A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Fotomaratással szerintem megoldható. Korábban töprengtem, hogy a WR 252-es kocsit (pici hossztorzítással) meg lehet csinálni Fuggerth alapon, de a MATTHIAS feliratot hogyan tegyem rá. Aztán kitaláltam, hogy a betűk egyenletes elosztását egy kis összekötő darabbal (rúddal) meg lehet oldani (betűkkel együtt kimaratni, aztán a felragasztás után egy borotvapengével le lehet vágni.
Vagy a Bak kocsitok matricája. Domború is, és lehet, hogy tudja is azt a színt.
Tehát erősen feltételezhető, hogy volt a szerkocsi végén szám. Meglátom mit tehetek, mivel a ROCO szerkocsi anyaga spiáter, megmunkálni szinte lehetetlen, sárgaréz színű áztatófóliát készíttetni meg erősen a Sci-fi kategóriába tartozik itthon....
Azon még nem gondolkoztál, hogy a szerkocsin miért nincsen szám?
Úgy tudom, hogy amelyiken volt is, annak csak a szerkocsi szénterének hátulsó lemezén volt, de nem tudom, hogy ez mindig általános volt e a DV gépeken, vagy csak a korai időkben. (egyébként valószínűleg igen, de olyan képet/rajzot ami ezt hitelesítené, eddig 109-esről nem találtam. a Micrometakit modellre ráfestették, de az annyi sebből vérzik hitelességi szempontból, hogy nem mertem alapul venni) és nem tudom, hogy festett, vagy sárgaréz volt-e, mint a gép sátrán lévő réz számok?
A képeken a Kőszegi úti vasúti átjárónál az egykori Sopron Déli pu. és Harka (ekkor Harka-Kópháza) állomások között,az egykori Sopron-marhapályaudvar szomszédságában álló Déli Vasút, később MÁV 19.- es lakóőrháza látható 1942 telén.
Ez a közvetlen vonalszakasz egészen 1953.- ig a közvetlen Sopron Déli-Harka( ekkor Magyarfalva) vonal megszüntetéséig működött. Magát a 19-es őrházat 2010-ben a Kőszegi úti aluljáró építésének kezdetén bontották el.
Kissé körülnéztem a kérdést illetően,és a válaszra Barcza László 2011- ben megjelent könyvében akadtam rá.
Tehát, Budapest-Déli pályaudvaron egy 1962-ben üzembe helyezett ún.FMINT típusú biztosító berendezés üzemel.
Ez gyakorlatilag egy nyomógombos Siemens-Halske berendezés,ahol a menettervi függéseket szabadkapcsolású jelfogók valósítják meg.A rendelkező pult nyomógombos,a forgalmi irodában és az állítóközpontokban is vágánytáblán láthatók a visszajelentések.
Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011