Köszönöm, és erre is gondoltam, de végül vettem egy nagy levegőt és megrendeltem a kovacsauto.hu-tól 3200Ft, ért az újat. Tudom, hogy nem lesz egyszerű a csere, ugy mint egy ladánál, de ezzel szerintem megint elmegy vagy 10 évet :) Egy nap alatt készen van.
Van egy angol nyelvű leírásom egy hókuszpókuszról de nekem nem jött össze, szóval szerintem nem működik, de azért leírom.- A vezető oldali ablak leenged, gyújtás levesz, kulcs ki. motorháztető kinyit. Meg kell várni, míg az autó bealszik, ezt egy kattanás jelzi, majd le kell venni az aksi sarút, és várni minimum fél percet. Ezután vissza a sarut, és a helyzetjelzőt fel kell kapcsolni. Ezzel kész a reset, de lehet újra kell tanítani a baloldali ablakot. (4x vagy 5x ütközésig le, a gombot végig nyomni, és fel ugyan ez) Valamint a központi zárat is újra kellhet tanítani. Azért szerettem volna ezt a resetet, mert egy helytelen saru levétel miatt, nincs központi záram, és nem működik a baloldali ablak sem. Végeredmény? 2x is végig csináltam, lépésről lépésre, de a világon semmi sem változott, és nem gyógyult, szóval az én esetemben csak profi beavatkozás segíthet, ha segíthet, és nem BSI csere lesz a vége. Az autó egyébként hibátlanul működik! (2002-es xsara 1.6. 16v)
Rakj bele vizet meg egy zacskó trisót, menj vele 20-30 km-t aztán engedd le, töltsd fel engedd le hogy minden kijöjjön aztán végleges feltöltés és próba
Köszönöm a választ! Megerősítettél abban, hogy mindenképpen kell egy újat venni. Nem nagy tétel, csak a meló nagy :) Egyébként erre gyanakodtam, hiszen 310 ezer van benne, és ez még eredeti... Gondolom az átmosással nem igazán érdemes vesződni, mert egy több éves lerakódást, nem hinném, hogy pár perc alatt meglehet szüntetni. Tavaly ősszel cseréltem termosztátot, ami azóta is jól végzi a dolgát, (a 3. lett jó) Akkor cseréltem fagyállót, gondolom ez feloldott egy csomó koszt, mert fokozatosan gyengült, majd hirtelen megszűnt a fűtés. Még egyszer köszönöm!
Ha a motortérben a fűtéscsövek melegek, akkor lehet, hogy el van dugulva a radiátorod. Esetleg a terelőlapát nem működik, elsőnek azt kellene biztosra megtudni. Ha a hideg-meleg állítás jó, akkor jön számításba az első mondatom.
Én úgy szoktam ilyen esetekben tesztelni a teljes műszerfal kivétele nélkül, hogy a motortérbe belógatok egy zsír új !! radiátort, rákötöm a fűtéscsöveket, lelégtelenítem és bemelegítem a motort. Ha a radiátor teljes felülete forró, akkor a régi el van dugulva. Amiket csináltam ilyen tünetekkel és ezzel a teszttel, azokon hibátlan lett utána a fűtés. Az egyik régi radiátort szétszedtem, 90%-ban el volt dugulva, csak egy kicsi részen fordult át benne a víz.
Sziasztok! Általában, csak olvasok, és elég sok jót szedek össze az itt leírtakból. Köszönöm! De most egy elég érdekes dolog történt... Gondolom, hogy le kell bontani a műszerfalat, és elképzelhető a radiátor csere, de tapasztaltabb emberek véleményét szeretném kérni. Tehát: Citroen Xsara 1.6 16v. 2002 -es NFU motoros, nem automata klímás autóról van szó. Nem régen vettem észre, hogy egyszerűen nincs fűtés. Akkor sincs, ha kikapcsolom és akkor se, ha bekapcsolom a klímát. A hőfokszabályzó gomb tekergetésére alul a kar elmozdul, ütközéstől ütközésig, tehát nincs kiakadva, de mégse fúj meleget. a rendszert légtelenítettem többször is, bár ez teljesen felesleges volt, hiszen a csövek melegek, a folyadék buborék mentesen jött. Nem ugranék neki csak úgy, mert lehet, sőt biztos, hogy itt tőlem okosabbak, tapasztaltabbak, már találkoztak hasonlóval, ezért a segítségeteket kérem.Már a pollenszűrőt is kivettem, amit szintén nem kellett volna, de így most azt már biztosan cserélem. Köszönöm a segítséget!
Kollégámnak 1.6 hdi-vel van 5-7 körül fogyaszt, azt mondja nincs vele gond mint ahogy a többi nagyobb dízel is jó, de tudomásul kell venni a dízel költségeit kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő, fap folyadék..stb.
250.000 km van a kocsiba még nem költött rá nagy összeget....
Benzinesből a nagyobb köbcentit ajánlják, 1.8-2.0 köbcentiset az 1.6 benzines kicsi neki ezért jobban fogyaszt.
A benzines is elvan 7-10 literrel.
Amúgy nagyon szuper kocsik minden szarral fel van szerelve
Jo napot mindenkinek.Kérdésem lenne hogy aCitroen Grand Picasso C4 több féle változata van melyik a bevált vagy melyiket ne vegyem meg. A hozzá szolasokat köszönöm.
Megtaláltam. Sikerült a kis műanyag csuklók alá befújni szilikont, illetve a nagy gömbcsuklóba próbáltam zsírt rakni, kézzel. Elég primitív megoldás, ugye? Jobb is lett a váltás, de meg sem közelíti azt, ami volt. Elhajlás nincs. Leírnád mi a szakszerű kenés? Teljesen "műkedvelő" vagyok, de pár dolgot már azért sikerült megoldanom.
Rendben! Köszi az infókat. Egy húshőmérőt betoltam a szellőzőbe és 4.5 fokos levegőt fújt venti középállásba és külső keringetésre állítva délután 31 fokba odakint. Először arra gyanakodtam, hogy lefagy a hőcserélőnél vagy valami érzékelő kikapcsolja a klímát.
így egyértelműen sok a gáz benne, túlnyomás lesz amikor megállsz a kocsival, és letilt, a 2-3 fokozat is azért indul hamar mert növekszik a gáz nyomása.
A legegyszerűbb módszer elindítod a klímát, hagyod hogy felkapcsolja a fokozatokat és amikor megáll kiengedsz a gázból annyit hogy visszakapcsoljon.
Ha visszakapcsolt járatod a kocsit 15 percig és ha nem kapcsol le a klíma megvan a gázmennyiség, és persze a járatás közben nézed hogy hűl-é, ehhez kell pici szakértelem is.
Automata klímánál a szellőzőn mért hőmérséklet 6-7 fok alá nem megy le mert akkor lekapcsol a kompresszor, nekem 7 fok az állandó befújt levegő hőmérséklet.
Klíma bekapcsolásnál elindul 1-es fokozat ventilátor majd 5-7 perc után 2-es 3-as fokozat. Menet közben sem kapcsol ki a klíma csak ha kereszteződéshez érek vagy vissza kell váltanom. Majd gyorsításkor hallom hogy "kattan" bekapcsol a klíma.
ŐŐŐŐŐ egyébként kis forrasztási ügyességgel lehet cserélni magát a relét illetve a kapcsoló tranzisztorokat (vagy triak), és megmarad az eredeti bsi és nem kell programozgatni meg tanítgatni