A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem is nagyon volt velük probléma kb. egy-két évvel ezelőttig.
Elfogytak.
Lacusék is többször leírták korábban, hogy a genfieknek pár évvel ezelőtt kb. ugyanannyit mentek naponta mint a reptéri Volvók. A LOV-oknak pedig a rendelkezésre állása volt nagyon jó.
Azt tudja valaki, hogy jelenleg hány km. van az egyes BKV busz típusokban? (-tól/-ig/átlag)
Lacus pár évvel ezelőtt rakott be ide ilyen táblázatot is.
Ha félre áll vele, akkor meg azért megy a pampogás, mert nem jön a busz. Jobb helyeken ezt hívják ördögi körnek.
A BKV se jó kedvéből próbál szolgáltatni ilyen "trágyaszórókkal", ami kezdetben átmeneti megoldásnak indult az 200/400-as Ikarusok cseréje érdekében. Ha a BKV feletti kormányzati szinteken érdeke lenne bárkinek is, hogy neked mint utasnak megfelelő komfortú legyen az utazása, már rég itt lenne az a 2*75 Urbino 18-as és a proto alapján elkészült 2*75 M168D nagyobbik része, a LOV-ok meg már a Mü-Gunál és a Fe-Fénél lennének szétbontva. Persze ebben az esetben nem lehetne az általad említettekért vagy a menetkimaradásért kötbérezni a BKV-t, jobb pozícióba kerülne a cég a VT-vel való szolgáltatói versenyben és a legfontosabb, hogy neked mint utasnak javulna exponenciálisan javulna az utazási komfortérzete. Ez kinek érdeke a BKV-n és az utason kívül? Jó reggelt, ez még mindig Magyarország. Ebből az átlag utas nyilván sajnos csak annyit fog látni, hogy a szemét BKV még mindig ilyen romokkal szolgáltat, miért nem cseréli le a buszokat és hogy kicsesz az utassal. Az a 280-as se közlekedne már, amit pár napja felrakott ide valaki a BKV figyelőről, hogy hogy áll az utánfutója a gépes részhez képest. A hármas metrónál ugyan ez a helyzet, az önkormányzat új szerelvényeket akart, új bizberrel, mint kettesen. A kormány részéről erre az volt a reakció, hogy az ország GDP-jének jelentős részét adó városnak kuss legyen és az ország legforgalmasabb vasútvonalra ez jutott, ezt kaptuk.
Ha jól vettem ki az elmúlt napokban, az LOV-k egy része legalábbis klímajavításban és ablakcserében is érdekelt?
Felteszem, ez együtt jár majd valamilyen állapotfelméréssel is - egy bizonyos vonalat azért illik meghúzni (még a kell/muszáj előtt), amin túl nem szabad egy kocsit kiengedni.
Ha más nem, jön az ősz, jön a lehűlés, ezzel kihúzzuk addig, míg nem jönnek a téli hidegek, amikor meg az lesz a bajok forrása.
Esetleg egy kis beázás, ha csapadékos az ősz, no de ez már igazán luxus, ilyesmivel előhozakodni...
Persze én megértem, hogy kőleves is alig van, és babgulyás kellene, de nem mehet a végtelenségig így. Másfelől az is igaz, ha a javítani, tenni akaró szakmabeli feláll az asztaltól, jön a csinovnyik, és még az is elvész, ami van, vagy ami felé legalább szándék szerint tartunk.
Kötelező lépés hogy bejelenti,és majd a bkk okostojás eldönti hogy kiálljon e vagy sem.Gyanithatóan nem fogja kivenni,mert nincs helyette csak egy hasonlóan rom bilikék romhalmaz(280ast nem szabad kiadni,mert mind is meghalunk..).A vonalműszak meg nem messiásokból áll,nem tud csodát tenni tizensok éves lerúgott szarokkal.Amig nem fék,vagy kormánymű hibás működnek az ajtók és valahogy körbehúzkodja a belét a vonalon jóvanazúgy...amúgy a mindennél fontosabb 2 kritériumot hozza a "busz".Bilikék,és alacsonypadlós.Az emlitett kétkábetűs gittegyletnél ez a legfőbb szempont..
Miért, a sofőr mit tud vele csinálni? Vagy visszakanyarodunk a tegnapi témához, hogy a budipucolás előtt még a klímát is javítsa meg? :D
Max annyit tud tenni, hogy szól a diszpécsernek, illetve beírja a hibát a busz emlékkönyvébe a műszak végén, de ilyen problémával nem szokás lecserélni a buszokat, mert nincs mire.
A klímák javítására kiírt pályázatban viszont szerepelnek a LOV-ok.
Tehát valamennyivel tartósabban számolnak.
