Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tuzer Creative Commons License 2018.08.04 0 0 28092

Sajna 16-os....

 

Előzmény: dokeee (28091)
dokeee Creative Commons License 2018.08.04 0 0 28091

Ha esetleg te is így döntesz és 15 collos a gumid, esetleg vevő lehetek rá.

Előzmény: tuzer (28088)
dokeee Creative Commons License 2018.08.04 0 0 28090

Én 16 márciusában vettem át az autómat. Az első tél előtt vettem rá  ugyanilyet, azóta ment kb.30e km-t, de még egészen újszerű. Az eredeti nyári gumikat meg másik autómon használom.

Előzmény: KAti (28087)
KAti Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28089
Előzmény: KAti (28087)
tuzer Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28088

Köszönöm a tippet, még akkor is jó, ha a nyakamon marad az új gumi...

KAti Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28087

Csatlakozok az előttem szólóhoz :-)

Michelin Crossclimate-on járok, és az autóval kapott nyári gumikat eladtam.

Pont a napokban olvastam egy 2017-es téli gumi tesztet, amiben voltak 4 évszakosak is.

Igazolta a prekoncepciót - a 4 évszakos nem tud mindenhol nagyon jó lenni.

Viszont nagyon jók - esetleg legjobbak voltak száraz és nedves aszfalton, és lássuk be, ezen autózunk a legtöbbet. Gyengék voltak jégen és jeges emelkedőn, de ez legyen annak szempont, aki tőlünk északabbra lakik és hegyen :-)

Nekem a nedves aszfalt volt a legfontosabb, úgy tapasztaltam eddigi gumikkal, téli-nyári, mindkettő fajtával, ezen szerepelnek a legrosszabbul. Főleg a téli, pedig nem a legolcsóbb gumikat használtam (többfélét, ahogy céges autókat cserélték, nem egy típus alapján mondom).

 

Jó volt a cikk, lehetett a mérési eredményeket súlyozni csúszkákkal, kinek mi a prioritás. Ami nekem fontos volt, annak megfelelően súlyozva a Mich. CC. kb a negyedikre jött ki.

 

Úgy emlékszem, a CC a nyári gumik között is elég jól szokott szerepelni. És meg az is lehet, hogy egy újabb 4 évszakos még jobb tud lenni.

 

 

Előzmény: lamagyar (28086)
lamagyar Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28086

Szia!

Nekem ugyanilyen van május vége óta, csak 1,4 CVVT.

Én végül egy kollégám tanácsára négy évszakos gumi mellett döntöttem. Sok tesztet elolvasva Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 lett a befutó. Az új nyári gumikat azonnal eladtam. Így csak 1 készlet van, cserélgetni nem kell, és megúsztam kb. 50EFt-ból.

Előzmény: tuzer (28085)
tuzer Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28085

Tiszteletem az őslakosoknak!

 

Jövő héten veszem át az új autómat a DUNA KIA-nál, egy ceed sw 1,6gdi silvert.

 

javaslatok esetleg, mire kell az első időben figyelni (előd astra g 1,4 90Le volt)?

 

Ami izgat (bár még odébb van) a téli gumi+felni+tmps, összességében elég húzósnak tűnik...

zsocc Creative Commons License 2018.08.03 0 0 28084

Sziasztok, tudom nem Optima topic de olyan nincs és elég marginális modell, ezért inkább itt kérdezném meg:

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e itt valakinek tapasztalata Kia Optima 1.7 CRDI(136LE) dízel motorral kapcsolatosan? Nekem most egy ilyen van 120 ezer km van benne és kíváncsi lennék hogy van-e valami típus hibája ezeknek vagy bármi tapasztalta érdekes lenne ezzel a motorral? 

 

Tiszi30 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 28083

Sziasztok!
2012-s Kia Sportage kocsiba lehet ilyet szerelni utólag: https://www.youtube.com/watch?v=h_14pDY ... r_embedded ; https://www.youtube.com/watch?v=EIOVhZ2 ... re=related 
Állítólag a "rendszer" neve: Kék rendszerrugó 
Bárkinek esetleg erről bármi info vagy bármi? 

KAti Creative Commons License 2018.07.30 0 0 28082

Talán többe kerülne az egyedi eljárás, logisztika, csomagolás, mintha te lefesteted. Pláne úgy, hogy a gyárnak is megérje.

Előzmény: potyi20 (28080)
Airbag. Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28081

Üdv..

 

ha gondolod..

:-)

Előzmény: Nolf (28078)
potyi20 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28080

hi.miert van ,az hogy veszel el egy  uj kocsit,par honap mulva ,beledjonnek,meghuzod az utkozot,akkor nemtudsz a gyarbol uj utkozot venni,csak csak puszta muanyagot,amit festeni kell.miert nemlehet egy full fekete kocsira uj utkozot festve a gyarbol egyenesen megrendelni? csak egy erdekesseg 😀

stefi001 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28079

A cseréhez talán segítséget ad a következő video:

 

https://www.youtube.com/watch?v=INBgQL8-HBQ

 

 

Előzmény: Nolf (28078)
Nolf Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28078

Sziasztok,

Hátsó KIA emblémám eléggé elhasználódott, cserélném.

Az ebay-n van csavaros, pattintós és matricás is, melyik jó a 2. gen. ceed-re és, hogyna kell így kicserélni?

 

köszi

Glovas Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28077

Pedig 10ezer után már porszáraz lenne az olajteknő :D

Előzmény: dokeee (28076)
dokeee Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28076

Ebben az a vicc, hogy simán odaírják a 30e km-es olajcsereperiódust :)

Előzmény: KAti (28074)
KAti Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28075

Mint egy kétütemű, 1:50-es keverékkel :-)

Előzmény: Glovas (28073)
KAti Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28074

Sajnos szép és jó autókkal találkozhatunk, amiknél ez a helyzet. Néhány évesen már előfordulhat.

