugóm engedett el. Mivel M-es futómű, így ~dupla áron van. A hiba ismert számukra, mivel a kipufogó hőterhelésétől hal be a rugó. Persze erre (az enyémre) sincs visszahívás.