Nagyon kicsi az esély, hogy egy Yamaha hamis legyen. Inkább az van, hogy megtanultál egy intonációt a Thomannon, ami nem működik a Yamahán. Van egy új hangszered, meg kell tanulnod rajta fújni. (Ezt hívják amúgy a hangszer befújásának, amitől a hangszer nem fog változni semmit, te tanulod meg, hogyan kell rajta játszani.) Gyakorlott profiknak ez nem jelent gondot, kezdőbbeknél akár egy kicsit problémás is lehet.
Ha nem bízol magadban, vidd el egy profihoz, nézze meg. Mondjuk egy hangszerész, vagy zenetanár meg tudja mondani. Megvan az 1% esély. hogy kifogtál egy selejtet, de erre van a 3 év Thomann garancia. Ha hangszerészhez viszed, ne javítgassa, hanem csak véleményezze, mert ha hozzápiszkált, elvész a gari. Ha hibás a hangszer, Thomannak kell írni, leírni a hibát, küldenek ingyenes postajegyet, és cserélik. (De ha nem hibás, ki kell fizetned a javítást, meg a német hangszerészt is, aki bevizsgálja, az meg nem 2 forint). Én küldtem már vissza hibás Thomann hangszert, nagyon korrektkek voltak (de az hardverhiba volt, ami látható).
Hello mindenki lenne egy kerdesem! A napokban vettem egy Vadi Uj Yamaha YTS-280 as Tenorszaxofont a Thomannrol!Aztan elmentem az egyik billentyus baratomhoz gyakoroljuk egy kicsit!Es sajnos kellemetlen meglepetes ert mert hiaba huztam kintebb nyomtam bentebb parafan az Amati Super classic 280/2 es Fuvokam 2 es Vandoren jazz naddal nem akart helyere menni a hang a billentyu utan csak farcs maradt! nah vegul nagyjabol eltalaltuk de meg azt hiszem most sem az igazi! Ezelott egy Thomann TTS-150 szaxim volt ugyanezzel a fuvokaval nemvolt gond!ES kernek velemenyt hogy megtortenhet hogy nincs jol behangolva? Kuldjem e vissza ? vagy meg ido kell neki amig letisztul a hang? Most fuvokat akarok meg cserelni kisebb nyitasra mert ez nagy nekem! Gondoltam 6 os ra peldaul! Tanacsot kernek!koszonom szepen elore is Udv Attila
Sérülését nem. Max kiszárad egy idő után, ha túl gyakran tisztítod. De ha az ember eltörölgeti a hangszert használat után, nem nagyon kell a párnákat tisztítani.
Nekem Bari ebonittal is működött. Viszont a Levelair az egy általánosan jó cucc, karakter szempontjából is. Brilhart zseni volt.
Kínai fejekkel az van, hogy kétesélyes. Mivel általában valami komoly cuccot másolnak, ha jól sikerül, nagyon jó lesz, tehát fillérekért lehet belenyúlni egy profi fejbe. De ugyanúgy lehet pénzkidobás is.
Régebben írtad Gábor ,hogy a Thomann TTS-150 tenor szaxafonhoz a legjobban bevált fej a Brilhart levelair volt ha jól emlékszem. Nekem szintén a Brilhart vált be hozzá a legjobban . Fél éve vettem egy kínai gyártmányú fejet ami meglepően jól szól ez a fej a Rovner fej másolata írták. Nálam ez a fej is teljesen jó ez a 2 fej a legjobb Rovner platina szorítóval.
Az egész egy dátum, tehát jó eséllyel lehet több egyforma is. Az enyém 012077, tehát 1977.01.20. De az ős modelleken, ahol 4 számjegy van, nem ez a logika volt, az rendes serial. Ha ilyen van egy Levelair-en, az valószínűleg 1966 november előtti, mert utána alkalmazta a dátumozást gyári szám helyett a Selmer. Viszont, mivel tudtommal a Levelairt csak a Selmer gyártotta, és ők 1966-ban vették meg a Brilhart céget, ezért jó eséllyel a négyjegyű serial 1966-ot jelenti.
a 25-ös a legelső Yamaha szériamodellt követő 23-as utóda volt, a mai belépő szintnek felel meg.
a 275-ös a jelenlegi alap/tanuló modellnek, a 280-asnak az elődje, az utolsó alapmodell, ami még Japánban készült, a 280-as és a 480-as már az indonéz gyárban készül, Japánban már csak a profi modellek, 62,82, 875.
a 32-es egy régebbi középkategóriás modell, a 61/62 első szériája előtt-alatt készült.
a 3 közül a 32-es a legjobb választás, tekinthető fél-profi hangszernek. Feltéve, ha találsz megfelelő állapotút.
Yamahával nehéz lukra futni, de ez beépül az árába, ha tetszenek, a büdzsé szerint válaszd a lehetőségeidhez képest legmagasabb kategóriát. az alappal sem jársz rosszul, legfeljebb nem gyönyörködhetsz a kézi gravírban :-) tanulásra, hobbi célra több mint elég bármelyik
Annyira nem ismerem ezeket, de kényelmes Yamaha mind, általában minél modernebb, annál kényelmesebb. Hangra szerintem ebben a kategóriában nincs sok különbség (persze nyilván lesz valamennyi, de két egyforma hangszer között is van), ez az alsó-közép szegmens, tanulócsövek, hangbéli változás leginkább a 62-től van.