Olvassátok el a hozzászólásokat is :-(

https://www.autonavigator.hu/cikkek/olajfogyasztas-a-tsi-es-tfsi-motoroknal-tulzott-lehet/

 

Átlagos 4000 Ft-os olajárral számítva 1000 km-enként 1 liter utántöltéssel éves 15000 km esetén ez ugye 60 000 Ft/év.

 

Én emiatt nem mertem venni használtan ilyen motorral szerelt autót. Pontosabban nem csak a pénz miatt - legyen az eladó "kicsit" smucig, spóroljon pár évig az olajon, olcsóbbal utántöltögetve, ami nem felel meg a motornak, és máris komoly károkat okozhat a motorban, ami majd a következő tulajnál válik kritikussá.

Előzmény: Glovas (28073)
Glovas Creative Commons License 2018.07.27 0 0 28073

Azért az erős lenne, ha minden teli tankolásnál egy fél liter olajat még rá kéne tölteni a kúton :D

Kardomba is dőlnék, ha a Ceed-em ezt csinálná...

Előzmény: dokeee (28069)
cápaFeri Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28072

A gyáraknak nem céljuk az, hogy a kereskedői hálózatukra rászabadítsák az aggódó ügyfeleket, ha kis csökkenést is észrevesznek az olajszintben. Pláne garanciában....Nyilván megadnak egy mennyiséget, amit minden különösebb hiba nélkül "eltüntethet" egy motor bizonyos futásteljesítmény alatt. Ez sok mindenből összeadódhat. Olajlehúzó gyűrű, szimmeringek, egyéb forgó alkatrészek tűrésbeli szórásából, párolgás, stb. Sőt még az sem biztos, hogy az valóban eltűnt. Kisebb fajta tanfolyamra lehetne küldeni némely autóst azzal kapcsolatban, hogyan kell mérni az olajszintet az autóban. (hőmérséklet, gépkocsi helyzete, mérés előtti pár km futáskörülménye, stb)  De ez nem azt jelenti, hogy ha egy lelkiismeretes tulaj ellenőrzi 1000 km-enként a szintet és mindig 1 litert kell utánatöltenie, akkor teljes lelki nyugalomban hajthatja álomra a fejét, hiszen...."áááá...ez teljesen normális, leszarom, ezt írja a könyve is, így aztán minden rendben van! 

Én azt írtam, amit az enyém "fogyasztott az olajból. 30 év vezetési tapasztalattal a hátam mögött merem állítani, hogy az eddigi autóimnál ha két olajcsere között több eltűnt az olajból, mint 2-5 dl (benzinesre értem), akkor ha utánanéztem, mindig megleltem az okát, miért tette. (hengerfej-szelepfedél tömítések, szimmering, kopás, szűrőprobléma, stb) Ez a fogyasztás is inkább 60-80 feletti futásteljesítmény felett kezdett jelentkezni, alatta szinte mindig megvolt teljesen a mennyiség olajcserénél, amit előzőleg beletöltöttek. 

Előzmény: KAti (28065)
cápaFeri Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28071

Akkor az egyáltalán nem biztos, hogy valóban egy liter volt...:-)

Előzmény: Bz81 (28066)
Bosanac Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28070

Hogy tovább fikázzam a 2016-os Ceed-em (2 hete frissített) navigációját:
Olyan béna, hogy Szerbiát beállítva célországnak (szerb-) cirill betűs billentyűzet jelenik meg.

Setup-ban latin betűs billentyűzet van beállítva, de itt nem tudtam sehogy se latin betűsre átváltani. Idióták...

Szerencsére Görögországi célnál már "rendes" latin betűs billentyűzet jön elő.

dokeee Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28069

Volt olyan német motor, nem is régen, amire azt mondta a gyár, hogy 1l/1000km olajfogyasztás még normális. :)

Előzmény: Glovas (28067)
KAti Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28068

Szerinted sok, a gyártók és a szakértő szerint nem. 

Én mindenesetre nem fogom szerelőhöz vinni az autóm, ha minden egyéb bajra utaló jel nélkül ennyi olajat fog fogyasztani.

http://www.autoszektor.hu/hu/content/de-hova-tunik-motorolaj

 

 

Előzmény: Glovas (28067)
Glovas Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28067

1000 km-re 1,5 dl megengedett olajfogyasztás azért elég soknak tűnik nekem..

Előzmény: KAti (28065)
Bz81 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28066

Köszönöm mindenkinek a választ!

Igazából azt mondták a  szervízben hogy kb. 1 litert töltöttek rá (én se kérdeztem rá pontosan, hogy az a  kb. most decire pontosan mennyi lehet). De majd a következő kötelező szervizen jobban figyelek. 

Előzmény: cápaFeri (28064)
KAti Creative Commons License 2018.07.25 0 0 28065
Előzmény: cápaFeri (28064)
cápaFeri Creative Commons License 2018.07.24 0 0 28064

Na de egy litert? Pár decit én is töltöttem utána két olajcsere között az uncsitesó-márka 1.4-es benzinesébe 100000 km felett, de jobbára a kuplung felőli főtengely szimmering szivárgásának volt köszönhető a zöme. 

Előzmény: KAti (28063)
KAti Creative Commons License 2018.07.24 0 0 28063

Szinte az lenne a nem normális, ha nem fogyasztana semennyit az olajból 120e km után.

Előzmény: dokeee (28061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!