Tegnap a LOV857 is szuper volt. Légkondi csak meleg levegőt fújt és grátiszban a fűtés is ment. A motor után érezni lehetett, hogy a lábhoz fújja be a meleg levegőt.
A sofőrnek jeleztem, hogy valami nem kerek.
Mégis ki volt adva egész nap és 914-re is.
Tehát a sofőrök már lesz*rják, csak teljen le a munkaidő...
Te is nemrégiben említettél egy LOV-t, kíváncsi lennék, hogy ott megoldották-e a problémát, vagy ott is ki van engedve, amíg szét nem esik alapon.
Nekem is ez az ami elgondolkodtató, hogy a new AG-k mindegyikét elvitték vázjavításra, amely érthető, mivel tovább számolnak velük. LOV-kra érthető okokból nem akarnak költeni, viszont egyre jobban jönnek elő a hibák a kocsikon. Egy állapotfelmérés a 31 LOV-n nem ártana, ha nem is dobják ki, de a legrosszabb állapotban lévő darabokkal valamit kellene kezdeni, mert így tényleg elég hamar az MAN trolik sorsára juthatnak a kocsik, és menthetetlenek lesznek. Szeptemberi kiadások meg továbbra sem biztatóak, mert megint sikerült egy olyat összehozni, amelyet Délpest nem fog tudni tartani.
Azért kíváncsi lennék, hogyan viszonyul a normál üzemi körülmények közötti tűréshatárhoz az a tánc, amit egyes VanHool-ok járnak, más szóval, azok a mozgások milyen hatással vannak nemcsak a futóműre és a C-tengely környékére, hanem összességében a vázra és a csuklószerkezetre.
A newAG-k ismert csukló-problémájából kiindulva nem kifejezetten pozitív hatással, ha nem tévedek.
Kérném mindkét busz hátsó kerekei és annak környékének átnézését (LOV866-nál hásó ajtót is), irtó nagyokat ver oda mindkét busz alja, olyan részen is, ahol nincs elméletben nagy úthiba"
Teljesen igazad van a kocsik kapcsán, mert valóban nem normális, hogy ilyen állapotban vannak kiadva. Kicsit irónikus, hogy 3 napja pontosan itt Aron_son részletesen leírta, hogy LOV-866-nak milyen problémái vannak, és hogy rá kellene nézni: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148708175&t=9157561 . Ezek szerint eljutottunk oda, hogy hiába írja be az ember a problémát, mert most már itt sem érdekli az illetékeseket. Meddig fog még LOV-866 ilyen állapotban kint lenni, amíg szét nem esik? Szomorú, hogy idáig jutottunk, hogy ilyen állapotú kocsit ki lehet küldeni (ezen kívül több problémásabb LOV is van, amelyre rá kellene nézni).
Nem tudom, hogy a GTFS mennyire friss, mert biztos fog még frissülni. Viszont jelenleg elnézegetve a szeptemberi kiadásokat nem nagyon fogják a problémásabb ap-s típus(ok) kiadását csökkenteni, pedig tettek rá ígéretet. Míg nyáron több egész napos számon gond nélkül elment a 200-as/400-as, addig szeptembertől a legrövidebb számokra osztogatják rá. Tudnám, hogy ennek mi értelme, amikor jelenleg már éjszaka is kiküldik. Napi szinten hullanak ki egyes ap-s állományok 30-35%-a, akkor elég nehéz azt elképzelni, hogy szeptembertől naponta majd 16-20 órát probléma nélkül forgalomban lesznek. Úgyhogy lehet bekészíteni cserére tucatnyira az Ikarusokat, mert ebből kiindulva még az idei első félévnél is rosszabb lesz a helyzet.
Rég nem szempont, hogy telephelyről mennyi km a kiállás az adott végállomásra. Ilyen alapon mi köze van Kf-nek a 9-eshez, 32-hez és még sorolhatnám az aberrált dolgokat.
Délpesten, Kelemföldön és a Kőbányai garázsban is irreális méreteket ölt az emberhiány. Mivel Kf létszámhiány miatt nem tudja kiadni, így ők kiestek. Délpesten nagyon kevés járművezetőnek van Volvo 7700A típusvizsgája, mivel alig van Volvo kiadásuk, az pedig kihalásos alapon működik (200E).
Szakszervezetek csak arra valók mostanában sajnos hogy kirándulásokat és bulikat szerveznek. másra nem sajnos.Én most próbáltam szakszervezeti segélyt kérni(temetés) az volt válasz nincs,megszűnt.
Nézd meg egyes szakszervezeti bizalmik beosztást mikor halandók dolgozni. csak fizetett ünnep és elvont pihenőből.És arról nem beszélve néha szerintem össze férhetetlen beosztásokat vállnak:vonali csoport vezetők illetve bizalmi is.És többet kapnak azoknál akik kint szopnak minden nap a forgalomba az átlag fizetés miatt.