Nem tudom, a * mit jelenthet, mert nem nagyon használtak csillagot a Levelairhez szerintem, de gondolom, erősebb, mint a 3-as, de gyöngébb, mint a 4-es, tehát olyan 76-os, 77-es körüli, kb. 1,9, vagy 2 mm.
Azt kihagytam, hogy természetesen a púder; hintőpor; erre a célra kitalált papírcsíkok; stb.; mind működő dolgok, főleg a párna precíz tisztítása után.
Szia! Megpróbálom összefoglalni a dolgot, hátha segít másnak is majd. A G# mechanika olyan, hogy 2 eltérő erősségű, de ellentétes irányú rugóerő működteti. Így működik alul a C# hang is. Az erősebb rugó zárva tartja a ventilt, míg a gyengébb akkor emeli, ha a G# billentyűvel deaktiválod az erősebb rugó erejét. Amennyiben túl kicsi a gyengébb rugó ereje (emelőrugó), nehezen tudja felnyitni, ha túl erős, nem fog tökéletesen lezárni, mert beleemelhet a ventilbe zárt állapotában. Ezért ilyen kényes itt az egyensúly.
Amivel lehet segíteni a problémán.:
1. A rugóerők helyes beállítása;
2. A ragadós párna precíz többszöri megtakarítása 70%-os alkohollal. Nem feltétlenül kell kiszerelni, de úgy egyszerűbb. A helyén is lehet, de az macerás és nem olyan precíz. Mondjuk egy fagylaltos-pálcikára kell a finom pamut szövetet ráhúzni, ami át van itatva az alkohollal. Aztán ezt óvatosan bedugni és megtörölgetni vele a párnát. Addig kell folytatni többször ezt a műveletet, amíg a tiszta textil tiszta nem marad. A hanglyukat akaratlanul is letörli majd ez a matatás. Itt semmilyen durva, erőszakos mozdulat nem javasolt.
3. A G# párnájának úgymond kivasalása ("ironing"). Ilyenkor a nútot; kávát; bevágódást lehet kiegyenesíteni, tehát ez az eljárás síkolja a párnát és kifeszíti a bőrt rajta valamennyire. Az eljárás után jó eséllyel újra be kell majd állítani ezt a párnát a helyére.
4. Párnacsere. Esetleg speciális párna használata. (saját fejlesztés)
5. Kerülni kell fújás előtt és közben a cukortartalmú ételek/italok fogyasztását. Ezek gőzei bekerülnek a hangszerbe és nem csak a G# lesz ragadós tőle.
6. Minden használat után TISZTÍTANI kell a hangszert és a tartozékokat! A hangszerhez és a pipához a legjobb megoldás az úgynevezett "áthúzós" törlőkendő. Ezek beszerezhetőek/megvehetőek bárhol, ahol a szaxofon szóba kerülhet. Ezt minimum kétszer illik áthúzni a hangszeren és a pipán egymás után, de viszonylag lassan. A fúvókát/fejet legjobban valamilyen mikroszálas kendő tudja belülről korrektül kitörölni. A nádhoz bármi jó, aki nagyon higiénikus akar lenni, az megtörölheti 70%-os gyógyszertári alkohollal. Elvileg a szintetikus nádakban sem tesz kárt. (Légére-ben biztosan nem.) Azt remélem nem kell külön elmondani, hogy a nádakat kizárólag valamilyen nádtartóban érdemes tárolni, hogy ott száradjon meg teljesen és ne vetemedhessen/sérülhessen meg.
7. Hangszerbe beledugható "szőrkígyót" csak akkor érdemes használna, ha az biztosan nem a vedlős fajta. :-) Ha hullajtja a szőrét, csak gondot fog okozni, el kell felejteni.
Most ennyi jutott eszembe hirtelen a témával kapcsolatban. Szép napot mindenkinek! :-)
Ezt biztosan tudja valaki, mitől van, én nem, nekem volt hangszerem, ami fél év után már ragadt, volt, ami soha. És volt olyan is, ami a generál után fél év múlva megint ragadt. Ha tisztán tartod, és néha használsz valamit az alábbiak közül, akor nem lesz zavaró, együtt lehet vele élni. Vigasztaljon, hogy a 80000 forintos kínainál ugyanúgy előfordulhat, mint a 2 millás Selmernél. Van egy Stan Getz koncertvideó, ahol azzal kezdi, hogy föltépi a giszt. :)
Amúgy meg több lehetőség van: 1.hangszerész (vagy megoldja, vagy nem) 2, selyempapír (cigarettapapír) púderrel áthúzogatva néha 3. spéci törlő cucc, ugyanannyit tud, mint a hintőporos cigipapír, csak kényelmesebb hazsnálni és drágább.
Valamint tisztán kell tartani a hangszert.
Tapasztalataim alapján egy ragadós gisz ragadós gisz lesz mindig (a generál után is, egy kis idő múlva).
Sziasztok! Szeretnék megtanulni szaxofonon játszani, és keresgéltem eladó szaxofonokat. Mi a véleményetek az Amati Classic Deluxe, J. Keilwerth S.K.Y. Concert tenorokról? Kezdő szinten sem érdemes Amatit venni? Továbbá mit jelent egy fúvokának a mérete? pl. 6-os vagy 7*-os. Illetve a nyitása egy fúvókának, mit jelent ez pontosan?
Tudom nem szokás itt más jellegű témával foglalkozni most mégis azt szeretném kérni ha valakinek megvan esetleg Balázs Fecó Ez a csönd éve volt számának a karaoke-je tegye fel előre is köszönöm.